-
GAMEPOD.hu
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
copass
veterán
válasz zolka78 #12621 üzenetére
1100D ML kilőve, az expodisc beltérben, ha tényleg jól tárolom le a custom wb a forrás fényből, akkor nagyon jól működik, de amint van egy kis természetes fény akkor hajlamos bekékülni, de még így is baba hogy nem full sárga az AutomaticWrongBalance-on!
kültéren egyelőre annyira nem szerepelt jól nekem, lehet mer béna vagyok!"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
*Ropi*
félisten
válasz zolka78 #12621 üzenetére
"Én állítom be a WB-t kelvinre, méghozzá arra az értékre ami rá van írva az energiatakarékos izzó dobozára."
És mindenhova viszed magaddal az energiatakarékos izzókat, hogy tudd, mennyi a Kelvin? Vagy a helyszínen keresed meg a dobozukat?
Csak hülyéskedek!
BTW egyszerűbb szemre állítani a WB-t, kis idő után megszokod...plusz mínusz 100 Kelvinre megmondható, mennyi az annyi.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz zolka78 #12629 üzenetére
Alapvetően semmilyen szenzor nem szereti a nagyon mellélőtt WB-t: a színcsatornák elcsúszása miatt elveszett adat már sehogyan sem hozható vissza utólag. Főleg, ha az egyik csatorna már telítésben van (mondjuk a vörös) és a másik kettő meg még sehol...Na abból semmi értelmeset nem facsarsz ki utána, akármilyen "Lightroom huszár" vagy.
Azt konkrétan nem tudom, hogy az 500D szenzora milyen részletvesztéssel és színcsúszással reagál a nem megfelelő WB-re...
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
MC Pite
veterán
válasz zolka78 #12636 üzenetére
4, Hát valamihez csak mérném amit ismerek
5, Saját vakujára
10, Csak arra gondoltam hogy stabi nélküli obinál jobb híján az ember magasabb érzékenységgel dolgozik, így úgyis ki kéne engednem 1600ig; így ne fájjon emiatt a fejem hogy nem tudom maximalizálni?
Ezt egyébként cserélhető obis gépeknél nem tudom hogy oldják meg hogy tudjon a gép arról hogy stabilizált az obi, ezt minden esetben lekommunikálja a váznak? Vagy hiú ábrándokat kergetek ha úgy gondolom hogy az érzékenységet/záridőt ezzel összhangban állítja?13,asnál azért is foglalkozok vele, mert anno K-x-et használva rengeteg hulladék képet sikerült csinálni nem pontos af és fénymérés miatt - és hát nem sűrűn nézegettem vissza a kijelzőn az eredményt; és nem segített hozzá hogy megszeressem az üveget az EVF helyett..
Köszi a válaszokat!
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
adamka16
őstag
válasz zolka78 #12954 üzenetére
Meg aztán hol lesznek már az 500D-k pár év múlva... tele expóval.. pedig nem már most sem mai gép.
Én amire váltanék szó nélkül, az egy 50D lenne. tudásban több mint az 500D (talán ugyan az a szenzor van benn) és sokkal jobb fogású váz. Nincs nagy tenyerem, de 500D-t fogni markolattal is mikor rajt a vázon egy tele+vaku.. hát elég nehéz, nem simul annyira a kézbe mint egy xxD kategóriás váz. De ez egyenlőre álom marad csak[ Szerkesztve ]
-
adamka16
őstag
válasz zolka78 #12956 üzenetére
Én sem váltanék mindenképp. 50D-ben az tetszik, hogy AF-et utána lehet húzni ha elmászott az üveg, meg ugye ismétlem magam, a biztosabb fogású váz...
Valamit tényleg kihozhatna. Sokszor ámulok, hogy a Nikonoknak mennyivel szebbek, telítettebbek a színei mint pl. az 500D-nek. Nem kell drágább szériát venni, d3100, d5000 szériák is jobban bejönnek színre, mint a canon. -
-
csacsi77
senior tag
válasz zolka78 #13631 üzenetére
Hát nehéz szakma/hobbi ez a fotózás. Tulajdonképpen a fentebb belinkelt mindkét obi egy fos lenne? Annak ellenére, hogy paramétereket tekintve mindkettő kielégítő és az egyik majd' kétszer többe kerül, mit a másik?
A 40mm-es csak azért nem játszana, mert a kolléga főként családi eseményeket fotózna szobában, teraszon és ott talán már sok lenne a 40mmx1,6...
Láttam még egy Sigmát, de arról már Ken Rockwell is rosszakat írt. Crop-on a 30mm lenne az igazi alapobjektív Canonnál.
Tudom nehéz döntés!!Öreg fater megoldja!!!!
-
k1csi
senior tag
válasz zolka78 #13680 üzenetére
Ez a ne vakuzzunk gyereket is a városi legendák témaköre.
Persze nem kell 1/1-ben telibevillantani külső vakuval (kültéri napos időben derítésnél persze pont ez történik).
Beltéren ISO400-on (ahol auto ISO-n be is áll ill. minden mostani Canon váz kb. olyan zajos mint ISO100) f/5.6-on kb. 1/160-1/200 záridőnél mennyi fény kell?És mi történik amikor kivisszük a gyereket napos időben? ISO100-on ugyanúgy f/5.6-on max. 1/1000 záridőt lehet használni. Azaz lazán min. 20x annyi fény van kültéren napos időben ami a gyerek szemét éri. Persze más eloszlásban (ugye a vaku nagyon rövidet villan), viszont ha még ezt is figyelembe vesszük a vaku nem ad több fényt mint ami már eleve megvan napfényes időben.
Na most akkor a gyereket napos időben sem szabad kivinni?
Egy kicsit megemelt ISO-val, indirekt vakuzva vsz. kár aggódni, persze aki akar aggódjon. De a napszemüveget se felejtse el akkor.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
csacsi77
senior tag
válasz zolka78 #16050 üzenetére
Szerintem egész jól használható a 650D-ben a folyamatos AF. Nem egy sebességbajnok, de DSÉR-vonalon egész hasznáható. Legalábbis nekem elég gyors volt. MM-ben próbáltam a 18-135 STM-el. A 30 cm-re lévő fényképezőgépről kb. 1,5-2 mp alatt állt élesre a 20 méterre lévő állványra. Nekem ez elég, ha számomra fontos videós vonalon gondolkodom (gyerek iskolai ünnepsége, nyaralás megörökítése, félig részeg rokonok eltárolása születésnapon stb.).
A STM-es obi képe elég jó, bár tény nem túl fényerős. Összehasonlítottam például barátom 24-105-ös L-es obijával és az persze mindenhol jobb volt, de csak kicsivel. Annyit meg nekem nem ér meg az árkülönbözet. Ráadásul egy 6D-n volt alkalmam kipróbálni a videót a 24-105-el. Az AF ott katasztrofális volt, ráadásul csak gombnyomásra ment, automatán nem.
Szóval ha a videó is fontos, akkor nincs más választásod, mint a 650D egy 18-135 STM-el vagy vársz a 70D bejelentéséig, ami remélem hamarosan lesz. Egy hét és meglátjuk. Bár rebesgetnek egy belépő DSLR-t, az meg tán az 1100D utódja lesz. Szóval egy hetet várjál.Öreg fater megoldja!!!!
-
Agostino
addikt
válasz zolka78 #18637 üzenetére
mint 18-135 stm tulaj azt kell mondjam elképesztően jó objektív, személy szerint rettenetesen imádom. megfelelően éles és nagyon jól használható. persze nem egy L széria, nyilván, de nem kell szégyenkezni vele.
hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
-
Tin
veterán
válasz zolka78 #18706 üzenetére
Hát nem tudom, nekem van 70D-m, és szerintem sok és jó újítás van benne, az xxD szériához képest mindenképp. Valamivel jobb a szenzor érzékenysége és a dynamic range is, a Dual Pixel AF nagyon király és tökéletesen működik, a fókuszrendszere a jól bevált 7D-é, bár egyesek szerint még egy kicsit jobb is annál (gondolom az algoritmusok fejlődtek, vagy a gyorsabb proci miatt).
Szóval szerintem teljesen jó kis gép ez, és van fejlődés is. Persze nem akkora, mint sokan szeretnék, de más gyártók gépei meg másban gyengék, és persze még mindig ott a lehetőség a más gyártókra áttérésben. -
Tin
veterán
válasz zolka78 #18708 üzenetére
előtte több mint 4 évig ment a 18MP-es technológia a következő gépekben, apróbb kozmetikai fejlesztésekkel.
mellesleg, ha igaz ez a pletyka a 7D mark II-ről, akkor mondd már meg, hogy ebből a listából mi nem tetszik neked:
- 20/24MP Dual Pixel AF szenzor
- 61 pontos AF rendszer (vsz. 5D mark III-ból)
- 10-12 FPS sorozat
- fokozott időjárásállóság
- WIFI + GPS
- innovatív videós dolgok
- nagyon jó szenzor-érzékenységszóval ha szerinted a 7D2-be a 70D szenzora kerül bele, de a fentiek mellett, akkor az gagyi lesz?
szerintem a fotózáshoz a szenzoron kívül sok más dolog is kell... ha a fenti lista igaz, még akkor is zsírjó vétel lesz a 7D2, ha a 70D szenzorát kapja...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen