Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Real_Necro #21190 üzenetére

    +1
    Csak szenzorhoz van LensPen-em, a többire elég a mikroszál (sőt)..

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz spanyoll #21195 üzenetére

    +1, a full bullshit-re pirospont. :K
    +1 kokszernek is :))

    Colonel.. az oké, ha valakivel nem értesz egyet, vagy ő nem olvas Téged, Te sem őt. De lehülyézni vagy hasonló.. ezt nem kéne. Mert ez olyan buta oknélküli személyeskedés.

    A zsebkendő egy orbitális f*ság, vészhelyzetben jó, normál helyzetben meg úgy szöszöl, még nedvesen is elkezd foszlani, hogy én egyszer tű hegyével piszkáltam ki egy pici darabkát a frontlencse legszéléről, ahol találkozik az üveg a tubus szélével, na azóta felejtős a téma. Nem kéne ennyire reklámozni, bár nyilván mindenkinek szíve-joga azt csinálni vele, amit akar.. de kb. az egyik legótvarabb módszer.

    105-ös micro-Nikkornál főleg gáz lehet, ott a lencse szélén körbe egy vékony műanyag-papír hatású hártyaféleség határolja az üveget, na ha azalá bemegy a szösz, gebaszos..

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz kilozsul #21274 üzenetére

    Én most 100x is újragondolnám, mit vennék. Az agyam eltekeregne a tökéletlen Nikon FX-ek és csúnyácska Nikkor bokeh-k után Canon irányba, ahol kapnék sokkal szebb bokeh-kat, sokkal szarabb szenzorokkal és "műanyag" vázakkal (idézőjelben), ezután elkalandoznék Pentax irányba, ja igen, ott nincs semmi érdekes, megállt az idő, jó, menjünk Sony-ra, oops, hülye obipark + semmi extra tükrösök, oké, legyen milc, Sony fullframe milcek között az A7/A7S taláááán, de az obipark szegényes hozzá - mondjuk ami van, az meg elfogadható élességű és gyönyörű bokeh-jú üvegek, de a vázak még kiforratlanok, oké, leadok az FX-ből és menjünk lentebb, m4/3 szintre, itt rahedli jó gép, de a nagy iso-ban már annyira nem bajnokok + a bokeh hát jó jó, van, persze, de .. ki tudja..

    Gondban lennék, kiadjak-e egy nem innovatív, későn kapcsoló Nikonnak 700+ -ezer Forintot csak azért, mert a D750-ben végre feltalálta a spanyol viaszt, amit a Canon már korábban meglépett az ödémahárommal - de tovább megyek, fókuszkorrekció téren a Nikon vázak mind siralmasak és pont a napokban beszélgettem egy itteni fórumtárssal erről, hogy őszintén, mennyibe kerülne beletenni azokba az istenverte firmware-ekbe egy tisztességes fázisalapú AF offset kézi kalibrációt, urambocsá, esetleg focus shift-re is kitérve (rekeszre is).. :W

    Szóval én el vagyok keseredve. 50 1.8D és 85 1.D-ken kívül a teljes 50-es és 85-ös paletta konstrukcióból adódóan focus shift-es, zoom üvegekhez pedig képtelen a Nikon kiadni a vázaira egy olyan firmware-t, ami LEGALÁBB mint a Canon könyörgöm, a két végálláshoz enged megadni 1-1 AF offset korrekciót, közte meg átlagolva számol egy értéket magának a köztes gyutávokra..

    És ilyen ratyi fókuszú üvegekre, ilyen gyengén kalibrálható vázakkal fossa ki magából a vadállat istenkirály szenzorokat és az AA filter nélküli 36 megapixelt, ahol elvárhatóan pixel peeper mindenki, de ez hagyján, mert fullhd-re lehozva is látszik egy focus shift effekt, hát őszintén, wtf van Nikonnál ? :F

    No, szóval én tanácstalan vagyok teljesen mostanság. A Nikon a fókuszon alszik, a Canon a szenzoron, a Pentax úgy az egész fotózáson :D , a Sony a minőségen (lásd nemrég linkelt bajonett téma az A7 szérián, vagy az A7R mechanikus első redőnye), a Sigma halvány lila gőzöm sincs, mit csinál, de ő is alkothatna valami ütősebb vázat, nyomja ezt a Foveont mióta Sigma a Sigma, de egy tisztességes FX-et még nem tudtak összerakni Bayerrel (se)...

    .. és eljutottam oda, hogy nézegetem ezerrel az m4/3 rendszert, vagy bajonettcserével lenyelem a Sony A7 széria békáját (legalább ez korrigálható) és nézegetem azt is.

    A D800-amon most válok meg minden üvegemtől, jön egy Sigma 105 OS, mert amit próbáltam, megtetszett, megnézek még rajta pár üveget (85 1.8D-t is) aztán ha továbbra is úgy érzem, hogy nagyobb méretben vállalhatatlanok a képek, kihajítom a tükrös tankot az ablakon...

    Bocs, ha kicsit off lett az első egyharmad után a maradék..

  • #40935168

    törölt tag

    válasz aleister #21282 üzenetére

    Tehát: D800, MD-D12, Tami 24-70, Samyang 14, eneloop-ok, akksitöltő, ... tehát azt akarod nekem most beadni nagy arccal (mindezt "barátilag") , hogy potom 1.4 millió Ft-ért élvezzem ugyanúgy a fotózást, mint mondjuk egy használt D90-nel és 17-50-es VC nélküli Tamival.. legyen ez, jobb nem jutott eszembe. De oké is, nem bántjuk őket, m3ss képein pl. sokat ámuldoztam anno, fotózni tudni kell. Csakhogy nem a fotótudománnyal vagy akár az élvezettel van a gondom, mivel a mostanit is élvezem. A kütyüzés és kísérletező kedv mellékes. De akkor mi a jó büdös szarért kérnek mindezért 1.4M-et ?

    Várj, fordítsuk meg. Kérjenek érte 1.4M-et. Legyen akár 2M is, annál jobb.
    A kérdés: ÉN miért is adjak ki ennyi lóvét egy olyan rendszerre, ami az alap képalkotásban epic fail-eket produkál ?

    Azért Te is elgondolkodhatsz, mielőtt így reagálod le az egészet, vagy Neked fán nő a pénz, hogy 1.4M-ért kapsz egy full kompromisszumos szettet és úgy gondolod egy vállrándítással, ettől még nem szabad ennyiért ALAPDOLGOKAT (mint pontos fókusz) elvárni ?

    :W

    De tegyük fel, D4s-t vennél újonnan. Mit tennél rá ? Egy rahedli shiftes vackot, esetleg egyetlen értékkel kalibrálható 70-200-at meg 24-70-et, vagy mégis mit ? :) Aztán majd gondolkozol esküvő előtt, hogy 70-en vagy 200-on használd-e az üveged, vagy most akkor 2.8-on, vagy 4-en mikor hova esik a fókuszsík ? Mindkét kérdés költői....

    Egy páran előttem már bejárták a tükrös utáni utat, Freddy & Co. és mindenkinek lett egy többé-kevésbé favoritja. Most én jövök.

    Annyit kell csak belátni, hogy jó autofókusszal rendelkező, jól rajzoló, szép mosású üveg kevés van, olyan váz pedig, ami az optikai anomáliákat kezelni tudja, még kevesebb.

    Na, ha tovább durran az agyam, fél év múlva biztos, hogy dobom az egészet és ha addig nem lesz utód, akkor A7S, echte Sony üveggel (Zeiss optika és mosás, AF, stabi) és jónapot.

  • #40935168

    törölt tag

    válasz #40935168 #21285 üzenetére

    Most biztos írsz mint az állat. Hülyézz le nyugodtan .. :D Meddő vita..

  • #40935168

    törölt tag

    válasz aleister #21288 üzenetére

    Nem nagyon ment át, amit eredetileg akartam írni, de hogy ne érezd Magad szarul, beírom a saját számlámra. Lapozhatsz.

  • #40935168

    törölt tag

    válasz *Ropi* #21308 üzenetére

    Én is így használom, erre kényszerülök. Nincs ma olyan váz, amiben lenne nem csak gyutávhoz, hanem azonbelül főbb rekeszértékhez is állítható AF offset. Pedig borotvapontosra lehetne lőni egy FoCal vagy akár ahhoz hasonló gyári programmal minden shiftes obit. Így viszont marad a favágás, azaz ha éles szemeket akarsz, döntsd el, 2.8-on vagy 4-en akarod-e azokat :W és arra állítasz AFFT/MAFA-t. Idióta dolog. :W

    És amikor egy elhibázott szem már minőségi fullhd képnél kijön, ami 2.45 MP, vakarom a fejem, ezt hogyan is gondolhatják komolyan a gyártók, de így őszintén: 435.000.- Forintért szép kis drift a 85 1.4G-ben, nem ? [link] De a lényeg, hogy ajánlott üveg a D800-hoz (nemhogy 800E-hez vagy 810-hez..) :)) :W

    De mindezt csodásan lehetne szoftverből korrigálni.
    Tojnak magasan bele.

    És Nikon Rumors -on a friss lista az ajánlott üvegekből D800E-re. :DDD

    Komolyan: vagy adjanak pontos AF rutint a firmware-hez (= kalibrálható egy zoom minimum három gyutávra, és mindegyik gyutávon minimum 3, de inkább 4 rekeszre) - vagy tegyenek kontraszt alapút bele. Persze nem a sportra való D4 szériába, oda elég a fázis, bár 16MP-n is kijön a hülyeség simán.

    Byk: örülök, hogy vki fogta a dolgot :R és nem azt látja a dologban, hogy szapulok, hanem hogy felháborodok. Amikor vettem a 800-at, nem tudtam még ezekről a shift és hasonló anomáliákról. Meg az obiparkról sem.. semmiről semmit. De ha Df-et vettem volna, vagy 600-ast, ugyanígy belefutottam volna.

    DX-esként kevésbé. Ott több a DOF meg a hanyag ember is (tisztelet a kivételnek, mielőtt kövezne valaki, de több a kezdő DX-ben - nyilván - annak ellenére, hogy onnan is kerülnek ki profi fotósok).

    Szerintem sokan tojnak a képbe nagy ívben. Belenéz, lenyeli a békát, kinagyít, óóóó jó ez Facebook-ra - és megy is.

    @ Ropi - again:
    A napokban kleroo nyomtatott pár képet A4-ben, levilágítós, profik lettek, én is toltam hozzájuk 3 képet. Egyik sajnos AF áldozat lett. Monitoron úgy voltam vele, hogy ááá semmi baj ezzel... Végülis szólóban elmegy, de amikor mellétettem Renit az ágyról :) + egy másikat, szomorúan vettem tudomásul, hogy a harmadik nem adja azt a borotvát, amit elvárnék a rendszertől. Ennyi a felháborodásom oka.

    Ezentúl csak kontraszt alapon fotózok modelleket, LiveView-ban. Ja nem, mert tetűlassan indul és zabálja a kijelző az akksit ..

    Amúgy a Sony is lol, megcsinálhatta volna a teljes A7 szériát egyetlen gépben: A7R-hez hozzáadni a fázisalapú fókuszt (mint az A7 hibrid fázis/kontrasztalapúja), majd elektronikusan négyesével összekapcsolható pixelek kisebb, de tisztább képért, amolyan A7S iso-teljesítmény módra + natív, tömörítés és resampling-mentes 4K video mint az A7S-ben. De a pénz beszél, inkább 3 különböző géptípussal húzzuk le a népet, majd az A9 .. majd az.. addigra megjön az obipark is (vagy nem) :D :W

    No, messze még a szent grál. A bibi az, hogy itt nem az a plussz 2-3 % hiányzik, mint egy komoly hifi esetében (vagy esetleg telibetalál a dolog), hanem alapvető dolgok. Azaz érzésre vagy 70-80%-nál lehet a mai "profi"-nak nevezett képalkotó ipar, ilyen szempontból audio téren fényévekkel előrébb vagyunk.

    A kocsik meg szarok, ja. 4-5 évesnél idősebbet venni csak teljeskörű garival szabad KIA módra, különben Te fizetsz.

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Sage83 #21312 üzenetére

    Fókusz, üveg, zajszint -> Canon
    Szenzor, dinamika -> Nikon

    Az említett üvegparkkal pláne Canon, a stabi nélküli Tamron 70-200 nem egy híresen pontos fókuszú valami, illetve - mindenki kedvéért - az általad linkelt Canonok közül egyik sem focus shift-es konstrukció, magyarul a fókuszod pontos lesz vele, Nikkornál a 85 1.8G-vel már a rekeszeléssel is tolódik el a fókuszsíkod, 35 1.8-at nem tudom (de a 35 1.4G "nagytesó" shift-es szintén). A teljes Canon sor innen jobb üveg, jobb bokeh, jobb fókusz hozzá. Vázban még hajlanék a Nikon irányába, de ő nagylátóban jobb inkább, természetre, épületekre, stb, telében Canon, bőrre, pontos fókuszra, egyéb kényes témákra, ahol kell a karc és a telitalálat, Canon.

  • #40935168

    törölt tag

    válasz aleister #21315 üzenetére

    Ja, szóval van egy 2.8-as üveged és a megoldás az, hogy hát 4-től érdemes használni.. :D :C :W

    A Canon totyikból most tért át egy Canonos kolléga Fuji X-T1-re. Dpreview tesztelte, az autofocus részben kb. azzal szemeteli tele a review-t, amiről én is szemetelek itt újabban nem hetente. Autofocus accuracy bekezdés, ahol ilyen kulcsszavak bukkannak fel, mint SLR, fast primes, high resolution, struggle és hasonlók. Végül zárja büntiben a sort egy példaként hozott 58mm 1.4G-vel és egy D7100-zal, ami egyik sem éppen százéves konstrukció. És a Dpreview nem egy n+1-edik Pite-oldal, még csak nem is fanatikus milcesek klubdélutánja..

    Szóval a fázisalapú probléma sajnos adott, az üveg mégúgy, mögöttük meg ott figyel a csúcs szenzor, a user meg vakarózik, most wtf. Itt hálistennek az SLR nyűg említve van. Ha így haladnak Canikonék (főleg ők), szenzor fejlődik, AF nuku, tisztelet 1-2 kivételnek, a milc mint kategória be fogja őket darálni. (Főleg ha hoznak ki tank jellegű milceket, mert előbb-utóbb erre is rájön valaki, hogy kell bizony D4 méretű milc az északi sarkra a kesztyűben, de nem csak oda).

    Én nagyon örülök annak, ha a D40-en 18-105-tel nem látszik a shift és 100%-osan jó az AF, használja mindenki egészséggel :)) *troll on* De hogy 800-on szar, sőt, 16MP környékén-felett minden tükrösön bugos, az nem kérdés, hanem tény. Értem én, hogy sokan igénytelenek innen és nagyobb megapixeles váz ellenére is magasan rottyantanak a problémára, kényelmes behunyt szemmel ülni a kakiban ahelyett, hogy teleordibálnánk a világot, hogy baj van, de attól még a baj nem szűnik meg. A kaki meg ugyan büdös, de legalább meleg, így van ? :U :W

    Ez egy tech fórum. Megemlítjük a bajokat. Mert a vélemény szabad. Még, egyelőre, aztán ki tudja, hány év van még ebből az "aranykorból" ...

  • #40935168

    törölt tag

    válasz *Ropi* #21317 üzenetére

    2.8 méter ? :Y :C Állj jó távol tőle .. :K :D Amúgy elgondolkodtam már simán azon, hogy a nagyok szépen kivéreztetik itt a népet, felhergelik - mert hogy ennyire nem lehetnek tech dilettánsak, hogy nem látják a problémát - aztán jön a D5 és a D5s milc formában: tükör sehol, hibrid AF, irdatlan OVF amivel bír 800 képet egy feltöltéssel, minden egyéb marad. Atom lenne.

    Akkor már csak a wifiért sírnék és hasonlókért, de szerintem előbb lesz android és wifi a D810 utódok egyikében, mint a valós problémák korrigálva :)) :W

    Most amúgy Sigma 105 OS macro lesz meg benézek vmi nagylátóbb fixet mellé (35, 50) és meglátjuk. A kleroo példánya büntet. :K

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Balinov #21320 üzenetére

    De Te legalább értékelhetőt szólsz hozzá. Az, hogy az én képeim tetszenek-e a célközönségnek, számít. Hogy a többi fotósnak, már kevésbé. Hogy élvezem-e ? Nagyon is :K Szeretem a motyóm ? Nagyon is :K

    Kicsapom a biztit, vagy nullával osztok ? Na, ez már neeem az én bajom. Szép angolosan none of my concern. De .. ha most kleroo elkezdene a Nikon szakmai topic-ban Imatest-elni egy 70-200 VR II kapcsán, nem adnék neki tanácsokat, hogy figy, öcsi, plíz, légyszi, ezt ne ide, izé, élvezd, ne pixelbuzulj .. Vagy Ropi monitorkalibrációs tanácsokat.. full elfér.

    Aleisternek 800-asa van. Tami 24-70-nel. És számára az megoldás, hogy csak f4-től használjuk az üveget. Neeem. Ez tudod mi ? Hülye analógia, de amit a magyar csinál a politikában: semmi. Ül, tűr. Én nem ilyen vagyok :N

    Tudod, megnéztem flickr-ön Martin Kühn képeit, utána alattuk az EXIF-et, a vázakat és üvegeket és aztabüdösk*élet...

    Na, azóta bennem a boogie, hogy az egy dolog, én milyen béna vagy nembéna vagyok, meg lehet itt sokmindent fogni a PS tudásra, a kép széthúzására, stb. De hogy ezeken a képeken iszonyatosan durván telibe a fókusz, vadállat gyönyörű bokeh-val mindenhol, az pozitív értelemben kiakasztott.

    Na, ilyenkor indul az agyalás. :K De én élvezem, Edison is azért ment előre, mert unta már a gyertyát .. :)) Az "elégedetlenség" viszi előre a világot, nem az, ha befogjuk ..

  • #40935168

    törölt tag

    válasz zool1 #21325 üzenetére

    Most hogy mondod, igazad van, nekem az EOS450D nem DX volt.. :)) Kicsit objektívebben is nyilatkozhatnál, ahogy talán Bali felfogta a dolgot: ami van, abból a maximumot kihozni. Talán ez a kulcsszó számomra is. De hogy egy párszázba beleférő komplett Oly milc szett borotvábbra lője a modell szemét, mint a naaaagy D800, az ilyen láncledobós kategória, szerintem ez így simán az lenne Neked is, ha annyira jó dolgod lenne, mint nekem. (Ugye, máris nem kéne ez a fene nagy jólét???) :U

    Én megpróbálom a maximumot. Ilyen egyszerű ez. Örülj, hogy a zajra még nem panaszkodtam. Ott még nem próbáltam meg a maxot.. :))

    Van, aki a Trabantot padlózza és megvan a 120, van aki meg a BMW-t, de az meg nem megy 150 fölé, akármennyire is 200 van a végsebesség adatokhoz írva.. Pedig gyári gumi van rajta. Persze, hogy kikukázom. Alap. És ez nincs azzal összefüggésben, hogy most szép-e a Trabant, vagy sem... Fizettem 36 megáért és megkaptam - papíron.

    Ja várj, egy OTUS, hmm. Na, azzal talán. :)) Fene ebbe a nagy jólétbe, csak be ne szerezzek egyet... fél veséért már kapni. Kisebbet billegek 85 1.4-en MF, mint egyes obik amit shiftelnek AF... :D

    Haaagyjuk, meddő faxság, használja mindenki a szettjét nyugodtan, babusgassa meg, HA LEMÉRETEZI jó lesz az :)) no para :D

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Throme #21328 üzenetére

    Nem akarom linkelni a focus shift jelenséget. Sokadjára. Majd.. egyszer.. mindenki rájön. Bár ebben egyre kevésbé vagyok most már biztos.

    Amúgy tök jó, hogy még privátban is azt kapom a fejemhez, hogy micsoda csúcs cuccom van és élvezzem, meg hallgassak, meg ilyenek. Sokaknak itt fogalma nincs, mire akartam kilyukadni.

    Még azt sem fogják fel páran, amit leírtam. A "sokat" egyenlővé teszik a "mindenki"-vel és ilyenek. Nem. A sok az 90%, van 10% még emellett.
    Akinek nem inge, nem is veszi magára..

    Én kipróbálom még a Sigma 105-öt, mert főleg embereket fotózok, egészalak, félalak, portré, stb. aztán ha szanaszét csúszkálgat a fókusz itt is (hálistennek ígéretesnek tűnik), eladok mindent és nem lesz többé fázisalapú fókuszos gépem, bármerre is induljak el.

    Amúgy azon mosolygok, hogy én leírtam, mit csinálnék, erre megmondja mindenki nekem, mit csináljak. Én nem mondtam meg Nektek, hogy mit csináljatok ... :U #21281-ben Magamról írtam, nem utasításokat adtam másnak és még jelzőkkel sem láttam el az illetőt. Vagy annak a pöcs hozzáállását, á lá #21282. De értem én mit mondtok, csak pontleszarom.

    Na nem azt a részét, ami értékelhető ezekből, hanem azt, hogy milyen a jólétem és milyen mocsok jó a cuccom és hogy ilyennel én inkább fogjam be - és hasonló bullshiteket, ami nem arra mutat rá, hogy 1.4 millióért egy fókuszbajos cuccot kapsz, hanem azt taglalgatja, nekem mennyi lehet vagy nemlehet a pénztárcámban, tehát köze nincs már a témához. Ezt meg nem szeretem.

    Azt viszont igen, ha pörög a topic :) Remélem Ti is élvezitek, jöhet a popcorn.

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Throme #21328 üzenetére

    Hálistennek elválik az alany a háttértől :)) Ez a kis DOF lényege. Körömnyi szenzoros kompakttal f/8-on lövök olyat, amiben gyönyörűen beleolvad az amazon a dzsungelbe :)) Értékelhető kép lesz. :DDD :N

    Amúgy a bokeh nem tetszik sok Nikkornál, tehát a háttér mosása. Na persze nézegetnem kellett jó ideig sok saját és idegen képet, hogy erre rájöjjek. De az, hogy ha lefotózok egy modellt, rekesztől is (!!!) függ, hogy most a szeme lesz-e éles, vagy az orrnyerge, vagy a szeme mögötti részen a homloka.. ??? Az így a morbid kategória és a gyártók hallgatnak, mint a sír. Kb. 1 kilobájtban leprogramoznám bármilyen vázba, ha tudnám a módját, a számítási kapacitása egy ilyennek pedig az emberi agy matekszámolási képességeivel vetekszik, a műveletet úgy hívják, hogy összeadás és max két számjeggyel kell dolgozni a természetes számok halmazán. Nonszensz, hogy nincs megvalósítva a szükséges korrekció, legalább a kézi finomhangolás lehetősége. Olyat nem is várok, hogy úgy legyen minden Nikkor ilyen tulajdonsága korrigálva, mint a vignetting mondjuk, fullautomatán..

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz cOxeR #21350 üzenetére

    Gondoskodok róla, hogy a Nikon DSLR topic másodjára körözze le a Canon EOS DSLR topic-ot ;]

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Real_Necro #21354 üzenetére

    Mindenki fókusz tesztel :))
    És igen, ez a 12-edik off. Tehát szakmailag áll továbbra is a topic :U

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Dare2Live #21359 üzenetére

    Miért, a D810-ben most kerek 1 millióért van olyan funkció, amivel zoom esetén 24 és 70 milire egyaránt tudok két külön AF fine tune értéket megadni a pontos fókuszért, ha kicsit "félrehúz" az üveg, vagy a teljes AF rendszer ? Vagy tud olyat esetleg, hogy ezen - legalább kettő - végső gyutávra megadhatok neki al-offset-eket, mondjuk 2.8-ra, 4-re, 5.6-ra és 8-ra ?

    Nem. :N
    Na, akkor kivárom a 800-assal a szent grált. :D Mondjuk lehet, addigra szétesik..

    A Fujiban én is hiszek, jó ez az AA nélküli Bayert elhagyó szenzor és az is, hogy APS-C méretű. m4/3 nem vonz a pici szenzorméret miatt, pedig az Oly-nál meg az üveg bitang jó, illetve a fókuszrendszer büntet szerintem, pl. az Oly OM-D E-M1 összes fókuszpontja egyenként kalibrálható AF offset értékkel, vagy a teljes mezőny egyszerre egyetlen értékkel.

    Apropó, nov. 10-17 között tesztelek egyet ingyen, egy Oly 75mm f/1.8-cal. De ez nem érdekes... ;] Nyugi, csak tesómnak, hogy ne legyen lázadás.. :))

    Nekem ez a táblázat tökre tetszik. Egy Canon féle, zoom esetén legalább két végpontos offset-et kiegészítenének pár rekeszértékkel, kijönne valami hasonló táblázat, kb. 8-10 hangolnivalóval összességében, nem több.. (a két végpontra 4-5 rekesz offsetje) és meg lenne oldva:
    - az állandó front focus
    - az állandó back focus
    - a focus shift jelenség
    - minden rekeszre
    - minden gyutávon

    Két végpont (gyutáv és rekesz egyaránt) között átlagol vagy egy bizonyos jelleggörbe szerint módosít a váz a betáplált offset-en, így tudná körülbelül egy 24-70 esetén, hogy 50 milin mennyivel korrigálja a fókuszt, milyen irányba akkor, mikor 2.8-on van az üveg és akkor, mikor 5.6-on van.

    Vagy kapjon egy kontraszt alapú fókuszrendszert egy gyors LiveView-val, konstans tükörfelcsapással (nem olyan tetű módon, ahogy most teszi + tükröt utána leengedi meg ilyen apróságok).

    Ezek ilyen észbontóan marhapofonegyszerű dolgok ám, egy programozó nekiül aki ismeri a nyelvet, amiből a firmware-t lefordítják.. Beleírja... és kész.

    Ha a Magic Lantern srácok képesek lennének hasonlót implementálni Canon firmware-be, kb. egy milliméterre lenne a Canon a szent gráltól, tükrös létére: ahogy szenzort cserélne végre ő is újabb technológiára, beverné a koporsószöget rendesen mindenkinek, aki még gyárt csattogót :K

    A szent grálhoz visszatérve, megvárom a fullframe Oly milcet. Vagy a Fujit. Vagy a Sony A7/R/S széria utódját, mert érzem az erőben, hogy kotyvasztják már a v2 verziókat. (Remélem).

    És most HOPP !!! - felébredtem. Picsába. Megint a bilibe lógott a kezem. :DDD

    Jóóó ez a nyócáz, leméretezve minden kép ehető. Hátakkormeg hova sírok. :)) ;]
    De mondom, én wifiről, 3G/4G LTE mobilnetről, integrált Androidról (Facebook, Picasa, 500px, flickr, egyéb megosztás) és hasonlókról nem is álmodom. Ilyen alap, teljesen "banális" dolgoknál leragadtam, hogy pontos AF :D , hogy egyáltalán merjek már megnézni egy képet 100% méretben PS alatt :U

    Kleroo egyik képén fullhd-n levágtam egy pici frontot egy egészalakos, amúgy nagyon szépen meglőtt csajszikáról. Ez nem kleroo nemtudását mutatja, hanem a fázisalapú fókusz pontatlanságát akkor is, ha már negyedjére kalibrálja újra..

    A fentebb linkelt Oly finomhangolhatóság számomra azt mutatja, hogy vannak még ufók a bolygón, akik megértették a probléma lényegét és már 16MP-re is kezünkbe adják a lehetőséget, hogy szórakozzunk vele - ha már ők nem akarnak. Ez pedig azt mutatja, hogy dolgoznak a vevőkért, verseny van, komolyan gondolják a dolgot és a profikat is telibe célozzák (pl. egy OM-D E-M1-el, amit nem éppen anyuci fog levenni a polcról nyaralás előtt, hogy aztán negyedóra alatt kalibráljon pár fázisalapú AF pontot a hibrid fókuszon..

    Mondom én: hibrid AF-es fullframe milc kell, tank vázba, klassz obiparkkal. Amíg senki nem tudja vagy ezt, vagy azt, addig a CaNikon ülni fog a babéron és etet minket olyan félmegoldásokkal, mint a D810. A Sony váz jó (bár nem tank, de lehetne), az obipark nulla. CaNikonnál meg csodás az obipark, de a vázak nullák. Mondjuk nagyon röhögnék, ha kiderülne, hogy a páncélteremben már ott vannak a tank godlike milc-ek, amiket majd kihoznak 5-10 év múlva :)) - vagy soha, mert akkor nem tudnák mivel húzni még a mézesmadzagot a user orra előtt. Kurva egy dolog ez a pénz :) Ha nem lenne, akkor godlike autókkal közlekednénk a levegőben, godlike gépekkel és a csajunknak godlike szilikon feneke lenne godlike tsötsökkel :)) .. yeaaah :DDD

    Na megyek, visszabújok a retusba.. :O .. addig flame-eljetek :)) ;]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Kleroo #21360 üzenetére

    Vettél volna inkább Te 810-et, a Focus-ból és a 700-ból kijött volna, minek Neked kocsi, ott a HÉV :DDD
    Legalább tudtam volna most én tapizni kíváncsian a Te vázadat .. :D Meg sorozat módban hallgatni a zár gay hangját :)) ;] asd

  • #40935168

    törölt tag

    válasz gab.m #21369 üzenetére

    Neeem, semmi "baj" nincs a 800 fókuszával. Meg a többiekével sem. Nem arról szól a mondanivalóm, hogy gáz a fókusz, mert LEHETNE sokkal jobb is. Csak nincs benne a focus shift korrekció lehetősége.

    A shift nem azt jelenti, hogy az üveg frontos vagy back-es, tehát mindig elé vagy mögé lő (ha nem is Neked, de akinek nem lenne tiszta a dolog), hanem azt, hogy ráfókuszálás után a rekesz összehúzására (!) megy arrébb a fókuszsík.

    Az AF-S 85 1.8G példáján szemléltetve: ha alul megnézed a fókuszteszt részt, 1.8-on a vonalzó jobb oldali skáláján 13-nál áll a fókuszsík, tőle egyenlő mértékben homályosodik el bokeh-ba a 12 és a 14 felé haladva a kép.

    Ha az f/2.8-ra átviszed az egeret, a fókuszsíkod nem marad 13-nál, holott ők ilyenkor nem váltanak fókuszt ! Fentebb tolódott, elmászott 13.4 körülre. f/4-nél már 13.5 körül lehet (egyre kisebb mértékben mászik tovább, a legnagyobbat mindig az elején ugorja).

    Ez sajna optikai/fizikai adottság, ilyen az üveg. A fázisalapú AF nyitva mér és mutat az optikai keresőben mindent, majd exponáláskor összerántja a rekeszt - tehát ilyen üvegnél a fókuszod nem ott lesz, ahova Te tetted. Ez érvényes MF-re is, képzeld el: makrózol, a bogár szemére mérsz 2.8-al, majd f/16-tal ellövöd a képet és a potroha éles ??? (Ilyen azért nincs, mert a makró üvegek egyike sem shift-es, erre nagyon ügyelnek).

    Kontraszt alapú fókuszálás (pl. LiveView) a szenzorral állít fókuszt és már a beállított rekeszen, amivel expózol, így hiába shift-es az üveg, annak semmi jelentősége nincs fókusz szempontból (tehát maradhat is akár az, nem kell drága konstrukció a gyártóknak ahhoz, hogy shiftmentes legyen), hiszen a rámérést már az expós rekesszel végzi a gép, ergo nem moccan semmi semerre mérés és expó között és így telibe talál.

    Na itt erősek a milcek, mert 1-2 hibrid megoldástól eltekintve a legtöbb az kontrasztalapú, ami lassabb ugyan, de hajszálpontos. Ráadásul a Fuji X-T1 ahogy láttam, elég komolyan tud követni is ezzel.

    A helyzetet bonyolítja, hogy a különböző fókuszmódoknak különböző üvegfajta kell, már ami a hajtást illeti: kontraszt alapúhoz olyan motor, ami lassú, precízebb és a fókuszsík környékén tud villámgyors nagyonpici odavissza mozdulatot végeztetni az obival, hogy így számoljon éles fókuszt a váz. A fázisalapúnak meg erősebb, gyorsabb hajtás kell, ott a sebesség a prio. Elég nehéz olyan üveget alkotni, ami mindkettőnek megfelel tökéletesen, ezért van az, hogy kontraszt alapú gépek (milcek) is tévedhetnek, amikor régebbi üveget csavar rá az ember adapterrel (vagy anélkül), ami anno a maga idejében olyan géphez készült, aminek a rendszere fázisalapú volt (ergo, az obit is arra optimalizálták).

    A kis kitérőért bocs, szóval a lényeg az, hogy a 810, 750 & Co. ugyanúgy félrelődözgethet. Nem feltétlen, mert lehet a fázisalapú AF is bitangjól belőve, de akkoris nagy a hibalehetőség, mert nincs visszajelzés, hogy jól beállt-e a fókusz. Odateszi ahova elő van írva és kész. Kontraszt alapúnál meg a visszajelzés alaptartozéka a fókuszmechanizmusnak, ergo az borotvára állít.

    Amúgy a Nikkor 24-70 2.8G-d nem shift-es konstrukció, tartja a fókuszsíkot rekeszeléskor is ott, ahol kell. ;) Ha jól belövöd az AF fine tune-t, ráadásul 24-en és 70-en ugyanannyit kér az üveg (mert mákod van, vagy tök jó az üveg), akkor összeállnak a csillagok és nem nagyon hibázik a rendszered ;) De ennek önmagában a géptípushoz nincs köze, hogy most D750 vagy D800 vagy D600 vagy D90 akár.

    Ez a shift egy ilyen barom dolog :( A Sony A7R atom cucc lenne, mert kontraszt alapú, de vérzik pár sebből:

    - a RAW-jai nem annyira ultra tiszták, mint a D800-é. Olyan meg pláne nem, mint a 810-é, pedig AA szűrője neki sincs. Állítólag picit tömörít is a raw-ja, passz, a lényeg, hogy itt valami nem tiszta, persze ettől még büntet a képe így is, de az "de" az "de".
    - az első redőny mechanikus és berázza a vázat, a net ettől zeng mostanában ahogy néztem. A sima A7-ben és A7S-ben elektronikus ..
    - a bajonett (talán Aleister linkelte) nyeklik-csuklik, van rá megoldás, de ha rájönnek, hogy cserélted, gar ugrik.
    - és hát az obipark.

    Szóval .. kerülgeti minden gyártó a szent grált, de valahogy senki nincs ott még :)
    Nem éri meg a 810 szerintem. A 800 használtan ok (most pláne), a 750 meg aki megteheti, ja. 24MP és klassz paraméterek. :K Szerintem én most várok még 2-3 évet a váltással, aztán meglátjuk. Vagy holnap meggondolom magam.. :D .. vagy november 10-17 között az Oly EVF-je lebüntet és szétfapolom magam vele :D :K :U Ki tudja :D

    Amúgy sokan azt hiszik hogy kütyübuzulok meg tech geek, pedig csak szeretem érteni a technikát is elég mélyen, attól függetlenül élvezem én a dolgokat ám ;) A kocsimba se rúgok bele kettőt, mert csipkedi az olajat, vagy mert X-ezrenként szíjakat, stb. cserélni kell rajta és milyen szar ;)

    Na peace ;)

  • #40935168

    törölt tag

    válasz imyourfriend #21373 üzenetére

    Nem nekem kell megcsinálni bármit is a széken, ha tudom, hogy túl kemény a seggemnek. Majd a bútoros megcsinálja A VÁSÁRLÓI IGÉNYEKHEZ igazodva és kapok tőle egy szép puha széket, ami már nem kemény.

  • #40935168

    törölt tag

    válasz cOxeR #21378 üzenetére

    :N A teljes fókuszsík tolódik, és onnantól lehet "számítani" +/- ugyanannyi DOF-ot (azaz többet, ahogy rekeszeled). Azaz mögötte 2/3, előtte 1/3 durván.

    Akkor látod úgy, hogy csak mögötte nő a DOF és előtte nem, ha pont annyival nő a DOF elöl, mint amennyivel hátrébb csúszik a fókusz. Ilyenkor megtévesztő a dolog és kb. az jön le, hogy a fókuszsík marad, csak a DOF nő hátul, holott nem ez van.

    [link] Itt látszik is a 120-ason, hogy a DOF picit nő elöl is - csak nem láttatja magát annyira, mivel a fókuszsík, ahonnan indul a DOF kvázi, eltolódik hátra a fenébe :)

    Egyszóval, 2.8-hoz képest a "nullát" tolja el a shift.

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz cOxeR #21380 üzenetére

    Elég könnyű, ránézel és bámulod mereven a különbséget. Figyelni kell arra, hogy mikor az egérkurzorral ide-oda kapcsolgatsz 2.8 és 4 között, miközben figyeled az ábrát, találd el a 4-et mindig :)) :)) :))

  • #40935168

    törölt tag

    válasz madgie #21392 üzenetére

    :K Nem katasztrófa, de ezek ilyen elvi dolgok. Remélem lesz utódja, mert alapvetően pár bakitól eltekintve klassz kütyük.

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Kleroo #21401 üzenetére

    Ahh köszi. :K

    (Nem Neked): a "shift" jelenség nem azt jelenti, hogy a fókusz néha ide, néha amoda lő. Shiftes obi is lehet brutál pontos fókuszú fázis alapon - ha nyitva marad a rekesz :B :K Minden egyéb esetben a fotós magára ölti szépen a szopóálarcot :))

    @ Dare2Live: A 800 fókusza vegyes, mármint vázszériától függ. Nekem félre vitt első szériásként a bal szélső AF pont, beküldtem a német Nikon szervizbe Düsseldorf-ba és ott jusztírozták a teljes rendszert, szuperül belőtték. Több üveg ezt bizonyítja, mert jó üveget feltekerve a vázamra, nulla környékén szór a szükséges AF fine tune mértéke, a Tamim is 2.8 tágon pont nullán tökjó (azaz nem kér korrekciót) csak én f/4-nél és szűkebb rekeszeken használom, -3-5 körül a shift miatt (mikor mit találok jónak) :D

    Próbáltam 1-2 hónapja (valahogy így) egy micro-Nikkor 105 VR-t is, az eladó D800-as srác szólt, hogy nála -15-öt kér az obi, ennyi bibije van, de amúgy tök oké (-20 és +20 között van a korrigálható intervallum, tehát ez már eléggé a széle fele volt a tartománynak, de még belül azon). Feltekertem és csont jó volt az is nullán, utána kis korrekcióval talán -5 vagy hol állt meg ? Nem tudom... Szóval az üveg tök jó volt, de az a 800-as váz például megköszönne egy beállítást szintén. :K

    Vannak ilyenek, de ha a gazdi pókernek tekinti a fotózás technikai részét, könnyen ő lehet a nagy vak :K :))

    Még annyit, hogy tisztességes vázbeli AF kalibrálhatóság hiányában a fázisalapú fókuszálás ilyen felbontású vázaknál rulett, véleményem szerint. Sokszor orosz...

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Dare2Live #21403 üzenetére

    810-nek nincs hibája - elvileg :DDD - .. a 800 kitaposta az utat. Késő 800-asok szintén hibátlanok.

    Kontraszt alapú AF rendszernél is van focus shift, hiszen nem rendeződik át az üveged belseje csak azért, mert más vázat teszel rá. :B :D Viszont a képre nincs hatása, ugyanis a kontraszt alapú fókusz a legtöbb gépnél behúzza először a rekeszt (fókuszsík ekkor csúszik el optikailag), majd utána fókuszál, azaz végső rögzítésre azzal a fókusszal kerül a kép, amit beállított a váz, amit jónak "látott" magával a kép készítő szenzorral.

    A fázis alapú fókusznál tág rekeszen állít a gép fókuszt a tárgyra, majd exponáláskor összébb húzza a rekeszt, ami shift-es obi esetén azonnal eltolja a fókuszsíkot, de ezután a gép már nem fókuszál újra sehova: a fókusz még a rekeszösszehúzás előtt beállt és kész, a kép elkészül.

    A focus shift-nek igazából köze nincs semmihez, ami a gépvázban történik. Ez egy rekeszelésre történő fókuszpont eltolódás röviden és manuál fókusznál papírlapon ugyanúgy előjön, mint a gyakorlatban a tükrös gépeknél. Tükrösök (zöme) csak LiveView-ban képes kontraszt alapon, pontosan fókuszálni. Barom lassan. :(((

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Larry303 #21405 üzenetére

    Fázis alapú AF-nél előbb fókuszál, aztán rekeszt beránt. Ennyi. A részleteket nem tudom, mindent én sem tudhatok :)) :B ;) *arc off*

    Bokeh ? Hát olyan négyes. Nem egy Zeiss állat. És most félreértés ne essék, az OTUS-okat kivéve nem sok Zeiss büszkélkedhet azzal, hogy élességben megver egy 85-ös Nikkort, 105-ös micro-Nikkor-t, és még számtalan Nikkort, mert jobbak a Nikkorok.

    Na de bokeh-ban a Zeiss-ok olyan szinten gyönyörű krémesek, mm.....

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Larry303 #21409 üzenetére

    Írtam én, hogy hülyének nézlek ? :U :N

    Tükröt felcsapva (MUP) mi értelme fókuszt, rekeszt állítani úgy, hogy nem látod sem a keresőt, sem a hátsó LCD-n nincs LiveView aktiválva, se semmit nem látsz ? :F

    A többi amit leírtam áll. Kérem kapcsolja ki :))

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Larry303 #21414 üzenetére

    Ok leesett. Kell egy kávé, na. :D

    A D800 képes LiveView közben munkarekeszt állítani. Tehát a rekeszösszehúzó mechanizmus nincs összekötve a tükör felcsapással, ezt egy külön motor szabályozza, így LiveView alatt is megy a móka. :K

    Talán a D3 óta van ez Nikonon, de ebben már nem vagyok biztos..

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Larry303 #21417 üzenetére

    Hát ezekre már rég megadtam a választ eredeti irományaimban is, nem értem a kérdést. Ha egészen pontosan akarok fogalmazni: LiveView-ban sehogy sem idézhető elő a shift, mert a LiveView aktiválásakor azonnal behúzza a rekeszt a beállított értékre a legtöbb Nikon váz, régi is, új is és a fókuszálás ezen a rekeszen történik már.

    Talán egy kivétel van: a korábbi vázakban - mint írtam - a tükörmechanikával van összekötve a rekesz behúzása, nincs rá külön motor. LiveView aktiválásakor viszont ezeknél is berántja a rekeszt a beállított értékre a váz, hiszen a tükröt felcsapja és a behúzott rekesszel fókuszál a váz. Tehát már ezeknél sincs shift jelenség, hacsak el nem állítod liveview alatt a rekeszértékedet (ami nem tudom, lehetséges-e, vagy tiltja a szoftver, de fizikai rekesz-elmozdulást nem fog eredményezni, míg a LiveView nézet tart.. ehhez ki kell kapcsolni, majd újra aktiválni az új rekeszértékhez).

    Későbbi vázakban a tükörmechanikától függetlenül van mozgatva a rekeszpöcök, így itt LiveView közben, az első rekeszbeállítás után is van lehetőség a rekeszt újratekergetni, miközben megy a LiveView.

    1) tehát kényelmi funkció
    2) mind a régi, mind az új verziónál ki van küszöbölve a shift, HA
    2a) a régieknél nem állítod első rekeszbehúzás után a rekeszértéket
    2b) az újaknál bárhogy lehet LV közben is terekni a rekeszértéket, a rekesz megy utána azonnal

    Ilyen hagyományos Nikon DSLR-eknél a kontraszt alapú fókuszálás a behúzott rekeszre értendő, már ezzel néz a gép fókuszt LV-ban, kikorrigálva így mindenféle anomáliát, így a shiftet is, a front-back-et is, ... mindent.

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz aleister #21441 üzenetére

    Ja tényleg, a D810 melegszik .. :)) Nikon, na. :DDD Tökéletes nem lehet. :D

    :W

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Byk01 #21469 üzenetére

    Nem mondtam, hogy mind az. A fickó viszont igen, a video közepén valahol. Az egyik egy 800-as.

  • #40935168

    törölt tag

    válasz JohnyBlue #21479 üzenetére

    Ja, Te meg külföldre mész már csak, mit Neked a Balcsi.. :)) :O ;]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Larry303 #21489 üzenetére

    Meg szerencse h nekem meg nincs kinek mit bizonyitani, mert nincs jelentenivalom, sem vigyazzbaallas senkinek :D

    Egyedulallokent annyiszor megyek oda, ahanyszor akarok es annyi ukran bombazo jon a lakasomba a tojasaimat nyaldosni, ahanyat nem szegyellek :))

    aleister: ne Magadbol indulj ki :D Ez nem az a mese amit latni akarsz... :))

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Dare2Live #21515 üzenetére

    A shiftnek semmi köze ahhoz, amit leírtál. Szép kezdeményezés a Sigma-tól, csak shift-et ezek a paraméterek nem korrigálnak, akkor sem, ha a 150-600-as gyutávon mind a 450 milliméterre, minden centiméternyi tárgytávolságra belövöd. :N :U

    A LensTip tesztje szerint amúgysem shift-es az üveg. ;)
    The lens didn’t have any ‘focus shift’ effect, no matter what aperture was used.

    Tehát újra leírom, mert ilyen türelmes barom vagyok: a focus shift-et fázisalapú fókusz esetén egyedül rekeszértékekhez kötött AF offsettel lehetne korrigálni. A Sigma usb dokk ilyet nem kínál. Itt hálistennek nem is kell.

    De nice try ;) :C

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Dare2Live #21524 üzenetére

    Nem tud. Csak gyutávhoz és tárgytávolsághoz. 4 gyutávra, 4 tárgytávolságra, ahogy írtad. Ez egy 4x4-es mátrix, 16 kalibrációs lehetőség.

    Ha ehhez hozzájönne még egy (esetünkben 2 pontra lőhető) rekeszérték is, mondjuk f/5.6-ra, f/-8-ra, akkor az 16x2 = 32 kalibrációs lehetőséget jelentene. De ez az üveg nem shift-es, hálistennek, illetve nincsen jelenleg a piacon fényképező, aminek az AF offset-jét rekesz alapján is lehet "tuningolni", szóval nem kell félni attól, hogy megvan mindjárt a szent grál az USB dokkal. :N Pl. a Sigma 50 1.4 Art shiftjét nem korrigálja ki vele az Isten se.. (Hálistennek csak kicsit mászik amúgy).

    [ Szerkesztve ]

  • #40935168

    törölt tag

    válasz Ed Parker #21653 üzenetére

    Bocs h belepofa, de így reggel pont ezeket olvasva bennem is felmerült Necro kérdése, szerintem 4 vakut felállítani állványra és a villanási erejükkel, irányukkal, stb. játszadozni legalább ugyanolyan xopó :D

    A vakunak (fényformáló nélkül) egyedüli előnye, hogy kültéren több szelet bír el, mint vmi passzív fényterelő-fényvisszaverő valami. Szóval utóbbi módszer csak szélcsendben jó kültéren, mert azonnal borul minden - kivéve, ha nincs Nálad egy mázsa homokzsák, ami egyedüli humanoidként szintén xopó, bárhogy nézem. :U

  • #40935168

    törölt tag

    Nabacki. Az egy dicséretes dolog, hogy a Nikon és a Tamron együtt feljeszt [link], de hogy a Nikon a még jobb dinamikaátfogás érdekében megint a szenzoron reszel az AF helyett, ez számomra eszem-f*om megáll kategória. :W

    Egyetlen dolog tántorít el az OM-D E-M1-től (azaz kettő): akksi idő és reakcióidő, amikor fotózás és képnézegetés között gyorsan váltok. Pedig a nyócáz instant reagál, bármilyen gombot nyomok. Na az Oly csúcsmodell nem.

    Szóval még ne örüljetek nagyon... :)) ;]

Új hozzászólás Aktív témák