Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szakibá...

    senior tag

    válasz Bargyu #31780 üzenetére

    A klasszikus magyar fogalomrendszer szerint hangmérnök az, akinek szakirányú egyetemi, főiskolai diplomája van és hanfelvétellel, keveréssel hangzó anyagot állít elő. A hangmester az, aki ugyanezt teszi, de nincs diplomája, vagy nem műszaki. Tehát a magyar szakemberekkel van bajod? A németeknél a tonmeister megnevezés a magyar hangmérnöknek felel meg, vagyis nyelvenként változik a megnevezés. (Manapság sajnos hangmérnök az, aki annak nevezi magát.)
    A te szubjektív, hangzatos véleményed szerint viszont hangmérnök az, aki nem ért ahhoz, amit csinál. Ennek ellenére nemzetközi díjakat nyer hanglemezekkel, filmek hangjával, külföldi kiadók magyar hangmérnökkel dolgoznak CD sorozatok kiadásakor, stb. Nyilván azok, akik a díjakat osztják, azok sem értenek hozzá. De lehet, hogy szerinted nincs a világon jó hangmérnök, vagyis nem csak a magyarokat kéne védenem. Számodra a sebész is egyszerű hentes. Nosza, semmi akadálya, hogy felvágd a hasad és magad vedd ki a vakbeled.
    A hangmérnöki munka abból a szempontból csapatmunka, hogy esetenként beleszól a zenei rendező, az előadó és a megrendelő (kiadó) is. A végtermék tehát jelentős kompromisszumok eredménye. Ha ez nem felel meg az ízlésednek, ne hallgasd. Túl könnyen általánosítasz és egyszerűsítesz.
    A zenehallgatásnak is van kompromisszumos része, amikor az ember elfogadja, hogy a felvétel kicsit zajos, kicsit torz, vagy egyéb baja van, mégis átjön a zene lényege és az előadó lelke (pl. Fischer Annie). Én szívesen hallgatom Diana Krall párizsi koncertjét akkor is, ha nem sikerült tisztességesen bemikrofonozni a zongorát.

    (mellesleg a koncertmester soha nem kever koncert közben, mert elég neki a hegedűje)

    [ Szerkesztve ]

    Az EGYENLŐRE nem egyenlő azzal, hogy EGYELŐRE. Még nem!

Új hozzászólás Aktív témák