-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sok bonyolult xarsagot mecsinaltam már az autóban, de tegnap egy sima olajcsere, szó szerint egy alattomos szopásba torkollott.
Kezdve azzal, hogy az alsó takaró/védő két csavarja úgy döntött, hogy csak forog körbe körbe..
Jó 40 perc mindent kipróbálok mert hátha sikerül alapon, végül lekaptam a polcról a flex-et.
Ok lejött, de akkor már normálisan megcsinálom az összeset, ezért elmentem a csavarboltba és mindenhol kicseréltem ezeket a xarokat.
Mivel legutóbbi olajcserére, meg szinte minden cserére autószerelővel??? csináltattam meglepődve láttam, hogy az olajteknő csavarja szét van baxvaMa nem teszi zsebre tőlem, amit kapni fog.
Szóval, ha ki is tudom operálni valahogy, akkor kell egy új, mert ezt visszatenni nem fogom és nyilván nem is lesz jó már semmire, de most még bírta a becsavarást.
Telefonálás indul. Viszont én Pécsi vagyok és jelenleg 35 km-re vagyok onnét a vidéki hazámban.
Pécsen sincs egyből minden raktáron, Bólyban meg aztán semmi.
Ok. Unix du 4-re tud hozni csavart. Ekkor már dél volt.
Viszont a tömítő rézgyűrű csak százas kiszerlésben van. Csavar megrendel.
A másik autosboltban van külön ez réztomítő. 60 forint a csavar meg 1300.
Na haladás...
De addig kioperalom ezt a szart, leengedem az olajat meg az új szűrő be, hogy ezzel már ne kelljen foglalkozni, ha visszajöttem.
Két komponensű fém ragasztóval beleragasztottam egy csavart a szetcseszett drain csavarba.
Le is jött egyből. Olaj le. Szűrő régi ki, új be és jött a következő pofon
A szűrőházat 25nm kell meghúzni, de a nyomtékkulcs nem kattant, ezért szerintem kb 50 körül megrepedt.
Folyt is belőle az olaj. Ez el van baxva...
Ekkor már ölni tudtam volna.
Újabb telefonálasok. Csal gyári és rendelésre. 15 ezer. Egy redvás műanyag, ami egyébként purflux gyárilag.
Nincs erre időm sem idegen se már. Van muanyagos haver. Felhívom, mondom sürgősségi eset pleaseeee.
Ok menjek, de az is Pécs, de mindegy, Úgyis két boltba kell mennem a csavar miatt.
Be Pécs. Megcsinálta frankón, szerintem az autó már darabjaira hullott, de ez a szűrőház még egyben lesz.
Ekkor már 15 óra elmúlt. Mehetek a csavarért meg az alátétért.
Megvan ez is, de kislányt kell vinni balettre, ami másfél óra legalább.
Mire viszaerek Bólyba már negyednyolc van.
Beöltözve be a kocsi alá éppen raknám be a szűrőt, erre rugóstúl kidobja belőle. Na mire azt vissza tudtam tenni, megint elment félóra. Ne is értem, hogy jött az ki, de mindegy.
Végre a helyén minden. Olajjal nem baxakodtam már belevágtam a gyári 6.6 litert, mivel idegileg már totál kell voltam, sajnos néha mellé is ment.Beindítom, frankó sima járás, olaj sehol nem csöpög.
De az új olaj és/vagy állás miatt durván fehéres valami jött pár percig, aztán elmúlt.
Úgyis megyek vissza Pécsre, majd pályán kiderül lesz-e még valami.
Nem volt semmi, megküldtem rendesen. Ment mint a barom.
Ma reggel indításnál is volt pár percig ilyen fehér gőzös valami, de úgylátszik ez normális ilyen időben.
Bocs az estleges hibákért telorik pötyögtem. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Gabesz87 #54796 üzenetére
Zsarukat kihívtad?
Épp ma (is) káromkodtam, hogy az én időmben ezt a sok balf@szt úgy vágták volna ki, hogy meggondolta volna a 3-dik bukás után, hogy akkor most megtanul vezetni és a kreszt is, vagy hagyja a francba az egészet Manapság minden idióta jogsit kap, pl ha eléri a körforgalmat, betojik, mert nem tudja mit csináljon. Elindulni nem tudnak, pl zöldre váltáskor, csak jelentős (fázis)késéssel, ami alap a dugó kialakulásához, forgalmat feltartják.... Ésatöbbi...Egyébként az a kevés (sőt, lassan kihaló) frankó vezetők, hogy a francba tanulták meg, hogy sávváltáskor tükröt is kell nézni, meg hátra is egy pillanatra a holttér miatt? Mert megtanulták, megtanították, ha valamit kétszer elszúrt, az oktató úgy leteremtette, mint a pi...nty Mindegy is, ami jó pár éve megy itt, az egy nagy lófüle, nem közlekedés...
Ez bár nem vigasztal téged, de nagyon is így működik!
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Laguna 3 fórumon egyelőre nem kaptam érdemi választ, szóval bemásolom ide is, hátha van valami ötletetek a szervóolajra és arra a hangra. .
Az a marharépa, aki "odatervezte" a kerékjárati ív mögé ezt a tartályt, remélem sokat csuklott már azóta a rengeteg anyázástól.
Tegnap ellenőriztem, de létezik, hogy az olaj valami speciális színtelen, amit még a gyárban töltöttek bele?
Szóval nincs gond a szervóval szinte egy ujjal tekerhető a kormány, csak amiatt néztem meg, mert (szerintem a hideg miatt, de ez nem biztos), ha lassan megyek és nagyot kell kanyarodni, pl Tesco parkoló beállás orral, akkor ilyen ...bocs nem tudom sehogy jól jellemezni a hangot...szóval, mint amikor egy polcra felpakolsz és az a súlytól rogyadozik. Ide-oda tekergetésre elmúlik, illetve random jön csak elő, de inkább hidegben. Attól sem múlik el, ha motor már meleg, inkább hőfokfüggőnek érzem, de ez nem biztos. Az is lehet, hogy valami kezdi megadni magát, de hogy pontosan honnét jön ez a hang, azt én a kormány mögül behatárolni egyáltalán nem tudom.
Alulról és csak lassú menetben, legalább 80% eltekerés mellett hallható.Emiatt néztem meg a szervtartályt, illetve beledugtam az ujjam, de ott van a MAX jelölés környékén, viszont, mint írtam is, amin meglepődtem, hogy színtelen.
Valami tipp a hangra és az olajszínére?
Főleg a szervó színére érdekelne valami infó...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
#orosziem81
Azonban nálam ez 2-3 jobbra full és balra full kitekerés után eltűnt.
Pontosan. Ide-oda tekergetéstől elmúlt, de nálam nem tűnt el. Következő nap megint hallottam, ha garázsból állok ki, nincs is ez a hang, szóval...
Srácok, akkor ez hidegfüggő valami lehet. Elméletileg jönnek akár napi +10, +11 fokok is (Pécs), kíváncsi vagyok, hogy ez hallható lesz-e akkor, de le merném fogadni, hogy nem.
És a szervó olaj színtelenségére mi lehet magyarázat? Gyárba ilyen kerül bele? Én valami pirosas-bordó színre számítottam, de mint írtam, sosem volt gond a szervóval, kormányzással. Na mindegy, talán az lesz a legcélszerűbb, ha abból is kap frisset. De ennél a gyárilag nem FAP-os M9R 740 es változatnál, hogy miért került a kerékjárati ív mögé, az számomra érthetetlen. Ráadásul belenézni sem tudsz, csak belekamerázni, pl mobilról, mert még egy egér feje sem fér oda.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #54906 üzenetére
Ez a gyárban került bele. Talán valami speciális olaj.
De így is látható a MAX MIN szint. Mint írtam a kormánnyal soha nem volt semmilyen gond.
Szinte egy ujjal tekerhető.Most is csak emiatt a ropogásos hang.miatt néztem meg -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #54955 üzenetére
Hőmérsékletfüggő. Tegnap k sokat autóztam a városban. 5-6 fok felett már, mintha nem is létezett volna.
Van egy olyan érzésem, hogy ezek a porvédő gumik nem bírják a hideget és ezzel a hanggal kürtölik világgá. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Erről a löttyről mi a vélemény?
Nyáron lecseréltettem a hűtőrendszert és ez került bele, de nem tudom, hogy ez jó a Lagesz III-ba, inkább raknék bele FEBI, vagy SWAG GlaceolRXtypeD jelzésűt.Egyébként a szervizkönyv alapján, kb 10 db A4-es útmutató van a lecseréléshez, ez teljesen végig kell játszani? Gondolom, a szerelők biztosan így csinálják/ták. Leereszti, feltölti és szarik rá...
Mindegy, a fent említett G12-es löttyről, szóval van-e tapasztalat?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #55009 üzenetére
Igen ott van, de nem nagy kunszt cserélni. Az idegesítő, hogy emiatt kerék le, védőlemez le, és fetrenghetsz az autó alatt, ha nincs oszlopos emelőd, vagy aknád. A másik oldalon meg a szervó tartály, ha nincs a mosótartály mellett. Nonszensz.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Sanyo77 #55013 üzenetére
Pollenszűrő cserénél a haver elátkozta az összes Francia tervezőt aki részt vett a projektben. 3x.
Ráadásul megvan az esélye, hogy rosszul lesz berakva a 2db szürő, mert pontosan kell felnyomni a helyére, ha kicsit is rosszul van betéve, az máris érződik. Abból lehet észrevenni, hogy a ventilátor befúvása csökken, elég jelentősen. Tehát elzárja szinte a levegő útját. Talisman-ban meg már szinte gyerekjáték a csere. Elbaxni se lehet.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gooool #55018 üzenetére
Szerintem meg...
Soha ne azt nézd mennyi km van benne, hanem, hogy mennyire törődtek vele bizonyíthatóan.
Egy 300 ezres simán lenyomhat egy 100 alattit, ha mindig időben cseréltek rajta mindent és főleg pályán használták, mint az 50-100 ezres, amit főleg városban használtak és nagy ívben letojták, hogy az autó legalább friss olajért könyörgött.
Én állítom, hogy az én 286 ezret futott Lagunám, konkrétan új, de mindenben. Mindig idő előtt cserélve lett rajta minden. Olyan erős, hogy felszakítja maga mögött az aszfaltot és ráadásul dízelhez képest, tök kussban van.
Ami zavar, azt fentebb írtam, le akarom cserélni a hűtővizet, amit nyáron cseréltek, de valahogy akkor alszom nyugodtan, ha ezt (is) én csinálom.
Épp ma jöttek meg a TRW lengőkarok, mert én szilentekkel baszkurálni nem fogok, ezekben meg gyárilag benne vannak. És, ha a csere kész, akkor elől-hátul szinte új a futómű. Igaz, vagy 300 ezerbe van, de most úgy gurul, mint az álom. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #55002 üzenetére
FEBI 26580 lett rendelve, mert glaceol rx type d-t ír a szerelési kézikönyv és a swag lett volna, ami még ezzel a minősítéssel bír. .. 6 flakont dobtam a kosárba, ami 9 liter, de 7.8 kell bele.
Mindegy.
A kérdés újra az, hogy betűről-betűre le kell zongorázni a lecserélést, tehát értem ezalatt, hogy szinte a turbó kábelétől a tkm tudja milyen kábelig le kell csatlakoztatni, majd egyenként nyitni a szelepeket, teljesen átmosni, majd az utolsó cseppet is, sűrített levegővel ki/felszárítani (csapvíz esetén, de van vagy 40 liter desztillált vizem, majd azzal átmosom), de kompresszorom is van.
Feltöltés után 1500-as fordulaton járatva...min 20 percig két venti bekapcsolást megvárni. Etc...Ez csak egy kis részlet volt a sok közül , de ha ezek feleslegesek, én kihagynám, viszont, ha így van értelme, akkor így lesz megcsinálva. Szóval, azért kérdeztem, Te hogy szoktad csinálni, így, vagy valami lájtosabb verzióban?
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #55023 üzenetére
Az 1.5 dci hangját ne hasonlítsd a 2.0-hoz, mert (de ezt már írtam, volt nekem olyan is) jóval szebben és csendesebben jár. És főleg ne hasonlítsd egy benzineshez. Egyébként ezt is motorja válogatja. Hallottam én már 2.0dCi-t úgy zörögni csörögni, meg olyan hangos dízelre emlékeztető undorító járással, hogy ott helyben lehánytam volna.
pl próbáld meg, hogy liqui moly 5w-30 4400-ast raksz bele, de előtte "mosd ki a motort" ugyanennek a gyártónak a termékével, aztán lepődj meg, hogy még az 1.5-ös is mennyire megtudja hálálni és be tud kussolni. Nem lesz olcsó, de megéri.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #55035 üzenetére
A termosztát házat vedd le, a termoszt vedd ki.
Ha már kiszedem, lehet ki is cserélem. Tulajdonképpen semmi baja, de két éves és direkt 82 fokon nyitót vettem a 89 helyett (elméletileg ezt írja "gyárinak" a szerviz, de mind a kettőt lehet bele venni), mert így nyáron még a venti hangját sem hallottam, hogy bekapcsolt volna. Hamar eléri az üzemi hőfokot, még mínuszokban is (kb 4-5km) és utána bebetonozva áll középen olyan fűtéssel, hogy alsógatyába is utazhatnék. Én nem is értem a 89 fokot, egyszerűen nem jó ennek a motornak se (főleg) nyáron, se télen.
89-nél mindig feljebb mutatott középnél és a venti is ment 30 fokokban, most meg a 40 fokoknál is, ha egyszer halottam bekapcsolni (letolt ablak mellett). Klíma nem játszik...Sajnos nem bírom a klímát. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #55050 üzenetére
Most mit bizonygassam itt. Bele kell rakni és meg kell lepődni.
Csendes sima járás.
A nyomatékosabb motor, de nem csak egy hangyafasznyit.
Ok Rob, nem azt raktad bele, de mégis negatívnak sorolod.
Én ezt rakom bele, mert sokkal jobb, mint az elf.
A többit eldönti mindenki maga, csak ajánlás volt, nem pedig felszólítás, hogy ez kell használni. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #55152 üzenetére
Laguna3 2.0dci...Lukoil nitro-ról a véleményemet már leírtam, valahova máshová.
Konkrétan úgy voltam vele, hogy leszívatom a ...csába, hangos motor, nyomaték is jóval szarabb lett, meg úgy minden, nem úgy ment az autó a több, mint 220 ló ellenére sem. Inkább kiautóztam, inkább le sem rom, hogyan, hogy minél többet kajáljon
Aztán beletankolva fele fele arányban shell és mol-t a már porszáraz tankba (mindkettő prémium), elcsendesedett és olyan mértékben szárnyal újra, hogy öröm menni vele.Egyszerűen nincs olyan, hogy placebo, ezt érezni lehet. De minden motor más, ami az enyémnél bevált, másnál nem biztos.Ezért nem kell a fent leírtakat kőbe vésni, viszont a családban van jó pár autó és lukoil-ról kb mindenikek ez a véleménye. A talisman, viszont csak a shell-t szereti, a többitől egyszerűen "hülye" lesz. Nem úgy megy na, ahogy kell.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #55161 üzenetére
Mint írtam is, ez ilyen meddő...valami az üzemanyagokról.
Minden motor más, minden ember másképp érzékeli, a másikat meggyőzni totál felesleges.
Ki kell próbálni mindegyiket, aztán úgy is a vezetője dönt, de az biztos régen én is elkerültem a shell-t, de ez az új dynaflex fejlesztés, szóval én tényleg jóval simább járást érzékelek vele.------------
(#55162) forceberg
Adok egy próbát a Lukoil Nitro-nak
Oké, majd számolj be róla, Neked, hogy vált be.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #55281 üzenetére
Csak tipp...
Generátor szabadonfutó
Bár ez a kütyü leginkább indításkor szokott "pofázni".
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #55295 üzenetére
Nekem sem vált be a spuri, konkrétan tök szar lett tőle az autó jó 2000km után, ahogy kiürült szinte szárnyalni kezdett.
Mondjuk, az enyém gyárilag no FAP.
Ennek az autónak (Laguna 2.0dci) nem kell más, (és ezt már sokadjára hallom mástól is), egyszerűen ki kell menni a pályára és megküldeni, mint az Istennyilát és max 12 ezernél olajcsere, aztán kimegy a világból.
Nálam épp aktuális megint, de most kipróbálom, illetve már meg is rendeltem a 8 liter Motul 8100 X-cess-t, remélhetőleg ezzel a kit-tel egy időben fog érkezni. az olaj is.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #55320 üzenetére
Néhány gondolat erről, aztán részemről már nem is téma.
Szerinted, vagy bárki...ez a lista életszerű?
200-240 körül megyek Németeknél, de legalábbis 200 alatt ritkán, akkor milyen lehet(ne) a kenésük ezeknek az olajoknak, amiket ő néhány perces bemutatóval szinte már kőbe vési egy általa megkreált lista alapján? Hogy mutatná meg egy ilyen lista, hogy pl az általam kedvelt LM, pl 1-2 hetes ilyen körülmények közti használattal, hogyan védi, keni a motort?
Olajcsere után 5 perccel, vagy 5 órával már véleményt alkotnál bármiről, ha gyorsan szét tudnád kapni motort?
Amilyen erők hatnak rá 200km feletti több órás vezetés után, honnan tudná bárki is megmondani, hogy bármilyen köze lenne ennek a tesztelésnek? ilyen körülmények között? Mint írtam több hetes, hónapos használat után.Nos, ilyenkor jön jól a hallás, a motor csendes, bika erős még jobb. Egy rossz minőségű olaj, pl a lista alapján ezt tudja/tudná biztosítani? A lóf...szt.
Aki e lista alapján vesz olajat, nos az meg is érdemli.
Én inkább hagyatkozok a fülemre (motor jóval simább és halkabb járása, mint pl az elf-nél, ami ezt nagyjából olajcsere elején tudja és csak max 2000km-ig, utána egyre rosszabb és rosszabb lesz, de az LM lecserélésig tudja ezt tartani), illetve, hogy erősebb is, hamarabb ugrik etc...Az az olaj meg alapból nem érdekel, ami ennek az ellentéte, pl a lista alapján kiválóan szereplő shell helix ultra-t már használtam, 2400km után (német oda vissza) azonnal leengedtem és cseréltem. Szörnyen szar volt a motor, hangos csataggó dízel moslék járással, és persze nem is úgy ment, ahogy kellett volna ahogy megszoktam, de a lista alapján ennél az olajnál, 5 perc tesztelés után alig volt kopás...Wow
Na, mindegy, mindenki úgy választ, ahogy akar, ez a pali sehol nincs elismerve, még honlapja sincs, csak a YT
Én, úgy gondolom, hogy rájött, hogy tud ezzel keresni, mind a yt-on és mind adományokból a paypal-ra, de részemről ennyi, már így is többet időt szántam erre, mint amennyit érdemel ez az egész piotr féle 5 perces tesztelősdike. .------------
Egyébként tegnap cseréltem MOTUL XCESS 8100-ra, brutál halk, talán még az LM-nél is, de csak 400km-t mentem, egyelőre többet nem is érdemes róla mondani, majd két után okosabb leszek...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #55345 üzenetére
Ismerős 2.0dci Laguna3-ban pár napja lépte át a 400 ezret, se kettős, se láncra utaló probléma nincs, csak megy az az autó, illetve 10 ezrenként olajcsere. Ennyi.
oké a futómű már többször is volt javítva nála és nálam is, de az nem éppen erőssége ennek az autónak, de az a 2 ezres dízel úgy néz ki, kimegy a világból, ha rendesen megkapja a friss olajat időben. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #55373 üzenetére
Hát az valóban sok szerintem is, de a kérdés, hogy kint ekkor mennyi a hőmérséklet?
Mennyire van felnyomva alapból a fűtés ilyenkor.
Én ilyenkor még nagyon nem nyomatom a fűtést, hogy hamarabb elérje, főleg amíg még városban kell szenvedni.
Ebben az évben a leghidegebb itt -6 volt, nálam kb 3km mire megmozdul, de 7 körül már ki is nyit a termosztát, ekkor felnyomom HIgh-ra és 5-6 ventin 10 perc múlva alsógatyára is vetkőzhetnek. Aztán szépen visszaállítom egyes, vagy kettes fokozatra és 25fok körül.
Nálam, ha egyszer eléri az üzemit, akkor ott is marad, illetve amikor nyit a termosztát 83 fokon (OBD szerint), akkor látom, hogy egy talán fél millimétert visszább megy a mutató.
Amíg 89-en nyitó volt bent, nekem is később melegedett, de ezt írtam is már, se télen, de főleg nyáron ennek a motornak (2.0dci) egyszerűen nem jó a 89-90 fokon nyitó termosztát.
De ez is saját vélemény, nem kőbe vésett természetesen. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gooool #55403 üzenetére
2010 előttit nézzek, mert nincs DPF
Ez nem így van és ezt már kitárgyaltuk.
2010-es ben is van/volt még FAP nélküli és 2008-2009-esben is van/volt már FAP-os, tehát a kinézett autó, ha az 2008-as egyáltalán nem biztos, hogy euro4-es (még). Erre mindenképp kérdezz rá, ha nincs feltüntetve.
Most is azt mondom, hogy ne a km-rel törődj, hanem a bizonyítható számlák, könyv etc..., hogy az előtte lévő tulaj gondos gazdája volt, tehát cserélt mindig, mindent időben.
Egy főleg városban autókázott "női tulaj", aki csak 50-100 ezret rakott bele, de tojt is a szervizelésre, hát azt nagy ívben kerüld.
Azt, hogy Renault mi alapján dobálta ki a FAP és a nem FAP-os verziólat, "600 féle" motorkóddal, ami lényegében szinte ugyanaz (itt-ott apró eltérésekkel, vagy még az sem volt) szerintem ők maguk sem tudják.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a dpf regenerálás érdekes dolog, egy sz@ros J astra is ki bírja írni, hogy ne állítsd le, mert regenerál, itt meg semmi....max a pillanatnyi fogyiból észlelhető, hogy valami történik.
Ismerősnél láttam, hogy egy gusztusosan beépített piros kis led (ESP kapcsoló mellett) világít, ha regenerál.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Sanyo77 #55602 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy ezek a hangszórók gyárilag szegecselve vannak, tehát le kell fúrni mindegyik hangszórónáll a 4db szegecset, majd új keret és csavarok is kellenek utána az újhoz, mármint, hogy egyáltalán cserélni tud.
És ahogy írták is, nem az puffog, hanem a kárpittól kezdve szinte minden. Vedd le a kárpitot, dynamat-tal ragaszd/szigeteld (mint a képen mind a 4 ajtót minimum) , amit csak lehet. Utána kárpit vissza és teszteld, valószínűleg nem akarsz már hangszórókat cserélni olyan mértékű lesz a javulás.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Hali Srácok!
Nem akarok itt reklámozni semmit, meg rábeszélni senkit, csak amit tapasztaltam eddig azt osztanám meg...szóval 6200KM után ez a Motul 8100 x-cess, egyszerűen elképesztő.
Eddig a favorit az LM toptec 4400 volt tudjátok... ( de csak volt). Én, nem tudom, hogy ez az olaj mit csinál, de olyan halk már tőle az autó motorja, hogy én nem is tudtam, hogy egy dízel így is tud járni, működni ennyire szépen, csendben (nagyon csendben). 2.0dci-ről van szó természetesen.
Ebből a 6200-ból 5500 főleg pálya volt, abból 4000 körül 220 feletti enyhén szólva, nem éppen vigyázós, kímélős vezetés, és ha a kicseszett szélzaj nem lenne, akkor ez az autó szinte csak suhanna. Én, annyira gyűlölöm, mikor a dízel elkezd morgósabb lenni és az már az utastérben is érzékelhető meg főleg gázadásnál, sajnos az egyébként csere után az elején így működő elf olaj ilyen lesz már 4000 km után (egyre hangosabb, morgósabb), de ez a Motul az első perctől kezdve csak csendesebb és csendesebb, nagyon simább járást biztosít a motornak. Nem tudom milyen gyártási technológiával állítják elő,nem is érdekel, de a motor imádja!
Nálam más olaj ezek után többet szóba sem jöhet! Ha gondoljátok, tegyetek vele egyszer egy próbát. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Én azt írtam, hogy a gyári elf sxr 5/40 az csere után, kb 4k-ig bírja, utána hangos, morgós lesz. A Top Tec 4400 meg igazi sima járású vadállat lesz tőle egészen a csereig.
Erre itt ez a motul és még az LM-et is kiröhögi.
Akkor melyik is való bele? 😀
Hát a tkm tudja, de nálam, ami morgós, hangos az megy a picsaba. Maradok motulon...
Leírni nem tudom az érzést, ki kell próbálni -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gooool #55718 üzenetére
Nekem is 110kw (150le) van a forgalmiban, szerintem ez az elfogadott valamiért ebben az agyament országban.
Az enyém, KT0K, 744-es motorral, amit szintén 131 lóerősként hoz mindenhol. A KT0K a kombit jelöli, viszont a motor meg úgy az egész egy az egyben ugyanaz, mint a 150le. Bármit rendelek, mindig hozza mindegyiket, hogy ugyanaz való bele. itt semmi másról nincs szó, mint maga szoftver...
Most akkor mégis FAP-osat vettél?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Spórolós topik
- Van itt pár kép a Sony Xperia 1 VI-ról is
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Drágább lett a Pixel 8a
- Bestbuy játékok
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen