-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
No-kia
őstag
egy ksi kiegészítés. Ezt azzal is "bionyította", hogy a renault föl sem meri vállalni hogy az ő autój a mert csak a Dacia honlapján van fönt. Nem tudom hogy ezt hogy nézte ,de első dolgom , miután hazajöttem sítáborból , hogy megmondom neki hogy egy picit elnézett vmit.(remélem nem bukok meg bioszból)
Nokia 500 | Ford Sierra 2.0i | Dell N5010
-
biga
senior tag
Dühöngeni fogok, tehát akit nem érdekel eleve olvasson tovább!
Megjegyzem egyébként, hogy a tanárod mellesleg a következő dolgokban tévedett:
1: biológia tanárként olyan dolgokról próbál értekezést tartani, amikről szemmel láthatóan halvány lila gőze nincs (a véleménye meg nem tananyag)
2: valószínűleg soha életében nem ment 1 méternél közelebb egy valódi trabanthoz, vagy ha igen, soha nem nézte meg nyitott szemmel, hogy valóban miből van (ami nem lenne baj, de akkor miért állít ilyeneket?), különben tudná, hogy a trabant burkolata duroplast. (gyapot és műgyanta keveréke, hőre keményedik). Mellékes információként megjegyzem, hogy a Trabant 1957-es megjelenésekor (akkor még AWZ P50, később Trabant 500) már ezt az anyagot használta és akkoriban (meg utána még vagy 15-20 évig) kifejezetten modern anyagnak számított. Biológia tanárként ismernie illene a különbséget tehát a duroplast (gyk: gyapot + műgyanta) és a búza/kukorica között. Mindenesetre érdekes, hogy összekeveri
3: a Thalia karosszériája semmilyen hasonlóságot nem mutat a Trabant karosszériájával. Anyaga nagy részben egyszerű hengerelt és sajtolt acéllemez, mint a világ autótipúsainak kb 95%-ban, néhány helyen (pl első doblemezek, lökhárítók) egyszerű, melegen sajtolt műanyag (se az acéllemez, se a műanyag burkolóelemek gyártása során nem használnak fel se kukoricát, se búzát, se semmilyen növényt (bár az lehet, hogy a munkások pár dohánylevelet elégettek a gyártás során ) A műanyag elemek használata sem éppen egyedi az autógyártásban, lényegében majd minden modern autótipus használja ezt a kombinációt.
4: ezek után már csak egyetlen tévedést követett el: mikor a tanári pályát választotta (és itt nagyrészt azt sérelmezem, hogy felnőtt, minimum főiskolát végzett, elméletben intelligens emberként a tanári pozíciót véleménye kinyílvánítására használja egy olyan témában, amihez nyílvánvalóan nem ért. Ezzel lejáratva magát (ami az ő baja), a többi tanár tekintélyét, az iskolát és úgy általában hosszú távon elértéktelenítve a tanári hivatást.u.i: mindez talán túlzásnak tűnik ebben a kontextusban, de gondoljatok pl a tanórákon néha előforduló egyéb (pl tipikusan politikai) téves, félreértelmezett illetve az adott helyen abszolut nem odavaló véleménynyílvánításnak, közvetve befolyásolásnak (pont, mikor a legfogékonyabb az ember). Szülőként az a véleményem, hogy a tanár feladata nem ez, hatáskörét ezzel az "oktatási módszerrel" jóval túllépi, és - ismétlem - hosszú távon (rövid távon nyílván nem érzékelhető ez) csak kárt okoz a legapróbb ilyen megnyílvánulás is.
Uff! Kidühöngtem magam...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
plömplöm
őstag
tavasszal adtam el egy '96-os kétliteres lagunát, 6 év (120ezer km) használat után.
"mennyit fogyaszthat": nagyonnagyon használat függő. városban (bp) nehéz 10 alá vinni, országúton 7, autópályán 8. városban volt 13 is, egyszer télen.
"Mennyit tudnak menni": az enyémben 240ezer km körül volt és nem volt semmi baja. végre tudta az óra szerinti 200-at, picivel többet is. hozzáteszem hogy nem való oda, illik figyelembe venni a korát!
"gyorsulása hány sec körül van": fogalmam sincs. kapkodta a lábát, ez biztos"azt nézzed, hogy hol rohad", így igaz. ahol rohad, ott ütve volt, legalábbis az enyémből kiindulva, ott kezdett (csak kezdett!) puklisodni, ahol odaütöttem ideoda
"legyen benne légzsák, ami még működőképes, az övfeszítők jók-e, legyen mindig bekötve és néptelen utakon közlekedjen": az enyémben benne volt az akkori maximum felszereltség kettő darabja, plusz az övfeszítők is persze, és az öntesztek lefutottak mindig hiba nélkül, kivéve ha: az ülések alatt tud kontakthibás lenni az övfeszítők csatlakozója, ilyenkor a légzsáklámpa égve marad de a service elalszik, és nem is mond be hibát. kétszer fordult elő az első évben, a második alkalommal meghekkeltem a kh-t stabilabbra. a "néptelen utak"at nem tudom értelmezni, semmi szégyellnivalója nincs az autónak technikailag. (lehet hogy valamiről lemaradtam?)"ha ennyire roszz, akk BMW lesz": gratulálok, ügyesvagy. (jesszám... )
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
ABE
őstag
Már jó ideje hirdetik azt az autót, nyáron 1 hónap műszakija volt, érdekes... Szerintem nem véletlenül annyi, amennyi, és az a 200e km is sántít nekem.
Egyébként meg ugyanaz az F16.ie motor van benne, mint a Clio 16V-ben, sorozatgyártásban volt (PH1 és PH2 is). Viszont ilyenbe csak akkor szabad belevágni, ha rengeteg türelmed, pénzed, meg esetleg egy donorautód van... Több gond van velük, mint a "mezei" 19-esekkel, meg ilyen korukra már ronggyá vannak hajtva általában.
Ha érdekel több infó erről a változatról, akkor regisztrálj ITT, van két R19 16V tulaj, ők többet tudnak mesélni.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ezek nem sportváltozatok, alapból 90 lóerősek, bár nyilván a nyomaték miatt kellemesebben vezethető. Viszont jellemzően gazdagon felszereltek, széria alkatrészek vannak benne, és nem hajtják úgy szét. Igaz, ebből a változatból elég kicsi a kínálat, de kisebb a rizikó vele, ha találsz egy jó állapotút.
-
ABE
őstag
Az alapján változik, hogy melyik piacra szállították az autót. Asszem a keletibb országokban adják Symbol néven, de pl. Oroszországban a Dacia Logan is Renault néven megy, szóval csak ilyen marketinges variálgatás az egész.
R11 Turbo, de szép is az. Végül is, ha van 1-2 milliód feleslegben, hogy ráköltsd az autó rendbehozatalára, semmi nem lehetetlen...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Nemtom miért voltak vegyesen, talán időközben volt névváltás?
Amennyire én tudom, az 1.4-es turbós motor nem éppen a legmegbízhatóbb darab a Renault történetében... De az igazi gond inkább ott van, hogy az R5 és R11 turbók alaposan kapták az ívet: egy ilyen sportos modellt jó eséllyel legyilkolnak, összetörik, aztán olcsón összekendácsolják. Meg aztán több mint 20 éves autók ezek, és egy ilyen idős szerkezetre eleve sokszor kell költeni, bármi meghibásodhat, ha nem cserélted ki előtte a fél autót. Végül is kisebb-nagyobb állandó javításokkal életben lehet tartani a gépeket, de a kérdés az, hogy megéri-e úgy lapátolni bele a pénzt, hogy mindig lesz valami kehéje. Akkor már egy teljes felújítás inkább, ahol a karosszériát, futóművet, motort is rendberakják. Ismerek én is olyan tulajt, akik olcsón vettek R11 turbót, beleöltek vagy 300e forintot, motorikusan rendben van az autó, de a futómű, a karosszéria és a beltér még sehogy nem áll...
Nem akarom letörni a lelkesedésed, de mielőtt nagy lendülettel beleugrik valaki egy ilyen autó vásárlásába, nem árt, ha tisztában van a rá váró dolgokkal. Ezek nem alapmodellek, nem feltétlenül jók bele a gyengébb verzió alkatrészei, és a kemény "kiképzés" miatt valószínűleg komoly összegekbe kerül helyrepofozni őket. Egy ilyen öreg autó többet érdemel, mintsem tovább tapossák a lelkét.
-
AMD Power
titán
-
ABE
őstag
Nekünk is volt R11-esünk, én is szeretnék majd egyet. Persze szigorúan csak megfelelő anyagi háttérrel, javítgatós kis hobbygépnek. Volt egy első generációs R5-ünk is, na azt a mai napig keresgetem, hátha egyszer felbukkan még valahol. De félek, hogy már valamelyik roncstelepen rohadnak a maradványai...
-
ABE
őstag
Viszonylag ritka, és kevés Renault tulaj van ezen a fórumon, aki látogatja is a topicot. Szerviz szempontjából nem sokban különbözik egy 5 ajtós Megane-tól, az alkatrészek java ugyanaz, kivétel talán a 2 literes 16 szelepes modell lehet (bár azt a motort is rakták 5 ajtósba).
Szerk:
Amire ügyelni kell jobban, hogy ne egy "sportautónak" használt, elhanyagolt darabot fogjon ki az ember.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Elhiszem én is majdnem vettem 1x egyet.
Rangsor a megbízhatatlan autókról
Élen a Laguna: ki hitte volna? Carlos Ghosn, a Renault-Nissan konszern elnöke még 2006-ban beszélt arról, hogy az új Laguna minőségével az első három közé szeretnének kerülni a kategóriában, ideértve a prémiummárkákat is. Az első reakció bennem is az volt, hogy elnök úr, tessék szíves lenni kivenni a kezét a biliből, és tessék: a Laguna jobb eredménnyel zárt, mint a Mazda6 és az Accord.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban