-
GAMEPOD.hu
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz
Dare2Live #19397 üzenetére
Én egy Nikont sem vennék, míg nem teszik bele a nyomorult két gyutávra definiálható AF fine tune-t
És a következő Nikon bukta - előre borítékolom - ott lesz, hogy később fog ez az alapnak mondható funkció bekerülni egy Nikon vázba, mint egy vadonatúj szenzortechnológia a Canonokba.
Ütik a szöget a koporsóba rendesen.
Lassú, csendes halál. A termékstratégia is és az "innováció" is.
De könyörgöm, ne legyen igazam
[ Szerkesztve ]
-
-
#40935168
törölt tag
válasz
flash- #19405 üzenetére
1.8-on alig van mélységélesség, kisebb rekeszen meg nagy iso kell, mert a szemnek látványos fentről jövő megvilágítás is édeskevés a gép szenzornak. 3200 körül számíts, persze fényerősség függő minden, enyémben volt sok növény anno, de azért fény is, tudtam fotózni a halakat szépen, de max iso-n volt a kis 450D
és hát full szemcse minden.. Modernebb vázzal ez már nem téma.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz
Dare2Live #19414 üzenetére
D800 bal szelso AF pont az AF modul miatt pontatlan volt. Fine tune erteknyit eltert a tobbitol es fazis alapon eletlent lott ezzel a gep, normal fenyviszonyok mellett is. Csak egy adott szeriat erintett, kesobbiek jok voltak.
A reciprokszabalyt kicsinalo berazos shutter nem hulyeseg, de jo allvanyon, massziv gombfejjel vagy akar kezbol is semmi hatasa a zarnak a kepre es teszi a dolgat. Azota hype-olt "problema" kb. amiota kijott a nesze-semmi-fogd-meg-jol D810 Canon-szeru finom lagy zarszerkezettel es nyilvan kellett meg egy erv, h ertekesiteni lehessen a tularazott "csodat".
En rengeteget lottem mar pixelszintre elesre a geppel, meg kezbol is arnyekban portret (szemet, sminkfotozas) es hidd el, nem akart egy kiados csuklotoressel kiszakdni a gep a kezembol, mikor exponaltam
Az AA filter hatasa, vagy az obi hatarai jobban ervenyesulnek. A D810-ig nem igazan volt tele a szaksajto D800 shutter berazos cikkekkel (az alapokon tulmenoen, ami normalis). Ez nem hiba.. a 810 ota lovagolnak ezen, mert a 810-nel valamivel indokolni kell az ujitast. A hangja sokkal fontosabb, 800-on pl. a silent mode fabatkat sem er, keresztelon a templomban ha a baba sem sir, a halk orgonahangba eroteljeset tud csattanni ugy, h visszhangzik az egesz templom.
(Szamomra 1st world problem)..
A balszelso AF hibaja az en gepemnek is megvolt, Nikon Dusseldorf gariban jusztirozta a teljes AF rendszert. De az enyem elso szerias, 2 eves lett a kicsike
*szivecske* Kesobbi batch-eket ez nem erintette. Tulajdonkeppen a kesobbi D800-ak az egyeduli problemamentes joszagok a mai uj Nikonok kozul.
Es a D610 de az nem szamit, hiszen az csak egy Service Pack 1-es D600
a 810 viszont tenyleges ujitasokat tartalmaz - csak annyira marginalisak, h vakteszten elbuksz vele
-
#40935168
törölt tag
válasz
Dare2Live #19414 üzenetére
Na azert nem kell a Canont sem felteni, amikor bizonyos szerias odemaharmakba vidaman besutott a Nap mosolygosan.. es a hozza kiadott "fix"
kulon emlitesre melto. [link] A Nikon legalabb egy uj szeriat kihozott a D600-ra D610 neven (adva egy pofont a marketingnek ezzel, de ez mar mas teszta). Kicsit tur az ember a neten es talal mindket oldalon bugot eleget.
A Canonnak a DSLR alap termekstrategiaja jobb sokkal, szerintem. A Nikon meg baxik a user fedback-re es egy ultimate felbontasu FX vazba, amibol a rancfelvarrast most hozta ki, mai napig keptelen beletenni a ket gyutavra is kalibralhato AF rutint (zoom eseten). Semmi gaz h itt kritikus lenne az ultra pontos fokusz, jobban, mint barhol. A masik a D700 utod. Mai napig varjak rengetegen. Eskuszom, vagy full dilettansok ulnek Nikonnal a donteshozo szekekben, vagy fullkomplett idiotak, vagy mindketto, de a piac elobb-utobb meg fogja buntetni a ceget. Sokan ugrasra keszen valtanak Canonra, amint az kijon egy 800 szintu es kepessegu szenzorral ( minimum!). Semmi mas nem hinyzik onnan. Halk a shutter, mocsok jo az AF, az uvegek (szebb bokeh szvsz), ugyan kevesbe tank feeling de azert szetesni nem fog az ember kezeben
es geek arcoknak ott a Magic Lantern (engem nem izgat csak mondom. Sajnos a kanyonosok raszorulnak ilyen extra tweakekre, a Canon meg ismerve sajat elmaradott szenzortechjet, kb szemet huny efelett, addig sem pampog a nep annyira).
Akkor dobna nagyot ha kijonne egy uj, nativ 8k oldalszelessegu (~40MP) felbontassal biro 5Dmk3 kategorias vaz valami zsiruj szenzortechnogiaval az Aptina-tol, aki amugy nem mellesleg cross-licensing megallapodast kotott szenzortechnologiai szabdalmakra a Sony-val meg 2013-ban, azzal a Sony-val, ami sok ujabb Nikonba is szallitja a legendas dinamikaju szenzorokat. Na ok meg odaat ezert sirnak es mindig a Nikonra mutogatnak h bezzeg mi a szenzorainkkal el vagyunk kenyeztetve..
Szoval szvsz mindket oldalnak vannak boven szarjai. A sztoriban csak ket fajo pont van szamomra:
1. Ez nem direkt vmi konteoba illo dolog. Sajnos az 1D/4D csucs vazakat is erintik mindket oldalon az emlitett "hianyossagok".
2. Egyik oldalnal sincs meg a tokeletes, ultimate gep. De a Canon kozelebb jar a szent gralhoz per pill.
-
#40935168
törölt tag
válasz
#40935168 #19475 üzenetére
A Canon szenzorhoz meg annyit h erkezik lassan a 7D mk2 - uj szenzortechnologiaval. Igaz itt nem a gyarto valtozik es a csikszelesseg stb. hanem egy multi-layer "csoda" erkezik, ami elvileg nem Bayer megoldas es a borostas arcomrol is kigyepalja a mitesszereket
de majd meglatjuk wtf es mit fog nyujtani a valosagban..
Szoval a Canon mocorog a szenzorai korul es ez joo.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz
BigBlackDog #19485 üzenetére
Korban a 3000 a legfiatalabb és már ő maga sem mai jószág. Durván ugyanazt tudják ezek a darabok szenzorilag és sok egyéb ügyileg is. 3100-ig elnyújtóznék, főleg ahogy nézem az árakat a neten, vatera, új, itt-ott...
(Tudom ez nem feltétlen a célzott árkategória, de amúgy D3000-re rákeresve is kapok itt ilyen 70-80-ezreket lazán).
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
-
#40935168
törölt tag
válasz
t_a_m_a_s #19527 üzenetére
Sztem probald ki nyugodtan. En a furdoszobai csap feletti halogen spot izzo fenyenel pucolom kb evente 2x, es egy bizonyos szogben tartva a felulet ahogy vegigcsillan, nagyon jol latszik a legpicibb mikrokosz is, por, szosz, egyeb. Eleinte nem, de ma mar a sarkokat is tisztara tudom pucolni. Lenspen Sensorklear baba cucc, ugyesen lehet vele dolozni. Meg annyira azert nem nagy dolog ez, tulmisztifikalt kicsit es sok a felelem benne.. sztem odafigyelessel szepen tisztithato makulatlanra. Mondom ezt ugy, hogy f22 pixelszinten tiszta nalam a sarkokban is, ha odafigyelek.
Ami nagyobb bibi az a tukor maga. A tukorrol a port lekapni annyira nem egyszeru mar, foleg nem a hatoldalarol, ami ugyanugy a szenzor elott mozog es csinalja expokor a legmozgast. Sztem a por szamottevo resze a zarszerkezetrol (tukor, akna stb) kerul a szenzorra, nem is direktben kintrol. Mindig total ki kell fujni a szenzor kornyeket is, mielott tisztitod.
-
#40935168
törölt tag
1. Ha nagyon háklisan az érdekel, használt-e a gép, vigyél egy kis laptopot mobil nettel, de lőni nemigen engednek sehol sem a géppel, hogy megnézd az expószámot egy képfájlból - hiszen a következő tulajnak szintén nulla expós gépet kell eladni és ő is jogosan várhatja el ugyanezt.
2. Ha külsérelmi nyom nincs, a helyszínen megveheted a gépet és ott azonnal már lősz is vele és shutter count , megnézed, hány expós. Ha az első képre 1-et mutat, akkor nullával vetted, tehát minden zsír. Ha az első kezedben lévő katt-ra nem 1-et mutat, vágd hozzá az eladó fejéhez és kérd a másik, polcon lévő ugyanolyan vázat, vagy a pénzt vissza azonnal és hagyd őket ott.
3. Objektívnél a 18-105-ökkel nem szokott gond lenni, de az külön fejezetet érdemel, mit kell nézni egy obin, főleg, ha kezdő vagy a DSLR világban (ami nem gond, csak tény). Ha ennyire nagyon számít a dolog, én a helyedben vinnék magammal egy tapasztaltabb segítséget a vételhez.
4. MM-ban sem az árak nem túl jók, sem az ilyen kipróbálási lehetőségek. Vázat nyilván nem próbál ki az ember, de obit például a 220-ban minden további nélkül engednek (főleg, ha látják, hogy nem egy atom dilettáns a vevő és nem úgy nézel ki a mocskos kopott szakadt deszkás cuccodban, mint aki gyorsan elszalad vele).
-
#40935168
törölt tag
válasz
BigBlackDog #19575 üzenetére
És valóban.
Amilyen undorítóan kényelmetlen PS alatt egy szimpla EXIF-et, vagy akár csak expó , iso stb. alapadatokat megnézni (nonszensz), annyira hasznos ezt így látni:
<rdf:Description rdf:about=""
xmlns:aux="http://ns.adobe.com/exif/1.0/aux/">
<aux:SerialNumber>6013xxx</aux:SerialNumber>
<aux:LensInfo>240/10 700/10 28/10 28/10</aux:LensInfo>
<aux:Lens>24.0-70.0 mm f/2.8</aux:Lens>
<aux:LensID>254</aux:LensID>
<aux:ImageNumber>32153</aux:ImageNumber>
<aux:ApproximateFocusDistance>141/10</aux:ApproximateFocusDistance>
</rdf:Description>A serial is benne (x nélkül). És a shutter count is stimmel, kb. 30-ezer körül voltam az utolsó mérésnél.
Thx.[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz
choco01 #19579 üzenetére
Jövök az uncsi slágerdumával: D5100-et vennék inkább. 16 MP, de valamivel jobb fogás (persze ez sem egy óriás, de jobb sztem), kihajtható kijelző és D7000-es szenzor benne. A meg mán jó.
A megnövelt pixelszám vs. zaj-hoz: van benne valami, igen. Sztem 24MP APS-C-re sok, fullframe-re jó arany középút. APS-C-re a 16 MP is már nagyjából határeset (de még elfogadható).
Egy összehasonlítás gyorsan: [link]
A D5100 kb. annyi mint a D3200 árban és még kapható szintén. Én 5100-eznék.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz
choco01 #19583 üzenetére
Zajban jobb a dpreview tesztben az 5100, míg DxO Mark szenzorösszehasonlításon durván ugyanaz. Aminek mostanában nem feltétlen hiszek, úgyhogy szerintem semmi szégyenkeznivalója. Meg az Expeed3 a több MP miatt is kellhetett, több adatot dolgoz fel... Szóval jó az 5100 hiába nem mai csirke, klassz gép. De majd hallgass meg mást is... én ezt venném.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz
choco01 #19585 üzenetére
Ha hivatalos Nikon forgalmazótól veszed, akkor a 3 év gar él rá (és érvényesíteni tudod rendesen), milyen egyéb támogatásra gondolsz ? Firmware már nemigen frissül rá, max 1-2 új obi miatt TALÁN, pl. 400 fix 2.8-ból kijön a II-es verzió és ilyenek
szóval érdemben nem változik már semmi rajta.
Nem tudom, támogatás alatt mit értesz, de az F bajonett sem holnap fog kimenni a divatból..
a gar pedig gar, él, kész, akkor is, ha a Nikon abbahagyja a gyártását egy váznak. Szóval vehető és használható, amíg csak polcon van.
A két gép gyakorlagilag eléggé ugyanaz belül amúgy. 4 fps-el lő mindkettő (4 kép/mp), ugyanaz az AF rendszer, stb.. ISO-ban jobb az 5100 (ahogy a dpreview összehasonlítás is sugallta). Szerintem ügyesebb gép az 5100, a kihajtható kijelző pedig aranyat ér, akár csillagokat fotózol állványon felfele néző gép esetén, akár varangyot makrózol egy pocsolya közepén talajmagasságból.. vagy koncerten a tömeg feje felett ellőni vele.. sokmindenre nagyon jó
-
#40935168
törölt tag
válasz
choco01 #19593 üzenetére
1. menj fel a Nikon.hu -ra es kutasd fel a hivatalos partnereket.
2. www.argep.hu es ar alapjan menj vegig ezeken, lesz geped par napon belul, hologramos leragasztott dobozban, korrekt garral. (Bolt 1 ev, Nikon +2. Ez osszesen 3 ev gar).
3. A keresovel ne torodj. Bele ne nezz egy FX-be mert elsirod Magad. Vedd az 5100-et es fotozz
Kollegamnak ezt ajanlottam tavaly nyaron, 18-105, nyaralashoz, tanulni stb.. imadjak, a felesege is es o is ra vannak fuggve
-
#40935168
törölt tag
válasz
choco01 #19597 üzenetére
Mivel alapvetően nem egy sorozatlövő bajnok, feltételezhetően nem erre fogsz gyúrni és 16MP-hez bőven jó a 45-ös. Én nem feszülnék egy vadállat (drágább) kártyára. Azt azért tartsd szem előtt, hogy ezek olvasási sebességek (gondolom). Halál gagyi ne legyen a kari, ez a lényeg, de egy erős középkategória bőven jó hozzá.
Extrem Digital akkor, ők Nikon partnerek. 220volt-ot nem látom a listájukon (www.nikon.hu alapján), onnan nem biztos, hogy venném a vázat. (Obit simán).
-
#40935168
törölt tag
válasz
choco01 #19599 üzenetére
A 4fps működhet, míg a buffer be nem telik.
A buffer pedig annak függvényében telik, hogy:
1) amekkora a buffer mérete
2) amekkora a tárolni kívánt képfájl mérete
3) amilyen gyorsan írni tudja a fájlt ki a bufferből a kártyára, miközben az új képek esnek be a bufferbeTehát "azonnal megmondom" recept nem nagyon van első ránézésre, hogy milyen sebességű kártyánál hány képet tudsz a maximum (esetünkben 4) fps-el ellőni, mielőtt kezdene lassulni betelt buffer miatt a sztori. Ehhez kell már egy kis matek.
Figy, ha tele vagy, vedd a gyorsabb karit. Nekem mindegy
és Neked meg tudnod kell, mit veszel. A 4 fps tipikusan az a kategória már, ami az "alkalomadtán szükség lenne rá" -ra sem jó.
Magyarul, nem sok mindenre jó, nekem is 4fps-es vázam van és más, mint egy 6-8 fps-es daragép (nem beszélve a 10+ fps-es varrógépekről)
Igazi pillanatot 4 fps-el még nehéz hajszálpontosra elkapni, például egy medencébe ugró vizibalettos embert 4 fps-el lekapsz, nem biztos, hogy meglesz egyetlen képkockán az a pillanat ami kell Neked: vagy már csuklóig vízben lesz, vagy még egy tenyérnyit a víz felett, vagy ilyesmi, de pont nem ott, ahova Te akarod. 2:24 körülre gondolok..
Családi gyerekfutkározás-lövésre persze tökjó.
No, szerintem túltárgyaltuk. Vedd azt, amit jónak gondolsz és majd kiderül Számodra, jól döntöttél-e
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz
choco01 #19601 üzenetére
Ez csak az említett Toshiba 8GB-s R95-re érvényes tábla - ezt mondom, hogy minden kártyánál más a dolog, ráadásul ha a Nikonnál járt Toshiba R95 kártyát éppen Kína X üzemében Y chip-el gyártották, majd Európába egy másik Toshiba R95 szállítmány érkezik Z üzemben gyártva W chipekkel, eltérő sebességekkel, akkor van baj.
No. GLHF. Azaz: Good Luck Have Fun
-
#40935168
törölt tag
válasz
meridaharcos #19627 üzenetére
Nem mindig olvasom a fórumot, csak ha már nagyon unom magam
Byk01 megelőzött, én is arra tippelnék, hogy kevered a kettőt. Obi 1 év, váz 3
és nem kötött termékregisztrációhoz.
Egyedül új Tamron objektívekre van 5 év gar (1 év bolti, a többi a gyártói garancia), de ehhez regisztrálni kell a tamron weboldalán az obit, illetve csakis az eredeti vevő nevére szól a 5 év, tehát ha vki elad egy kétéves, amúgy 5 évre beregizett Tamron obit egy másik embernek, azon nincs gar kvázi az új tulajdonos számára már - hacsak nem vállalja az eladó neki, akár szóban (jófejség), akár írásban, hogy saját nevében gariztatja a Tamronnál az 5 éven belül, ha bibi van vele. De ez kicsit off, csak nem árt tudni.
A Nikon vázakra regisztrációmentes 3 év van, ebből 1 év a boltban (vagy a Nikon szerviznél), a maradék kettő már csak a Nikon szerviznél a Fóti úton (vagy a világ bármely pontján, enyémet Németben másfél évesen szervizelték ingyen, a magyar papírokkal, nulláért).
-
#40935168
törölt tag
Canonosok is lophatják - kivételesen, tesók.
[link] - így járt a két nagy..Az uccsó bekezdés lényege: a milc megeszi a tükröst szép lassan.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz
JohnyBlue #20080 üzenetére
Ezen a véleményen vagyok én is, hogy nincs az a Zeiss, ami pixelszinten kikorrigálja azt nekem, ha elcseszem a fókuszt 1.4-en
Főleg ilyen close-up-oknál.. Ultra hardcore kell stúdióban 85 fullmanuálban kattogni..
A Sigma Art fogja ha nem is így, de nagyon közel ehhez, szétverni a mezőnyt szintén - és abban már lesz AF. Nagyjából, ahogy az 50-essel is csinálták.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Andrew31 #20142 üzenetére
Nem tudom linkelni, keresem, nem találom.
Röviden: [link]
Idézem: helytelen fehéregyensúly beállításával gyakorlatilag lebutítjuk a fényképezőgépünket! Mire gondolok? A kép 3 összetevőből áll össze a gépben: ezek a piros, zöld és kék színek. Ha mi 3200K színhőmérsékletet állítottunk be, és borult ég alatt fotózunk (ami 6-6500K is lehet), akkor a kék színek egy pillanat alatt ki fognak égni, mivel ezen színösszetevőt a gép aránytalanul jobban fogja erősíteni, mint a piros illetve zöld komponenseket. Így előállhat az a helyzet, amikor 100% kék telítettség mellett a piros és zöld színek még csak 30%-on állnak. Ha tovább exponáljuk a képet, a kék csatorna beég.
Ha később helyreállítjuk a színeket, azaz kb. 30%-ra visszacsökkentjük a kék csatornát (feltételezve, hogy valami olyat fotózunk, ahol a csatornák egyenlő arányban lettek volna használva), akkor azt vesszük észre, hogy egy jócskán alulexponált képet kapunk, amit utólag még expó korrekciónak is alá kell vetni, azaz meg kell növelni minden csatorna értékét számítógéppel.
Ez még leírva is elég horror, főleg ha számokban is kifejezzük mindezt! Egy átlag középkategóriás gép 12bit színmélységet kezel, ami 4096 árnyalatot képes leképezni minden színcsatornából. A fenti, hibás beállítással ezt lebutítottuk 1200 árnyalat környékére, azaz közel 3000 árnyalat lehetőségét kikukáztuk.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Throme #20152 üzenetére
A cikk beállítása extrém megvilágítás esetén érvényes. Csináltam egy tesztet, de sok különbséget nem láttam, kleroo szerint azért, mert nem elég szűk spektrumú a fény.
1) Először meglőttem tökugyanazt, "A" módban, kétszer. Egyszer 10000K, utána 2500K a gépvázon. Egy fejlámpa a falra és a telefonom hideg LED-je a fehér papírra.
2) Mindkét képre ugyanazt adta az ACR. Tökugyanazt mérte a gép jónak:
3) A felső (meleg) kép értékeit beütöttem az alsónak, és az eredmény:
Nemhogy csak képileg sík ugyanazt kaptam, semmi sötétebb-világosabb dolgok, de még a hisztogram is kis szórással de tökugyanaz lett. Tehát nem bukott be semmi, vagy fordítva, azért, mert rossz wb-t korrigáltam jóra ACR-ben. (Hogy az ACR miért mutat gépvázon állított 10000 Kelvinre 8500-at, ne kérdezze senki).
Valszeg túl széles színspektrumon világít mindkét fény, attól eltekintve, hogy a végső színük eléggé eltérő.
Ugyanakkor van egy Budai Várban lőtt képem egy hölgyikéről. Atomsárga, durván nagyon. Ultra szar fények fotós szempontból. Azt visszahűtöttük és bizony nagyot bukott sötétbe a helyrerántott kép, magyarul a korrigált wb-s verzióban alig maradt értékelhető infó, mert arra az egyetlen szűk sárga spektrumra mért mindent a gépváz. Mire felhúztam utána (eleve 6400 iso-n volt lőve), volt munka a zajszűréssel rendesen.
Ezzel csak arra akartam rámutatni, kérdésedre válaszolva, hogy az auto wb szerintem az esetek 90+ százalékában működik és tök oké. Koncerteken, egyszer kék, máskor zöld, utána piros, utána sárga fura fényekben kell jól középre lőni kézzel egy wb-t, hogy szenzorból korrigálhasd a maradékot.. hisz a villogás ütemében nem nagyon tudod követni wb állítással
auto-ban pedig hülyét kap szerintem.
És van még 1-2 hasonló helyzet biztosan, de az auto wb általában tök oké raw-nál. Én is azon vagyok mindig - kivéve a Várnál, a Vajdahunyad váránál és egyéb szar világítású helyeken.
Ott LiveView és az alapján már viszem is le a wb-t, hogy eleve hajszálpontosan mérjen a gép expóidőt hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
Pöpec cuccnak ígérkezik. 600-ast használtam pár óráig nyár eleje körül még, fullosan jó kis gép az is. Sokan köpködik, de mirefel ? Lehet csak én vagyok túl egyszerű a témáimmal.. és abban is egy überzsírkirály szenzor csücsül
Nagy kezem van, de a mérete is tök oké volt.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Andrew31 #20156 üzenetére
Rohadt jó kis gépnek ígérkezik a 750, de annyi quality fail-je volt már a Nikonnak, hogy tuti várnék 2-3 hónapot vele és addig nézném a rumors-on, jön-e valami gebasz. A szívem nem dobogtatta meg amúgy nagyon, egyedül a kihajtható kijelző az, amiért ölni tudnék, ha lenne a 800-on mondjuk.. főleg, hogy ilyen lassú fps-es, nagy megapixeles gépet előszeretettel használnék makróra, ha tudnék rendesen makrózni, ott meg a mindenféle hülye szögben álló gépnél ugyancsak jó a kihajtható.. ja és nemigen van benne az a képesség, hogy zoom esetén a gyutáv két végére legyen egyaránt AF fine tune állítási lehetőség, hátha mást kér az obi 70-en, mint 200-on .. (közte meg kalkulál a gép valamit). Szóval közel már nagyon a szent grál, de még nincs meg ezzel sem.
-
#40935168
törölt tag
Rendes wolfrám izzó a fejlámpa. Lehet az szól bele úgymond a LED fényébe is. Passzolok. A budai város képen jól kijött, hogy nem mindegy a wb, itt meg látod.. - semmi extra hatás. Két tök más wb-jű kép a skála két végéről és még az expó is ugyanaz. Ettől függetlenül nemstandard fénynél inkább ügyelek rá raw-ban is.
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #20239 üzenetére
Az elégedettség megvan itt is. De mindig van előrébb.
Például 800-as kollégák nem árt ha tudják, hogy:
- 50 1.4D focus shift
- 50 1.4G focus shift
- 50 1.8G focus shift
- 50 1.8D nincs focus shift- 85 1.4D focus shift
- 85 1.4G focus shift
- 85 1.8G focus shift
- 85 1.8D nincs focus shift- Sigma 50 1.4 EX tré széleken + masszív shift + képszélen tágon kóma mint állat
- Sigma 85 1.4 EX tré széleken, de nincs shift, cserébe van kóma mint az 50-esnél
- .. ööö .. mi is marad ?Kb. manuál Zeiss-ok, amik annyira nem is fényesen csúcs üvegek, illetve a két OTUS. Ami ha rosszul veszed a levegőt, azonnal durva shift
És az Art szériás Sigma-k, amik Zeisst szorongatják (= messze jobbak a fentebbi gyári üvegeknél) és van AF.
Hogy miért vagyok a shift-re ennyire rázizzenve: elég kényelmetlen f/2.8-on nulla fine tune mellett lőni valakit, kenni a hátteret, aztán f/5.6-ra egy közelebbi shot-ra ahol max élesség kell, levinni a menüben -3-ra, majd megint egy kicsit távolabbi, megint vissza nullára menüből..
Szóval a 800-assal csak vigyázni, kikarcolni nem elég.
Pontatlan fókusz, vagy konstrukcióból adódó focus shift esetén karcol az mint az állat, csak néha a modell cipőjének orra hegyét, vagy a melltartója hegyét a szemei helyett, ha meg olyan az üveg, akkor a füle legvégét és a hátulról előbukó pár hajszálat.. de köze nem lesz a témához. Ez azonnal bekorlátozza a gépet full hd méretre, nagyobbra használhatatlan lesz a kép, de néha már a fullhd-n is visít, hogy mellé valami.
Remélem, még mindig elégedett vagy.
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #20242 üzenetére
A kontraszt alap tetű, főleg mire a liveview beindul a 800-on
Megvacsorázok közben..
Valóban a shift egyetlen jó (vagy szar) tulajdonsága, úgymond öröm az ürömben, hogy fulltág és f4 között észlelhető jobban, utána már nő akkorát a DOF hogy belefér kategória. Csak kisebb felbontású vázon kb. azt se tudja az ember, hogy shiftes az obi, annyira nem jön ki a hiba, de sztem már egy 24MP is láttatja, sőt a 16 is, nem túlzok.2.8 alá ha nem mész, a shift nagy részét megúszod, a maradék már nagyon pici és 4-re kalibrálhatod azt az üveget.
Csak akkor meg minek a 85 ha ott a százöt
Na jó nem kötekedek.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Larry303 #20244 üzenetére
A focus shift nem egy adott rekeszen jelentkező dolog, mivel ott nem lehet értelmezni. 1.4 nincs shift. 2.8-on sem, de 4-en sem, ha oda hangolod az AF fine tune-al.
A shift két vagy több rekesz között értelmezhető.
Fókuszsík-elmászás, ahogy rekeszelsz lefele, röviden.
Itten-e egy díszpéldány, tessék jóóól legörgetni és nézni ahogy mászik a rekesz szűkülésre a fókuszsík. Ollé ollé, a jó kis 85 1.4 zse
[link]
Egérrel álljatok a rekeszértékek fölé, a kép felett. A lap alján.1.4-en 100-on a fókuszsík (csak ugye fulltág, kicsit "homályos" itt az üveg). f/4-en már 90 körül van a fókuszsík, 5.6-on már 85 körül kb ? Persze a DOF elkezdett nőni, de még nem eléggé, hogy ez mindenkit megnyugtasson.
Ugyanez a kép az 50 1.8D-vel: [link]
Magyarul 85 1.4G esetén a gép csutkatágon mér egyet fázisalapon, majd a rekeszt berántja exponáláskor teszemazt 5.6-ra, mert úgy gondolom, hogy akkor a brutálkarc és stúdióban vagyok (vagy akár f8-on), aztán jön a meglepi. Persze pixelszinten vagyunk, de a teszt 24MP-s géppel készült, nem kell ehhez 800 se.
A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a neten lévő modellképek jókora részét érinti, csak tojik bele mindenki, mert úgy gondolja, jó az úgy egynek, annyit tud a gépe, amennyit. Én meg f4-re kalibráltam a Tamit, hogy megelőzzem a bajt. f4-en vagyok most -5-ön vele, 2.8 tágon meg nullán. Az f4-re kalibrált érték már jó 5.6-ra és későbbre is, ott meg már 8 körül van annyi DOF hogy nem releváns a shift.
Kontraszt alapon (liveview) már eleve be van húzva a végső rekeszre az üveg, ergo ha akkor fókuszál a gép, az pontos is lesz. De hát arra kinek van ideje
Köv. modellfotózásból hozok egyet-kettőt, ami való életben mutatja, mennyit számít. Képernyőméretre lehozva amúgy egész alakos álló képnél szinte semmi, leméretezés, élesítés és kész, becsaptad a nézőt.. fekvőnél már kiszúrható, ha nem egész alakos, hanem félalak, kezdődik a baj. Full hd-n már kijön. Hozok egy példát, most megint kattintgatok újabban.
[ Szerkesztve ]
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #20260 üzenetére
@ Andrew31: igen.
@ Aleister: +1
@ Larry303: attól függ, hány MP-vel csinálod és mennyire vagy pixelkukker, illetve nem mindegy a shift mértéke sem. Van ami csak kicsit az, van ami erősebbet mászik el 5.6-ra érve a tág 1.8-tól mondjuk. A Tami nagyot "driftel" az biztos és a photozone 1-2 Sigmája is. De ha megnézed a G-s 50-eseket vagy 85-ösöket, ha figyelmes vagy, látsz elérést a mértékében, van amelyik keveset csúszik (de csúszik) ahogy rekeszeled le.
Ez ilyen soktényezős téma. Gyutáv, DOF, obi, rekeszfüggő játék + hogy hogyan nézed, mert "webre", kisebb átlag monitorra lehozva lehet nem is tűnik fel.
Ha Neked nem fáj, ne csinálj belőle nagy ügyet, nem akarom senki kedvét szegni ezzel.
Arra akartam inkább rávilágítani, hogy 800-as felbontásnál, de szerintem már 24 MP-nél is, kell a jó üveg és ez nem annyi, hogy hogy karcol, hanem shift + bokeh.
Legalábbis nálam ez a sorrend:
- karc (közép, képszél)
- AF (pontosság, találati arány -> ezt a lenstip teszteli, shift mértéke, ha van egyáltalán -> ezt a PZ teszteli)
- bokeh (háttér bokeh szebb legyen mint az előtéri + az átmeneti zóna is krém bitte)
- LoCA (bokeh-ban elszíneződés)
- CA (éleknél erős kontrasztnál)A szomorú az, hogy firmware-ből simán a pro-bb user-ekre lehetne bízni azt, hogy kalibrálja össze a vázát az adott obival. Most a Nikon mit tud ? 1 gyutávra AF fine tune offset értéket, hogy elé vagy mögé lőjön mint amit jónak gondol a váz. Canon ugyanez csak 2 gyutávra. És ez így tök nonszensz szerintem.
Amit tudni illene egy modern vadállat pro váznak, különösen 24MP felett, szerintem:
- 3 gyutávra AF fine tune lehetőség zoom-ra (70-200 esetén 70-re, 135-re és 200-ra). Táblázat X tengelye.
- minden gyutávra főbb rekeszértékek finomhangolása: obifüggően példa: 1.4, 2.0, 2.8, 4, 5.6, 8. Táblázat X tengelyeÉs én eljátszadoznék egy órát vele simán, hogy előbb 70mm-en megállapítsam, melyik rekeszen milyen AF korrekció kell neki fázis alapon, majd ha megvan, akkor 135 mm-n ugyanez és 200-on ugyanez.
Így a gyártók gyárthatnának nyugodtan shift-es obikat, mert a váz ezt kikorrigálja, cserébe ezt az optikai tulajdonságot simán be lehetne áldozni valami más javára, mondjuk szebb bokeh vagy több karc (mert általában mindig egy paraméter kidomborítása valami más rovására megy).
A shift-ben persze az a szép, hogy kontraszt alapú fókusz esetén teljesen irreleváns a történet, mert eleve a behúzott rekesznél áll élesre a váz az üveggel. Remélem viszont - erősen hiszen - hogy a vázban beállított AF fine tune offset értékeket a váz LiveView-s kontrasztalapú fókuszáláskor NEM alkalmazza, különben adtunk egy pofont a kakinak
(És ezt is amúgy ki-be kapcsolhatóra tenném).
Ez mind firmware és némi plussz munkaóra kérdése lenne. Semmi több. Aztán aki vesz egy 810-et vagy D4s-t és ilyen durva táblázatot lát mint beállítási lehetőséget, ne panaszkodjon, hogy mi a picsát kell itt szöszölnie vele, ha nem ért hozzá..
Egy rahedli shift-es obi lehetne borotvamegakarc fázis alapon is, pixelszinten, ha ügyelnének erre. Sima firmware, semmi több.
-
#40935168
törölt tag
Mivel a félrefókusz ad-hoc jellegű, a shift pedig 10-ből 10-szer megvalósuló dolog (optikai "adottság")
ezért kijelenthető, hogy:
- a focus shift minden félrefókuszált képben ott van, ha nem korrigáltad ki.
- És minden jól fókuszáltban is, ha nem korrigáltad ki.
- nem minden félrefókuszált kép oka a focus shift, ha kikorrigáltad.
- tegnap fotóztam Pesten, 256 kép lett, ebből félrelőtt fókusz miatt kb. 6-ot töröltem. Ez nem rossz arány egy Tamitól(Nem túlzok).
Itt egy egyszerű kép a tegnapiból. Ez shift-esen olyan, hogy élesítéssel menthető. Ja. ISO100-on. De ha 6400-en lőttem volna a fények miatt, azt a kását ha elkezded élesíteni, abból nagy baj lesz. Itt -5-re volt lőve az obim, mert tudtam, hogy f/5.6-on ennyi fine tune kell neki, hogy élesre lőjön. Az is lett. (Csak én nem szoktam PS-ben annyira túlélesíteni, hogy lépcsős legyen már minden görbület)
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!