Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
A lítium ára nem stabilan esett le, még ha alacsonyan is maradna, ez nem 3hónap alatt fog megmutatkozni az árakban.
-
vicze
félisten
válasz Hieronymus #36 üzenetére
Azért csökkentették mert: "China halted incentives for the new energy auto sector and catalyzed a decline in demand for battery inputs"
Mivel jelenleg nincs állami támogatás, így drasztikusan megesett a kereslet(Januárban egyből 38%-os volt a visszaesés), így a túltermelés miatt meg kell szabadulni a raktárkészlettől.
Továbbra is ott tartunk, hogy túlnyomó többségeben állami pénzből váltasz elektromosra a világ legtöbb részén és gyak adófizetői pénzt fölöznek le az autógyártók.
Piacgazdaság my as...
-
vicze
félisten
Elnézést néha elfejtem hogy UK már nem európa. (A szabályozás amúgy még minding ugyanaz.)
De akkor marad a Fiesta.
Stellantis-on kívül is ott az Aygo/Yaris, i10, Mazda 2, stb. Van még bőven.Az igazság az, hogy a legkisebb autókon a legkisebb a haszon és a gyártók inkább ezeket cserélik elektromosra a nagyobb haszonért, mert a felhasználásukba amúgy is az elektromos hajtás jobban passzol, és kevésbé problémás. Tehát megintcsak inkább a nagyobb haszon miatt kerülnek ki és nem az EU. Ürügy lehet, de ezek a szabályozások a gyártóknak jönnek jól leginkább, és meglovagolják, ahol csak lehet.
-
vicze
félisten
Imádom a láttam egyet = mind hibás ""logikát""...
Pontosan azt képzeled be magadnak amit csak akarsz, inkább örülj, hogy a sajátod megy még egyáltalán...A EV kiégések pedig többszörösen vannak felkapva és felfújva pont ezért alakult ki ez a hibás beképzelt nézet, hogy gyúlékonyabbak.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
Szereti, hogy markolhat valami keményet és rángathatja?
#140 dabadab: Nem, Taycan esetében is mint minden autónál, a nagyobb sebességhez kell a váltás. Ott van a saját linkeden, magasabb fordulaton leesik a hatékonyság és bár meg tudja hajtani, kevésbé lenne hatékony, és elektromosnál is a hatékonyság miatt kell feljebb váltani, különben az aksival problémák lehetnek.
-------
EV váltás: Az elektromos motorok, olyan nagy nyomatékkal rendelkeznek alacsony fordulaton is, hogy nemes egyszerűséggel az ég világon semmi szükség váltásra. Már csak azért is problémás, mert 2-3, ne agy isten 4 motor(Rivian) van egy EV-ben, így egy extra sebesség olyan komplexitást jelentene, aminek semmi értelme, arra az igen kevés esetre.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz Döglött Róka #148 üzenetére
"én gyorsabban váltok... meg egyéb idióta ürügyek."
Ja hát anno a CVT-kbe azért kellett "fokozatot" rakni, mert nem rángatott és túl soma volt... Csökkentei a hatékonyságot egy megszokott érzet miatt.
-
vicze
félisten
Ez a motor hatékonysága "áram -> kifejtett energia" (direkt egyszerűsítek), igazad van ezt nem fejtettem ki.
Mivel esik a nyomaték = csökken az erő ami kifejt, hiába hatékonyabb a motor, ha nem tudsz olyan tempóban gyorsulni, és ezért felmegy a fogyasztás, ez nincs az árbán valóban.
A hajtáslánc másik eleme az aksi, és míg a motornak igen tágak a határai, addig az aksi képessége, hogy a megfelelő feszültséget adjon le korlátozott. Ezért használható korlátozott ideig a Tesla magas sebességben, mert az aksi túlmelegszik -> csökken a hatékonysága.
A Taycan esetében a 2. fokozat magas fordulaton kitolja az aksi által adott lehetőségeket. -
vicze
félisten
Igen nagyon nem érted, vagy nem akarod.
Te csak a hajtáslánc egyik elemét nézed, nem az egészet.1. Eleve az elektromos motor hatékonysága esetileg 90+%-ról indul, tehát összesen 8%ot javul(végére csökken 1-2%-ot), végső soron lényegtelen. (Jójó tudom minden % számít, mert nagyobb hatótáv érhető el, bla bla, akkor mennyé lassabban, konkrétan...)
2. Hogyan gyorsul? + nyomatékot ad át a keréknek. Mit veszít magas fordulaton? Nyomatékot. Miért? Mert az aksi egy ponton túl nem képes elegendő "üzemanyaggal" ellátni a motort. -> Nem gyorsulsz tovább. Nem a motor plafonját éred el, hanem az aksijét.
Ha ültél már EV-ben és gyorsítottál, akkor ez a plafon elég látványos.Taycan-ben használt ZF által fejlesztett váltó, nem az 5%-os hatékonyság növelésre van használva(igazad van lehetne abba az irányba vinni), hanem magasabb sebesség elérésére: "ZF’s modular approach combines the 2-speed gearbox with even more powerful electric motors rated for up to 250 kW. This delivers enhanced acceleration and, potentially, faster top speeds."
De még ha hatékonyságra lenne kihegyezve akkor is: "Shifts take place at 70 km/h." Mindenképp a magasabb sebességnél lesz hatékonyabb, a meghajtási rendszer és nem a motor.
Formula E-nél 5 sebességes a váltó volt sokáig, de már lehet 1 sebességes is, mivel a váltó mit ad? Extra súlyt, ami csökkenti a hatékonyságot... Ez egy igen bonyolult egyensúly és hogy mit választasz, az dönti el, hogy mire akarod használni végső soron.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz Diabolis #179 üzenetére
Tehát akkor oda lyukadunk ki megint, hogy azért nem szereted a dinnyét mert nincs benne csirkehús?
Még egyszer manuális váltó EV esetén nem ízlés kérdése, hanem szükségtelenségé.
Az ég világon senki se akadályoz meg, hogy belerakj egy váltót. Több terméket is kínálnak a problémádra. Pontosan ugyanazt az élményt nyújtja, valóban kár, hogy nem alapfelszereltség vagy választható extra, a gyártóknak gondolnia kéne rád is, ebben teljesen igazad van.Szerk: Sajnos a Toyota levédette, így nem fogják nagy márkák kínálni neked.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz Diabolis #188 üzenetére
"Személy szerint az EV-vel az automata váltó a fő problémám. Nem szeretem."
"Írtam sebességváltót?" -
"Olyat írtam. Sebességváltót nem. És igen, jó a meglátásod, nem kell bele. Ami számomra kényelmetlen."
Örök rejtély marad, hogy az "automata váltó" mit válthat, hm lehet az autót váltja alattad és valamit nagyon félreértünk? Szerinted mit vált az "automata váltó"?Azt esetleg megmagyaráznád, hogy hogy jó fenébe kényelmetlen valaminek a nem létezése?
Illetve a nem létezésre linkeltem megoldást, ami meg kéne oldja a kényelmetlenséget amit okoz.Az én értem hogy viszonylag gyorsan felfogtad, hogy mekkora hülyeséget írtál és valamilyen ok folytán az istennek nem akarod elismerni, ezen nem vitatkozik senki. Elnézést kérek mindenki nevében, hogy próbálkozunk.
Tehát az EV-k-be rakhatsz manális sebességváltót, ami az EV-kben található összes fokozatot váltani fogja, ráadásul tök univerzális és minden EV-ben működik!
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz Diabolis #192 üzenetére
"Hogy lehet kényelmetlen? Talán úgy, hogy nem szeretem ha nincs? "
Akkor visszajutottunk oda, hogy mit szeretnél váltani egy EV-ben? Erre még nem sikerült kilyukadni. Hogyan óhajtasz sebességet váltani egy teljesen fokozat mentes hajtásláncban.
És személy szerint csak a váltó kérdéskorét szeretném megérteni, semmi másra nem reagáltam.
A hozzászólásod általánosan nem arra enged következtetni, hogy nem érted a technológiát.
-
vicze
félisten
válasz giacomogesso #202 üzenetére
Tehát azt mondod, hogy az sokkal kényelmesebb, hogy ha ki kell menjek az udvarra fát vágjak, tüzet gyújtsak, megvárjam míg a bográcsban felmelegszik a víz becipeljem, ahhoz képes hogy megnyitom csapot és meleg víz jön? Ennyi?
-
vicze
félisten
válasz giacomogesso #204 üzenetére
Tehát akkor te nem vennél olyan házat amiben van központi melegvíz, mert nem szereted, hogy van... Logikus, ja nem...
-
vicze
félisten
válasz giacomogesso #212 üzenetére
Itt most arról beszélgettük, hogy valaminek a nem megléte, kizáró ok a vásárlásra. Tehát a meleg víz megléte kizáró ok, tehát nincs kompromisszum. Illetve továbbra is a nem megléte kényelmesebb.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz giacomogesso #204 üzenetére
Amúgy egészen mellesleg, 0 problémám van vele hogy mit vezet, őszintén szóval nem is érdekelhetne kevésbé.
A probléma az "EV kényelmetlen, mert nincs benne manuális váltó" állítással van, és ennek a kreténségnek a szajkózásával.Még egyszer azt mondta, hogy kényelmetlen a központi meleg víz ezért nem venne soha olyan házat amiben van. Csak hogy te is értsed...
Az állítás nem szeretet nem szeretetről szól, hanem pusztán egyszerű hülyeség. Az még humorosabb, hogy ezt az abszolút hülyeséget még egyesek ideologizálni is próbálják, hülyébbnél hülyébb példákkal...
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
válasz Diabolis #219 üzenetére
"én a kézi váltót szeretem?"
Egyetlen egy szóval se ezt írtad, egyetlen 1x se.
Még egyszer rohadtul nem érdekel hogy mit szeretsz és mit nem.Lényegtelen a számomra a mondatból a számodra, mert maga az alap kijelentés teljes hülyeség úgy ahogy van és te ez egyáltalán nem vagy képes belátni, helyett próbálsz még nagyobb hülyeségekkel kibújni az alól, hogy totál baromságot írtál.
Új hozzászólás Aktív témák
- Opel topik
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Táblagép kíséri a Redmi Turbo 3-at
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 11 - népalma
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...