-
GAMEPOD.hu
Kérdés előtt kérjük olvasd el az alábbi összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaborka30
aktív tag
Sziasztok! Egy kis segítséget kérnék tapadókorong témában. Van egy Saitek x52-m. Nem a pro, hanem a sima.. jó pár éves és megadták magukat a tapadókorongok. Merre érdemes szétnéznem jó minőségű korongok után? Vagy esetleg egyéb alternatíva a korongok helyett? Köszi!
-
TESCO-Zsömle
félisten
Hola!
Van olyan bolt Pestbudán, ahol ezeket az olcsóbb vackokat meg lehet taperolni? Donort keresek egy projekthez, amit már 3x vágtam a kukába.Sub-Dungeoneer lvl -57
-
repvez
addikt
[link]
Hotas összehasonlitó -
abéla
senior tag
Ha minden igaz, jön nemsokára egy az új babakék airbus edition TM-ből!
Majd írok pár szót erről, összevetve a régi "sárgával".Sikerült elhessegetnem a VKB/Warthog és társai képviselte kísértést, helyettük inkább jött egy ilyen:
Saitek Multi Panel (és még mindig kb feleárban jött ki így, mint a fentiek önmagukban; meg persze nagyon tetszik a panelen lévő funkcik összessége)
...na meg túl rég csorgattam már rá a nyálamDe a panelről nem is írok semmit, az úgy fasza, ahogy van (deeee)
szerk: persze DCS alatt lehet vért izzadok, mire összpászítom őket, de sejna túl jó cucc, hogy ne tegyem meg
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
Vesa
Topikgazda
A multi panel más tészta, szerintem se rossz cuccok, bár főleg polgári szimhez vannak tervezve, persze ettől még máshoz is jól használhatók. Anno mikor még sokat VFR-eztem FS-ben, nekem is viszketett a kezem a rendelés gombon (a yoke vezérlővel együtt), de aztán letettem róla.
Majd írd meg a tapasztalatokat ha gondolod, lehet még hasznos lesz valakinek később. Főleg most, hogy jön az új FS, biztos meg fog ugrani az ilyen típusú vezérlőket vásárlók száma. TM se véletlen jött ki az Airbus szériával.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
Topikgazda
-
OldAkita
aktív tag
Még sosem volt joystick a családban, de a fiam erősen készülődik az ősszel megjelenő Flight Simulatort megvenni. Árban tetszetős nek tűnik a TM 16000, de sokan panaszkodnak ilyen olyan hibáira. Persze az a TM ami kilencven ezer körül van biztos jobb, csakhogy ahhoz meg nincs gazkar. Vajon az x56 vagy az a drágább TM-el jár jobban az ember?
-
abéla
senior tag
Kezdeti élmények
TM TCA Sidestick (vs T16000):
sticken lévő gombok, nyomáspont jobb minőségűek (ráadásul cserélhető a két szélső, alapból bal kezes - ugye az airbuson is balos- én megcseréltem), fire0 masszívabb benyomást kelt, felette a fire1 kicsit furcsa, de szokható.
rZ tengely lockolható (ilyen nyomi műanyag pöcökkel, szóval ha megszoktad, hogy tekergeted, lehet nem érdemes, mert a kezdbe marad ). Ergonomiája sztem jó, de nem állítható, így kisebb kezűek sztem nyújtozkodni fognak rajta. Szimmetrikus jobb/bal, kényelmes, ez ok.Stick sajnos ugyanaz a túltolt rugófeszességű, centerpont körül kicsit akadó bénaság, szóval ez nem jó/ ua. mint korábban; változatlanul ezt állítani nem lehet, ezért én szétkaptam kb 35-40%-ban visszavágtam a rugót. Így tökéletes, de ez ugye azért nem ideális. Ha már ott voltam a T16k-ból berektam 1-1 +súlyt (az úgy is tépőzárral ül az asztalon), így még biztosabban fekszik.
(mert sajna gyári rugóval/súllyal, szélső értéken enyhén elemelkedik az asztalalpról)
Van a talapzaton viszont 2x fémhüvelyes, masszív rögzítési pont. (vagy a tépőzár ugye)Ha szétszeditek (alsó
86 csavar ki, majd finoman le az alját), nem kell leszedni a gomb-oldalpaneleket, csak a gimbal-tartó keretet, finoman + rugót ellentartva kiemelni, majd lefűzni a rugót a stickből jövő kábelekről.
Ezek a kábelek viszont megintcsak a T16k-s hajszálvékony vicc-kategóriás szintje, szóval csak ésszel!
Minden kábel vékonydamil-vastagságú, semmi kábelmenedzsment (papír-ragasztószalaggal hevenyészve rögzítve, ehh), ez csalódás.
Kijövő kábelen törésgátló nincs (ezt duck-tape-pel pótoltam ) van viszont rajta egy szűrő ferrit core (ez uprgrd).
Kenése, mozgás simaság jobb, mint a T16k, de ez amíg a rugó a gyári, alig jön ki igazán.
Talapzati gombok ua. mint korábban.
A gázpöcök ua. a korábbi dísz kategória, annyi a különbség, hogy az alsó 10%-nál alig érezhetően van egy kis akadás, utána slider funkció mellett +gombot aktivál.
Ez jó ötlet lenne, csak nagyon kicsi, alig érezhető a slider alsó "klikkje" és a slider úthossza is túl kevés gázkarnak, de pl MFD/radar distance, egyéb slider funkcióra kiváló.
Potik időtálósságát meg majd meglátjuk.Összességében azt a +3-5 ezret megéri a T16000-hoz képest, de ez még mindig erősen középkat: semmi gond, mindent tud amit a nagyok, csak kicsit bengábban, de ok;
de egy rugófeszesség-állítás már nagyon elférne rá.
....ja és a kábelekért járna egy tockos a gyártónakDe persze aratni fog a FS2020 hype miatt, meg hát nincs is ezen a szinten egyéb alternatíva.(esetleg ha a most feljött X56 sticket lehetne külön kapni 35-40 körül, de az ugye nincs külön)
Multi Panel még folyamatban (most "programozom" fel DCS-hez )
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
válasz OldAkita #1509 üzenetére
Ha a fiadnak a polgári repülés a szíve csücske, akkor sztem ez az aprós tétel nagyon megvevős.
szerk: gázkarom ilyen(is)van, arról tudok nyilatkozni, masszív darab, nem elromlós; a flight yoke meg ezzel a masszív fém-tengellyel sztem elég meggyőző, pedál meg enyiért ajándék, akármilyen állapotban van is (de képek alapján sztem az is ok)
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
Vesa
Topikgazda
válasz OldAkita #1509 üzenetére
A TM-ből nem tudom melyikre gondolsz? 90k körül a Warthog Stick van, de annak is van HOTAS verziója gázkarral, csak újabban horror áron. Összefoglalóban van róla infó. Ez elvileg a TM legjobbja, nekem is ennek hotas verziója van. Mindenképpen a jobbak közé tartozik, de elmarad a full fém mechanikás Virpil-től. Nekem nincs vele bajom, de láttunk már problémás példányt ebből is.
Az X56 a Saitek érában nem volt egy siker sztori (nekem is volt hozzá szerencsém, még a kék verzióhoz), viszont minimálisat hozzányúlt a Logitech amikor megvette a brandet (ez a szürke verzió). X52 Pro az 1:1-ben a Saitek féle verzió, csak Logitech logóval.
Polgári szimulátorhoz jobban illik az X56 mint az X52 Pro, már csak a szeparált gázvezérlés miatt is, mivel így külön tudod szabályozni 2db hajtómű tolóerejét. FS-hez nem rossz választás ezen az áron. Arra persze készülni kell, hogy műanyag az egész, de ez a többinél is így van, kivéve a VKB/Virpil megoldásait, annak megfelelő áron.
X56 vagy TM Warthog?? Mivel nekem mindkettő volt/van, tapasztalat alapján egyértelműen a TM-et választanám, azonban ez közel duplájába kerül jelenleg, annyival viszont nem jobb! Amíg 110-120k körül lehetett kapni, addig megérte, 160-180k-ért vicc.
abéla
Köszönjük a részletes beszámolót, ez hasznos, be is teszem majd később az összefoglalóba![ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
abéla
senior tag
Szívesen, bár bevallom, ha lett volna raktáron, akkor egy VKB Gladiator-K lett volna a tesztalany, de outstock már vagy 2 hónapja. (jaigen a slider-résznél kicsit belelovaltam magam, sikerült 2 mondaton belül vagy 5x leírni ua. a szót, azért ezt szed ki mielőtt kirakod ).
éshamár:
(TL;DR alert!)Saitek Multi Panel PZ70 ismerkedés/tesztelgetés (DCS):
Az eszköz csak FSX, Prepar3D és XPlane-nel kompatibilis teljes mértékben, DCS alatt korlátozottan használható; de azért még így is mókás, beleélést (hogy mást ne mondjak immerziót) fokozó élmény ahogy látja az ember pörögni az adatokat, meg kapcsolgatni "vason" a funkciókat.A termék nagyon jó anyaghasználattal bír, van maga a panel + hozzá a keret (én ezt lefurva rögzítettem asztallapra, erre tökéletesen felfogatható a panel), a gombok, tekergetők kiválóak, nyomáspontok, kapcsolásérzet, bőven ok minden.
LCD megfelelően nagy méretű, de nem zavaróan világít, pont jó (gondolom van erre vlmi referencia/tűrés valós gépeknél, el tudom képzelni, hogy ezt vették alapul... vagy nem )
Bal old-on fekete tekergető: módváltó, egyes módoknál az LCD-n lévő aktuális változókat (ezek: magasság-ALT(barometric); verticalspeed emelkedés +/- mértéke- VS; kijelzett sebesség -IAS, irány, amerre "áll" a gép -HDG; irány, amerre valóban mozog a gép -CRS) az LCD-től jobbra lévő jó kis fém tekerőgombbal állíthatjuk.
Alsó AP gombbal aktiváljuk autopilot-ot, mellette a megfelelő módokat kapcsolhatjuk ki be:
NAV- VOR-hoz, APR- ILS-hez, többi a korábban leírtaknak megfő-en, REV -ez passz )
(Megjegyezném, lehet néha ökörségeket írok, mert mivel nekem DVD-s FSX GE van meg és persze jelenleg nincs már optikai olvasóm így FSX-szel (még) nem próbáltam, de USB-s ODD folyamatban, majd felteszem, akkor nem csak emlékezetből írok funkciókat .)
Auto Throttle, Flaps Up/Dn, Pitch Trim Up/Dn: ezeket nem kell magyarázni. (vagy ha igen, akkor még sok minden mást is tisztába kell rakni )Na de vissza DCS-hez.
Mi kell ennek használathoz:
DCS Flight Panels - ez a fumkciók/ gombok beállításához, lcd adatok kiíratásához
DCS BIOS - ez a progi kell, hogy kommunikáljon a DCS FlightPanels-szel a DCS; chrome alatt az app-hoz felinstallálva futtam (lnken lévő leírás szerint telepíve)DCS FlightPanels (DFP) elindítva modult kell választani: ha csak a gombokat programoznánk fel, akkor KeyEmulator válasszuk, ha az LCD-ken is ki akarunk íratni adatot akkor értelemszerűen amilyen gép megvan azt válasszuk.
Nekem csak FC3 + Nevada van meg, így FC3-CD-SRS -t választottam.
Progin belül ezután minden gombra, LCD sávra hozzárendeljük a nekünk tetszőt.
Én Su-27 -hez Autopilot funkcikat + ALT és VS módban az LCD felső sávban a magasságot, alsóban IAS vagy HDG írattam ki. ALT sajna csak barometricet tudtam (RDR-ALT-t nem szerette), de figyeljetek, mert ha méterben akrjátok kiíratni, a ft/m váltást be kelll írni: Formula négyzetbe (+pipa be): ALT_MSL_FT * 0.3048 (ezt egyik tutorial vidiben magyarázzák is)
Sajna a módválasztó + LCD funkci együtt nem működik, de gomokkal is szépen el lehet lenni.
Gombok on +off funkciója is van; én pl mindegyik AP gomb off-ra autopilot(ap) resetet(LAlt+9) raktam, így nem kavarodott össze minden,
többi:
AP - autopilot on, HDG - Attitude Hold, NAV - Route Following, IAS - Radar-ALT hold, ALT - Baro-ALT hold, VS - lényegében Center (LAlt+3)
egyéb: Auto throttle off/arm: gear down/up, Flaps up/dn: flaps up/down(landings)
LCD tekergetőn + Pitch trim funkción még gondolkodok, mert sajna trimhez itt túl kis léptékűek - a gond hogy nem lehet tengelyként beállítani (lehet a pitch DN lesz a hook, UP meg LND light )
Na hirtelen ennyi, még tesztelgetem, de eddig tetszik.
Jó hogy van külső interakció a hotas-on kívűl, de ez tényleg nem pörgős harci helyzetekhez van, ezért is adódik, hogy AP meg LDG funkcikat aggattam rá (arra viszont nagyon jó). LCD is nagyon baba, de pl Oculus-szal kb mindegy ugye;
de ott pl a bazi nagy tapogatható gombok, szemben a billentyűzet gombtengerével kifejezetten jól jönnek.Megéri? Nem.
Az árából vegyél gázkart és hotas; de persze ha meg már van minden biz-baszod akkor úgy is okafogyott a kérdés.[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
ezt sem árt olvasgatni DCS + Multi Panel összelövéséhez: DCS flightpanels topik
más:
Vajon ez az új VKB Gladiator-K azonos lehet a régi Gladiator Pro-val? (Glad. Pro szétszedős)[ Szerkesztve ]
hootka!
-
Vesa
Topikgazda
Csak a linket fogom beszúrni a hsz.-hez, nem tudok a szövegen javítani. De nem is kell, semmi gond nincs vele. A Multi Paneles írást is beteszem, mert arról még semmi infó itt ahogy elnéztem (én sem konyítok hozzá, nem volt még hozzá szerencém).
Egyébként ha már Multi Panel: Volt idő amikor B737 home szimulátort akartam építeni a pincébe, de aztán idő és pénz hiányában dobtam a projectet (4 millió körül befejeztem a számolgatást ). Pedig azt nagyon tudnám szeretni...Nagyon sok ilyen nagygépes home szimes a Multi Paneltől indult...
A tudomány a valóság költészete!
-
OldAkita
aktív tag
Kösz a részletes választ és útmutatót.
Igen, a Warthog Stick-re gondoltam a 90 ezres árnál. Persze emellé kellene még a gázkar is ami együtt valóban horror ár. Viszont a józan ész azt diktálja hogy lassabban a testtel, mivel az is benne van a pakliban hogy a fiam repülget pár órát és soha többet elő se veszi :-)
Az árukereső hozzászólásainál az x56-ra azt írta valaki hogy a gázkart nehézkes mozgatni, ami talán polgári repülésnél még elmegy, de harci helyzetekben gond lehet és minden játékhoz más joyt venni nem lehet. Ezzel az x56 kiesett.
Az x52 pro-ról azt olvastam hogy itt ott fémre cseréltek benne egy két alkatrészt ami javára vált. Igenám, de annak meg csak 1 gázkarja van.
Itt került a képbe abéla fórumtárs írása, ahol bemutatta a TM TCA Sidestick-et, összehasonlítva a T16000-el. Utánaolvasva képbe kerültem hogy ez egészen friss cucc, viszont lehet hozzá venni gázkart is, mégpedig kettőst. LINK
Nekem ez tetszene, és bár a gázkarról egyelőre semmi infó nincs, lehet hogy ez lesz a nyerő nálam. Mit mondtok erre?
Utólag bocs, neked válaszoltam Vesa, csak elcsesztem és abélának ment a válasz. De lehet hogy mindegy, mindketten segítettetek.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
Topikgazda
válasz OldAkita #1517 üzenetére
Igen, a TCA egészen friss termék, nem sok konkrét gyakorlati infó van róla. Abéla írását biztos olvastad, neki a stick már megvan. Ez egy kifejezetten polgári szimulátorokhoz készült változat, egy Airbus replika. Én sajnos egyelőre nem tudom megmondani, hogy a gázkar milyen, hiszen simán lehet olyan lomha, mint az X56, főleg, mivel ez nem egy harci szimulátoros tervezés. Ugyanakkor ezt kijelenteni sem tudom, mert nem próbáltam még. x56-om volt, az valóban lomha, de ezt írtam is korábban. Nézegettem már review-kat a cuccról, ezt Te is megteheted, de ez soha nem olyan, mint amikor az ember a kezében fogja és érzi, hogy számára jó vagy sem.
X52Pro-ról itt is írtunk már többször, hogy miben változott a simához képest. Minimális fémet kapott, 1-2 gomb és a stickben van egy fémcső, de a gimbal műanyag és a kábelek is gyengék sajnos. A kettős gázkar polgárinál jól jöhet, bár ott is igen ritkán van rá szükség. Ez egyéni preferencia kérdése...
Esetleg rendeld meg neten, próbáld ki, és ha nem tetszik, 14 napod van visszaküldeni és visszakérni a pénzt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
abéla
senior tag
válasz OldAkita #1520 üzenetére
Alza, akkor még volt; de tény, hogy már akkor is, ahogy nézegettem a TM honlapján, szeptembert írtak, hogy lesz újból. (ezért is rendeltem "ész nélkül", tapasztalatok hijján)
szerk: azért azt vedd figyelembe, ha nem akarod garivesztősen szétszedni, akkor sztem inkább vlmi komolyabb, már rugófeszesség-állítással bíró pédányt vegyél (pl a már említett X56 / Gladitator-K ... már ha éppen kaphatóak, bár ebben, amint látom, minden érintett "jól" teljesít )
Gázkarnak, főleg hogy polgári repülés a prioritás (bár akár "gyors" reakciókra is képes): Logitech/Saitek Pro Flight Throttle Quadrant
Egy gond lehet vele: csak 6 gomb van az alján + a 3 kar slider, alsó 5%-nál van egy click funkció, így gyak. van még 3 gomb.
De valóban nem egy x52/56/warthog gázkar, ámbár én pl. Elit-tel egész szépen elboldogultam vele, sőt néha a kissé bumfordi x52-höz képest is ezt preferáltam, mivel sokkal finomabban adagolható/állítható (nagyobb slider tartomány + hosszabb/könnyebb kar).[ Szerkesztve ]
hootka!
-
abéla
senior tag
... közben utánanéztem, sajna az új Gladiator-K nem egyenlő a régi Gladiator Pro -val, sokkal inkább a műanyag gimballos régi "sima" Gladiator alapjaira rakott hotas markolat (az akkori Bf-109 markolat helyett).
Hát, túl szép lett volna ennyiért egy fém beles konstrukció az biztos; ráadásul még így sem lehet kapni hónapok óta.
hootka!
-
OldAkita
aktív tag
Nagyon kedves vagy hogy válaszoltál és ilyen részletesen elmagyaráztad miképpen kell viszonyulni egy joystickhez annak akinek még sose volt. Ez vagyok én :-) A vége az lesz hogy mindkét szememből patakokban folyó könnyekkel megveszem a Thrustmaster A10 Warthog Flight Stick-et önmagában gázkar nélkül. Azt meg majd karácsonyra, vagy ha kifogytak a könnyeim :-) Csak azt nem értem, hogy SuperGamer hogy tudja ennyivel olcsóbban adni?
-
abéla
senior tag
válasz OldAkita #1524 üzenetére
Persze, külön egységként kezeli a win a Logi gázkart.
szerk: azért kicsit merész egy TM warthoggal indítani a sim karriert, a már általad is említett esetleges problémák miatt .. persze ha esetleg ez bekövetkezne is, simán felszívja most a piac az akár használt, de jó minőségű joyokat (is)
[ Szerkesztve ]
hootka!
-
Vesa
Topikgazda
válasz OldAkita #1526 üzenetére
VKB-val az a baj, hogy itthon nincs képviselete, hivatalos forgalmazója sem. És persze, szinte soha nem lehet kapni semmijüket. Nagyon kis orosz cég, nem egyszerű...kíváncsi lennék, a gariztatás mennyire hatékony egy ilyen kis gyártónál. Ha sokszor termék sincs, akkor alkatrész vajon van?
Warthog szerintem teljesen felesleges, ha még abban sem vagy biztos, hogy 2 alkalomnál több ideig fogja érdekelni a srácot az egész! Nyilván a Te pénztárcád, de a drága vezérlőket akkor érdemes megvenni, ha már elkapott a láz és biztos ki is lesz használva. Egyébként külön beszerezve a sticket és a gázkart jóval drágábban jössz ki, mintha eleve HOTAS verzióban veszed meg.
Ha fontos a szeparált throttle és bizonyosan csak polgárihoz lesz használva, akkor vedd meg az X56-ot vagy az új TM Airbus replikát a gázkarral együtt, mert ennek a célnak és kezdésnek bőven tökéletesek.
Ha akarsz egy kis mozgásteret más játékok irányába is, akkor pedig X52 Pro, esetleg a TM T16000M FCS Flight Pack. Utóbbihoz pedál is tartozik, ami 80k-ért nem rossz ajánlat (még akkor is, ha az a pedál nem tökéletes). Ha pedig nem kell pedál, akkor ugyanennek a HOTAS verziója is szóba jöhet, természetesen még olcsóbban! Megjegyzem, polgári szimulátorhoz sokkal fontosabb egy jó rudder pedál, mint a szeparált gázkar, mert a pedált folyamatosan használod így nagyban képes növelni az élményt, míg a hajtóműveket külön teljesítményen szinte soha, max csak akkor, ha használsz meghibásodást is előidézni képes modokat (pl. Fs Passengers), de ott is csak szökőévente egyszer lesz olyan hiba, amikor erre szükség lehet.Az egykori Saitek (újabban Logitech) Pro Flight Yoke throttle-t én nem ajánlom, mert az nagyon leszűkíti a lehetőségeket, mivel nem csak, hogy kifejezetten polgári szimekhez való, de azon belül is elsősorban a kisgépes repüléshez lett fejlesztve. Fizikailag persze használható máshoz is, de összességében messze elmarad mind élményben, mind lehetőségekben (pl. gombok) a többihez képest.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
abéla
senior tag
"polgári szimulátorhoz sokkal fontosabb egy jó rudder pedál, mint a szeparált gázkar"
vagy 3 pedálos kormányod van és kuplung/gáz.. de egyébként jól összezavartuk szegényt, hogy akkor mégis mi legyen?
De hogy legyen egyértelmű: TM T16000 hotas, vagy TM TCA hotas (már ha lesz) sztem is jó (bőven) kezdésnek.
hootka!
-
Vesa
Topikgazda
Nem tudok konkrétabbat mondani, mert nem derült ki számomra, hogy kell-e a két gázkaros verzió vagy sem, illetve hogy mi az elsődleges prioritás. Ezért szedtem össze az előző hsz.-ben a lehetőségeket. Azt már a kollégának kell tudni eldönteni, hogy mi a fontos neki.
A pedál tényleg nagyon jó, főleg polgárinál (de szerintem harcinál se jön rosszul).
Egészen más élmény pl. viharban crosswind landing-et tolni egy pedállal, mint anélkül.A tudomány a valóság költészete!
-
pruzsi
őstag
Üdv!
Melyik lenne a legolcsóbb joy amivel a Microsoft Flight Simulatort már érdemes játszani, 30k alatt összejöhet,nem tudom mennyire akarok belemerülni, ez a első repülő szimulatorom de billentyűvel biztos nem állok neki. -
veterán
Sziasztok
MS FS2020-hoz szerettem volna joystickot + gázkart rendelni, és egyelőre a TM T.16000M FCS Hotas tűnt a legjobb választásnak. De várok még egy picit, és teszek egy próbát a Thrustmaster TCA OFFICER PACK AIRBUS -al.
Szerintetek érdemes várni rá, van rá esély hogy mondjuk az RZ Axis hibát itt javítják? Vagy esetleg ezzel kapcsolatban olvasott valaki infót?iPhone 13 Pro Max
-
Vesa
Topikgazda
-
Vesa
Topikgazda
válasz jozsi252 #1531 üzenetére
abéla topiktárs vonatkozó írása
RZ axis hibáról még korai nyilatkozni, de véleményem szerint nem sok esély van rá, hogy sokkal jobb lenne. Az RZ axis egy analóg poti, ami idővel koszolódik és fals jelet ad. Megjegyzem, ez a legtöbb vezérlőben probléma lesz idővel. Tisztítható de macera szétszedni...csak barkács vénával ajánlott, azt is csak gari időn túl.
A tudomány a valóság költészete!
-
veterán
Köszi a linket el olvastam! Adok neki egy esélyt, hátha egy fokkal esetleg jobb lesz mint a T.16000M. Kicsit azért reménykedek hogy eszközöltek valami upgradet amitől tovább fogja bírni az a poti. Nem szeretném pár hónap múlva gariztatni. Bár ez bármelyikkel megeshet, de egy relatíve teljesen friss termék esetén talán nem annyira áll fent.
A T.16000M is egy aránylag régi terméknek mondható, tudható hogy milyen gondok vannak vele, miért nem képes a gyártó ezeket javítani, vagy más megoldást kitalálni?
Kormányok terén ugyanez a helyzet náluk.iPhone 13 Pro Max
-
Vesa
Topikgazda
válasz jozsi252 #1534 üzenetére
Nem foglalkoznak vele. A TCA bemutató video alatt is volt ez kérdés, hogy javították-e az RZ axis hibát, de válasz nem érkezett a cégtől.
Igazság szerint, a Thrustmaster már csak árnyéka korai önmagának. A 90-es években, még az alapító irányítása alatt készült HOTAS termékeik világszínvonalúak voltak, aztán 20 évvel ezelőtt eladták a céget egy francia multinak, azóta a minőség folyamatosan romlik. Bár 2002 környékén még megcsinálták a HOTAS Cougar-t, ami egy igen jól sikerült darab volt, de azóta lejtmenet van. A TM-nél csúcsnak számító Warthoggal is egyre több probléma van a visszajelzések alapján, ami minőségellenőrzési gondolkra utal, mert pl. az enyém még egy korai verzió, és nincs vele bajom. De volt itt olyan tag, akinek kétszer is cseréltetni kellett, 2 hónapon belül.
A joy piac nem túl nagy, nincs sok gyártó. Van a két feltörekvő kis orosz cég, ők próbálnak a top kategóriában futni, ez hol sikerül, hol nem, minenesetre bizonyos vezérlőik köröket vernek bármire jelenleg, ennek megfelelő áron persze. Annyira azért nem tragikus a helyzet, ha szerencsés darabot fog ki az ember, akkor évekig nincs gond. Ami aggasztó, az az árak elszabadulása. Jó 25-35%-os áremelkedés tapasztalható ennél a terméktípusnál. Egy alap Flight HOTAS X, 2 éve még 15eFt volt, most 25 körül megy. Egy Warthog 110k volt, most 180k.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
atubus
csendes tag
Sziasztok! Van itt valaki aki War Thunderben repül Thrustmaster Hotas X-el? A helyzet az, hogy teljesen kezdő vagyok ebben a játékban is, meg úgy egyébként a repülésben is, főleg hotasszal. Azt vettem észre, hogy hiába a beállítás varázsló, a gombok funkcióit nem nagyon állítja be a játék (gondolom mert egyéni preferencia). Ez eléggé nehézzé teszi a kezdeteket. Láttam, hogy van setup import/export. El tudná valaki küldeni nekem a saját beállítását? Megkönnyítené vele a kezdeteket, hátha lenne némi sikerélményem. Köszönöm!
-
Vesa
Topikgazda
-
veterán
Az árnövekedés szerintem betudható a szar árfolyamnak is, idén a vírus is megtette a hatását, szóval nem csodálom hogy felmentek az árak.
Megvárom az Airbus-t mindenképpen, most már nem veszek másikat. TM-ből ugye a T.16000 jött volna szóba, de tényleg tartom azt hogy hátha van rá esély hogy hosszabb távon jobb döntés lesz az Airbus verzió.iPhone 13 Pro Max
-
Vesa
Topikgazda
válasz jozsi252 #1542 üzenetére
Hiánypótló termék, főleg a Throttle. Polgárihoz, nagygépes gázkar "replika" eddig consumer vonalon nem volt.
Csak a professzionális piacon, horror áron, ráadásul ezek bár szinte 1:1-es másolatok, de kifejezetten home cockpit-hoz valók, nem egy asztalra letenni.Ennek a TM-nek egyetlen szépséghibája van összevetve más gázkarokkal, hogy nagyon kevés a gomb rajta. Még az addonokkal együtt is (melyek áráról nem tudok semmit).
A tudomány a valóság költészete!
-
veterán
"17 action buttons with “braille”-style identification!
12 buttons on the base, 4 on the stick, and 1 virtual button on the throttle (bottom 20% of the axis)New 8-direction point of view hat switch, designed for extreme precision"17 az kevésnek mondható?
iPhone 13 Pro Max
-
Breaker
tag
Sziasztok!
Van egy Saitek Cyborg FLY 5 joystickom, és a bal oldalon a thrust karok maguktól "rángatóznak". Nyilván nem fizikailag, hanem a teszt szoftverekben ill a játékokban.
Megnéztem a https://gamepad-tester.com/ oldalon es az AXIS értékek összevissza változnak, de csak hogyha nem középen áll, hanem mondjuk - és + 35%-al elmozditva.
Ez hardveres hiba lesz szerintetek, vagy valami kalibrálás hiányzik? Windows 10.ű
Köszi szépen
ÜdvMSI MPG B550 GAMING PLUS | AMD Ryzen 5800X3D | 32GB Trident RGB G.Skill 3200Mhz | MSI GTX 1080TI ARMOR OC
-
Vesa
Topikgazda
válasz Breaker #1546 üzenetére
Nagy valószínűséggel poros a poti felülete, ezért kontaktos, így fals jelet küld. meg lehet próbálni a tisztítást , de egyrészt barkács véna erősen ajánlott, másrészt garivesztést okoz (de gondolom már nem garis), harmadrészt, nem garantált a siker.
A tudomány a valóság költészete!
-
Breaker
tag
Köszi, valószinuleg por lesz mert kb 7 éve vehettem és sokat állt a polcon. Nekiállok aztán hátha, barkács véna nem gond.. Sajnos mint minden ilyenen, a gumis felület átalakult zsirrá, és le kellett töröljem acetonnal, igy viszont ugrott a gumiréteg is.
[ Szerkesztve ]
MSI MPG B550 GAMING PLUS | AMD Ryzen 5800X3D | 32GB Trident RGB G.Skill 3200Mhz | MSI GTX 1080TI ARMOR OC
-
Csabi1984
addikt
Sziasztok! Microsoft Flight Simulátorhoz szeretnék venni Joysticket / játékvezérlőt de nincs tapasztalatom melyik lenne a bestbuy termék hobbijátékra?
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- Steam Deck
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...