-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
A repülőgép fedélzete az Ő magánterületük. Szóval ha azt mondja, hogy nem vihetsz fel semmit az utastérbe, vagy esetleg nem vihetsz magaddal csak kézipoggyászt, a raktér pedig csak kereskedelmi szállításra van, akkor kénytelen leszel ezt tudomásul venni. Van köze hozzá, hogy mi van a poggyászban, akár az összes utassal kipakoltathatja check-olás előtt a táskákat.
-
#65675776
törölt tag
válasz aleister #28188 üzenetére
Nem is tudom. Volt már szerencsém több érintőkijelzős Canonhoz (legutóbb egy 70D-hez), de nekem egyáltalán nem tűnt kényelmesebbnek a kezelése, mint egy rendes kezelőszervekkel felépített akármilyen dDSL-nek. Olyannyira, hogy végül azt a Canont is a nem éppen ergonómikusan elrendezett gombjaival használtam.
Az érintőképernyő egyetlen előnye a live viewban használható taperolós fókusz szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
-
#65675776
törölt tag
válasz B.Á.L.!.N.T #28399 üzenetére
Ha igaz lenne, akkor nem létezne olyan, hogy digitális videokamera. Sőt, már VHS kamerák se létezhettek volna.
-
#65675776
törölt tag
válasz energomatt #28508 üzenetére
Ezt nevezik sznobizmusnak.
-
#65675776
törölt tag
válasz energomatt #28510 üzenetére
Az, hogy lenézel mindent, ami nem csúcskategóriás már a sznobizmusba tartozik. Semmi érdemi indokot nem hoztál fel a 18-105/140 ellenében. Az egyetlen indokod a(z ár)kategóriájuk volt. Akkor viszont pl egy 50 1.8G is érdemtelen arra, hogy bárki is egy legaljább DSLR-en kívül bármire feltekerje, elvégre az is egy filléres műanyag hulladék.
A 18-105/140 teljesen jó all-round objektívek akármilyen DX vázra. Ráadásul nem is sajnálja annyira az ember őket, ha törnek, elvégre nem túlzottan drága példányok, főleg nem a 18-105. Bár ezekre az obikra nem is annyira jellemző a törés. A 24-70 f2.8-ról viszont kb mindenhol azt olvasni, hogy egy törékeny valami, a legkevésbé strapabíró obik egyike.
-
#65675776
törölt tag
"Nem kéne ezeknek az olvasmányoknak felülni."
Azt ugye tudod, hogy az SLRGear vagy a Nikon Rumors fórumos hozzászólásai és a Te itteni hozzászólásod pont ugyan ebbe az olvasmány kategóriába tartoznak? Szóval akkor ugyan úgy nem kell felülnöm annak sem, hogy Te meg azt állítod, hogy nem törékeny. De itt van még pár példa, ami a nem éppen strapabíró konstrukcióra utal: EPUK, flickr
Szóval a jelek szerint csak nem annyira elnyűhetetlen.
-
#65675776
törölt tag
A Te saját tapasztalatod számomra ugyanúgy olvasmány, mint bármilyen más tulajdonos tapasztalatai. Márpedig igencsak sok tulaj írja, hogy hihetetlenül kis behatásra tört le a bajonett, illetve csak úgy spontán beállt az AF vagy a zoom. Ezzel szemben van a Te egy darab véleményed.
Mondok én is saját tapasztalatot: 70-300VR 300-ra kitekerve ~1,5 m-es zuhanást követően a kemény, száraz talajon landolt, a belső tubus élére (ahol ugye a szűrőmenet is található), kb 60°-os szögben. Köszöni szépen, de az obi és a váz is a mai napig teljesen hibátlanul működik. Semmiféle romlás nem tapasztalható egyiknek sem a paramétereiben. Az obi ugyanúgy gyorsan és pontosan fókuszál, a zoom ugyan olyan, a vázban sem akar leszakadni a tükör vagy a redőny... Ahogy anno a 18-55-ömet itthon sikerült levernem az asztalról, a parkettára koppant, és szépen végigszánkózott a szoba túlsó végéig. Ennek sincs semmi baja. De van egy régi, kb noname 135-ösöm is, ami viszont az előszobában fogott földet vagy egy méter magasról, ahol a padlólapról felverte a mázat. Igen, ez még egy tisztán fémtubusú és szerkezetű obi. Ennek sem lett semmi újabb baja (a rekesz már régen is tohonyán ugrott be a helyére, szóval f4 felett kb nincs értelme használni, mert minden beég). A Heliosba is sikerült már belefociznom, az sem lett rosszab, mint volt.
Szóval kérdés mi a nem rendeltetésszerű használat. Szerintem ez az. Az, hogy leesik, az nem. Az baleset, ami bármikor, bárkivel és bármivel előfordulhat. A fent említett legkevésbé sem csúcskategóriás obik ezeket könnyedén elviselik. A 24-70-ről nem ilyen történeteket hall.
energomatt: Azért a Sigma és Tamron 17-50 és 17-70-ek esetén sok fókusztévesztésről hallani, illetve arról, hogy mindenképpen csak és kizárólag több példány kipróbálása után szabad megvenni egyet belőlük, mert akkora szórással készülnek. Itt a topicban is mindenki ezt ajánlja.
Kitobik egyébként érdekesek. A Nikon 24-85-ről kb csak jókat hallani, a képminőségéről is. OK, FF obi, de ettől még alapvetően egy kitobi.
Az nem sznobizmus, hogy adott keretből a legtöbbet akarja kihozni az ember, az ésszerűség (bizonyos határokon belül persze). Az viszont már sznobizmus, amikor valaki kb csak árkategória alapján ír le valamit. Vannak pl drága Beats fejhallgatók is. Ettől még azok nem lesznek jók. A Beats Studio pl minőségileg elmarad még a Maxell RetroDJ-től is. Pedig utóbbi még tizedannyiba sem kerül (75k vs 6k). De a Te gondolatmeneted mentén egy felsőbb középkategóriás mp3 lejátszóhoz (mondjuk iBasso DX50) jobban illik a Beats. Csak azért, mert az a drágább. Mert ugye a 70k-s lejátszót csak megalázza az ember a 6k-s fejhallgatóval, ahhoz illik legalább 75k-ért venni, és ebből a szempontból a bícc jobb. Persze ha a 6k-t túlzásnak tartod, akkor helyettesítsd be mondjuk egy Beyer DT770Pro-val. Az 45k körül ízzé porrá alázza a bíccet. De nyilván az sem elég jó egy 70k-s lejátszóhoz.
[ Szerkesztve ]
-
-
#65675776
törölt tag
válasz anaqer #28549 üzenetére
A 70-300 esete valóban user error volt. Nem jól fűztem be a váz füleibe a hevedert, pontosabban nem megfelelően rögzítettem. Kecskeméten meg egy szokásos tempós helyzetváltoztatás során szét is csúszott az egész. De túlélte bármiféle baj nélkül. Egyébként ugyanazon a repnapon egy figyelmes látogató úgy ment el mellettem, hogy majdnem kitépte a nyakamból az egészet. Mondjuk az már az előbbi eset után volt, szóval a heveder tartott. Az ilyesmit nem igazán tudja elkerülni az ember, bármit is tesz. Ha adott esetben a delikvensnél mondjuk egy alukoffer lett volna, akkor azzal verte volna telibe a gépet. Az azért nyilván nem az én bénaságom lett volna. Ha az ember egy rendezvényen fotóz, akkor nem fogja állandó jelleggel ki-be pakolászni a táskába a gépet. Makettversenyen olyannyira nem, hogy ott a táskát nem is vittem be soha sem az asztalok közé, sőt mégcsak a hevedert sem használtam. Ott ugyanis ezekkel olyan mértékű kárt okozhattam volna mások munkájában, amit egy D810 ára sem lenne képes ellentételezni.
A 18-55 az adott időben már nem igazán érdekelt, mert volt helyette egy 18-70. Egyébként sem érdekelt soha különösképpen az állapota, mert annyira olcsón pótolható.
A 135-öst nem én, hanem haverom ejtette el...
A Helios meg tényleg csak úgy van, egy ingyen hozzámkerült Zeniten volt rajta. Érdemi célom sincs vele. Múltkor ezen próbálkoztam a Nikon F konverzióval. Akkor úgy unalmamban aránylag komolyabb mértékben szétbontottam. (Múltkor mintha itt linkelt volna valaki egy nagy tesztet 50-es obikról. Az ott írt lötyögést pl roppant egyszerű kiküszöbölni, csak a tubus belsejében kell négy csavart meghúzni.)
Általánosságban egyébként nem arra veszek semmit sem, hogy pátyolgassam, hanem, hogy használjam. Van egy vázon pár karc vagy ütődésnyom? És akkor mi van? A működésére semmmiféle hatással nincs.
-
#65675776
törölt tag
válasz aleister #28580 üzenetére
"nyomd fel az ISO-t mondjuk 400-ra. Azt még bírja a D5000 is."
Ezt még a 10 éves D200, és a többi arra a 10Mpx-es szenzorra épülő váz is röhögve bírja.
De a jelenség alapján lehet a vaku kondija haldoklik.
"Igen, meg egy modern alapzoom hozzá még ugyanennyi."
§ 24-85 VR 150k körül van. Szóval nem ugyanannyi, mint a váz 380k-s ára.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
Mutass egy olyan nagy átfogású zoomot, amelyik nem fog torzítani egyik végén sem. A 18-105 sem különb ebből a szempontból. 18-105 vs 18-140
Az, hogy hány Mpx-en tesztelték a torzítást nem befolyásolja.
aleister: FX-en ugyanúgy kívül esik a szenzoron a vetített kép egy jelentős része. A kérdés maximum annyi, hogy a rajzolt kör átmérője és a szenzor átlója között mennyi a különbség. Ha FX obit használsz DX-en, akkor nyilván nagyobb bármi más megoldásnál. Hogy FX/FX vagy DX/DX kombinációnál mennyi ez az eltérés, az már obifüggő. Szóval a képszéli életlenség bármelyik rendszeren előfordulhat.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz aleister #28613 üzenetére
DX-nél a szélesebb élességi tartomány is segít a lágyulás leküzdésében.
Egyébként akár FX obik is használhatóak megkötésekkel bizonyos MF szenzorok esetén. Persze a 6x6-ot, de még a 645-öt sem rajzolja ki egyik sem (max pár UWA vagy halszem) de ekkora szenzort kb senki sem használ manapság. De a kisebbeket (pl IQ1 40 Mpx 43.9 x 32.9) úgy ahogy igen. Persze aki annyit költ rendszerre, annak nem az obi ára lesz a probléma.
A túlteljesítés meg érdekes. Nem véletlen, hogy sok DX obi durván vignettál. Ez nem annak a jele, hogy érdemben nagyobb képkört rajzolna ki, mint ami lefedi a szenzort.
nesa: No igen, nem éppen épületfotózásra termett. Persze aszférikus lencse nélkül nem lenne ilyen.
-
#65675776
törölt tag
válasz aleister #28654 üzenetére
A NOCT-Nikkor jelenlegi ára annak köszönhető, hogy ritka volt eleve, akinek van, az pedig nem igazán akarja eladni. Kategóriáját tekintve egyébként ugyanaz a kettő, olyannyira, hogy a Nikon az 58 f1.4G-t a NOCT-Nikkor utódjának tartja.
Optikai teljesítményről írtál, nem AF-ről.
forceberg: Eddig akárhány tesztet néztem, akárhány fotós véleményét hallottam, mind azt mondta, hogy az az obi egy totálisan életlen valami. A NOCT-Nikkor 1.2-n élesebb, mint az utódja akár 8-on.
Múltkor linkelt valaki egy tesztet itt 50 mm körüli obikról, ott is eléggé látszott, hogy kb csak jobbak vannak nála.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
válasz *Ropi* #28738 üzenetére
Ezek szerint a szabadalmak leírják, hogy a LED-et AF segédfényként csak és kizárólag a Canon nem használhatja?
Érdekes egyébként, hogy pont fordítva csinálják, mint a kompaktoknál. Azoknál ugye redeye reduction-re használják a vaku villogtatását. A Canon meg ezért képes egy LED-et rakni a vázakra. Nesze neked, fő a logika.
Azélrt az 5Dmk3 AF rendszere lehet kissé nagyobb tartományban működik, mint mondjuk a D60-é.
-
#65675776
törölt tag
válasz randras_83 #28990 üzenetére
Jól emlékszel. Ahhoz kellene vázmotor.
Egyébként az E-series obi nem rossz. Ráadásul a G árából akár kettőt is vehet az ember.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
-
#65675776
törölt tag
válasz flash- #29108 üzenetére
Minden Nikon DSLR fogyaszt kikapcsolt állapotban is. Ugyanis a mattüveg mögött van egy LCD kijelző, az jeleníti meg a fókuszpontokat, segédrácsot, stb. Akkor polarizálja megfelelő irányba ezt a kijelzőt a váz, amikor beleteszed az akkut. Ez pedig fogyaszt. Emiatt van az, hogy kivett akkuval jóval sötétebb a kereső képe. Akkor nincs polarizálva az LCD réteg.
Plusz ha van felső kijelző a vázon, akkor az is fogyaszt egy keveset, elvégre kikapcsolt állapotban is mutatja a memóriakártyán levő szabad helyet. Ebből persze az is következik, hogy a vezérlés jó része is folyamatosan üzemel ha akku van a gépben. Azoknál a gépeknél is így van egyébként, amelyeken nincs fent státuszkijelző.
Szóval kikapcsolt állapotban sem csak az önkisülés meríti az akkut. És többnyire akkor sem merül érdemben jobban a gép, ha nem kapcsolod ki. Volt már rá példa, hogy két hétig nem nyúltam a géphez, mikor elővettem vettem észre, hogy bekapcsolva hagytam. Annyira nem volt vészes, csak 6%-ot merült ezidő alatt.
-
#65675776
törölt tag
válasz toth_janika #29142 üzenetére
Azért ez vázfüggő is. A D200 sokat fogyaszt. Még agyig töltött akkuval sem tudtam soha 350-370-nél több képet készíteni vele. És akkor ha csavarhúzós obit használtam, ebből még le lehetett vonni 50-80-at. Bezzeg a D60-nal akár 900-950 képet is lőttem Kecskeméten (70-300VR, kikapcsolt VR-rel, és volt vagy 30 °C, ami viszont már megintcsak csökkenti az állékonyságát az akkunak), és akkor is csak biztos, ami biztos alapon cseréltem akkut egy nyugisabb pillanatban (mondjuk volt vagy 10 s kiesés miatta, szóval még az sem tétel).
Viszont az akkuvisszajelzés egyik vázon sem lineáris. Azt hinnéd, hogy ha öt csík van, akkor az egyenként 20%. Nem annyi. Az első csík ~30-35% lehet, az utolsó pedig 5-7% körül. Az már gyakorlatilag azt jelzi, hogy ideje cserélni. Még éppen lehet vele pár expot intézni, de vakuzni már nem érdemes. Komolyabb vázakon menüben lehet nézni pontos töltési állapotot is. Plusz ugye legalább két cella van egy akkuban, és azok sem lesznek soha sem pontosan ugyanolyanok. Szóval az a három csík kb 40-45%-os töltöttséget jelent valójában. Ha kevesebb csík van, akkor az másabb. Ott az első csík akár 50%-ot is jelenthet.
-
-
#65675776
törölt tag
válasz fireman123 #29176 üzenetére
A D60-ban volt közelségérzékelő. Nem tudni miért hagyták ki a későbbi vázakból.
-
#65675776
törölt tag
válasz aleister #29184 üzenetére
A WLAN-t és az érintőkijelzőt sw oldalról is meg kell támogatni, ergo az implementációs költség nem pár dollár lesz.
Ezzel szemben a közelségérzékelő semmi mást nem kell, hogy csináljon, minthogy megszakítja a kijelző tápellátását. Tokkal vonóval lehet vagy 5 cent beépíteni. És ebben már az is benne foglaltatik, hogy ennyivel több mindent kell felrajzolni a váz ábrájára, és el is kell nevezni. Esetleg pár sort írni róla.
RocknRoller: Az általad látott különbségek leginkább csak a JPEG motor miatt vannak. Ha RAW-ban fotózol, akkor mind a két gyártó gépeiből olyan képek esnek ki, amilyet te akarsz. Plusz kérdés az adott teszteket milyen obikkal készítették pl.
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen