Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Horvi

    őstag

    válasz -Mike- #82906 üzenetére

    Ez a dolog engem is érdekelne. Majd egy élménybeszámoló is jöhet :DD

    Hello darkness, my old friend...

  • zgospel

    őstag

    válasz -Mike- #82906 üzenetére

    Még nem jelentkeztem mert előbb el kell intéznem a szabadnapot, de egyébként erről van szó, igen. Mivel csak egyszer voltam, nem tudom hogy mindig úgy történik-e, de tavaly amin voltam az kb így nézett ki:

    Kezdéskor amíg vártunk még 1-2 később érkező emberre addig felküldött minket a pályára, előtte elmondta gyorsan a zászlókat meg hogy boxba kihajtás előtt legyen fent a kéz jelezve a szándékot, de egyébként nem volt semmi beszéd. Szóval magunkban körözhettünk nyugisan kb 6-7 percen át. Aztán amikor megjött mindenki akkor jött egy kis elmélet.

    Elmagyarázta, megmutogatta a helyes lábtartást, hogyan kell ülni a motoron, mennyire kell kiülni, miért van egyáltalán szükség a kiülésre, stb, ez volt kb 25-30 perc. Ez is elég interaktív volt egyébként, kérdésekkel tűzdelve.

    Ezután felmentünk a pályára, ő ment elöl, annyi volt a feladatunk hogy figyeljük milyen íveken megy és azt kövessük, figyeljük hogy mikor fékez, próbáljunk mi is ott fékezni, illetve hogy figyeljünk a mozgásunkra és a lábtartásra a megbeszéltek alapján. Itt még nem a sebesség volt a lényeg. Mindig váltogattuk hogy ki megy az instruktor mögött.

    Ez volt kb fél óra, utána lementünk, megkérdezett minket hogy milyen volt, megint elmondott pár dolgot (fokozatosan vezette fel és rakta össze az egészet) de már pontosan nem emlékszem, talán itt a fékezés és az ellenkormányzás jött szóba, meg a tekintet hogy hova nézzél. Ez kb 15-20 perc volt, utána megint mentünk fel a pályára.

    Ha jól emlékszem itt is először még felvezetéssel mentünk, figyelnünk kellett hogy ő mit csinál. Aztán elkezdett mászkálni közöttünk a pályán, mindenki mögé beállt kis időre, majd amikor kimentünk a boxba akkor elmondta hogy kinél mit látott, ki hogyan mozog vagy hogyan nem mozog, kinek hogyan áll a lába a lábtartón, ilyenek. Volt egy kis megbeszélés, kis frissítő, aztán mentünk fel a pályára megint, itt még kb 40 perc lehetett ebédig.
    Ebéd előtt vitt mindenkit 2 kört utasként.

    Innentől kezdve már csak annyi volt a nap végéig, hogy a létszámnak hála bármikor felmehettél a pályára, ő jött és körözött, ment mindenki mögött pár kört, meg beállt felvezetni mindenki elé 3-4 köröket olyan tempóban, hogy ne tudjuk utolérni, de ne is szakadjunk le, így egyre jobban gyorsultunk. Amikor meg kimentünk pihenni (kb ilyen 20 perces etapokat bírt a társaság) akkor kijött ő is és elmondta hogy mit látott, mit kéne jobban vagy máshogy csinálni.

    Viszonylag szűk létszámban, nyolcan voltunk, rajtunk kívül se nagyon voltak a pályán akkor. Illetve egyikünk sem volt még azelőtt soha pályán, és egyikünk sem volt az a merész vagy feltűnően tehetséges motoros. Nekem nagyon hasznos volt, én nagyon sokat fejlődtem magamhoz képest azon az egy napon (eltűntek a majrécsíkok, megtanultam rendesen terhelni a féket, normálisan benézni a kanyarba, meg ilyen alap dolgok).
    De én szinte nulláról indultam. Nem tudom megítélni, hogy mennyire hasznos olyasvalakinek aki ügyesebb/tapasztaltabb motoros.

    A legközelebbire ha eljutok megpróbálok majd valami kis videót is összerittyenteni, már ha engedik egyáltalán a sisakkamera használatát.

    Bocs ha TLDR lett.

    https://www.flickr.com/photos/zpapa/

Új hozzászólás Aktív témák