-
GAMEPOD.hu
A RAM (az angol Random Access Memory rövidítéseként), magyarul közvetlen hozzáférésű memória. Egy közvetlen elérésű írható/olvasható adattároló eszköz. A RAM tárolja a CPU által végrehajtandó programokat és a feldolgozásra váró adatok nagy részét. Az adatok csak addig maradnak meg benne, amíg a számítógép feszültség alatt van, kikapcsoláskor a benne tárolt adatok elvesznek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nemethchek19
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy Gigabyte H97M-D3H alaplap. Corsair 2x8GB DDR3L 1600MHz Vengeance LP ram kerülne bele, tehát alacsony fogyasztású 1.35V-os.
A CPU egyébként i5-4590
Az alaplap a specifikációban erre nem tér ki. Lehet ebből probléma, hogy ez 1.35V-os?
[ Szerkesztve ]
-
nemethchek19
aktív tag
Sziasztok!
Ez a ram kit van a gépemben:
Vengeance® LP 16GB (2x8GB) DDR3L DRAM 1600MHz C9 Memory Kit (CML16GX3M2C1600C9R [link]Mi az oka annak, hogy 1333 Mhz-es ramként ismeri fel alapból és csak az XMP az 1600 mhz?
Alaplap: GA-H97M-D3H (rev. 1.1) [link]
CPU: Intel i5-4590 [link]Csak akkor van 1600 Mhz ha a biosban bekapcsolom az XMP profile 1-et.
[ Szerkesztve ]
-
nemethchek19
aktív tag
Sziasztok!
Ram: Vengeance® LP 16GB (2x8GB) DDR3L DRAM 1600MHz C9 Memory Kit (CML16GX3M2C1600C9R)
Egymagukban megvizsgálva a ramokat, az egyik modullal tökéletesen fut a rendszer, a másikkal már a gép bekapcsolásakor az OS bebootolása előtt újraindul a gép önmagától. Mindkét modul mindegyik foglalatban letesztelve. Az egyikkel mindig hibázik a másikkal problémamentesen üzemel. Dual channelben tesztelve a ramokat bootolás közben \"kékhalál\" jelentkezik, majd újraindul a gép. Mindkét esetben a hiba a leállítás után jelentkezik, ha legalább 5-10 percet kikapcsolt állapotban volt a gép.
A Memtest86 nem jelez hibát! Akkor se ha csak a hibás ram van egymagában a gépemben. Ez hogy lehetséges?
IGP-t használok dedikált VGA helyett, ha esetleg ennek van jelentősége, mert egy másik topikban ezt írták:
"Ha IGP-vel megy, akkor lehetett az a terület hibás amit az IGP lefoglalt és azt nem is ellenőrizte a memtest."Nem igazán értem ezt a szituációt. Garanciás ramokról van szó, nem szeretném, hogy ezen bukjon el a csere, hogy a memtest nem jelez hibát.
Valaki tudja mi az oka ennek?
[ Szerkesztve ]
-
nemethchek19
aktív tag
válasz SoulReaver #47986 üzenetére
Mivel tudnám letesztelni, ami ki is jelzi a hibát?
-
nemethchek19
aktív tag
válasz nemethchek19 #47984 üzenetére
Kedves MK VII!
Az én szituációmmal kapcsolatban valami ötlet?
-
nemethchek19
aktív tag
válasz MK VII #47992 üzenetére
Alaplap: GA-H97M-D3H (rev. 1.1)
CPU: Intel i5-4590Elég nagy esélyt látok arra, hogy az egyik modul rossz, mivel a másikkal hibátlanul megy. Szeretném gariztatni, de ha a bolt is csak egy tesztet futtat rajta akkor nem fogják kicserélni nekem. Vagy ez hogy szokott menni? Mik a tapasztalatok? Gondoltam bizonyítani kéne valahogy a hibát.
Igen egy másik gépben kéne kipróbálni, de erre most hirtelen nincs lehetőségem.
Amúgy a hiba dual-ban kísértetiesen hasonlít Sanyi19 hidegindítás és kékhalál történetére. Annyi a különbség a sztoriban, hogy ez kit és az egyik modullal hibátlanul fut a rendszer a másikkal meg szenved.
-
nemethchek19
aktív tag
válasz flash- #47996 üzenetére
"rossz időzítés beállítás, vagy a ram nem bírja a tuningot"
Jelenesetben, ha egymagukban használom a ramokat, akkor az egyik modullal tökéletesen működik, csak a másikkal csinálja a hibákat. Az összes foglalatban megnéztem.
Garis, aztán aggódok amiatt, hogy a szervizben a tesztelő szoftverek szintén nem dobnak ki semmilyen hibát és elutasítják a problémámat.
[ Szerkesztve ]
-
nemethchek19
aktív tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni egy elég kellemetlen problémában.
Előzmény: [link]
Visszaküldtem a kereskedőnek garanciában kb. 2 hete, akitől vásároltam a terméket . Tegnap este kaptam tőlük a választ, hogy elutasították!
Így néz ki az email szövege:
"Értesítünk, hogy a jótállás keretei között leadott termék garanciális ügyintézése lezárult, melyet a Garancia menüpont alatt ellenőrizhetsz.
Az ügyintézés eredménye: A meghibásodás garancia körön kívül esik, a jótállási igény a szerviz által elutasításra került, így a termék a garancia keretei között sajnos nem javítható vagy cserélhető. A hibás eszköz átvehető üzletünkben, vagy kérés esetén szállítási díj ellenében visszaszállítjuk az általad megadott címre.
Az elutasítás oka lehet: Fizikai sérülés, alaplapi vagy processzor tüske hajlás, égés, elázás, túláram, egyéb garancikaörön kívül eső behatás, vagy az egyedi azonosító sérülése, elvesztése, melyet a Garancia menüpont alatt a termék neve után ellenőrizhetsz."Ha felmegyek a webáruházukba a garancia menüpontra ott meg ez áll: " A termék garancia vesztes, átvehető üzletünkben, vagy térítés ellenében kiszállítjuk. "
Írtam nekik, hogy írják le nekem a pontos szakvéleményt, egyelőre még nem kaptam választ. Telefonon nem érem el őket.
Egyelőre nem tudom mi tévő legyek. Valakinek valami ötlete a továbbiakban?
[ Szerkesztve ]
-
nemethchek19
aktív tag
Sziasztok!
S.O.S tanácsra lenne szükségem tőletek!
A napokban írtam nektek arról, hogy visszaküldtem a kereskedőnek garanciában kb. 2 hete egy hibás Ramot, Péntek este kaptam tőlük a választ, hogy elutasították!
Előzmény: [link]Ma jött egy e-mail tőlük: "A termék vételára levásárolható, a téves levélért elnézését kérjük."
Az oldalukon is módosult: " A termék ára levásárolható. Rendeld meg amit szeretnél, a megjegyzésben jelezve a levásárlást. "Valamiért nem cserélik ki. Gondolom nincs náluk már ez a termék... De erről nem tájékoztattak.
Kiakasztanak most már teljesen. Ez már egyszerűen röhejes. Az email üzenetben egyébként összesen csak ennyi van írva semmi más rendes tájékoztatás. Vicc, de legalább úgy néz ki talán jóra fordul a dolog.A probléma az, hogy nekem holnapra most már szükséges, hogy adjanak egy másik Ram-ot, mert vidéki vagyok és holnap megyek fel Pestre és este jövök is haza. Persze telefonon nem lehet szokás szerint elérni őket!!!
Ma le kell adnom egy rendelést nekik, hogy időben megkapjam a Ramot. Milyen Ramot válasszak e helyett?
Ez Ram volt eddig: Vengeance® LP 16GB (2x8GB) DDR3L DRAM 1600MHz C9 Memory Kit (CML16GX3M2C1600C9R)Konfig:
Alaplap: GA-H97M-D3H (rev. 1.1)
CPU: Intel i5-4590Levásárolható összeg: 30 937 Ft
Ugyanilyen paraméterekkel szeretnék egy másik Ram kitet. Nem fontos, hogy DDR3L (1,35V) legyen. Ami fontosabb, hogy 100%-ban kompatibilis és megbízható legyen ezzel a CPU-val és Alaplappal, hogy biztosan ne legyen a későbbiekben probléma, mert én ezek után többet ezzel a kereskedővel nem akarok kommunikálni semmilyen formában.
Vagy szerintetek kérjem vissza inkább a pénzt? Van erre mód?
Előre is nagyon köszönöm a segítséget. És köszönöm az eddigi tanácsaitokat!
[ Szerkesztve ]
-
nemethchek19
aktív tag
Sziasztok!
Van egy DDR3L Ram kitem és szeretném a Bios-ban beállítani 1,35 V-ra a DRAM feszültséget. Na most 1,34V-ra vagy 1,36 V-ra tudom állítani ami a legközelebb áll az 1,35 V-hoz. Miután beállítottam 1,34 V-ra (alapon "Auto"-n volt) az érzékelő a Bios-ban mégsem annyit mutat, hanem 1,38V-ot. Auto beállításon 1,4V körül mutatta az érzékelő.
Ebben szeretnék egy kis felvilágosítást kérni, mert ezt nem igazán értem. Hogyan tudnám 1,35V állítani a DRAM feszültséget, mivel annyi is elég ennek a Ram kit-nek, hogy stabilan menjen. Volt egy elég kellemetlen garanciás problémám már ezzel a termékkel (Nem rég írtam is nektek erről). Azóta kicserélték nekem, de most beállítom inkább fix-re a feszültség értéket kímélve a Ramot, hogy véletlen se kelljen bármi miatt visszavinnem máskor, mert az ügyintézés kritikán aluli volt.
Ram: Vengeance® LP 16GB (2x8GB) DDR3L DRAM 1600MHz C9 Memory Kit (CML16GX3M2C1600C9R)
Alaplap: GA-H97M-D3H (rev. 1.1)
CPU: Intel i5-4590Pár kép a Bios-ról, hogy jelenleg milyen beállításon van:
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen