Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90754 üzenetére
A vezlanc altalaban nem konstans zorog. Vagy inditasnal csorog be, vagy motorfeknel.
Leiras alapjan nem pont vezlancra gondolnek, de innen nem tudhatom.
Hogy meddig birja, az fugg attol, hogy a feszitod szar, vagy a vezlanc van megnyulva. Ertelemszeruen egy nyult vezlancot hiaba feszitesz barmivel.
Amugy japan motoroknal kb 30 e km ig kijon a vezlanc baj, legalabbis a tulnyomo reszukon. Aztan vagy atugrik, vagy nem.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90756 üzenetére
Nem mennek nagyon igy vele, mert ha osszeakad, akkor nem kell gondolkodnod, hogy menj-e meg vele vagy sem. Ez a rev match mania...
Meg mielott penzt koltenel!
Deritsd ki mi a baja. Mennyire van kint a feszito, illetve jol mukodik-e a feszito. Ha feszito jol mukodik, vehetsz te barmilyen masikat, ez igy szar.
Dobbenet, hogy hibafeltaras nelkul alkatreszeket rendeltek, ezt fel nem foghatom[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90766 üzenetére
Nagyonjo erveles, de!
A teloszarad rozsdas volt, amit ki akart cserelni a szerelo, (vagy vizsgabiztos, illetve megjegyezte, hogy ha nem csereled ki, meg fogja huzni a motort) amit te nem kertel. Az a teloszar kuka, ennek ellenere ha megszimeringezed, nem varhato el, hogy tomitsen.
Ha meg rosszul csinaltak meg, visszaviszed gariba, es soha tobbet nem mesz oda.Otthon nyugodtan lehet szerelni. En is ezt teszem, koltseghatekonysagbol (?)... Most belegondolok, leginkabb nem is azert, mert amennyi szerszamot vettem, nem az. Inkabb az, hogy en basszam el, illetve csak egy pelda: senki nem fog egy motort atzsirozni 5000 kmkent, ugy, hogy szetszedi a valto, kuplung, fekkarokat. A szerelo csak oda fog fujni flakonbol zsirt, stb, mert ezt senki nem fizetne ki neki.
Szoval lehet otthon szerelni, de szerelj szakszeruen.
1. Hibafeltaras
2. A hiba elharitasa.Az hogy vesztek ossze-vissza alkatreszeket, ki kuplungot horror aron, ki egy egesz hatso rugostaggal szemezget nagypenzert, ha nyikorog a himbarendszer...
Ez nem koltseghatekony. Ez penz es idoelbaszas. Raadasul vezerlesnel, ami eleg vekony jeg, ha osszeakad.Szoval ne hivatkozz koltseghatekonysagra, csak mondd azt, hogy szerelohoz nem akarod vinni, otthon meg butykolni akarsz talalomra, ha kuka lesz, akkor meg kidobod.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90769 üzenetére
Jaaa, csak ossze volt verve a villa, az teljesen mas!
Lehet keverem valami mas motoroddal, de irtal valami telorozsdat.
Na mindegy, vegyel megegy motort, hogy szet lehessen boritani az egyiket. De ezuttal kerlek a vasarlas elott nezd at a motort, ne utana.Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90774 üzenetére
Igazad van, visszaolvastam, egy masik angliai ember volt, aki nem akart cserelni villat, es megkurta a vizsgaztato. mea culpa.
Viszont a karateres villadert neked is megy a lof*sz ahova szeretned. Hogy lehet igy szimeringezni? Hogy lehet igy megvenni?Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90802 üzenetére
Nem csak akkor kell cserelni fagyallot, ha retkes.
Nagyon korroziv anyag. Ha lereagalnak az adalekok, akkor szepen megesz mindent.A teloolajat is erdemes cserelni, es nem akkor, amikor szimeringes a villa, ugyanis tiszta retek szokott lenni, ami a csapagyazasnak sem tesz jot a villanal.
Explosión de dos tiempos
-
demars
addikt
válasz Teasüti #90820 üzenetére
Lehet, hogy nem a legszakszerűbb (ezt majd Persu elmondja) de ezen a videón jól látható, hogy mi a sorrend, mi kell hozzá.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
emre
veterán
válasz Teasüti #90830 üzenetére
Én epoxival vagy valami más kétkomponensűvel felragasztanék egy platformot amihez csavarral rögzíteném a dobozt. Mint ahogy a rögzítőfülek kerülnek az idomokra.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90888 üzenetére
Mert egy japan motor nem romlik el.
Laikus szemmel 100 ezret ha valamibe nem tudsz belerakni az egy szar.
Amit egyebkent nem lehetetlen fodarab csere nelkul, de ahhoz ugy kell menned vele, mint egy etz vel. Baromira vigyaznod kell ra.Tehat hasznalatfuggo. Olvastam jopar palyazos topikot is. 40-50 e kmnel szetszedett blokkokban mar fotengely es hajtorud csapagyakat kell cserelni, amit nem hallasz meg, es sehogy nem allapitod meg szetszedes nelkul. Ezt hogy emeszti meg az ember, aki olvassa a 200e km es tartosteszteket?
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90895 üzenetére
Nem, akkor sem biztosan.
Csak az en motorombol induljunk ki. 21e km nel mar vezlancfesz cseret kellett csinalni, es a vezlancfesz mar az 5. verzio volt!
Volt akinek osszekocolta a blokkot.
Regebbi motorokon horror atalakitasok voltak, pl hayanal be kellett vezetni csovel kivulrol az olajat utolag a vezlancfeszitobe. Szanalmas.Azert valasztottam ezt az elso generacios sportmotort, mert utananezve a legkevesebb dolog tud kijonni, elso generacio ellenere, illetve a legkevesebb visszahivasa volt ilyen arban, evjaratban, teljesitmenyben.
Nalam egy kabelkorbacs csere volt a fenyszoronal gariban, amit ha nem cserelnek, akkor elolvadhat a csatlakozo hibas kontaktja miatt a fenyszoro muanyaga. Kb 2000 euros kar tud lenni, ha valami hozzanemerto ugy hagyja.
Hengerfejes tud lenni, (ezesetben a hengerfej tomites ereszt at) es termeszetesen a klasszik japan fene a fesszab generator. Kesobb volt egy masik visszahivas fokabelkorbacs cserere, csupan 1600 eur, ugyanis megnovekedhet az ellenallasa ami megzavarja az ecu fele valamelyik szenzor jelet, es ingadozni fog az alapjarat. (Nalam hideginditani kell hosszabb ideig, valszeg ehhez hasonlo kabelkorbacs hiba miatt, de ezzel nem akar senki semmit kezdeni, gyakori jelenseg, es leszarjak. Orvoslasa folyamatban nalam)Amugy pl a masik kedvenc motorom (nem szarkazmus) sc 59 elso generaciojanal szethullo kuplung, vizcsobilincsek teljes csereje, gyurucsere, tobb valtofokozat kiesese jellemzo, de nem ritka a teljes blokkcsere, illetve a nemet cbr forumon horror tortenetek kozott elszakadt egy felhasznalo olajpumpalanca, aminek nagyon orult. Valamivel robb, mint 3000 eurbol megoldottak. Nem garancialis szerviz keretein belul. Generator fesszabot nem kell emlitsem.
Csak utana kell olvasni egy kicsit, hogy az ember ne legyen tajekozatlan.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #90895 üzenetére
"Igen, ahol a rendes karbantartás a kézikönyvben leírtak szerint zajlik."
Igen, így gondoltam.Azoknál a hirdetett motoroknál azért nagy kérdés, mi van belül... Plusz nincs infónk, mennyi került arányaiban a bontóba alkatrésznek....
(#90896) persuader: Na, ezeknek nem lenne szabad előfordulni, 2000 eurós károk rosszul tervezett kábeltől és barátai... Én sok típusnál generátor állórész elégtelen hűtése miatti horrorsztorikat olvastam, az is tipikusan ilyen dolog.
-
PoLizei
aktív tag
válasz Teasüti #90958 üzenetére
Én használtam Grip Puppyt, kényelmes. Ebayen vettem, sajnos nem olcsó ahhoz képest, hogy csak egy habgumi cső. Most nincs fölhúzva, de néha gondolkodom, hogy visszateszem a vastagság miatt.
P*L****
-
Pocee
senior tag
válasz Teasüti #90968 üzenetére
nem vagyok szerelő,de gondolom a gyári automata láncfeszítő értéke biztos,hogy jó.
a feszesség mértéke attól függ,mennyire volt akkor feszes amikor elhallgatott a zajod és Te még itt nyomtál x mm-t ami ki tudja mit jelent bent...mindent túl lehet feszíteni.
egy automata láncfeszítővel volt dolgom,annak a rugóját simán két újjal nyomkodtam,mert ugye az kifelé megy vissza nem,így spanol,de nem nyom mint egy barom,menettel viszont elég durván rá lehet feszíteni a cuccra.
Hozzáteszem ez egy 185 ccm blokk volt nem tudom,hogy a nagyobb köbcentis blokkok feszítői milyen rugóerővel nyomnak.
Meg ugye jött egy újabb hang...innen megmondani?!Mr.Brightside
-
Gaboman
nagyúr
válasz Teasüti #90968 üzenetére
Annyit had kérdezzek meg ha nem értesz hozzá akkor miért nyúlsz hozzá?
Vidd el szerelőhöz aki tudja mekkora a gyári nyomaték amivel meg kell húzni.
Ha véletlen is kárt csinálsz benne a tudásod hiányában az neked megéri.
Olyanhoz kell hozzányúlni ahol pontosan tudod mit is csinálsz, nem éri meg kísérletezni hátha tönkre vágod a vezérlést!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
yodamastah
őstag
válasz Teasüti #90957 üzenetére
Nincs nagy baj csak túlhúztad a láncfeszítőt valszeg EGy ideig APE manuális feszítőt használtam a 600ason. Ott is az volt hogy ha túlhúztam akkor vinnyogott.
Helyes feszességhez le kéne szedni a szelepfedelet és nézegetni milyen játéka van a mérendő részen. Vagy lehet hangra (zörgés és vinnyogás között lavírozva). Ez utóbbi nem túl profi megoldás Nyomatékra húzás itt nem hinném hogy játszik. (bár én sem vagyok szerelő...)
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90974 üzenetére
De hogy van szived ilyesmit csinalni? Muszaki ember reven?
Ugy ertem, ha megnezed a robbantott abrat, lathatod, hogy a feszito hogy nez ki. Egy sin, aminek vas alapja van, de muanyag boritasa. Ha en nekifogok ilyennek, egyszeruen nem tudok csak talalomra egy masik feszitot berakni, mindenkepp meg kell neznem hogy mennyire van oda a lanc. Mert egyszeruen nem tudom elviselni, ha valami szar, es igazabol semmit nem csinaltam vele, csak elkussoltattammert paraszti jozanbol ha mar tulnyult a lanc, akkor nem fog jol mukodni. kesik a vezerlesed. A muanyagot, alakja szerint meg fogja enni valahol a lanc. A vezermutengelyek fogaskerekeit is lehet cserelni a lanccal egyutt, ha igy hasznalod. Szoval ha en igy osszeraknam, baszna az ideg, mert tudom hogy szar.
Explosión de dos tiempos
-
Pocee
senior tag
válasz Teasüti #90983 üzenetére
Haver melyikünk látja azt a szart?Te látod mi kell bele,nem azt mondtam,hogy tescogazdaságos polcról biztos le tudsz egyet venni,kihangsúlyozott GépÉSZ vagy,akitől ez nem áll távol,eddig viszont csak ellenpéldákat sikerült felvonultatni,kezdve azzal,hogy a nyakadba sóztak egy guriga taknyot,és még a szerelő a gyökér mert biztos kókler,mert nem ismered,szóval ha valaki segítő szándékkal közelít,ne kezdj el nagyokosozni,mert úgy érzem a nyomorod rajtam akarod elverni.Majd ne felejtsd el vezetett szervízkönyvesként meghirdetni a motort...
Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90987 üzenetére
Feszitoket ugy csinaljak meg, hogy ne kelljen celszerszam. Hogy a legkepzetlenebb leghulyebb szerelo is be tudja rakni. Ott valamit beneztel. Nezz par yt videot, es vilagos lesz.
a yamaha csinal olyan feszitot, amit osszenyomva ad el, es ha kipattintod elmeletileg celszerszam kell az osszenyomasahoz, de a celszerszam sem mukodik a jelenlegi 5.0 as feszitomnel (de lehet mar 6. verzio, fene se szamolja)
Csak ugy tudtam osszerakni, hogy a nagymenetet beolajoztam, hogy kisebb legyen a surlodasa, de a patront meg elmostam fektisztitoval, hogy megtapadjon rajta a menetesszar, hogy csavarni lehessen. Mindegy, bonyolult, nem tudom elmondani, a lenyeg hogy kurvaokos voltam, hogy ezt kitalaltam, egy ilyennel egy tasner tuti lemenne az agyarol. Akkora kiraly voltam abban a nehany masodpercben, amikor mukodott az, amit kitalaltam, es osszenyomtam a feszitot. Ezeket a kis apro dolgokat szeretem ebben a szakmaban.Jah es valoban, at tudnak baszni motorral, mert ez nem a szagolunk, fulelunk termeszetgyogyaszat.
Explosión de dos tiempos
-
-
-Mosquito-
őstag
válasz Teasüti #90990 üzenetére
Nem kötekszem. A te géped egy lelakott motor, amire sokat kell költeni. Nincs ezzel semmi baj. Csak bort iszol vizet prédikálsz efekt jön le. Szerviz drága oda nem viszed, majd magad szereled de,hogy mi a hibája majd netes látnokok megmondják a tutit.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90995 üzenetére
Esetleg jo hazi feladat lenne megmerni a gyari feszito rugoerejet es ezt az erot kiszamolni a manualis feszito menetesszarjara, hogy hany Nm el kell meghuzni. Ha unatkozol
A gyari feszitod meddig volt kinn? Elszinezodesbol latod.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Tarill
őstag
válasz Teasüti #90997 üzenetére
tessék itt a célsszerszám, az én régi sv-m feszítője ugyan ez, issmert hiba ez sv-knél nálam is zörgött a lánc alapjáraton az első hengernél, megbasztattam a feszítőt egyből kuss lett, raktam bele újat azóta az jó, közbe kicseréltem a hátsót is csak úgy nem tudom minek de mindegy is az most...
faragsz egy neked beleillő kis lapot, én is faragtam magamnak előre(neten találtam méreteket) de az új feszítőkbe alapból benne voltak ezek a rögzítők szóval nem kellettek
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #90997 üzenetére
Jo, elhanyagolhato surlodasi tenyezo. Mindig azt talalod ki, hogyan nem lehet, egy kb szamot akkor is kapnal, amivel elorebb vagy. Lusta vagy
De kb mindegy, ne csorogjon be, az a lenyeg.Ami feltunik nekem, hogy ez nem 14 eves feszito. Valami ilyenre gondolok Tokeletesen lehet latni, ilyen regi alkatreszen meddig ment ki, itt nalad semmit nem latni. Ez mar nagy valoszinuseggel nem a gyari feszitoje. Amikor legeloszor szetszedted akkor sem lattad rajta? Olajlerakodas is segitene ilyenkor.
(Mondjuk sejtheto volt, ennel a tipusnal is 30e km kornyeken kijon ez a baj)
Csavaros tipusu feszitot meg igy is le tudod ellenorizniAz a kereszthorony azert van a felhuzocsavar tetejen mert valoban van egy stopper tool hozza. Viszont mi lenne ha siman belecsavarnal egy csavart, ami megfogna a felhuzocsavart? Igy nem kell celszerszam. Ezt probalnam ki.
Explosión de dos tiempos
-
Pocee
senior tag
válasz Teasüti #91006 üzenetére
" Ha én motort veszek, már a telefonban úgy kezdem, hogy hideg legyen és még a port se törölje le róla! :-)
Ha meleg motor fogad, azonnal ugrik minden bizalom nálam.""Gépészként én nem foglalkozok mítoszokkal meg legendákkal. A múlttal is csak annyit, amíg áttekintem az előéletét az adott gépsárkánynak.
Amivel én foglalkozok, az a technika. És bár nem vagyok szerelő, nem tudom felmérni egy motor állapotát az első ránézésből, vagy az első beindítást követően. Mivel nincsenek ilyen tapasztalataim, nekem akkor válik nyilvánvalóvá, hogy jó vásárt csináltam vagy nem, amikor hozzá kell nyúlni és a szemem elé tárulnak az alkatrészek."Nézd nincs ezzel semmi baj,ha erre volt pénzed akkor erre volt,senki nem várja el,hogy a legdrágább márkaszervízbe hord a motort,de ha nem értesz hozzá,akkor egyrészt alázattal kellene érdeklődni és minden információból a lehető legtöbb hasznost kimeríteni és elindulni,de egy vezérműlánc feszítés előzetes tapasztalat nélkül nem egy fújjuk 2 barra a gumit feladat,pláne ahogy persu írta ha szar a lánc csak a hangot szünteted meg attól a vezérlés még pontatlan lesz ha a lánckerekek is kopottak,de Te tudod.a Te döntésed.
Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #91006 üzenetére
Igen, ezzel kezdtem, hogy allapitsd meg, mivel van a baj. A lanc nyult meg, es a feszito teljesen kinn van, ezert nem fesziti, vagy a feszitot visszanyomja a lanc: lasd a linket, amikor a csavarhuzot mozgatja a felhuzocsavar. Akkor a feszito kuka.
Explosión de dos tiempos
-
Geresics
addikt
válasz Teasüti #91757 üzenetére
Most így hajnalban nem feltétlenül értem, hogy mit szeretnél, de "elektronikai szempontból" legegyszerűbben abból tudod, hogy jár a motor, hogy az akkufeszültség felemelkedik. Nem kell ehhez szkóp, sima fesz.mérés.
A világítás onnan tudja, hogy fel kell kapcsolódnia, hogy gyújtásra van kötve. Ha ráadod a gyújtást, felkapcsolódik.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #91784 üzenetére
En fordszamjelet neznem, az inditozas az olyan 350rpm kornyeken van, az alapjarat meg 1250. Egyertelmu a kulonbseg.
Azoknal a motoroknal, ahol meg lekapcsolja, probakepp megneznem, hogy jaro motornal rainditozok, (nem art neki, szabadonfuto kimozogja, tobbszor csinaltam) ha akkor is elcsukja a lampat, akkor az inditogombhoz van koze, nem a feszultsegeseshez ezeknel a motoroknal.
A legelterjedtebb megoldas 90es evek japan sor4 motoroknal, a fotengelyrol impulzusjeladoval levett jel. Ugyanaz az elv, mint az abs nel, vagy a sebesseg jeladonal.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Khaosz55
addikt
-
nyogo83
senior tag
válasz Teasüti #92232 üzenetére
Nem tudom milyen motorod van, de nagy valoszinuseggel Hall szenzoros a sebesseg jeladod(nezd meg hany vezetekes). Ketton kapja a tapfeszt fixen, a harmadik a sebessegjel.
Mukodesebol adodoan a jel amplitudoja fuggetlen a kerek forgasanak sebessegetol, negyszogjelet general aminek az amplitudoja nagyjabol megegyezik a tapfeszultseggel. Szoval nyugodtan raakaszthatod a szkopot es megforgatod a kereket. Van ahol a szenzorra feszultsegosztoval nem a teljes tapfesz kerul, tehat kevesebb mint 12V lesz a jelszint.
Sajat aramkorhoz (gondolom valami atmega alapu arduinos vagy egyeb okossag lesz) meg csinalsz egy szintillesztes 5V-hoz, programban pedig figyeled a felfuto elek kozotti eltelt idot es meg is van a fordulat.Szerk: majd Persu kijavit ha tevedek(ami elofordulhat), eddik csak par robogo sebessegjel szenzorat piszkaltam. Inkabb autokkal van tapasztalatom, de ott ugye ABS miatt ilyet hasznalnak, igy mukodik.
Mindenesetre egy szkopos meressel kiderul. Ha nem negyszogjel, akkor szintillesztes es egy egyszeru 555-os kapcsolassal negyszogjelre alakitas kell.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen