Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz kardkovacsi #8 üzenetére

    Adatkezelés szempontjából teljesen lényegtelen, hogy a szerviztechnikus rálát-e az adatra. Legfeljebb indikátora a hanyag adatkezelésnek.

    Ha belegondolsz, akár egy szerviz időpont foglalásnál, akár egy ügyfélszolgálat esetében a túloldalon egy betanított munkással fogsz beszélni, aki rálát a te személyes adataidra.

    Ahogy a munkád során is, a távközlési szolgáltatónak vannak programozói és üzemeltetői, akik rálátnak az éles adatokra. Te azért nem látsz rá, mert a munkáltatód és a távközlési cég számára kölcsönösen előnyös, hogy ezt az adatkezelési terhet nem osztják meg.

  • cucka

    addikt

    válasz kardkovacsi #18 üzenetére

    Ahogy írtam, ez legfeljebb indikátora annak, hogy a cégnél nem vették komolyan az adatkezelést, de jogi szempontból teljesen érdektelen.

    A Tesla mint jogi személy az adatkezelő, és egyes alkalmazottai szükségszerűen rá kell lássanak személyes adatokra.
    És a cég felelőssége, hogy azok az adatkezelés bizalmas legyen, kvázi ne történjen adatszivárgás. Az, hogy ezt hogyan oldják meg, az az ő dolguk, ez nincs jogszabályban meghatározva.

  • cucka

    addikt

    válasz vicze #16 üzenetére

    Jelen esetben, ha az alkalmazottnak alap esetben nem volt joga hozzáférni az adatokhoz és hozzáfért akkor, nincs miről beszélni.

    Ez adatkezelésileg teljesen érdektelen. Az adatbázis adminisztrátornak nem kötődik a munkája semmilyen ügyfél személyes adathoz, mégis hozzáfér az összeshez.

    Az adatkezelő mindig a jogi személy, jelen esetben a Tesla nevű cég, nekik kell megfelelniük az adatkezelési szabályoknak. Az nincs sehol leírva, hogy ezt hogyan kell megvalósítsák.

    Hitelkártya adatoknál más a kotta, mert létezik olyan, hogy PCI compliance. A különbség, hogy
    - A PCI Compliance nem egy jogszabály, hanem a kártyakibocsátó cégek által megkövetelt szabályok halmaza
    - A PCI Compliance sok szempontból előírja, hogy hogyan kell az adatkezelést megvalósítani

  • cucka

    addikt

    válasz vicze #26 üzenetére

    Nop... Az adat titkosítva kell (kellene) tárolva legyen alkalmazás oldali titkosítással.
    Kellene, igen, de még bankoknál sincs mindig így. Egyes rendszereknél igen.
    De ha belegondolsz, mindig kell legyen valamilyen ember, aki képes az éles rendszeren hibákat diagnosztizálni/javítani, szóval ő hozzá fog férni az éles adatokhoz úgy, hogy alapvetően nem része a munkájának az adatkezelés.
    És ezzel semmi baj nincs, egy nagy cégnél nagyon sokan hozzáférnek valamilyen bizalmas adathoz.

  • cucka

    addikt

    válasz Shyciii #38 üzenetére

    Sőt, nem csak dvd-re meg pendrive-ra írják a személyes adatokat, de ki is nyomtatják azokat papírra. Német cégeknél meg még el is faxolják.

    A személyes adatok köre olyan széles, hogy nem lehet mindent hét pecsét alatt szarrá titkosítva tárolni, mert senki sem tudná normálisan végezni a munkáját. Ez van.

    Például az autód rendszáma személyes adatok körébe tartozik. De nem életszerű, hogy egy szervizben minden olyan dokumentumot, amin a rendszám szerepel, azt hétpecsétes titkosított adatként kezeljenek.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz kardkovacsi #68 üzenetére

    Nem ez a különbség, nem is tudom, honnan szedted ezt az elképesztő zagyvaságot, hogy amerikában nem fontos a felhasználó testi épsége. Főleg amerikában, ahol bármilyen fiszfasz panaszod van, egy teljes iparág áll rendelkezésedre, hogy segítsen neked obszcén összegekre beperelini az adott gyártót/szolgáltatót.

    A különbség az, hogy a német autógyártók hagyományos autógyártóként gondolkoznak. A termék jó kell legyen, véglegesre kell csiszolni. Ez egy hagyományos mérnöki szemlélet.

    A Tesla meg úgy gondolkozik, mint egy szoftvercég. Egy szoftvercég teljes mértékben tudatában van annak, hogy amit leszállít, az bugos, és a fontos bugokat későbbi update-ekkel javítani tudják.

    Ezért ad ki a kezéből a Tesla egy FSD bétát, ami használat előtt elmondja neked, hogy ez egy félkész termék, és saját felelősségre használhatod.
    A Mercedes meg ezért nem ad ki ilyet, az ő működési kultúrájukba nem fér bele egy ilyen lépés, a vevői nem erre számítanak.

    Mindenki tudja, hogy szigorúan véve az összes önvezető rendszer egy nagy határ szar, mert ez egy nagyon nehéz probléma, aminek a megoldása egyfajta szoftveripari szent grál. Aki ezt a problémát képes megoldani, az azonnal gyökerestől átformálta a teljes emberiség közlekedését.

    Nyilvánvaló mindenkinek, hogy a Tesla rendszere nem tökéletes. És az is nyilvánvaló mindenkinek, hogy egy ilyen horderejű szoftveres mérföldkövet nem a Mercedes vagy a Volkswagen szoftveripari agytrösztje fog kitermelni magából, akiknél a hot new shit az, hogy hosszú évek szenvedése után sikerült végre megcsinálják az OTA update-eket, meg végre van angry birds a mercedes infotainmentben.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz kardkovacsi #74 üzenetére

    Nem azt írom, amit mondasz, mert amit mondasz, az a szokásos szocialista bullshit a társadalmi felelősségvállalásról.

    Amit mondok, hogy az amerikai néplélek alapköve az egyéni szabadság. És ezzel együtt jár az egyéni felelősségvállalás fontossága, továbbá a nagyobb kockázat-tűrő képesség. Ez az amerikai néplélek.

    Tehát megveheted a fegyvert, és megveheted a tesla fsd-t is, de te vagy a felelős, ha valami baj történik. És ha a Tesla olyat igér, amit nem tud, és emiatt meghal valaki, akkor ők lesznek a felelősök. Ezért nem igérnek semmit az fsd-vel kapcsolatban.

    Ezzel szemben áll, amit ti is leírtatok - a Mercedes rendszerének nincsenek meg az engedélyei. Nem tudom, milyen hivataltól, de a lényeg, hogy itt az autóvásárló nem használhat veszélyes dolgot saját szakállra, mielőtt a hivatal be nem vizsgálta, az ellenőrző bizottság nem ellenőrizte, és a papírpecsételő főigazgatóság le nem pecsételte a papírt.
    És ha kiderül, hogy mégis szar az az önvezető rendszer, és meghal valaki, akkor mindenki nyugodtan széttárhatja a kezét, hogy hát ő nem hibás, a hivatal a hibás, meg a bizottság, meg a főigazgatóság.

    Na ez a különbség.

    A másik hsz-re: az önvezetés az egy tisztán, 100%-osan szoftveres probléma. Teljesen mindegy, hogy a Mercedes milyen fasza dugattyúkat tud gyártani, milyen az ülés az Audiban, és milyen király a BMW-k fényezése. Az is mindegy, hogy milyen HUD-ot rendeltek a Denso katalógusából, és az is, hogy egy alvállalkozó sikeresen lefejlesztette nekik indiában a Carplay integrációt.
    Az önvezetés egy megoldatlan probléma. Nem tudják megvásárolni a Denso vagy a Harman katalógusából. Az indiai szoftver-alvállakozó nem tudja nekik lefejleszteni. És saját kútfőből képtelenek megoldani, mert a 100 évnyi dugattyú gyártási tapasztalatból nem következik a nagy léptékű szoftveres innováció képessége.

  • cucka

    addikt

    válasz kardkovacsi #78 üzenetére

    Minden nagy cég folyamatait szoftver vezérli, mindenki használ egyedi szoftvert és mindenkinek van valamennyi szoftverfejlesztési kompetenciája házon belül. Ettől még ők nem szoftvercégek.

    Most zajlik épp az átalakulás az autóiparban, egy autó egyre kevésbé mechanikus gép, és egyre inkább kerekeken guruló számítógép. A szoftver már nem egy alkatrész, amit egy beszállítótól megvesznek, hanem az alapvető alkotóeleme az autónak, amivel egy gyártó differenciálni tudja magát a többitől.

    A Tesla annyiban különleges az autógyártók közül, hogy náluk a házon belüli szoftver kompetencia a nulladik naptól kezdve adott. Így épült fel a cég. Nem kell szoftvercéggé átalakulniuk, mint ahogy a VW szeretné ezt gondolni magáról, mert már alapból azok.

    Az önvezetés pedig továbbra is egy szent grál. Egy rendkívüli nehézségű, 100%-osan szoftveres probléma, amit erre szakosodott szoftvercégek hada próbál megoldani, és még nem sikerült nekik.
    Szóval arra nulla esély van, hogy a Mercedes vagy a VW saját kútfőből képes lesz megoldani azt a rendkívüli szoftveres problémát, ami még a Google-nek sem sikerült.

Új hozzászólás Aktív témák