-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Nehéz eset olyan szempontból, hogy egy szimpla O-gyűrű alapvetően két mérettel rendelkezik, vagy így, vagy úgy lehet közelíteni az eredetihez. Belső átmérő 52, ha az 58 külsőt akarom figyelembe venni, akkor 52x3 kellene, így viszont a 3 mm nagyon kevés az 5-höz képest. Ha a vastagságot helyezem előtérbe, 52x5 lenne a méret, ez esetben viszont a külső átmérő lóg ki, 58 helyett 62 mm volna. Látni kellene, hova megy konkrétan, de az az elképzelésem, hogy esetleg 2 egymás mellé tett O-gyűrű jelenthetné az olcsó alternatívát, amennyiben adott a kellően mély "árok", nameg oldalra elfér a plusz anyag (52x3 kétszer 6 mm vastag lesz, erősebben is szorulna). Ha meg úgy van kialakítva, talán egyetlen, két méret közti vastagságú gyűrűt be lehetne lapítani, de az is nyűgös. Na megnézem mégegyszer azt a robbantott ábrát...
Na, és persze, hogy csak 2.5 vagy 4 mm-es O-gyűrű van 52 átmérővel, innentől kísérletezés - ha befér az 52x4, eléggé ki kell lapuljon. Már az is átvillant az agyamon, hogy mi lenne, ha mindkét méretből tennénk egymás mellé Franc egye meg, talán a legjobb lenne egy csináld magad O-gyűrű készlet, de árban nem éri meg.Száz szónak is egy a vége, könnyebb lenne egy ingázót keresni, aki haza tudna hozni egyet.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Cyborg #63240 üzenetére
Sima hibrid annyiban egyszerűbb, mint egy plug-in, hogy kisebb akkut kell elhelyezni, és nem kell külső töltési lehetősége kiépíteni. Az Ampera speciális eset, bonyolult hajtáslánc, tud közvetlenül is hajtani a benzinmotor. BMW i3 REX csak az akkut tölti vele, kvázi stabilmotorként üzemel a benzines erőforrás.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz kopi72 #63480 üzenetére
Ebben a kategóriában, mostani kínálatban egy Fabia-t vagy i20-at MPI motorral, vagy akár egy Swiftet tökre vállalhatónak tartanék hosszú távra tervezve, de ilyen használatra csak sűrű olajcserékkel és otthon mindig csepptöltőn tartva, plusz egy elektromos motormelegítőn is elgondolkodnék (hazai egyszerűbb szerkezetek elég olcsók, és télen priceless, a motor pedig egész évben vidám). Polo-t nem teljesen értem, miért lenne kizárva, ha a Fabia tetszik, csont ugyanaz, teljesen jó, maximum a TSI-nek van rosszabb híre. Ellenben reálisan gondolkodva erre a felhasználásra venni kell egy C-Zero/iMiEV/iON villanyautót, az legalább nem merül le. 4-ből meg már egy Ampera is kijön, a napi közlekedésre az lenne való, és ha egyszer messzebbre kell menni, ott a benzinmotor is. Li-Ion akkuk bírják jól, még a régi Priusok is inkább 15 év körül fáradnak el, és az csak Ni-MH technológia.
[ Szerkesztve ]
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #89309696 #63656 üzenetére
Szerintem DPF nélkülibe RN0710 az előírás, ami pedig 5W40 az FE az RN0720-at tudja, DPF miatt többek között.
Akku elég jó áron van a kauffernél, nézz rá esetleg. Én mostanában azon morfondírozom, ki kéne próbálni az SCT akkut, de egyelőre a Jász/Electric Power jól tartja magát.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz orosziem81 #63663 üzenetére
3 szempont:
-roncs ára (mire a végére érsz, maradjon árrés a piaci árhoz képest, különben minek szenvedni)
-alkatrész ára (színazonos jobbkormányos donor pl lehet megérné)
-munka ára (ha húzatni kell, nagyon megnyomja, illetve ha nem otthon javítod, az is sokba lenne) -
molnarpeter
nagyúr
válasz orosziem81 #63667 üzenetére
Elnézést, lemaradtam Tedd ki néhány Facebook csoportba, hogy mennyit adnának érte. Jó lenne tudni, mennyire sérült a dob belső oldala és a váznyúlványok, az drága és nehéz javítás. Csavaros elemeket otthon is meg tudod oldani, ha azon múlik, csak ki kell fogni olcsón, vagy donort szerezni, és akkor ami megmarad belőle azzal csökken az összes költség (ugyanitt megjegyzendő, hogy hatósági engedélyhez kötött a bontás, stb). Továbbá fel kellene mérni, ép állapotban mennyit érne, használtautó segít, hozzáadni egy vételi szervizköltséget, átírást, stb, aztán könnyebb dönteni.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #89309696 #63694 üzenetére
165/70R14 és 175/65R14 is gyári méret, nem nagy eltérés, de műszakin-igazolásnál szólhatnak (jogosan) a 175/70 miatt Nekem olyanban volt részem, hogy hátul a gyári 195/65R15 helyett 185/60 volt fent, vonóhorog egyszer-egyszer leért, másfél centit "ültetett", aztán elkopott és következő gumi gyári méret. Elöl is próbáltam, de kellemetlen volt, egyszer kátyú ki is csípte az alacsonyabb oldalfal miatt, műanyag burkolat súrlódott egyszer, mikor aknafedél fölé álltam... #csakagyári
-
molnarpeter
nagyúr
válasz BLUE TORNADO #63693 üzenetére
Milyet használsz konkrétan? Itt a Prevent eddig jól viselkedett, illetve az A.Z. Meisterteile bevált (az illata is, csak drágább )
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rayoliviero #63798 üzenetére
Dobj be egy képet, aztán megszakértjük
-
molnarpeter
nagyúr
válasz sesomaru1989 #63990 üzenetére
Kiszerelt alkatrész, folyamatról fotók, vagy egyszerűen nézni a cserét
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #64053 üzenetére
Benne van a pakliban, hogy csak a típus jellemzője, az pedig off... Új tárcsát és betéteket kapott, előtte (mikor még nem pergett le a rozsdás réteg) és utána sem volt gond műszakin. Fater használja, gyenge motor, elég nyugis dolga van az autónak Úgy rémlik (VAG topikból), Golf 4 padlólemeznél ez gyakran előfordul. Néha csak ráhúzom a kézit (biztonságos helyzetben), hogy kicsit vigye le a rozsdát.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Steven #64111 üzenetére
Nem az a baj, ha fékezel egy nagyot. Úgy szoktak (pályán, értsük itt a 'ringeket) meggajdulni , hogy a delikvens nem hagyja hűlni. Minél rövidebb ideig, de annál erősebben illik fékezni ilyen körülmények között, minél kevesebbet van a betét a tárcsán, annál jobban tud egyenletesen átjárni a levegő, de ez még csak az elmelegedés. A vetemedés gyakran úgy alakul ki, hogy nem egyformán hűl a tárcsa. Ezt tulajdonképp egy módon lehet megoldani: álló helyben a féken kell tartani az embernek a lábát Tehát ha nagyot kellett lassítani, a minél előbb lassú kigurulásra kell törekedni, illetve állva kerülni a fékek használatát.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz forceberg #64184 üzenetére
Lehet jobban jár egy új szimeringgel Ahogy olvasgattam, érzékeny az 1.9 egyébként is az olajra, van pár hajtókarcsapágyas eset. Javítást melegen ajánlom, nekünk a Golf szívó dízel eresztő szimeringje mióta cserélve lett, nem kell rátölteni 10k alatt. Turbós autónál nyilván több megy el, de jelentős csökkenést tud jelenteni.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #89309696 #64235 üzenetére
Tegyél bele ideiglenesen egyet másik autóból egy indítás erejéig.
Szerintem írtam már, nekünk Citroenben 3 akku is volt, minddel lassan forgatott az önindító. Felújítás óta pörgeti szépen.
Testek rendben? Egy bikakábel akku és blokk között megérhet egy próbát.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gixxergabi #64521 üzenetére
Nincs avultatás, birtokba vétel költségeit is fizetni kell a biztosítónak, utánajárást leszámítva nem sok bukta.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gixxergabi #64524 üzenetére
Kép van? Max egy éves használtat nézzetek szerintem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tigerscorpio #64539 üzenetére
A savszint jó?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tigerscorpio #64554 üzenetére
1.9 TD Citroen furgonunk 8 évet állt. Izzítók ellenőrizve, kézi pumpával naftát felszívva pöccre indult Szvsz a gázolaj kevésbé romlandó, mint a benzin, illetve a technika is jobban tűri.
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Fail3D! #64650 üzenetére
Bőrt ilyet vennék, ami spéci típusra szabott, de nem találtam csak feketét [link]
Festést az Elit Car Cosmetics csinált nekem korábban, tudom őket ajánlani (fb-n is meg tudod kérdezni, mennyi az annyi). Maga a szín kikeverése lesz itt szerintem a fő attrakció.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Fail3D! #64658 üzenetére
Ha találsz a beltérhez illő színű spray-t, egy ilyen méretre szabott borításon el lehetne kísérletezni vele - ha jó a szín, felvarrod és kész, nem kell szerelni. Az univerzálissal csak az a bajom, hogy pont a jobban kopó küllőket nem fedi, és egy világos kormányon jobban kibújik az ilyen
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Crypto Trade
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- ASUS ROG Ally
- Yettel topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen autót vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest