-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Frigetrus
senior tag
válasz Real_Necro #5382 üzenetére
Nem igazán értem, mi a kérdés a vakus témában?
Ha a rekesz, a gyújtótávolság, és a fókusz síkja is azonos, akkor mindkét esetben ugyan olyan képet kapsz a két különböző objektívvel (mármint expozíció, fókusz és mélységélesség tekintetében).
A fókuszt pedig célszerű a hozzád legközelebbi emberre állítani, ha kellően szűk a rekesz, a mélységélesség megoldja remélhetőleg, hogy a hátrébb lévő másik kettő is éles legyen. Az a variáció neccesebb, amikor középső emberre állítasz élességet, mert nagyobb eséllyel lesz már életlen az előtte álló ember, mint az előző esetben, mivel a mélységélesség hátrafelé "tágabb". -
Frigetrus
senior tag
Továbbá célszerű lenne az AF-A módot hanyagolni, vagy AF-S vagy AF-C a feladatnak megfelelően. Mert az exif adatokból kiderül, hogy AF-A-t használsz, ami nem a legjobb dolog.
Ha pedig 18-105 van használatban, és állványon van a gép akkor ki kell kapcsolni a vr-t, mert rezgést kelt. Bár vannak olyan objektívek amik nem igénylik, hogy állványon ki legyen kapcsolva a vr, de 18-105 pont nem ilyen.
Ezek a dolgok is vezethetnek hibához, bár hozzátenném, hogy a tesztábrás képeknél valószínűleg nem ez volt a gond. -
Frigetrus
senior tag
Fotoplusról tudok véleményt mondani. Ők egy jó csapat, érződik, hogy a vevőkért vannak. Amúgy mindkét gépem tőlük vettem (D40, D90).
Hivatalos Nikon garanciát adnak, ami 3 év a vázra, 1 az objektívre. Bár drágább valamivel, mint a legelső néhány bolt, de valószínűleg az is az oka részben, hogy hivatalos a gari. Továbbá ingyenes a házhoz szállítás. Ismerem még az Edigitalt, iPon-t, ők eddig jók voltak, de fotós cuccot még nem vettem tőlük, garanciát se tudom, hogy hogyan megy náluk.
Többi bolttal nincs tapasztalatom, Digitcam elvileg még jó. Aztán még mások is megmondják a tutit.[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
Miért akarsz 1.8-on fotózni, meg magas ISO-n? ISO minimumon, rekesz kicsit szűkebben (kb. f/8), hosszú záridő. Így biztos, hogy rajta lesz a képen a tűzijáték, elkerülöd azt a gondot, hogy próbálsz akkor kattintani amikor fellövik, és mégse jó az időzítés, stb...
[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
válasz pulcinello #5842 üzenetére
Pontosan! Hagyományos adapterrel nem lenne végtelen, a lencsés pedig ront a minőségen.
-
Frigetrus
senior tag
Osztom az eddigi véleményeket, D90!
Valóban lényeges, hogy ne kelljen fejben átállnod a másik váz kezelésére. Ha gyorsan történnek az események, elég kellemetlen tudna lenni, hogy ha valamit matatsz a másik vázon hosszú ideig. Mert egy pillanatra blokkol az agyad, hogy "hú, most hol is van az a funkció/gomb?"és már bukod is a pillanatot. -
Frigetrus
senior tag
Kettő közül mindenképpen a D7000. Pár dolog ami eszembe jut a D7000-el kapcsolatban:
Pro:
-Nagyobb, világosabb, pentaprizmás kereső, 100%-os lefedettséggel
-Jobb fogás
-Több dedikált gomb, ezáltal jobb és gyorsabb kezelhetőség. (például iso állítás miatt nem kell a menüben turkálni)
-Beépített fókuszmotor
-150000 expozícióra tervezett zárszerkezet
-6 kép/másodperces sorozat sebesség
-Dupla kártyafoglalat
-Van hozzá rendes, gyári portrémarkolatKontra:
-Kisebb felbontás, bár azért a 16 megapixel se kevés, csak hát jól hangzik az 5200-nál, hogy 24 mega...
-Videóban elvileg gyengébb
-Nem kihajtható a kijelzőÉs még biztos fel lehet sorolni pro/kontra érveket, majd legfeljebb kiegészítenek mások. De a D7000 mindent összevetve, fotózás szempontjából egy sokkal komolyabb váz! Már középkategóriának lehet mondani. Míg az 5200 a belépők teteje.
-
Frigetrus
senior tag
"kevesbe erdekel a meret a fogas a dizajn a gombok"
Majd ha gyorsan kell valamit beállítani, akkor lehet jobban fog érdekelni a sok dedikált gomb
Továbbá az effektív tudást is könnyebb kiaknázni a jobb kezelhetőséggel.Egy példa:
Ketten fotózunk, nálam mondjuk egy középkategóriás gép , sok dedikált gombbal, két vezérlőtárcsával, nálad egy belépő gép, de kétszer akkora felbontással mint az enyém. Objektív legyen ugyan olyan. Tegyük fel, hogy eddig egy adott rekesszel dolgoztunk, amihez a gép beállított egy záridőt, ami legyen mondjuk 1/60 másodperc. Idáig egy bizonyos témát fotóztunk, amikor egyszer csak előbukkan egy jónak ígérkező pillanat, egy gyorsabban mozgó témával, amihez kell mondjuk 1/500 másodperc. Én 1 másodperc alatt nyomok egy ISO gombot, tekerek három kattanást a hátsó tárcsán, és máris megvan a 3 fényértékkel magasabb ISO, míg te a menüben kotorászol 3-4 másodpercet, abban az esetben ha 100%-ig tudod, hogy hol van az adott opció, de ha nem vagy biztos benne, akkor tovább is eltart. És már el is ment a téma.
Végeredmény: Nekem van egy kicsit zajosabb, csak fele akkora felbontású, de éles felvételem, amíg neked van egy el sem készült felvételed, vagy hagyod a fenébe a menüben kotorászást, lősz gyorsan egy képet, és az egész bemozdul. És van egy kétszer akkora felbontású, de lényegében bemozdult, használhatatlan felvételed.
Akkor melyikkel értünk többet?Az való igaz, hogy azt az egy funkció gombot elvileg be lehet programozni a belépő vázon is ISO beállítására, de az csak egy dolog a sok közül, amire egy komolyabb vázon dedikált gomb van. (fehéregyensúly, fókuszmódok, stb.)
-
Frigetrus
senior tag
Pont ez az, hogy csak egy példa volt, hogy mire való az a sok dedikált kezelőszerv. Pláne, hogy nem biztos, hogy arra az egy funkció gombra pont az ISO-t állítja be.
De a példámat mondhattam volna úgy is, hogy mondjuk az AF-S módról hirtelen az AF-C-re kellene állítani a gépet. Nekem pont ugyan úgy egy gombnyomás, és tárcsa tekerés, míg neki a menüben kell kotorásznia, ráadásul a fókuszmódot még csak rá sem tudja programozni arra a gombra.
5200-nál ezeket lehet a funkció gombra állítani: egyképes/sorozat mód, képméret/minőség, érzékenység, fehéregyensúly, aktív D-Lighting, HDR mód, +NEF (RAW) mód, automata sorozat.Lényeg az, hogy amíg egy belépőn van egy darab programozható kezelőszerv, meg az AF-L/AE-L gomb aminek még lehet választani, hogy mit csináljon szűk keretek között, meg mondjuk dedikáltból van egy expó korrekció, és vaku gomb, addig egy komolyabb vázon már kb. 10 darab dedikált gomb van, és ráadásul két vezérlőtárcsa. Mert ugye fehéregyensúlynál nem csak egy adott fehéregyensúlyt lehet beállítani a hátsó tárcsával, hanem az elsővel még korrigálni is lehet azt. De a vakunál is jól jön, hogy lehet egyik tárcsával korrekciózni, a másikkal meg mondjuk a hátsó redőnyre szinkronizálást, stb.-t lehet állítani.
A példámból szerintem a lényeg azért átjön. Igazából bármit hoztam volna fel, bele lehet kötni, ha arra az egy funkció gombra pont az van beállítva. D40-ről váltottam D90-re, óriási a különbség a kettő között ezen a téren. Egy valamire rá kellett jönnöm még. Hogy a belépő gép korlátozott. Mégpedig pont úgy, hogy minden apróság miatt a menüben kellett kotorásznom, ezért néha pont nem is volt kedvem nekiállni keresgélni, és már el is ment a pillanat. Most tudom, hogy sok dolog csak egy gyors tekerés, és máris máshogy hangoltam a gépet az adott témának megfelelően, és sokkal szívesebben fényképezek, szívesebben használom a gépet. Erre is próbáltam rávilágítani. Talán ezt hívják úgy, hogy "kinövöd a gépet".
Ha pedig két gép azonos, vagy közel azonos árban van, akkor talán nem is kérdés melyiket érdemes venni szigorúan a fotográfia szempontjából, és nem technokrata szempontból, ahol az számít, hogy hány "csillió megapixel" meg "szuperjó" gépen belüli panoráma mód...
Persze ha valakinek a techno dolgok miatt kell a gép akkor nem szóltam.
Hú, picit hosszú lett, remélem senki nem sértődik meg az irományomon -
Frigetrus
senior tag
"Egyébként belépőnél is van dedikált wb, iso, sorozat gomb, csak úgy hívják canon."
Igen ez jogos, de most Nikon gépek közül akar választani. Soha nem is értettem, hogy Nikonál miért nem tudnak belépőkre is több dedikált gombot rakni. Illetve mégis: akkor senki nem venné meg a komolyabb szériát. Csak nehogy inkább Canon-t vegyenek akkor márA beprogramozott módokról annyit, hogy a legtöbb jó vakításnak, másra nem nagyon. Gépen belüli képfeldolgozás sose volt valami túl jó. Szép dolog a halszem effektus, meg a HDR mód, a szűrők, gyors retus stb, de ezeket külső programmal jobb utólag összehozni. Meg gépen belüli RAW konvertálás. Kész vicc kb.
A 24 megapixel nem mumus. Inkább az, amit a példámban is írtam anno, hogy hiába van neki olyan szenzora, ha az adott helyzetben az én kisebb felbontású gépemmel készült kép bucira veri az ő 24megapixeles képet, mert az a gyors beállítások hiányában esetleg teljesen bemozdult.
"Én még mindig azt mondom, hogy ő kért tanácsot. Mi leírtuk a véleményünket. Ezek után vagy megfogadja a hallottakat. vagy sem. Senki nem tart pisztolyt a fejéhez, hogy azt vegye, amit javasoltunk."
Ennyi!Amúgy a szar a 18-105 a nagy felbontáshoz én sem értem. Tegyük fel van egy 12 megapixeles szenzor, meg egy 24 megapixeles. A 12-est rajzolja ki teljesen pixelszinten, míg a másikat ne. Kérdés, rosszabb lesz a 24 megás kép a másiknál? Nem. De ugyan annyi részletet biztos hogy fog tartalmazni, de ha esetleg még leméretezzük akkor a leméretezésből adódóan szebb lesz a kép. De semmiképpen sem rosszabb. Aztán még a későbbiekben lehet majd venni olyan objektívet, ami tutira kirajzolja a 24 megát.
Konklúzió: akkor gond csak, hogy nem rajzolja ki egy gyengébb objektív a nagy felbontású szenzort, ha ténylegesen ki szeretnénk használni a felbontását, és óriási nyomatokat akarunk készíteni vagy vágni belőle. Ha ugyan akkora méretben szeretnénk viszontlátni, akkor nem baj az, ha nem rajzolja ki teljesen. -
Frigetrus
senior tag
Maradjunk annyiban, hogy aki kattintgat, annak jók a programmódok, aki viszont FOTÓZNI szeretne, az ne dőljön be ezeknek a dolgoknak.
""én kisebb felbontású gépemmel készült kép bucira veri az ő 24megapixeles képet"
.
Szerinted a nikon kiadna olyan gépet amihez kitobikat csomagol és szarabb képet ad, mint az előd széria??"Érted is, hogy én ezt mire írtam? Legalább az egész mondatod idéznéd:
"Inkább az, amit a példámban is írtam anno, hogy hiába van neki olyan szenzora, ha az adott helyzetben az én kisebb felbontású gépemmel készült kép bucira veri az ő 24megapixeles képet, (U)mert az a gyors beállítások hiányában esetleg teljesen bemozdult.(/U)"
Komolyan mondom, örülök, hogy közel egy éve nem fórumoztam, és élveztem a fotózást, amit szívesen csinálok
[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
Szerintem neked csak simán szövegértési nehézségeid vannak, és szeretsz kötekedni.
Érdkes, Byk01 simán megértette miről beszélek, és el is mondta az 5989-es hozzászólásban.
Én a hülyeségen, és az értelmezési nehézségeken pöccentem maximum be, nem azért mert bárki is megbántott volna.[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
Szerintem nem velem van a baj
Pláne addig, amíg nem akarnak olyat a számba adni, amit nem is említettem. De hát írásos bizonyíték van mindenről. És ami tény az tény. Feketén fehéren le van írva minden, vissza kel olvasni pár hozzászólást. És bosszant, hogy meghazudtolnak, és belemagyaráznak valamit a mondandómba.[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
Te elég mókás vagy
Tanulj meg szöveget értelmezni. Nem hoztam én fel olyat, hogy a kisebb felbontású gép jobb lenne, meg olyat se, hogy a D40 jobb gép lett volna."D40-ről váltottam D90-re, óriási a különbség a kettő között ezen a téren. Egy valamire rá kellett jönnöm még. Hogy a belépő gép korlátozott. Mégpedig pont úgy, hogy minden apróság miatt a menüben kellett kotorásznom, ezért néha pont nem is volt kedvem nekiállni keresgélni, és már el is ment a pillanat."
Pont, hogy feketén fehéren leírtam miért volt kevésbé jó gép nekem a D40... Nem tudom hol kevered bele, hogy arra írtam, hogy jobb volt. Azt, meg hogy 6 megapixel üti a 12-t megint nem írtam.
Ez megvolt?
"Én 1 másodperc alatt nyomok egy ISO gombot, tekerek három kattanást a hátsó tárcsán, és máris megvan a 3 fényértékkel magasabb ISO, míg te a menüben kotorászol 3-4 másodpercet, abban az esetben ha 100%-ig tudod, hogy hol van az adott opció, de ha nem vagy biztos benne, akkor tovább is eltart. És már el is ment a téma.
Végeredmény: Nekem van egy kicsit zajosabb, csak fele akkora felbontású, de éles felvételem, amíg neked van egy el sem készült felvételed, vagy hagyod a fenébe a menüben kotorászást, lősz gyorsan egy képet, és az egész bemozdul. És van egy kétszer akkora felbontású, de lényegében bemozdult, használhatatlan felvételed.
Akkor melyikkel értünk többet?"Hol írtam én olyat, hogy jobb az alacsonyabb felbontás minden esetben? Továbbá semmilyen atombiztos megapixellel nem jövök.
Pont hogy senkinek nem javasoltam belépő vázat! Azt te akarsz! Nem D40-et javasolnék, neked se, az tuti. Nem pont a D90-el és előtte a D7000-el példálóztunk/példálóztam? Hogy miért lehet jobb egy felsőbb kategóriás gép a fotózás szempontjából, még ha technikailag már talán régebbi is?Te tényleg nem érted amiket írtam? Linkeljem be az össze hozzászólásomat a témában, hogy újra elolvashasd?
Az kötekedés, hogy nem tudsz értelmezni néhány egyszerű mondatot, és belemagyarázol dolgokat.
Az külön vicc, hogy a 18-105-ös témában meg melletted álltam, de azt sem tudtad úgy értelmezni.Ja és hogy tudd, honnan indult az egész, legelső hozzászólás a témában, Rent-től az 5861-es. Mégpedig így szól:
"Hali! D5200 18-105 kittel jó választás szerintetek? Ha ennyi rá a keret kb. ez jó döntés hosszabb távra? Köszi!"Szerintünk pedig a jó döntés hosszabb távra a felsőbb kategóriás gép, pláne, ha közel azonos árban van.
Na de én itt befejeztem!
[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
válasz Freddy76 #6290 üzenetére
Húú, én ilyen dolgokat már említeni se merek, a múltkori miatt
Le sem merem már írni, hogy "gombok és tárcsák jók", mert a végén még valakinek az jön le, hogy belépőt javasolokBátrak vagytok, hogy még mindig a haladó gépet javasoljátok.
(Még mielőtt bárki megkövez, tényleg csak viccelődésnek szánom.) -
Frigetrus
senior tag
Dettó. Én is sokat agyaltam már ezen a dolgon. Meg mit értenek az emberi szemhez hasonló gyújtótávolságon/látószögön? Egy szemmel kell nézni, vagy két szemmel? Teljes látószöget kell nézni, vagy az éleslátás látószögét? (a teljes látószög nyilván nagyon nem ekv. 50mm körül van) De az is attól függ, kb. hogyan nézek, milyen közelről. Meg írják néha azt is, hogy a normál látószög adja a látáshoz legjobban hasonlító perspektívát. Ezt sem értem. A perspektíva a tárgytávolságtól függ, a jelenség pedig abban mutatkozik meg, hogy a párhuzamos vonalak összetartanak, és a tárgyak egymáshoz viszonyított távolsága és mérete vátozik más távolságokból. Na most akkor, ehhez hogyan tudna bármilyen objektív is hasonlítani, ha a tárgytávolságtól függ az egész? Vagy mit értek félre?
-
Frigetrus
senior tag
Az a baj, hogy nincs közmegegyezés, mindenhol mást írnak vagy mondanak Egyedül abban értenek általában egyet, hogy 50mm a normálobjektív. (bár olvastam már 40-től egészen 55-ig, akár 60-ig is)
Amúgy én mindig tárgytávolságot tanultam a perspektívánál, nem nézőpontot. Bár való igaz, hogy a a nézőponthoz képest mérjük a tárgytávolságot Szerintem egyre gondolunk. -
Frigetrus
senior tag
Szoftveres kérdésre:
DxO Optics Pro esetleg? Az elég jól eltalálja az automatikus beállításokat, zajszűrése remek, és több kép együttes feldolgozása is nagyon tuti. Hab a tortán, hogy letölti a gépedhez és az objektívedhez passzoló profilt, és így a leghatékonyabb a zajszűrés, és a sokféle torzítás korrekció!
Természetesen fizetős, de van egy hónapos próba változat, érdemes kipróbálni!HDR: Talán a Photomatix Pro.
#6936 nesa: Szívesen! Amúgy fordítva használod a tárcsákat, tehát elsővel záridő, hátsóval rekeszt állítasz? Jó dolog, hogy ezeknél a vázaknál egyéni ízlés szerint lehet állítani ezt is. Amúgy nekem az expozíció kijelzés van megfordítva, sose értettem, hogy miért olyan gyárilag, hogy bal oldalon van a pozitív, jobb oldalon a negatív irány? És meg van fordítva a "forgásirány" is, tehát jobbra tekerve hosszabbodik a záridő. Tehát így minden stimmel számomra, és balról jobbra haladva emelkedik az expozíció, a tárcsán is, és a kijelzésen is.
-
Frigetrus
senior tag
válasz Frigetrus #6998 üzenetére
Amúgy próbáld ki:
Szedd le az objektívsapkát, és tedd az objektívet a váz bajonettjébe, de még ne tekerd fel a vázra, csak tartsd oda. Tehát mintha éppen fel akarnád rakni az objektívet, de megállsz annál a mozdulatnál. Közben a keresőbe nézz, fény felé fordulva. Amikor szűk a rekesz, akkor látni fogod az egész mintázatot.[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
Kleroo megválaszolta pár hozzászólással előbb [link]
Lényeg: Inkább legyen nálunk több kisebb kártya mint egy nagy, mert ha telelövünk egy nagyot, és tönkremegy a fotózás közben, akkor több képünk megy a kukába, mint ha több kis kártya közül az egyik menne tönkre.
Sőt, ha több kártyánk van, akkor már eleve van tartalék, tehát bármikor folytathatjuk a fotózást annak tudatában, hogy bár elment pár képünk, de legalább tudunk még csinálni újakat.Például:
Valaki esküvőt fotóz, és egy nagy kártyára készít képeket, belerakott már aznap 1000 képet, majd egyszer csak azt mondja a gép, hogy error, a kártya nincs többé, és a képeket sem látja soha viszont. Mennyivel jobb, ha inkább azt a nagyot 2-3-4 kártyával helyettesítette volna, és akkor csak kb 2-300db kép megy a kukába, de a többi 7-800db használható marad.Persze lehet több nagy kártyát is venni, nyilván függ attól is mekkora fájlokat készít a gép.
Szóval nem az van, hogy bármiféle baj lenne a 32-es kártyákkal. -
Frigetrus
senior tag
Nyilván a két kártyára mentés egy baromi jó dolog pont ebből a szempontból. Egyébként profik simán kártyát cserélnek. Scott Kelby is ezt javasolja amúgy.
A backupolás szintén jó dolog már rögtön a helyszínen.
(Nem hiszem, hogy túl sok baja lehet egy kártyának a ki-be rakosgatástól.)
Úgy kell érteni az egészet, hogy több kártyával már egy lépést tettél a biztonság érdekében. -
Frigetrus
senior tag
Na úgy néz ki viszem vissza garanciáztatni a D90-t. 18-105-el vettem kitben, nagylátó végén elég zavaróan hátrébb fókuszál mint kellene, tele állásban talán minimálisan megy hátrébb. Párszor már feltűnt a hiba, de azt hittem user error, de most kiteszteltem, és a hiba valós.
Valakinek van valami bölcsessége, tippje, hogy mire figyeljek a garanciáztatás során? Mert ahogy olvastam, elég sokan szívtak már a nikon szervizzel. A gépet a Fotoplusban vettem, hivatalos forgalmazók, egy profi csapat, remélem bennük nem csalódok, de a nikon szerviztől tartok picit. Pláne attól, hogy többször lesz náluk a gép, és a végén azt mondják, hogy ez ilyen, szerintük nincs hiba... Akkor valami szankciót kell keresni, fogyasztóvédelem, stb?
Bármi tippet szívesen fogadok. -
Frigetrus
senior tag
válasz eastsider #8818 üzenetére
Akár megpróbálhatsz, jó az ötlet.
Más téma:
Egy kis helyzetjelentés: Közel egy hónap után visszakaptam a D90-et a garanciális javításból, eddig úgy tűnik sikeresen beállították az AF-et, nincs backfocus. Továbbá volt egy zavaró piros hot pixelem a kép bal felső sarkában, azt is sikeresen kimappelték.Nagyon vártam már a kicsikét. Most már lehet fotózni! Meg ki kellene próbálni egy 35 1.8-at
-
Frigetrus
senior tag
Na borzolom a kedélyeket én is egy kicsit a 35-össel. Ugye a D90-em nemrég jött meg a AF beállításból, backes volt a 18-105-tel a gép. A szerviz után teljesen jó lett, ezért gondoltam, hogy megnézem magamnak ezt a 35-ös mizériát.
Így tegnap előtt bementem a Fotoplusba, kértem egyet, és az üzletben próbálkoztam kb. 35-40 képig. A helyszínen nagyjából jónak tűnt, talán ha pár képen volt rossz helyen a fókusz, ami bég bőven belefér, lehetett user error. is. Aztán végül is elhoztam, és aznap egész este, meg tegnap is összesen lőttem vele cirka 400-500 képet, itthon, mindenféle témáról, állványról leginkább. Eredmény siralmas!
A bosszantó a dologban az volt, hogy nem az volt a gond, hogy egy fix értéket tévesztett, és mindig front-os vagy back-es lett volna, hanem mondjuk 5 képből 2-ször talált fókuszt, 3-szor viszont frontos volt. Aztán egy másik kontrasztos témán abszolút nem találta az élességet. A legdurvább pedig az, hogy képes volt front után back-et is produkálni ugyan azon a témán. Tehát teljesen randomban, mikor milyen kedve volt. Úgy érzem 400 kép felett, és állványról készítve leszögezhető, hogy nem én voltam a hibás, pláne úgy, hogy "halvány" fogalmam azért van a dologról.
Így tegnap visszavittem a kicsikét, nagyon rendesek voltak a srácok a Fotoplusban, mondtam hogy mi a szitu, kaptam kipróbálásra egy másikat. Sőt még állványt is kaptam, hogy könnyebb legyen a teszt.
Kb. 100 képet készítettem a másik 35-össel, az eredmény talán kicsit jobb volt, de ugyan úgy produkálta azt, hogy hol jó volt, hol back-es, hol front-os.
Aztán a kezembe nyomták az 50 1.8 G-t, mondván, hogy ezzel nem lesz gond. Nos nagyon szerettem volna mindig is a 35-ös látószögét, de azért kipróbáltam az 50-est. Első kép tökéletes, második szintén, és így tovább, talán egy-két képnél tévesztett, de azok belefértek, illetve user error volt. Végül összesen kb. 140 képpel, és a Fotoplusban töltött 2 óra után megvettem az 50-est.
Régen mindig azt mondtam, hogy DX-en az 50 kicsit kényelmetlen látószög, inkább a 35-ös. Ezt tartom továbbra is. Való igaz, hogy beltérre kicsit szűk az 50-es, de kreatívkodni, portrézgatni jó, kültérben ellenben egész használhatónak tűnik.
A képe pedig szuper! Szerintem veri a 35-öst, az jobban taknyol, és CA-is erősebb. Háttérmosás szintén nagyon szép, és az élesség is.
Kicsit kihívásként fogom fel az 50-est, de szerintem jól megleszek vele.
Amúgy ezek után tényleg bárkinek jó szívvel tudom ajánlani a pécsi Fotoplust, azért az nem semmi, hogy állványt kapok kölcsön, és órákig tesztelhetem a kiszemelt terméket, ráadásul jó a társaság, és a közös téma is megvan! Nagy köszönet a srácoknak![ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
válasz imyourfriend #9409 üzenetére
Kizárt. Mondom állványról készítve, kontrasztos témán. Azért ennyire nem vagyok béna, pláne 400 kép felett azért ki lehet jelenteni, hogy nem én voltam a hibás. A Fotoplusban is mutattam a képeket, és bizony ott is látták, hogy egyszerűen bizonytalan a fókusz.
Például: fotóalbumok a polcon, kb 10 darab. Nagyjából a középsőre tettem a fókuszpontot, erre az előtte lévő lett éles, és mindezt 3-4 képből 2-szer. Aztán a másik 2 jó volt.
Aztán másik témán, ami szöveg volt a pulton, egyszer óriási front, aztán kicsit más szögből meg back. Mindezt úgy, hogy a gép állványon, fókuszpont az adott szövegrészleten, és annyira mögötte volt a fókusz az elkészült képen, hogy még csak a közelében sem volt a fókuszpont annak a területnek, ergo nem lógott át a kis fekete keret.
Tehát a hiba tényleg nem fixen fókuszhiba az egyik irányba, hanem puszta bizonytalanság, de az extrém módon.
Volt, hogy ráfogtam a gépet a témára, de már a keresőben láttam, hogy hiába jelzi, hogy ő élesnek látja, én láttam hogy nem. Na mondom újra: kicsit elmozgattam a gépet, és újra fókuszáltam, de még mindig nem volt jó. Mozgattam össze vissza, nem sikerült befogni a témát. Stb-stb... Szopóág rendesen! -
Frigetrus
senior tag
Na egy ismételt helyzetjelentés:
D90-em újra szervizbe lett küldve, az 50-essel van egy pici frontfókusz úgy tűnik.
De igazából már kezdem utálni ezt a gépet. Ugyanis eleve néha elég bizonytalanul fókuszál akár 18-105 akár 50-es legyen fenn, gyakran lemaradok a pillanatról miatta. Kapáslövés szinte lehetetlen a géppel.
A másik probléma, hogy előfordul, hogy belassul, befagy. Képnézegetés közben néha alig akar lapozni, nem reagál gombokra. (Nem, nem amíg menti a képeket a kártyára, bármikor előjöhet)
Volt hogy liveview-t nem tudtam kikapcsolni az LV gombbal, csak ha kikapcsoltam a gépet. Vagy menüben turkálás közben nem reagált semmire. Bekapcs-kikapcs ezután is.
Fél éve van meg a gép, azóta nem sok örömöm volt benne, pedig nagyon vágytam rá. D40-el nem tapasztaltam ilyeneket, annak nem gondolkodott ennyit az AF-je, és lassulni se lassult. Persze ezzel nem akarok olyat mondani, hogy az jobb volt, mert nem, de azzal bátran fotóztam szalagavatót, ballagást, babafotó csináltam vele, és nem volt különösebb gond, maximum user error.
Remélem lesz valami előrelépés az ügyben, egy szívhez szóló levelet is írtam Nikonéknak, semmi durvát, csak leírtam, hogy nem szeretnék többet csalódni Nikon termékben.Apropó egy kérdés, főleg D90 tulajoktól: Nektek blendeprioritásos módban mekkora záridőnél írja ki azt az üzenetet, hogy "LO" ? Azaz a kevés fény üzenetet.
-
Frigetrus
senior tag
Szerintem felesleges vitába szállnod ezzel a belépő vs. haladó géppel kapcsolatban, egyszer már, nem is olyan régen én is próbáltam ugyan ezt elmagyarázni neki, még te szóltál rám, hogy hagyjam abba.
A kérdésedre válaszolva:
1) A kártya SanDisk Ultra SDHC Class 10 30MB/s, 8GB, szóval nem hinném, hogy az a szűk keresztmetszet.2) Teljesen mindegy milyen blendével. Az a lényeg, hogy mondjuk nézed az értékeket, teszem azt beállítod 5.6-osra a rekeszt, és nézelődsz különféle megvilágítású dolgokat. Ekkor ugye folyamatosan mutatja, hogy mekkora záridőt rendel hozzá az automatika a megvilágításnak megfelelően. Ahogy változik a megvilágítás, (mondjuk világos felületről egy sötét felületre fogod a géped) úgy változik, (ez esetben hosszabbodik) a záridő is. De egy idő után írja, a "LO" üzentet, vagyis "a kép lehet hogy sötét lesz" üzenetet.
Az a kérdés, hogy nálatok milyen záridő után írja ezt ki leghamarabb. Nálam ha nézelődtem a géppel, és sötét helyre fogtam, akkor 1/30-as záridő után rögtön írja is hogy "LO", aztán elkészítem a képet, és nézem a záridőt, és kiderül, hogy mondjuk 1/8 volt. Nekem az lenne logikus, hogy akkor írja ki ezt, amikor a beállítható maximális érték esetén is alulexponált lehet a felvétel.
Azért zavar engem, mert így nem tudom milyen záridőre készüljek fel, mennyire lesz nehéz kitartani, stb. Nyilván M módban nincs ilyen gond.Ha túl sok a fény, akkor úgy működik a dolog, ahogy számomra logikus is, tehát ha egy adott blendével és érzékenységgel ráfogom egy nagyon világos felületre, és ha 1/4000-es záridővel sem tudja jól kiexponálni a felvételt akkor kiírja, hogy "HI", azaz, hogy túlexponált lesz.
És valamiért az dereng nekem, hogy D40 pont úgy működött, ahogy szerettem, ez a D90 viszont "LO" üzenetet számomra túl korán kiírja.
A használati útmutató nem ír semmi okosságot ezzel kapcsolatban, csak azt a tényt közli, hogy a gép figyelmeztet, hogy sötét lehet a felvétel... Szóval ezzel sem vagyok kisegítve.[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
Na akkor ezzel a géppel tényleg valami gubanc van, pont ahogy sejtettem. Nekem túl korán kiírja az üzenetet akkor. Plusz egy hiba!
#10336 Larry303: Annak nincs ehhez köze, ha a fénymérés kikapcsol, akkor eltűnik a kijelzőről, félig lenyomott expógombbal pedig újraéled.
#10338 hotkar: Szintén nem ez a gond. A vaku figyelmeztetést máshogy mutatja. Én is gondoltam erre, de amikor kikapcsoltam, akkor is ugyan ilyen korán kiírta ezt. A reciprok szabályt (ami szerintem elég nagy baromság) meg ez aztán nem veszi figyelembe, mert ugye az 50-es ekv. 75-nek felel meg, reciprok szabály értelmében kell hozzá 1/75 záridő minimum. Na már most ha figyelembe venné, akkor nem 1/30 után írná ki, hanem mondjuk már 1/80 után.
Úgy kellene logikusan működnie, ahogy gondoltam, és ugye Crey is írja, hogy már bőven másodperceket is kell mutatnia. Így volt ez a régi gépemen is, így is szoktam meg, de a mostani gépem valamit elszúr. Beteg ez a masina, tutira.
-
Frigetrus
senior tag
válasz imyourfriend #10348 üzenetére
Hát pont ez a lényeg, hogy 30 másodperc után kell, hogy kiírja. Úgy is kell működnie De az enyém nem úgy működik.
A gépem már be van adva a szervizbe, leírtam nekik, hogy szoftveresen sem kerek a gép, remélem lesz belőle valami. -
Frigetrus
senior tag
válasz TakiUZ #10350 üzenetére
Nem! Akkor kell kiírnia, amikor a lehető leghosszabb záridővel sem lesz jól kiexponált a felvétel. Legalább is ez van A mód esetén.
Nincs köze gyútávhoz, vagy bármi máshoz!Záridő előválasztás esetén pedig ha nem tud nagyobbra nyitni a blendén, akkor szintén kiírja ugyan ezt.
A D40-ed jól működik. Pont így kell neki. Így működött az enyém is. De a D90 már nem. Legalább is az enyém nem, de a többieké úgy látszik jó.
-
Frigetrus
senior tag
Pontosan. Én is gondoltam ilyenre, de hamar beláttam, hogy nettó hülyeség. Több okból is:
1. Mindig kb. fix érték felett kiírta ezt, mégpedig olyan 1/40-1/30 felett valamikor.
2. Függetlenül attól, hogy milyen gyújtótávolság volt beállítva, akár 18mm-en, akár 200-on. Ha figyelné a gyújtótávolságot, akkor 200mm-esnél (ekvivalens 350-en) már akár 1/400 után ki kellene írnia, de akkor még nem teszi.
3. Nehogy már a Nikonnál döntsék el azt, hogy én milyen gyújtótávolságot milyen záridővel tudok kitartani.
A reciprok szabály butaság, nem veszi figyelembe, hogy kinek mennyire remeg a keze, stb. Van hogy az 50-est (ekv. 75) kitartom 1/40-nel, de van hogy 1/100-al sem tudom.Akkor lenne ennek értelme, hogy ha én állíthatnám be, hogy mekkora záridő az amit már nem nagyon tudok kitartani, és figyelmeztessen a gép egy "LO" üzenettel. Mint mondjuk az autoISO-nál ahol be lehet állítani a maximális záridőt amelyet átlépve ISO-t emel a gép.
Amúgy maga az üzenet teljesen jó, hogy van, de ne úgy legyen, ahogy az én gépemben van, hanem rendesen működjön, mint másoknál.
[ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
válasz TakiUZ #10357 üzenetére
Mennyire bőven? 1/20-nál is kiírja? Vagy van ott több másodperces expó is?
Az előbb amúgy félre olvastam a hozzászólásod, valamiért 30 másodperc esetén-t olvastam, nem vettem észre a rövidebb szót. Én hibám. De szerintem a tiéd közel jó lehet. De amit a kitarthatóságról írok, az továbbra is úgy van.
Amúgy azt próbáld ki, hogy amikor kiírja a "LO" üzenetet, akkor készítsd is el a képet, tartson akármeddig. Aztán nézd meg, hogy milyen záridővel készült a kép!
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Frigetrus
senior tag
válasz TakiUZ #10366 üzenetére
Rendben, köszi szépen. És gondolom az elkészült kép helyesen ki is van exponálva tehát nem is sötét. Jól sejtem?
Érdekes dolgok ezek, ez pont ugyan az az idegesítő hiba. Legalább is engem baromira zavar, hogy nem tudom milyen záridőre készüljek.
És igen, a fene se érti[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)
- Mágneses tartó akciókamerához - Pgytech suction cup
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Fotós Táskák, Kamera Válltáskák & Hátizsákok - Kamera DSLR, MILC, Akciókamera védőtokok és tokok