-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rsf
senior tag
A vízhőfok jeladó és a termosztát működése között nincs semmi kapcsolat.
A termosztát egy thermo mechanikus elem ami szabályozza a kis kör hőmérsékletét a hűtőben lévő vizet felhasználva. A hőfok jeladó meg víz hőmérséklet jelet szolgáltat az elektronikának.
Szerintem nálad az utángyártott szenzor pár fokkal többet jelez mint a gyári aztán ezt látod a kijelzőn.
A termosztát ettől függetlenül nyit zár amikor jónak látja...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz PowerBuldog #50741 üzenetére
A műszerfali kijelzésnek hiszterézise van.
A cliómnál 80 foknál jelzett 4 csíkot aztán 86 foknál nyitott a termosztát ilyenkor leesett a vízhőfok 76 fokra télen -10 fok volt. De a kijelzés maradt 4 csíkon. Aztán ha a hőfok 70 alá ment akkor vette vissza 2 csíkra a kijelzést.
Ezért ha a jeladó mondjuk 4 fokot téveszt akkor a kijelző nem fog jól mutatni....
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Ma sikeresen frissítettem az autón az R-Linket a legújabb verzióra.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Érdekesek a gumi árak..
Én most árulok egy 18-as felnit gumival. De a 225/40 R18 annyira elterjedt gumi méret, hogy 10eFt-al olcsóbb, mint a neki megfelelő 205/50 R17...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz diablo1984 #50804 üzenetére
Eladáskor az a tulaj bukik a legnagyobbat aki a legtöbbet költött eladásig a kocsijára.
Ez sajnos ilyen.. Olyan mint az élet..“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Victoryus #50848 üzenetére
Én ugyanígy jártam tavaly. 2 hónapomba került mire jóvá írták a a Bónuszom és megkaptam a kikalkulált cascó díjat. A kötelező is két hét alatt sikerült és csak másodjára, pedig ugyanoda kötöttem az új autót mint ahol a régi volt.
Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
-
rsf
senior tag
Van vkinek Megane3 szabadkéz funkcióval?
Fél éve van meg a kocsi és most kezdtem gondolkozni, hogy miért kell megnyomni a kilincsen a gombot amikor ki akarom nyitni az ajtót.. Ha eltávolodok a kocsitól lezár a kocsi és indításkor sem kell bedugnom a kártyát, szóval csak a nyitás zavaros kicsit.
A kézikönyv azt írja az ajtók nyitása kívülről pontban:
„Szabad kéz” RENAULT kártya
Amikor a RENAULT kártya az érzékelési zónában van, nyomja meg a gombot 2(kilincsen a gomb), vagy
– gépkocsitól függően – tegye a kezét a kilincs 1 mögé, majd fogja meg és húzza maga felé a kilincset.Szóval gépkocsitól függ hogy kell-e nyomni gombot vagy sem?
A kilincs mögötti rész nincs szinre fújva az autón.
Köszi
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #51193 üzenetére
Lehet, hogy nem voltam érthető de:
Nem működik csak a kilincsen lévő gomb nyomására az ajtó kinyitás, benyúlásra nem.
De a leírás szerint is a benyúlás tipusfüggő..
Most nem tudom, hogy az enyém ilyen vagy rossz..
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
Én 9 hónapos gyári 16-os felniket vettem 80-ért, a négyet. A 18-asokat arra cserélem.
Nagyon szép a 18-as de nem praktikus a /40-es gumival..
De legalább olcsó a 16-ra a gumi..“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz BLUE TORNADO #51357 üzenetére
Nekem a clioban gyárilag gates szíj volt és INA görgő.
A Gates vezérlésszettben is INA a görgő. De külön külön olcsóbb volt megvenni csak akkor nem kapsz csavart a főtengely végére..
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz BLUE TORNADO #51369 üzenetére
Vízpumpából Graf-ot érdemes venni.
És jobb külön összeválogatni a szettet. Szerintem.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz BLUE TORNADO #51439 üzenetére
Tankanyám van!
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Gabesz87 #51485 üzenetére
Szia.
Nekem R-link1-em van az autó Megane3 de az nem számít..
Én a magyar store-ba regisztráltam be, de nem hiszem, hogy ez számítana.
Volt Live is az autón, de már lejárt, nem tudom mennyi lenne újból venni, de a waze-t meg sem közelíti.
A tomtomnak a coyote service-je nagyon jó állítólag, de az meg nem működik magyarországon.
Pont ma írta ki, hogy lejárt amúgy...
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Gabesz87 #51517 üzenetére
Az R-link valójában egy tableten fut ami a kocsiba van építve.
Ebben van egy sim kártya aminek a díját a Renault fizeti. Gondolom megállapodtak az európai mobil szolgáltatókkal. Az R-link menűjében megtalálod a térerőt is. Na ehhez a kártyához tartozó mobil neten jönnek az adatok. A mai üzenet is azon jött nekem..
Trafit is lehet jelenteni stb.
Én fel tudtam rakni tetszőleges POI-kat a térképre egy francia szoftver segítségével és be lehet állítani, hogy mikor jelezzen elötte. A Poi plázából letöltöttem az összes magyar trafi adatbázist és felraktam a kocsira.
Csak sajnos a térkép frissítés nem megy mert más formátumot használ mint a többi tomtom cuccos.
De azt is meg lehet oldani valahogy de mivel elég jó biznisz nem nagyon szivárgott még ki.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
-
rsf
senior tag
válasz Gabesz87 #51531 üzenetére
Rendszerbeállítások/Állapot és információk/Hálózati állapot
És itt látom a térerőt és azt, hogy csatlakozva vagyok-e.
Ha bekapcsolom a külső adatmegosztást akkor azt írja, hogy csatlakoztatva ha kikapcsolom akkor meg azt, hogy nincs kapcsolat.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Gabesz87 #51555 üzenetére
Fél éve van meg a kocsi, télen 5.3 volt a fogyasztás most 4.9-5 között van. De kíváncsi leszek mennyi lesz a következő mert az már végig melegben lesz mérve. Én mindig tankoláskor nullázok.
Mivel az autó Euro6 ready ezért nagyon hosszú az 5. és a 6. fokozat.
Az sem vmi jó, hogy állandóan váltogatni kell. A cliónál nem kellett.
Viszont 120-nál 2000-et forog.. Nagyobb távokat ,autópályát nagyon szereti...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz speedydb23 #51576 üzenetére
Hány lovas és mennyi kilométer van benne? Start stoppos?
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz roseane2004 #51603 üzenetére
Nekem volt annó ilyen twingóm az 1996-os volt és 2002-ben vettem. Megvétel után be kellett állítani a szelepeket, erre a kompresszió mérés világított rá.
Aztán használtam 4évig aztán eladás elött már éreztem, hogy nem az igazi újból megnéztük a kompressziót ami ismét nem volt az igazi de a szelep hézagokkal nem volt semmi baj.
Vettem bele STP szelep tisztító adalékot ami 1 tank után már éreztette jótékony hatását..
Azóta hiszek az adalékoknak.
Szóval a szelep lerakódás / elállítódás típus hiba lehet ezeknél a motoroknál.
Ez a motor egy elég régi tipus ezt rakták annó a régi román daciába is vagyis az elődjét ami elég bevált konstrukció, még láncos, de nem vmi erős...
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz roseane2004 #51679 üzenetére
Csak az a fotengelyszijtarcsa tartja pozícióban a vezérlést, ugyanis nincs ék a főtengely végén....
Szóval csak óvatosan azzal a cserével.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz roseane2004 #51682 üzenetére
Ha lelazítod a szíjat akkor nem megy el a vezérlés, de fent még szíjtárcsa cseréről irtál...
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz diablo1984 #51688 üzenetére
1.5 dci -ről beszélt, és mivel a vezérmű tengelyt a szelep rugók feszítik ezért ha leveszi a szíjtárcsát akkor a főtengelyen támasztás hiányában elforog a vezérlés fogaskereke!
Persze lehet rögzíteni de ahhoz kell pár dolog...
Csináltam már ilyet tudom miről beszélek.
Csak felhívtam a figyelmet, hogy mire kell vigyázni az 1.5 dci-nél. 1.2-es benzinesnél ék van a többit meg nem ismerem...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #51692 üzenetére
Én azt hittem, hogy Te már csináltál ilyet..
Nehéz elhinni ha még nem láttál ilyet én sem hittem a szememnek, de:
A fötengely végén nincs ék, a vezérlés fogaskereke rá van tolva a főtengely végére amin szabadon el tud forogni. A hosszbordás kerék szintúgy. Namármost ha meghúzod a főtengelyben lévő csavart az egy nagy alátét segítségével a két fogaskereket egyszerre tolja neki a főtengelyen lévő válnak és ezáltal rögzülnek.
Szóval a két kerék egyszerre beszorul az alátét és a főtengelyen kialakított vál közé!
Ezért fontos a zsírtalanítás is amikor összerakja az ember én butillal csináltam.
Ez egy elég szar megoldás mert ha a hosszbordás szíj által hajtott egység mondjuk a generátor beáll akkor lazán elrántja a vezérlés fogaskerekét is.
Találtam egy képet amin jól látszódik, hogy bal oldalra kell rakni a két kereket egymás után aztán az a nagy alátét nekitolja a válnak őket![link]
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz diablo1984 #51696 üzenetére
Ezért kell a vezérlést rögzíteni aztán meghúzni a főtengelyen a csavart!
A rögzítés tartja jó pozícióban a vezérlést a szerelés alatt.
Ha ékes lenne nem kellene vezérlés rögzítő szett.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #51695 üzenetére
Ha csináltál ilyet és nem állítódott el úgy hogy semmit sem rögzítettél akkor szerencséd volt!
Mert ha kilazítod a csavart akkor a szelep rugók ha feszített állásban vannak elforgathatják a vezérmű kereket kissé.. Nem beszélve arról, hogy amikor húzod meg a csavart lazán elfordulhat.
Szóval nem hinném, hogy vezérlés rögzítés nélkül ki lehet cserélni a hosszbordás kereket 1.5 dci-nél!!
Mondjuk én bogaras vagyok az ilyesmire a saját kocsimon cseréltem vezérlést annó. Egy fél vasárnapom ráment plussz a hétfő délutánom de már másodjára nem vállaltam be..
Én is azt hittem, hogy biztos kúposan van felrakva a kerék, de amikor bejelöltem aztán 2 perc múlva már nem volt jelen akkor jöttem rá, hogy tényleg kell a rögzítés ezért itt megállt a meló aztán hétfőn folytattam az összerakással. Persze a többi sallangot vízpumpa stb. már megcsináltam vasárnap..
Szóval csak óvatosan azzal a cserével!“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #51703 üzenetére
Tudom hogy van, nemrég írtad hogy vetted..
Most azért megy a vita, mert én azt mondtam, hogy 1.5 dci-nél a főtengelyen lévő hosszbordás tárcsa cseréjekor rögzíteni kell a vezérlést, mert máskülönben elmegy. Ti meg azt mondtátok, hogy nem.
Szóval ne keverjük ide a többi dolgot!!
Nálam az volt, hogy amikor én vezérlést cseréltem és lelazítottam a főtengelyen lévő csavart akkor mivel nem volt rögzítve a vezérlésem elmászott a vezérlés. Eddig a pontig ugyanaz minden mintha csak a hosszbordás tárcsát akartam volna cserélni. Ezért írtam amit írtam.
De majd egy szerelő megmondja a tutit..
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz speedydb23 #51891 üzenetére
A dinamikával én sem vagyok megelégedve..
88-nál már mutogat hogy rakjam 6-ba aztán 1500 alatt egy picivel forog, de ha meg előzni akarok akkor meg 2-t vissza...
Nekem olyan érzésem van, mintha csak a gyorsítással lenne baj, mert erő / nyomaték van benne mert pl. 1800-as fordulaton 6.-ban 110-el a közeli kapaszkodó sávos parton lazán feljön tempomattal úgy hogy nem csökken a sebesség...
Szóval vmi optimalizálás engem is foglalkoztat.. 😀
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Gabesz87 #51968 üzenetére
Nekem meg múlthét pénteken vitte le a tükrömet egy szemből jövő szabálytalanul előző autós aki nem állt meg persze. Szóltam a rendőrőknek volt helyszínelés de mivel nincs szemtanú és a rendszámot sem tudom ezért esélytelen.. Csak a visszapillantóból láttam, hogy egy metál kék autó ami szerintem Golf7 volt.
A megane-om 2éves és a tükör új ára 120eFt. Néztem egy bontottat 30e Ft-ért, de nagyon ramaty állapotban volt.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz sesztakbence #52006 üzenetére
Én nem javasolnám.
A 2005-ös 1.5 dci clióm könyvében benne volt, hogy 30-as végű olajat nem szabad bele rakni!
Volt már erről itt vita, de mint sokan, én sem támogatom az olaj meleg oldali viszkozításának a változtatását.
Rakj bele jobb 5W40-es olajat mondjuk egy ENEOS sustinát! Mondjuk én végig mobillal jártam..
Ja ez csak az én véleményem!
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz BLUE TORNADO #52023 üzenetére
Szilikon sprayvel pár hétig szép, de legalább gyorsan át lehet fújni. Vagy van még a hőlégfújós kezelés erről van sok videó a yt-on..
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
1. Motor leállítva kártya be aztán fék és gomb le.
2. Motor jár aztán fék és gomb le és így leállitani. Ez kétkezes mutatvány. Ilyenkor a nem kell hogy a kártya bent legyen.
Én nem üttetném ki ezt a funkciót, mert nekem nagyon bejön hogy nem kell a kézifékkel babrálni se induláskor se megálláskor.
Mondjuk azt nem értem, hogy menet közben miért lehet behúzni?
Télen farolgattam vele, de csak addig fog a fék amíg húzom felfelé a kapcsolót. 😀
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz gixxergabi #52691 üzenetére
Tényleg növelték 160e km-re a vezérlés cserét a sima Euro5 -nél is nem csak az Euro6 ready nél.
Az új motorok 2012 szeptemberben jöttek ki , szóval azóta biztos a 160e km.
És ha minden igaz akkor párhuzamosan futott a két verzió.
A brossúrában már 4.generációsnak nevezi az Euro6 ready-s motort. Ez az amit én energy dci nek mondtam.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz kisgyerek85 #52751 üzenetére
Gondolom a csapágyat cserélték csak ezt a gumi takarót nem. Ez még az eredetinek látszódik..
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“