Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz szilchi #9005 üzenetére

    Az a baj, hogy olcsón (tudom ez relatív, de mindenki rájön) sz*rt lehet venni:
    340K-ért vettem ~2 éve egy 2004-es Malaguti Madison K400 RST-t (+átírás).

    Gyors hibalista a felfedezésük időrendi sorrendjében kommentekkel/árakkal:
    * a vétel utáni (LOL) gyors átnézés (helyi szerelő: potom 13K)
    - kormánycsapágy meghúzva (bekoppant minden fékezésnél!)
    - hajtás szimering csere (picit "könnyezett": rendszerint elfelejtik cserélni)
    - első fék szinte vason fut (holtjáték beállítva, de mielőbbi cseréje javasolt)

    * iszonyatos fogyasztás (pl. 8,6L/100 km)
    - a tanksapka eresztett (új tanksapka: 5K - a házibarkács nem volt tartós)
    - légszűrő csere (új szivacs, beolajozva, 6K)
    - valójában "csak" karbi beállítás kellett (4K)

    * ütött hátsó felni (belső gumi volt a tubeless külsőben: gyanús) -> defekt
    - a felni javítását nem vállalják, s durrdefekt veszélyes -> új felni kell (28K)
    - a felnire a gumit átszereltetni, és centrírozni (2K)
    Szerk: és hatalmas mázli, hogy nem 140-nél durrant el, hanem a garázsban
    csendben leeresztett, így kiderült, hogy a guminak semmi baja. A felni ütött.

    * hajtás szimeringje a másik oldalon is könnyezett (cseréje "otthon" ~5K)

    * első féktárcsa iszonyat vállas: csere "otthon" (13K), majd szerviz (+4K)
    Gyári hibás féktárcsát kaptam elsőre, amit a szerviz se tudott jól felrakni,
    hogy ne üssön, szerencsére gariban kaptam tárcsát (csak munkadíj lett).

    - egyúttal új, gyári fékbetét beszerelése (7K: munkadíjat nem számolok!)

    * feszültségszabályozó nem a specifikációnak megfelelően működik (10K)
    * hátsó teleszkóp nem csillapít: felújítás ~40K lenne, ezért inkább új (80K)
    * első teleszkóp szintén felújítandó: EZ sima ügy a szerviznek (csak 15K!)
    * a vezérműlánc megnyúlt, cserélni kell - beszerezni nagyon macera (20K)
    - tömítéskészlet, szerszámok olajcsere, s egy combosabb munkadíj +80K

    A fenti listában direkt nem írtam be a normál használat mellett kopó/fogyó
    dolgokat, így pl. az új gumit sem, az elején volt profilja (alattam kopott el!),
    vagy az akkut sem, ami kb. új volt (talán a hibás fesszab nyírta ki vagy az
    állás télen ki tudja). A felsoroltak mind olyan hibák, amik már a vételnél is
    megvoltak, így a vásárlásába bele volt kódolva, hogy ezekre költeni kell.:O
    (Csak nem tudtam róluk. Vagy amit tudtam, azt meg nem sejtettem LOL.)

    Ja és a defekt miatt a motor járóképtelenné vált, így a télen rendesen szét
    lett kapva, és több minden fel lett rajta újítva - vagy az én "ízlésem szerint"
    átalakítva, ami persze rengeteg munkaóra. De ha valaki szeret szerelni?;]
    Ezért nem számoltam munkadíjat, ahol meg tudtam magamnak csinálni...

    Ja és a mai nap termése, hogy a topiklakóknak is mondjak valami újat!:Y
    * termosztát hiba (a motor gyanúsan hidegen üzemel / lassan melegszik)
    - nem rossz az... NINCS! 2 éve úgy járok vele, hogy nincs benne.:D Naná:
    rövid utakon nehezen melegedett be, zabált, ellenben túrán, nyáron egész
    jó hőfokokat produkált... Éppen annyival az üzemi hőmérséklet alatt, hogy
    kicsit erősebb legyen a kopás. Mer' az jó: egy öreg (tekert órás) motornak.

    Miért nem tűnt fel a dolog? Az első tél kompletten kimaradt a defekt miatt,
    a második meg (nagyjából) a vezérműláncos/lejáróműszakis kálvária miatt.
    Amikor hoztuk el (novemberben!), már feltűnt, hogy elég sz*r a gázreakció!
    Ja és a hőmérő hiába mutatta a borda(!) hőmérsékletét: az még nem a víz!
    Akkor jött a meglepi, amikor beszereltem az adaptert, s a motorblokkon is
    viszontláttam ugyanazokat a (baromi alacsony!) hőfokokat - idén tavasszal.

    Ui: csak a fent felsorolt tételek közel kiteszik a motor vételárát... És akkor
    egy új termosztát mondjuk 27K, itt. Ha tudtok olcsóbban, szóljatok! Ja és,
    biztos nem tett jót a fedélnek, amíg 2 hónapig leengedett vízzel állt? Vagy
    én nem tudom! De hogy fedelet is kell majd vennem, meg a komplett hűtő
    átmosása esedékes (ki tudja mit támadott meg a rozsda és hol dugult el):
    nem szeretnék tippeket kapni, hogy mennyi lesz a vége. Sok. Davy Jones
    Az "első részben" azt mondom el, hogy hiányzik a termosztát közepe, és
    amúgy is tömítőpasztával volt összetaknyolva, nem rendes tömítéssel.:W

    Ui2: oké, a hátsó telókból a 40K-t levonhatjátok, ha találtam volna valahol
    korrekt műhelyt, aki valóban elvállalja ennyiért, ÉS olyan lesz, mint az új.

    [ Szerkesztve ]

  • kcsa

    veterán

    válasz szilchi #9005 üzenetére

    Piaggio X8 és X9 általánosságban nem tartoznak az ajánlott típusok közé. Burgman 400 K6-tól kezdve igazán ajánlott, előtte sem rossz (K3-tól mondjuk), csak K6-ig eszegeti az olajat némi konstrukciós hiba miatt. Ha ezzel együtt tudsz élni, és odafigyelsz, jó az is.

  • longwild

    aktív tag

    válasz szilchi #9005 üzenetére

    Szia!

    250-es kategóriában 400e Ft alatt semmit se vegyél.

    Ha 400ccm kellene inkább, akkor inkább 600e Ft felé nézelődj v még felette.

    DigitXt esete jól példázza.

    Csak hogy legyen itt valami rólam is:
    - 250-es Beverly (ie E3 2006 modell) -> 1,5 évig szívatott mindenféle szerelő a hidegen indulás után, bemelegedés alatt kialakuló irreálisan magas alapjárattal (mely újraindítással megszünt). Ide értendő a műrkaszervizt is! A probléma egy szarul működő termosztát volt, de a neves hozzáértők már ECU cserét vízionáltak... Filléres baja volt és 150e Ft-okkal riogattak.

    - eszegeti az olajat, de konstans ugyanannyit. Kb 0,5-1dl / 1000km - még olasz fórumokon is azt írják, hogy ha 0km-től ennyi, akkor ez ilyen. Ha növekszik, akkor baj van. Szerintem ez ilyen, mert az elmúlt 18e km alatt végig ennyi volt...

    - most a következő probléma talán a vízpumpa lesz.

    - hajtás szíj csere volt de 20e km után kötelező lenne...

    Viszont 2 szezon alatt mentem vele 17-18e km-t... Azért ez nem rossz, de ugye megfizettem az árát a vételnél. Ráadásul ez is tuti tekerve volt, mert bár 17e km-el vettem, a gyári szerviztörténet szerint a 8. hónapban megvolt a kötelező 6e km-es szervize és 4 évig volt olaszországban. Azaz szerintem 40e km lehetett benne, amikor 17e-ret mutatott... De az állapota, a vétel előtti szerelővel való átnézetése, a magam általi átnézés valamennyire kifizetődött (és a vételár)... Egy ideig én is nézegettem a 200e-res kategóriát 200-250ccm-ben de azok tákolt vackok vagy szerkezetileg vagy motorikusan...

    [ Szerkesztve ]

    szoftver szakmabeli && Beverly250

Új hozzászólás Aktív témák