-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz Ferdzsoo #44334 üzenetére
"24k-nál kellENE a szelephézagot is csekkoltatni, de totálisan felesleges emiatt megbontani a blokkot."
Szelephézag / kompressziómérés nem jár a blokk megbontásával...
Zöldségeket kérem ne írjunk tanácsként másoknak, ha magunk sem értünk hozzá... Elmászhat kicsit egy szelep már annyi alatt is, ha valami nem volt százas a szelepnél vagy a beállításánál, kifújhat mellette, s emiatt lehet egyenetlen a kompresszió a hengerek között. Lehet, hogy 24-knál még csak kicsi a különbség, de jobb a bajt hamarabb elcsípni. A vákuumos kompressziómérés gyorsan és egyszerűen meg is van.Olaj + olajszűrő cserekor a légszűrőre is érdemes ránézni, főleg amennyi repkedő rovar van Mo-n (nem értem miért, de Ausztriában és Horvátországban is kevesebbel találkoztam). Nekem volt már, hogy a 6-7k-nként elvégzett olajcserére annyi rovar volt rajta, hogy már érezhetően gyengébben ment.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Outlander
őstag
válasz Ferdzsoo #44696 üzenetére
Már pedig így van.... elodázni tudod, elkerülni nem.
A hitelre csak annyit, h valóban 5-10 éve minden szebb és jobb volt, de a legtöbbünk a mában él.
És mint mondtam nem beszóltam, és nem a kolléga a pénzügyi helyzetét akartam pedzegetni, csak a gondolkodásra akartam késztetni... mert nem megvenni nehéz, hanem fenntartani.
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
DigitXT
félisten
válasz Ferdzsoo #44705 üzenetére
Az, hogy ezek az emberek NEM estek, mennyiben véd a saját hibáid ellen?
Vagy mások hibáival szemben, amit a Te sérelmedre tudnak elkövetni.
(Félre ne érts, mindenre van példa... Meg az ellenkezőjére is. Azért példa...)Amúgy meg saját magadból kiindulni, és baromságozni azt, hogy benne van
a pakliban egy-két perec (nekem) fura, hiszen nem is ismered a kérdezőt.A "fejben dől el" dolog is úgy van, hogy sajnos nem mindenki elég higgadt a
nagyvashoz. Csak kevesen vallják be. Ha valaki úgy érzi, hogy neki sok, azt
nem kell rábeszélni: fejben dől el, a motor meg lehet, hogy parkolás közben.
(Oszt' még gyorsan sem kellett menni. Csak elég egy rosszul letámasztás.)Szerk: amúgy ha 1000%-ra tudnád, hogy a következő 5-10 motoros évedben
tuti nem lesz perec, akkor nem kéne a védőfelszerelésekkel sem szórakozni.Bár, ha az ember tudná, hogy seggre fog esni, akkor előbb inkább leülne...[ Szerkesztve ]
-
fattyu
veterán
-
KubanitoS
veterán
válasz Ferdzsoo #44778 üzenetére
Jó, hát én sem vagyok az országút ördöge. Az említett 600-as gép nem is sportmotor, sokkal inkább sport-túra 78 LE körül és őszintén szólva most, hogy már harmadik éve nálam van a gép jutottam el oda, hogy lehet még ez is sok. A vezetési stílusommal nem is nagyon szoktam állat módjára meghajtani, sokkal inkább elvagyok a nézelődéssel, utazósebességem 100-120 között alakul. Az a 78 LE is 8000 felett van jelen, addig meg nem sűrűn szoktam forgatni őszintén szólva, ezért inkább 50-60 LE az, amit jobban kihasználok. Éppen ezért gondolkodom mostanság, hogy be kéne szerezni valami choppert, vagy ahogy mostanság divatos mondani: cruisert. Azzal is lehetne a mostanihoz hasonló stílusban és tempóban motorozni + lehetne rajta tespedni ezerrel, hosszabb távra komfortosabb lenne.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
DigitXT
félisten
válasz Ferdzsoo #44778 üzenetére
Nekem átjött a lényege. Na ezért nem kéne nekem ezredes... (Még.)
Lehet, hogy pár év múlva már kicsit "érettebben" állok hozzá. Nemt'om!
(Oké, nem a korral jár. Van aki huszonévesen is hót nyugodt, más meg
negyven fölött is versenyzőnek érzi magát, közúton is. Majd elválik...)Egyébként nagyon bírom yodamastah szavait, amit a versenypályáról ír,
tök jó, hogy tapasztalt motoros ír ide (aki tudja, hogy a közút mire való).
Másnál meg ráncolom a szemöldököm - noha én sem vagyok szent, lol!Még akartam reflektálni egy részre, de látom, közben már kivetted.
(Az lett volna a kérdés, hogy akkor a Viffer "nagymotor", a 600 nem?) -
KubanitoS
veterán
válasz Ferdzsoo #44784 üzenetére
Ha engem is érdekelne a supersport kategória, valószínűleg én is a VFR-t választanám (nem mintha a VFR klasszikus szupersport lenne). Nekem nagyon bejön ez a szép, letisztult, agressziómentes forma, na meg a hangja is visszafogott, mégis erőtől duzzadó. Szóval lájk.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Czimby
addikt
válasz Ferdzsoo #45106 üzenetére
Ez így igaz!
A bőr felveszid az alakod!
HA fel akarod gyorsítani a folyamatot nyáron amikor szakad az eső menj ki motorozni és le se szállj róla amíg meg nem szárad rajtad a ruha!
Utána első dolgod legyen, hogy bőrápolóval bekened mert különben kirepedezik!!!
Ez szinte instant megoldás!
Vagy lehet baba testápolókkal kenegetni az sokat segít, hogy könnyebben nyúljon!Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Archer
őstag
válasz Ferdzsoo #45270 üzenetére
DigitXT: köszi, a többit kisilabizálom
Egyrészt van több méret cipzárból (nekem a régi ruhámban sokkal nagyobb fogazású volt mint a mostaniban) másrészt csak akkor lesz jó, ha ugyanolyan hosszú a cipzár a kabátban meg a nadrágban is.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
tboldi
nagyúr
válasz Ferdzsoo #45414 üzenetére
Én is olajcsere előtt állok és pont ezt a szűrőt néztem ki (K&N KN-204). Motoralkatresz.eu-n 3400 Ft. Rendeltem már tőlük több mindent, nem volt gond.
Amúgy az olajjal kicsit hadilábon állok. A gyári előírás 10w30 és ez a 7100-as Motul jó is lenne. Viszont, a 300V-ről jobbakat olvastam és csak 400 Ft-tal drágább, de 10w40-es. Mindkettő teljesíti a többi megadott szabványt. Beletehetem nyugodtan a 300V-t?
-
DigitXT
félisten
válasz Ferdzsoo #45420 üzenetére
Kb. nyomta ki a tömítéseken. De legalábbis jobban zabálta, pedig
pont azért rakta bele anno a szerelő a 10W40 helyett, hogy ha csak
annyi a baja, hogy kicsit kopott a henger, akkor ez jót tesz neki...
Erre mondták a fórumtársak, hogy motort nem olajjal szerelünk.De neked amúgy teljesen igazad van, ha mindkettő viszkozitás gyári
ajánlás nálatok, akkor nyugodtan mehet bele a 10W40 is. (Nálam ez
a 10W50 már túl volt az ajánlotton - csak azért gondoltam, említem.) -
Czimby
addikt
válasz Ferdzsoo #45431 üzenetére
Fémszíjas szűrőleszedővel is is simán le tudod venni, de léteznek ilyen kupakok amiket ha ráteszel a szűrű tetejére akkor olyan lesz mintha k&n lenne, egy 17-es kulccsal simán kihajthatod, ezek kb 2500Ft-ba kerülnek.
És természetesen csak a fel-le szerelés idején kell rajta lennie a szűrőn és örök darab.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Daywalker
addikt
válasz Ferdzsoo #46088 üzenetére
Gyújtás és befecskendezés paramétereket tologatják ide-oda úgy, hogy összhangban legyen a rendszer, mivel a kipufogó (főleg komplett rendszer) cseréjével minden megváltozik, a gázlengés és a hengerekben a "töltéscsere". Bizonyos fokig a gyári rendszer minden bizonnyal tud kompenzálni a különféle szenzorok jelei alapján, de ez eléggé szűk tartomány.
A beállításhoz türelem meg idő kell, és pénz, na meg felszerelés, mert padon kell beállítani. Ago szokott ilyet csinálni, meg a prop tech.
Biztos van pár gyári rendszer amihez nem kell PC, mert több motort adnak el gyárilag akrával, de akkor az tényleg úgy van tervezve.Archer: én is ezt mondtam, szerintem is baromi drága...persze kinek mi a sok
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Type-R
őstag
válasz Ferdzsoo #46838 üzenetére
tegnap este végig olvastam az általatok belinkelt "olajos" cikkeket, és még rákerestem a neten hasonló cikkekre
találtam egy BMEs jegyzetet, amit egy proff/ előadó írt, és ott pont megcáfolja, hogy xxW40 alá menjünk, igaz ott is inkább szgk-ben használatos olajokra tért ki -
Daywalker
addikt
válasz Ferdzsoo #46862 üzenetére
Én is kíváncsi lennék. Hondánál sem hülyék, meg máshol sem. Kismillió dologtól függ, hogy mi kell egy motorba, általánosítani nem lehet. Mindenki okos akar lenni a témában, valójában pedig mindenki a sötétben tapogatózik, aki nem konkrétan ezzel foglalkozik. Kb. olyan mint a gumi téma
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen