Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #79335424

    törölt tag

    válasz Yoshida #60969 üzenetére

    A gyertya élettartama itt huszadrangú kérdés. Én a gyertyáról motordiagnosztikai eszközként írtam, aminek az állapotaiból lehet következtetni a motor esetleges működési rendellenességeire. Ha helyesen értelmeztem, akkor Persuader álláspontja az, hogy ez a "régi iskola" és az ott tanult összefüggések a modern technológiák használata miatt, ma már nem érvényesek. Azt hiszem, talán a vadászgépek fejlődése egy jó hasonlat. Régen úgy tartották, hogy az a jó gép, ami alapból olyan stabil, hogy szinte "magától repül" azért, hogy a pilótának minél kevesebb figyelmét kösse le a gép "uralása". A mai vadászgépek ezzel szemben annyira instabilak, hogy a számítógép segítsége nélkül a pilóta nem tudná levegőben tartani. Ettől képesek olyan manőverekre, amilyenekre egy stabil gépet nem lehetne rákényszeríteni. Vagyis, jött egy új technológia, ami alapjaiban írta át a "régi iskola" repülőgép építési és működési szabályait, összefüggéseit.

    [ Szerkesztve ]

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz Yoshida #60969 üzenetére

    a tobbiek forduljanak el, a tema mar lezarodott, Stohl buci is mar jelezte a kezevel a nagy T-t.

    ha a tapasztalataimra hagyatkozok egy feher gyertya sok mindent nem jelent. vagyis tul sok mindent jelent.
    mivan ha lecsereled egy nagyobb hoertekure? nem lesz feher. akkor ez most nyujt barmi infot az egesterrol?

    ezt a szelephangokhoz tudom hasonlitani. forduljunk egy kicsit a extremebb peldakhoz, a 2T hez. letfontossagu, hogy tudd, mi folyik az egesterben, epp ezert aki versenysportol, az allandoan nezegeti a gyertya szinet. mivel itt hatvanyozott a detonalas veszelye, egyreszt a megnovelt komresszioviszony masreszt az elszegenyites miatt. azaz a 2T akkor megy jol, ha el van szegenyitve, detonalas hatarig.
    termeszetesen mindenfele teoriak szuletnek, hogy a gyertya melyik reszen milyen szin utalhat az alapjarati fuvoka meretere es egyeb tudomanytalan homalykodasok.
    mindebben azert hisznek emberek, mert a detonalasszamlalo draga.

    namarmost amit en tapasztaltam. kb 140es fofuvoka kell kb egy nyari napon a versenymotoromba. volt egy nap amikor 170 nel tartottam, mert meg mindig feher volt a gyertya. a motor mar fulladozott, teljesitmenye nagyon lecsokkent (dusuzem miatt). mindezt azert mert gyertya utan mentem. aznap egy masik olajjal mentem, Elf HTX 976 ost hasznaltam. amint lecsereltem Castrol A 747 re sotetebb lett a gyertya kisebb fuvokaval.
    A nagymesterek persze megneztek a gyertyat az elf olajjal, na mit mondtak? valami nem stimmel. ez nem jo.
    elhasznaltam rovid ido alatt 2 liter olajat az elfbol. nem lett hajtorudas semmi, nem ragadt meg a motor. 500 versenykm utan lehuztam a hengert, hogy megis mi tortent, a dugattyu palaston meg ott volt a molibden reteg, a hengeren a honolasnyomok tokeletesen latszodtak.
    azota pont leszarom milyen szine van, azt nezem meddig tud kiforogni.

    szoval. mivan ha a feher gyertyat lecsereled egy nagyobb hoertekure? nem lesz feher.

    amikor egy feher gyertya valamire enged kovetkeztetni, az akkor van, ha aluminiumcseppecskek vannak az elektrodan. nagyon apro. akkor mar detonalas van. addig mi baj lenne barmivel is?

    volt egy elugrott vezerlesu gs 500 as. szegenykeverekes uzemmodban ment, tulmelegedett. feher gyertya.
    visszaraktuk a vezerlest, minden fasza. ugyanugy feher a gyertya.

    visszaterve a karosanyag kibocsajtasra. hc, nox, co. mindegyik mindig van. ha elmesz egyik iranyba, dusitod, akkor ebbol novekedni fog valami, valami pedig csokkenni. ez nem ilyen egyszeru, hogy beszegenyitik mert akkor jo. nem. akkor is novekszik valami. ami nem mindegy, hogy a katalizator mit vesz ki.

    [ Szerkesztve ]

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák