-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz JoinR #105066 üzenetére
Érdemes azért figyelembe venni, hogy a bevezető ár gyakran magas és még nincs komolyabb árengedmény. Az SH árából minimálisan engedtek másfél éve, helyette (valószínűleg ez az általános) kaptam lábtakarót, három fokozatú markolatfűtést, hátsó dobozt is (lehet, hogy a plexi is így lett?). Így az ügyfél is elégedett, meg a cég is eladhatja komolyabb árengedmény nélkül a járgányát. Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy egy normális hozzáállású szakkereskedéstől nem sajnálom az árrést, hobbifotósként például némi ártöbbletet is elviselek, hogy egy kellő hozzáértést mutató szaküzlet fennmaradását ezzel is támogassam a kizárólag neten kereskedő cégekkel szemben.
Más példám rögtön kettő is akadt, a Suzukinál lelkes FB-követőim dolgoznak, amikor bementem az üzletbe azonnal megismertek és rögtön egy komolyabb árengedménnyel kedveskedtek. Tavaly ősszel pedig magánszemélyként kaptam 30 százalékot(!) a Fordnál.
A CB500X miatt elmentem két helyre is, a Szallerbeck kissé szét van (felújítják), a Dream a szokásos, de az új modell csak a jövő héten lesz.
(#105067) zgospel
Köszi a választ, bitang gép lehet. Az MT-09 ergonómiája tényleg véleményes (191 magas vagyok), de nálam azon kevesek közé tartozik, ami képes lenne felülírni az ilyen jellegű megfontolásokat. Áldom a józan eszem, hogy nem veszek hasonló gépet, nem bírnám megállni, hogy ne húzzam csutkáig, pedig már nem mai gyerek vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Nem ilyen formában használom, de a Forcefield Pro shirt X-V protektoringében is ugyanez a habprotektor van, írtam is már róla, tényleg nagyon meleg és nem szellőzik semmit. Nem véletlenül dobtam fel nemrég a szintén Level 2-es, de jól szellőző Dainese Pro-Armor protektorokat témaként. Valószínűleg megtartom a Forcefield Level 2-es habprotektorait (mindenem olyan), de részben Daineset veszek, részben esetleg az Alpinestars jól szellőző Level 2-eseit (ez utóbbit a Forcefield Isolatorok helyett). Egy biztos, Level 2 alá nem megyek, van már abban tapasztalatom, milyen szinten képes megvédeni egy normális ruha.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz zgospel #105119 üzenetére
A Ford topicban van egy srác, aki a kopásnak kitett részeket kővédő fóliáztatta és kerámia bevonatot rakatott a gépre:
"A fóliázás összesen 230 ezer volt, a kerámia 140."
Szóval tényleg drága, számomra egyszerűen nem ér ennyit.
-
#31733248
törölt tag
válasz coccolino #105501 üzenetére
A Forcefield SUB4 nagyon jó, de sajnos meleg és nem szellőzik (nekem a Forcefield protektoringében van hasonló habprotektorom). Hűvös időben megteszi, de nyáron nem ez lesz a kedvenced...
A NUCLEON KR-3 biztos, hogy jól szellőzik, nekem a gyengébben szellőző KR2i-m van, de már azzal is elégedett vagyok. De a legjobb szerintem ez lehet.
-
#31733248
törölt tag
(#105545) whYz
Egy ilyen Xciting 500 szerintem jó lenne Neked. Autópályára is elég, a ruhádat is védi, jól ki is szállhatsz belőle. Az ajánlott GS500 is jó.
(#105560) etnies
"Ezek buta emberek, nem kell foglalkozni velük, jót motorozni mindennel lehet."
Ez bizony így van. Nekem például a boldogságfaktor része, ahogy átfűzöm magam a városi dugókon, pedig csak egy SH300-on ülök.
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #105568 üzenetére
(#105568) runner 125
Az a baj, hogy manapság a konkurensek is annyiba kerülnek, mint az SH300... Érdekes amúgy a magyar piac, Olaszországban az SH-sorozat gyakorlatilag agyonveri a piacot, az első három helyen az SH különböző lökettérfogatú változatai állnak. Ehhez képest a belvárosi irodám környékén a ránézésre bizonytalan nemi identitású metroszexuális hímek szinte kötelező jelleggel Vespával trendiznek be a munkahelyükre... Van is egy "kötelező" szett: Vespa, iPhone és a manapság elegánsnak számító bokavillantó gatya...
(#105583) gergobaby
"Ti hogy oldjátok meg ilyen tavaszi/őszi időszakban, hogy ne fagyjon le a térdetek? "
Ha nagyobb a hideg, a tempó, a táv, akkor kell egy szélálló felső réteg is (pl. esőnadrág, ebből akár bélelt is). Amúgy szélálló thermo aláöltöző, nadrágban levő lágyprotektor, vagy a már ajánlott Asesso tépőzáras térdvédő. Ez mínuszokban is elég volt.
(#105595) Xero
Én egy Modeka Glenn farmert vettem, érdemes felpróbálni azt is, de úgy, hogy beleteszed a viselésre szánt protektorokat is és guggolsz benne néhányat, elmozdul-e a térdprotektor. Kényelmes viselet, kis mértékben még nyúlik is az anyaga, a térdprotektor magassága tépőzárral állítható. Utcára ez a típus nagyon jó, teljesen civil kinézete van.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz etnies #105630 üzenetére
(#105630) etnies
Nemrég néztem, milyen döbbenetesen nagy a különbség a motoros futárok között... A futárcégeknél sokkal jellemzőbb a normális motoros ruha, de a 2-3-4 kilométer után a belterekbe történő berohangálás miatt sokszor erősen könnyített kivitelben, kisebb védelemmel. A pizzafutároknál viszont elborzadok sokszor, hulladék állapotban levő, belüket húzó 50-esekkel nyomják, a bukón és a kesztyűn kívül sokszor nincs is rajtuk semmilyen védőruházat. Mackónadrág (igen, a régi, két csíkos, klasszikus), menetszélre felfújódó orkándzseki, ilyenek...
(#105633) Ferdzsoo
"A töménytelen mennyiségű szemétről beszélek a parton meg a vízben, nem a 3. világról..."
Abban teljesen igazad van, a helyiek gyakorlatilag nem is ismerik a hulladékkezelés fogalmát és döbbenetes tempóban szennyezik el a saját környezetüket. Fogyasztani már fogyasztanak, de a következményeivel még nem tudnak mit kezdeni.
-
#31733248
törölt tag
válasz #74459392 #105720 üzenetére
Vegyél egy ilyen (vagy hasonlóan hálós) kabátot, nagyon jól átfúj rajta a szél. Odaadom szívesen az enyémet egy próbára. Én is sima cordurában voltam ma, karnál, mellnél, hátnál mind a hat szellőzőt kizipzároztam, így még elment. A Tiéd azonban (képről) nem tűnik egy jól szellőztethető darabnak... Pedig a reggeli hűvös idő (7 fok) miatt még nincs itt a hálós dzsekik ideje.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz #74459392 #105751 üzenetére
"Egy ilyen kabát egész évben jó lenne? (5-6 fok felett)"
Ez alapvetően nyári darab. A gyártók csinálnak egész évben használható dzsekiket, ezek jellemzően drágább darabok és kánikulában nem is olyan jók, mint egy kifejezetten nyári használatra szánt hálós dzseki. Lehet ugyanakkor a hálós dzseki tulajdonságain is javítani, a Modeka Mesh 2 EVO-ba is lehet thermo bélést zipzározni, kívülre pedig ráhúzható egy esőruha, így már víz és szélálló lesz. De ez csak pótmegoldás. Kicsit hűvösebb időben egy szélálló aláöltöző is jól jön, ha nincs igazán hideg és nagy tempó (vagy jó a szélvédelmed), akkor elég lehet. De erre nincs általános recept.
Nekem három cordura motoros dzsekim van: a linkelt hálós Modeka, egy rövid cordura és egy hosszabb túrakabát. Így mindig olyan dzsekit tudok felvenni, ami az időjáráshoz illik. Ha egyetlen dzsekit kellene választanom, az a hálós lenne. De tudnod kell, igaz, amit a többiek a bőrruhákról írnak. De abba nagyon belerohad az ember, még a perforáltakba is.
-
#31733248
törölt tag
válasz Reaper #105811 üzenetére
"azt hittem ezek a cipők védik a bokát (azt írják, hogy vann benne valami bokavédő), de akkor ezek csak a vicc kategória?"
Nekem is egy TCX X-Cube Evo WP-m van, előnyökkel és hátrányokkal. A külseje még elmegy utcán és egészen jó benne sétálgatni. A talpa összeroppanásgátlós, azaz oldalirányból nem tudod összenyomni, baj esetén így segít megóvni a lábfejedet az összepréselődésből fakadó roncsolódástól. A bokánál kívül-belül megerősített, amit az tud igazán értékelni, akinek már volt a meztelen bokáján egy motor súlya. Nyilván közel sincs olyan komoly védelme mint egy sportcsizmának, de egy utcai cipőnél összehasonlíthatatlanul jobb. Az ilyen cipők azonban inkább robogókra valók, ha elfekteted a motort, esélyes, hogy alatta marad a lábad. Olyankor jobb a magasabb szárú csizma és az oldalirányú ütközésvédelem. Sokan nem veszik figyelembe, de egy nehezebb, magasabb tömegközéppontú motornál (túragépnél) fontos szempont lehet a lábbeli megfelelő tapadása is, főleg, ha egy kicsit "pipiskedve" ér le valakinek a lába. Ráléphetsz egy aszfaltfelgyűrődésre, a vizes-olajos felületen elcsúszhat a lábad és máris zakózol.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz vendingo #105867 üzenetére
Osztom a véleményed, annyival kiegészítve, hogy robogón azért nagyobb biztonságban van az ember lába, sokkal jobban védi az idomzat. Régen (30 éve) még nem voltak rendes motoros ruhák, emlékszem, milyen volt hidegben motorozni... Vagy éppen elfektetni a motort úgy, hogy alatta marad az ember jobb híján surranóba dugott lába. Össze sem tudom hasonlítani a mostani helyzettel. Estem már párszor, ütöttek is el, ami mostanában már csak egy kis bosszús ijedelem, az régen véresen komolyan végződött. A mai cuccok döbbenetesen sokat megfognak.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz duni84 #105889 üzenetére
Örülök, hogy elégedettséggel tesztelted ezeket a TCX cipőket. Számomra is egészen meggyőző a sajátom, nyárra veszek majd egy Air változatot is.
(#105922) Ferdzsoo
Tudom, hogy nevetséges az esetemben bármiféle erőt emlegetni, de az SH300 4 litert fogyaszt alattam, mióta kitavaszodott - ha érted, mire gondolok. Sportosan közlekedek na, de nem a Ti oldalatok, hanem a bringások felől nézve.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Gaboman #106179 üzenetére
"számmora a motorozás, a szabadságot, a fejem kiszellőztetését, az élmény keresését és átélését, örömét tölti ki."
Nálam ez összekapcsolódik a funkcionalitással és ez talán a legjobb. Korábban, amikor mindig kocsival jártam dolgozni, sokszor éreztem nyűgösnek a közlekedést. Hétfő reggel 8-kor például rendszeresen meetinget tartottam, előtte kereken egy óráig ültem a dugóban (20km) és araszolgattam. Most ugyanez 25 percnél soha nem több, a közlekedés pedig szórakoztató játékká vált, már várom, hogy mennem kelljen valahova.
A bringázás, vagy az e-bike viszont nekem nem alternatíva, legalábbis Budapesten, a város széléről a Belváros közepére ingázva. Egyrészt veszélyes, másrészt nem érkezhetek csatakosra izzadva (igaz, ez e-bike-nál azért nem szükségszerű).
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
Olvassátok el és mondjátok meg: mi kell Szabó Győzőnek ahhoz, hogy rájöjjön, léteznek motoros ruhák is? A tizedik baleset után elgondolkodik majd rajta, vagy még akkor sem? Még jó, hogy zavarja a huzat, így legalább a bukót felteszi...
-
#31733248
törölt tag
Srácok, van valakinek tapasztalata az utólag feltehető zselés üléspárnákkal kapcsolatban? Örülnék, ha megosztaná...
-
#31733248
törölt tag
válasz etnies #106449 üzenetére
(#106449) etnies
Köszi, ez nagyon jó tipp volt, ezt az üléspárnát tényleg dicsérik, még a zselés komfortülésekhez képest is. Az ülésemet viszont valószínűleg átalakíttatom, az én méreteimmel jobb, ha hátrafelé nyerek még pár centit. Az üllői Berger Motort dicsérték itt többen is, oda fogom vinni én is. Olyasmi kell majd, mint amit a Somotonál csináltak. Átalakítva kényelmesebb lesz kis túrákra is, most egy órára elég az ülés kényelme.
(#106465) Uzmany
Nekem egy Nolan N44 Evo-m van, most nagyon jó áron adják (én 30 ezerrel drágábban vettem). Az állvédője könnyen leszedhető és nagyon jól szellőzik, további előnye, hogy lefelé és oldalra is órási látómezőt biztosít. Érdemes meggondolni. Ha felpróbálod és fülnél nyom, az normális, hamar betörik.
-
#31733248
törölt tag
válasz vendingo #106709 üzenetére
Én erre a célra leginkább 500-as motort keresnék... A
250-300-as gépek 100-as tempónál már elég sokat forognak és gyakorlatilag semmilyen előnyt nem nyújtanak egy 500-ashoz képest - még a fogyasztásuk is esélyes hogy több lesz.Az esetlegesen szóba jövő robogóból is inkább a nagyobbakat ajánlom, bár yodamastah tavaly nyáron Horvátországba ment egy XMAX 300-zal és nem volt különösebb gondja a kényelemmel. De ezeket használtan nem is érdemes megvenni, alig esett az áruk.
-
#31733248
törölt tag
válasz vendingo #106790 üzenetére
Arra, amire keresed, a Kymco Xciting 500 teljesen megfelel. Az olasz importokat javaslom kerülni, kivárásos alapon beeshet belőle egy-egy jó vétel. A márkától pedig nem kell idegenkedni, robogóban nagyon jók, a neves gyártók is együttműködnek velük. A Kawa J300 például egy átfésült Kymco Downtown 300 és a BMW 650-es királyrobogója is Kymco alapokon nyugszik. De ez az árazásán mondjuk nem látszik.
-
#31733248
törölt tag
válasz zolee5016 #106916 üzenetére
Őt javaslom. Korábban yamahás szerelő és szervízvezető volt, jó kezekben lesz a gép.
-
#31733248
törölt tag
válasz -Mike- #107040 üzenetére
Hétvégenként sajnos nagyon sok olyan sofőr szabadul az útra, akiknek nincs kellő rutinjuk. Ritkán és keveset vezetnek, esetleg a nyugodt vidéki (falusi) tempóhoz vannak szokva, aztán bizonytalanok ismeretlen terepen (főleg Budapesten). Például ahol nem kellene ott is állandóan fékez, de mivel érzi, hogy ez így nem jó, igyekszik összeszedni magát és a végén pont ott nem fékez, vagy ad elsőbbséget, ahol kéne...
Engem néhány éve szemből ütöttek el, de úgy, hogy már lemenekültem előle az útról is. A bácsi rosszul lett és pont rajtam keresztül sikerült az árokba hajtania. Úgy szálltam, mint a győzelmi zászló, szerencsémre megúsztam könnyű sérültként.
-
#31733248
törölt tag
A barátom vett egy BMW R 1250 GS-t... Nekem nincs hasonlóra igényem, de azt meg kell hagyni, hogy a nyergében irgalmatlanul jó érzés ülni. A magamfajta 191 centiseknek is kényelmes, jó a hangja, jól megy, jól is néz ki. Meglepően nagy. Amikor középtámaszon volt, alig tudtam átlépni úgy, hogy az üléshez ne érjen a lábam. Nehéz is, egy alacsonyabb ember, akinek csak pipiskedve fog leérni róla a lába, meg fog vele szenvedni. Bár tudom, hogy itt nem tolonganak a BMW-sek (én sem vagyok fan), de érdemes kipróbálni és megérti az ember, mitől olyan sikeres ez a modell. Tényleg irgalmatlanul jó.
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #107184 üzenetére
(#107184) runner 125
Engem nagyon megvett a Bömös, az biztos. Piszok jó életérzést ad, igaz, rendesen megkérik az árát.
(#107185) geresics
Valóban az az általános, hogy az idősebb korosztály vásárol hasonló áron motort, de ez az autókra is érvényes. Még Németországban is 50 év feletti az új autót vásárlók átlagéletkora (a Porsche és a BMW esetén is így van), pedig ott a hazai viszonyokhoz képest tényleg nagy a jólét. Így aztán az sem meglepő, hogy elsősorban ennek a korosztálynak az igényei érvényesülnek, nem az izgalmasabb motorra vágyó fiataloké. Ők ugyan a saját szempontjaik alapján megmondják, milyennek kéne lennie, de az adott cég marketingesei jobban tudják, mi kell valóban a vevőnek.
-
#31733248
törölt tag
válasz Moleman #107235 üzenetére
Mivel vidéki, ingázós gépet keresel, először mérlegre kell tenned, mit is akarsz, a motornak és a robogónak is vannak előnyei-hátrányai.
A robogó nagy előnye a nagyon jó szélvédelem, a jó tárolási lehetőség, a könnyű kezelhetőség és az, hogy nagyon vigyáz a ruhádra. A legtöbben 10 fok körül már elteszik a motorjaikat mert fáznak rajta és a gumi sem tapad megfelelően. A robogókat máshogy tervezték: az időjárás elleni védelem nagyon jó, sokan vagyunk, akik télen, mínuszokban is nyomjuk, nem csak a napsütéses hétvégéken pattanunk nyeregbe. A nagy plexi gyakorlatilag teljesen leszedi az ember felsőtestéről a szelet, a lábtakaró ugyanezt teszi a lábadnál. Az SH-mhoz például olyan kötény jár, ami gyorszárral felcsatolható a derekamra, a kb. derékszögben behajlított lábra tökéletesen illeszkedik, belül szőrmével bélelt és egyáltalán nem fúj be alá a szél. Olyan szinten jó, hogy kisebb távokra, fagypont körül aláöltöző sem kell. Ha már szóba került az XMAX: az ülés alatti csomagtárolója hatalmas, érdemes ezt is számba venni a fontos szempontok között. Ha eldőlsz vele, sokkal komolyabb esélyed van arra hogy nem szorul alá a lábad, mint egy motornál.
Az NC750 viszont a robogóknál sokkal jobban megy, dögösebb és gyanítom, hogy országúton picivel jobban is fogyaszt a robogóknál. Nekem legalábbis simán benyakal országúton 4 litert az SH300, igaz, nem a teherautók tempójával haladok vele. Az NC-nek élménydúsabb, komolyabb a futóműve és most 2.3-ért megy akciós áron. Terepezésre, túrázásra is alkalmasabb alkalmasabb a robogóknál.
Összegezve: a motor inkább az élvezetről, a robogó pedig a praktikumról szól. Egy alapvetően ingázásra használt járműnél nálam az utóbbi lenne a nyerő, de ezt mindenkinek a saját igényei alapján kell eldöntenie.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #107742 üzenetére
Sajnálom, remélem, gyorsan fogsz gyógyulni! A térdgép az endurózáshoz jó ötlet.
-
#31733248
törölt tag
válasz baboss #108073 üzenetére
(#108073) baboss
Ez tényleg nagyon jó ár-érték arányú cucc. Én Modeka Mesh 2 EVO hálós dzsekit vettem, kifejezetten örültem a világosabb színének (a fekete nagyon "szívja" a napot). Teljesen átjárja a levegő, még a mostani kánikulában is száraz maradt alatta az ingem. Ehhez külön felárért kapható egy membrános bélés, de ez a megoldás számomra egyáltalán nem szimpatikus. Ki akar egy nyári dzsekit átáztatni, majd kivenni belőle a bélést és úgy folytatni az utat egy csuromvizes dzsekiben? Inkább felveszek hozzá egy decathlonos olcsó esődzsekit, városon belül (kis tempó, rövid táv) ez elég is, de nemrég közepes esőben, országúton is jól teljesített. Hosszú távra, túrázásra azért nem merném ajánlani, sem a vízállósága, sem a szabása miatt.
-
#31733248
törölt tag
Srácok, tudnátok egy-két tippet adni? Van egy Nolan N44 sisakom. Nagyon szeretem benne, hogy óriási a látómezője (lefelé is) és a hatalmas légbeömlőknek köszönhetően fenomenális a szellőzése, valamint UV-sárgában, fekete plexivel nem csak jól látható, hanem irgalmatlanul jól is néz ki.
A zajkomfort azonban nem tartozik az erősségei közé. A (plexire szerelt) állszellőzőt a melegebb napok beköszöntével részben emiatt, részben a még jobb szellőzés érdekében el is távolítottam, így a menetszél közvetlenül a lecsatolható állvédőre érkezik és nagyon kellemesen, a szem zavarása nélkül jut a sisakba. A billenthető állszellőzővel ennél jóval kevesebb levegő jön be és hangosabb, dübörgőbb is a sisak tőle. Jó lenne viszont elkerülni, hogy a leszerelt állszellőző miatt valami bogár bejusson a bukóba. Tudtok erre valami hálós megoldást? Rosszabb esetben leragasztanám a plexin levő nyílást fekete szúnyoghálóval, de lehet, hogy tud valaki ennél kulturáltabbat is javasolni.
A másik kérdés a sisak nyaknál történő tömítése. Télen, amikor neoprén maszkkal motoroztam, a bukó zajkomfortja számottevően javult, vélhetően a nyaki részen történő hatékonyabb tömítés révén. Van erre valami jól bevált megoldás? Más bukóknál is felmerülhet a kérdés, sokak számára fontos lehet egy jól bevált praktika.
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #108117 üzenetére
Tökéletesen értem amit mondasz, régen mi is 52 lóerős 1200-essel csapattuk és nem akarok szélsőségesen fogalmazni, de még előztünk is vele. Viccen kívül: jó dolog a nyomatékosság, az biztos. Mondom ezt úgy, hogy országúti forgalomban még az SH300-am 25 lóerejével is gyorsabb vagyok az autósoknál. Viccen kívül mondom. 100-120-as utazót tartok vele és szinte bárhol tudok előzni, az autósokat pedig feltartják a 70-nel cammogók.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Burt1793 #108125 üzenetére
165 lovas Mondeom van (1.5 Ecoboost), egyértelmű, hogy sokkal jobban gyorsul az SH-nál országúton, nem is erről van szó. Egyszerűen csak nagy a forgalom és az autósok nem haladnak úgy, mint én ezzel a csoffadt 25 lóerővel. Torlódás a körforgalomnál, a lámpánál és máris tucatszám megyek el az autók mellett. Ennyit még akkor is nehézkes visszaelőzni, ha valaki nyomja neki. De igazad van, ez tényleg környékfüggő, bár hozzáteszem, nagyon kevesen mennek az én 100-120-as országúti utazósebességemnél gyorsabban. Sokszor 60-70-nel halad a kocsisor (vagy éppen csúcsforgalmi időszakban áll) és szinte senki nem előzget a motorosokon kívül. Gyakran tizesével előzöm ilyenkor az autókat, pedig nem versenyzek, egyszerűen csak haladok.
-
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #108154 üzenetére
"Persu nem lehet, rajta nem láttam még ilyen jó állapotú ruhát "
Ó vazz, mekkora oltás, igazi mestermunka!
Geresics, örülök, hogy a hiba ellenére jól sült el a dolog (hiszen élveztétek) és annak is, hogy nem sérült egyikőtök sem. A tavalyi gerincsérülésnek próbáltam utánanézni, de sajnos letakarítottak mindent a fiúk.
-
#31733248
törölt tag
Ilyen van a Forcefield Pro Shirt X-V Level 2 protektoringemben is, de azt nyáron nem hordom, mert beledöglenék. A megoldásom: hálós dzseki, Forcefield Isolator L2 könyök és térdprotektorral, szintén Level 2-es, lyukacsos Alpinestars gerincprotektorral. Szóval védelem szempontjából nélkülözöm ilyenkor a mellkasprotektort és hátprotektorból is beérem a kisebb lefedettséggel, de maradok a Level 2-nél.
-
#31733248
törölt tag
Na, itt van amit annyira akartatok, megjött a 300-as Harley.
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #108306 üzenetére
Kíváncsiságból megnéztem az amerikai adatokat, a Harley jelentős piacveszteséget könyvelhetett el, miközben a többiek elég jól állnak. A becslések szerint 2-3 év múlva már a Honda lesz ott a piacvezető, valószínűleg ezért is próbálnak előremenekülni (mint annak idején a Mercedes az A-osztállyal.
Az elektromos KTM pedig meggyőzőnek tűnik, nagyon ügyes a srác!
(#108314) baboss
Szivacs- vagy kárpitragasztóval vissza tudod ragasztani, de nem ér ennyit, inkább vegyél újat. Erősen tudom javasolni a Scholl zselés talpbetéteit bármilyen cipőbe, nagyon jók. Esetleg egy memóriahabost, azok szintén jót tesznek a lábnak.
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #108349 üzenetére
(#108349) runner 125
"A többség tudja rólam, h szeretem a nagy ccm-s motort, sőt, ha valakinek volt már 125-250-500-as motoron eltöltött 10-15.000km-e / pár éve, és fejben is felnőtt, simán azt mondom továbbra is, h ráülhet egy ezer körüli, min 150 LE-s gépre."
Ehhez annyit tennék még hozzá, hogy sokat segíthez az autóval szerzett nagy rutin is. Nem csak a motor megfelelő kezelése fontos, hanem az is, hogy az ember jól reagáljon a közlekedési szituációkra. Volt már olyan túramotoros ismerősöm, aki végigjárt egy rakás tréninget, bejárta Európát, de a budapesti forgalomban olyan volt, mint egy ijedt kislány. Kérdeztem mi a szitu, azt mondta, utálja a nagyvárosokat, túl sok a kocsi, túl gyorsan jönnek a szituk és nagyon sokan agresszívek. Egyszerűen nincs ehhez a "dzsungelhez" hozzászokva.
(#108359) Chris0321
Szerintem ezt teljesen rosszul látod. Amikor összeáll egy ország energiamixe, az atomerőmű jellemzően éjjel-nappal termel, mert így a leggazdaságosabb. Ebből lesz az "éjszakai áram" is és éppen az elektromos közlekedési eszközök elterjedése segít kiegyenlíteni az éjszakai "völgyidőszakot". A fosszilis erőműveket pedig nappal, csúcsidőszakban indítják be, hogy a fogyasztás ingadozását velük kövessék le. A paksi atomáram jelenleg messze a legolcsóbb és a tárolásával messze kevesebb gond van, mint a légköri szennyezéssel.
-
#31733248
törölt tag
Így kell 26 lóerővel motort üldözni. Az Onroad hozta le a videót, onnan vettem át.
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #108746 üzenetére
Ma mentél a Könyves Kálmán körúton a Lágymányosi felé? Mert akkor igen.
-
-
#31733248
törölt tag
válasz z123456789 #108871 üzenetére
Így nekem is jobban tetszik. Sokkal.
Egy Honda X-ADV futott be első helyen a Gibraltár Ralin - azért ez nem rossz.
-
#31733248
törölt tag
válasz Geresics #108931 üzenetére
Nagyon sok embert beszippant a közösségi média, az influenszerek jelentős része erősen függővé válik. Nekem hat számjegyű követőm van a Facebookon, Magyarországon gyakorlatilag sehova nem mehetek el úgy, hogy ne ismerjenek meg, ez időnként azért terhes, pedig csak pozitív visszajelzések érnek el. De aki ezt nem tudja kezelni, az könnyen elszáll.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz gonger #109076 üzenetére
Meggyőződésem, hogy a jól láthatósági ruházat a biztonságunk szempontjából van annyira fontos (különösen városon belül), mint az, hogy motoros dzsekit hordjunk. Ordító a különbség az észlelhetőségben, különösen egy feketébe öltözött motoroshoz képest, nem véletlenül vannak már munkaruházat terén is a jól láthatóságra vonatkozó szabványok. Ebből kifolyólag UV színű sisakot javaslok, lehetőleg hasonló felsőruházattal. Fontos még, hogy legalább térdvédőd legyen, ez például könnyen és gyorsan felvehető.
A későbbi járműválasztásnál ajánlom figyelmedbe a Honda SH-kat, az itthon divatos Vespák helyett. Az olasz piac legkelendőbb robogója az SH150, a második az SH300, a harmadik legjobban fogyó az SH125 - az hazai márkák a fasorban sincsenek, nem véletlenül.
-
#31733248
törölt tag
válasz -Mike- #109104 üzenetére
Nekem mondjuk Budapesten belül is 50 km/h átlagsebességem van az SH-val, ami városon belül szerintem nem rossz. Otthontól (II.kerület) a munkahelyemig (Belváros) a 12 kilométeres út dugóban is 15 perc, a gyakorlott sportmotoros kollégák sem vernének rám egy percnél többet, pedig én ésszel megyek.
-
#31733248
törölt tag
válasz baboss #109171 üzenetére
Szerintem túl sok lesz ennyit menni napokon keresztül. Nyilván ízlés kérdése, de én napi 300 kilométernél nem szívesen motoroznék többet. Így gyakorlatilag nem lesz időtök a kényelmes nézelődésre. Megértem azt is, ha nem akartok városokat és múzeumokat látni, de szerintem élvezetesebb, ha az ember jobban el tud merülni az őt körülvevő környezet szépségeiben.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen TV-t vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- PHP programozás
- Computex 2024: az Acer Predator monitorok OLED lázban égnek
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Videó stream letöltése
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Windows 10
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen