-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #79335424 #77838 üzenetére
A hozzaallas kezd jo lenni. Csak nem gondolkodsz rendszerben.
Egy belsoegesu motor olajzo rendszeret uzemmeleg allapothoz meretezik. Minel tavolabb esik az olaj viszkozitasa ennel (20w) annal inkabb nem tudja feladatat ellatni. Minel kozelebb (0w) annal jobb.Olvasd el ezt
A mami is elkuldte az olajokat laborba hasznalat utan. A vegeredmeny az lett, hogy a surubb olaj ugyan jobban vedte a hengerfalat, de a siklocsapagyazas jobban kopott.
Mivel en rengeteg cikket elolvastam, es rengeteg informacionak utanamentem, igy nem fair a vitank.
Azt varom toled, hogy olvasd el a linket a tol cettig, +bar meg igy sem fektetsz annyi melot bele, mint en tettem) es utana alkoss velemenyt.
A szemelyemrol nyugodtan alkothatsz anelkul is, az internet anonimitasa illetve valamifele kozvetett pszichologiaja ugyis felerositi a kurvaanyazast. Ez engem hidegen hagy.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #79335424 #77842 üzenetére
Hogy hova tartozol... Megis honnan tudnam, hogy hova tartozol
Nem nehez engem megtalalni...
Ez megis mi akar lenni?Nem olvasgatni kell? Akkor megis hogyan bovitsem a tudasomat, amikor az 50 000 es teszteknel helyettem veszik kezbe a "harley" vezermutengelyeket, es merik meg, majd leirjak a szamokat, amiket en elolvasok. Ezzel mi a baj? (Jol tudom, mi a baj vele) Meg mindig tobb fogalmam lesz a dologrol, mint annak, aki szajhagyomany utjarol kap egy markabuzitol egy informaciocsomagot.
Hamarabb kapnak kenest, felul a himbatengelyekek vannak... Oke, tehat felul ugyanolyan hamar kap kenest, mint egy dohc? Dohc nal sem a butyok a gyenge pont ami szoroolajozott. Inkabb a veztengelycsapagy, ami azonnal kap olajat a pumpa miatt, de hogy jutottunk ide?
Ezek szerint a fotengely gorgoscsapagyas. Ez kifejezetten jo, mert nem sok baja lesz a hideginditastol, amire egy siklocsapagy erzekeny.Ennek a motornak teljesen mindegy milyen olaj megy bele.
Ettol fuggetlenul az egesz vitank, ami nem arrol szol, hogy mennyire vagyok hozzanemerto, mennyire nem igy kene csinalnom...
a 0w 50 meg mindig jobb olaj mint a 20w 50, ugyanolyan spec mellett.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #79335424 #77852 üzenetére
tovabbra sem tudom, honnan valo vagy. ezek a motorosklubok semmit nem mondanak nekem.
meg ha tudnam is, es abban a mesevilagban lennenk, erted. bekopogtatok.
- jonapot, a somatomot keresem, a persuader vagyok. volt egy nezetelteresunk, szerinte a 20 as olaj jobb mint a nullas, es meg is sertett tobbszor. megkerdojelezte a hozzaertesemet. ha megengedi, en most ezzel a kesztyuvel arcontorlom, (sajnos nem tudok mit tenni, csak maga van itt, mert a somatom valoszinuleg kamionozik, ezert magat kell arcontorolnom, maga ugyis kisebb nalam) es uzenem neki, hogy talalkozunk delben a templomtoronynal, lemosom a verevel a becsuletemen esett foltot.
ha esetleg a hulye hid darus ficko, aki felszemere vak es cukorbeteg, szoval ha az a fajanko miatt megint kesik a kirakodasnal, akkor kabe felegyig tudok varni, utana sajnos mennem kell a gyerekert az oviba.ne csinald mar, kinem szarja le, ki mit mond a masikrol. attol senki nem lesz tobb.
mitol lenne tobb az, hogy a kezedbe veszel egy veztengelyt? mitol lenne tobb a szamok nelkuli szajhagyomany? en most 30 ezer karaktert tudnek irni hogy milyen felrevezetesekben volt reszem.
mit tapasztaltal? auraja van annak a veztengelynek, amit nem lehet merni?ne hegyezzuk ki a veztengelyre. hidegen higabb olaj jobb, ez biztos. lehet meg sem erzed, ezt tobbszor leirtam mar neked. tokmindegy mit teszel bele.
ugyanugy beszelsz mint az oreg szakik. ezektol az emberektol egy ido utan nem lehet fejlodni mert a szamokkal nem tudnak mit kezdeni. es teljesen tudomanytalan indokokhoz nyulnak, hogy meggyozzenek, pl amit te is mondasz, hogy vedd kezbe. minek? ezzel mit bizonyitasz? hogy milyen nehez?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #79335424 #77861 üzenetére
akkor a vegere valahogy sikerult nekem lennem a szar alaknak.
a fingfureszelesunk egy teljesen artatlan dologbol jott.
tobbszor irtam, nem az olajvalasztasodat biralom. tobbszor irtam, nem fogsz semmit erezni, ha mast hasznalsz.
csupan az erdekelt, a harley nev mennyit dob ra az olaj arara.
nem mondtam, hogy rosszul csinalsz barmit.
erre te megsertodsz, meg kihivsz parbajoznimatekos megmondoember
sportmotorra beregelek ilyen nevvel, eskuszom.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
valszeg azert, mert egy 5w40 es olaj eleg draga. (maga a viszkozitasertek feltetelezi hogy fullszint, mivel mas nem tud lenni) ennel rosszabb a 15w40 hideginditas szempontjabol. egesz egyszeruen olcsobb fenntartani igy egy jarmuvet, ennek ellenere a 5w jobb lenne neki. ha elolvasod a linket, vilagos lesz.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #77904 üzenetére
Mert fekpadon van.
Erdemes megnezni mennyi benzin pattan le a szivoszeleprol, (okadja kifele a benzint, holott szivja) illetve fordul meg a gazoszlop attol, hogy nincs airbox, illetve ha ez a gazoszlop ujra atmegy a fuvokan, akkor 2x es benzint visz magaval.A megoldas mindenesetre nagyon erdekes, hogy a reszterhelestu egyben fuvoka is.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #77912 üzenetére
Tul sok problemarol nem tudok en sem, olvastam, hogy a valto sok felhasznalonal futyul, de hatalmas a szoras, valaki 30 ezret belerak meg a sikito valtoba, ugy hogy hasznalt motort vett, es nincs baja. Irtak azt is, hogy kerulni kell az alacsony fordulatrol kigyorsitast. Igy kerulheto el a valtokopas. Ez szerintem nem allja meg a helyet. Alacsony fordulaton nincs akkora nyomatek, 4000-7000 ig a legnagyobb, kb ugyanakkora. Ha kap a valto, akkor a ket fordulat kozott kapja a legnagyobbat. Alatta, ha hasznalod a kuplungban van meneszto, a hatso lanckerekben ugyancsak meneszto van, hogy a szogsebesseggyorsulast kisimitsa, es ne rangassa szet. Szerintem ha szet kell hullania, azt akarhogy hasznalod, szet fog hullani. (Maganvelemeny)
Nyakcsapagy erzekeny, rugoi puhak, elol-hatul.
Amugy meg fesszab, generator, lancfeszito az osszes japannal gond lehet, sot igazabol az osszes gyartmanynal. Ezen sporolnak a legtobbet. Szoras kerdese.
De a motor maga rengeteget kibir.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #77920 üzenetére
Probaljatok gyakorlaton valahogy frecskahoz kerulni.
Nekem nagyon szimpatikus a hozzaallasa.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Az alacsony fordulaton, ahol egy sornegy rangat- az azert rangat, mert alig van ero. Kevesebb hengerrel nagyobb lenne a terheles. De 4 hengerrel harmatgyenge, amikor rangat.
Ezt en nem vennem szamitasba. Meneszto is van.
Olajozasa nem olyan, mint egy siklocsapagynak. Itt az olajfilm sztatikusan tapad a femre, illetve az olaj a tengelyek furataiban fut, es az locsolja a valtofogaskerekekre, de itt nem a mennyiseggel lesz a baj. barmilyen olajfilm is van, az meg fog szakadni. Ha nem szakadna meg, eleg lenne az autoolaj. Ahol megszakad, a ket felulet osszeer, hovillanas lesz, amivel reagal az olaj ep adaleka. Igy nem fog elkopni, de nem beszelhetunk olyan kenesrol, mint egy hidrosztatikus csapagynal, ahol teljesen el van szeparalva a ket alkatresz, es fordulatszam fuggvenyeben a ket alkatresz kozotti olaj nyomasa no. Igy nem is fog javulni a kenes a valtonal, legalabbis a tobb olaj nem egyenlo a jobb kenessel, mert ugyis kinyomja.
Nem ilyen okokat feltetelezek.
Nekem nem all meg ez az allitas, hogy alulrol nem szaban nagygazt adni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Ha rosszul lenne megtervezve az olajzasa, akkor annak mar szeriahiba lenne a neve, es rengeteg meghibasodas lenne. Ennyire nem lehet elrontani egy olajzorendszert. Ha ennyire keves olajat kapna, akkor a csapagyak is gyenge pont lenne.
A feluletkezelese ha mas, akkor inkabb ott van a kutya elasva. A gsxr 1100 tulajdonsagairol mondjuk tasit nem kerdeznem, mert egyertelmuen a legjobb motor a vilagon. Szerinte.
A feluletkezelese meg indukcios edzes, esetleg cementalas. Ha sporolasbol nem edzettek meg rendesen, akkor (es ez a legeletszerubb) tud kulonbseg lenni koztuk.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
termeszetesen az hiba, de en nem hallottam sok ilyen hibarol. a feluletedzes, betetedzes tulajdonsaga, hogy ha elkopik, azonnal a puha fem kovetkezik, es pillanatok alatt ledaralja a fogat. nem megy el bugva 30 e km-t.
pedig sok bandit bug. erre ertettemNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
Nem.
A kerdes bonyolultabb ennel.
Az "ert hozza" kifejezest definialjuk.
Kijon egy mernok az iskolabol. Elromlik a 30 eves szogegyszeru membranvezerleses 2T robogoja. Tisztaban van a motor mukodesevel, megsem fogja tudni megcsinalni, csak rengeteg ido mulva kovetkezteti ki, mi baja, kiserletezesek soran.
Van egy troger szerelo. Keveset tud az elmeletrol, de a hibajelensegeket megtanulta, es megtanulta ezeket elharitani. Nagyjabol van kepben. Ha valami szokatlan hiba tortenik, akkor van bajban, illetve nagyobb hajlama lesz hinni dolgokat.Ez egy egyszeru szakma szerintem. Egy nagy lego. Van manualod, ertekeid. Ezeket ha betartod, nem tudsz nagyon hibazni.
A problemat akkor okozzak maguknak a szakemberek, amikor okosabbak kezdik magukat erezni,es egyszerusitenek, nepi megfigyeleseken alapulo diagnosztikat csinalnak, mert
A., Lustak
B., Nincs penz arra a muszerre, amivel merni lehetne egy bizonyos jelenseget.
Ez vezet a hit vilagaba. Amikor hallas utan megmondja valaki, mivel van baj. Amikor dorzsoljuk az olajat az ujjainkkal, ey megallapitunk valamit.Tasi videoi erdekesek.
Vagy nem tudja kifejezni magat, es egy mondaton belul 3x valt temat, csak ezt nem arulja el, vagy tenyleg nem latja at nehany dolog mukodeset.
Amit meg megallapit kezratetellel, pl hogy szemlelteti egy dugattyuval, hogyan tori meg az olajfilmet a hengerfalon. Nem vall nagy rendszerszintu gondolkodasra. Az elmelete alapjan nem hordosan kellene kopnia a hengereknek, hanem az also es felso holtponton, hiszen ott megall a dugattyu.
Esatobbi.
Ennek ellenere. Ha igenyes munkat csinal. Ertsd, kicsereli azt, ami rossz, beallitja arra az ertekre, ami le van irva, stb. Mi bajt csinalhatna?
Mit tud elrontani?
Nem a munkaja minoseget osztalyoztuk, hanem azt, ami a videokban van. Az meg szerintem szar.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #78005 üzenetére
xr 600 hoz nem ertek.
amivel van tapasztalatom: nagyjabol pariban van vele a ttr 600, ami mind meretre, sulyra, kb ugyanaz, (de utana kene nezni) ebbol kiindulva a ttr is levegos, a futomuve viszont sokkal jobb, az supermotositasra joval alkalmasabb szerintem, mint egy xr, es meg a terepkepessegei is nagyonjok, drz 400 at veri. pontosan nem tudom hogy csinaltak annyira jora, de mentem vele, es tenyleg fasza. talan geometria is mas, mint a drznel. Oke drzt nem nehez megutni, de egy nagyobb kobcentis levegos blokkos regi szartol nem varja el az ember.
bar addig ultem rajta utaskent, amig benzint hoztunk egy kutrol a dtbe, felkezzel, nem talaltam veszesnek, szerintem ketszemelynek nem rossz, raadasul vekonyabb az ulese.
de amugy az eredeti kerdeshez nem tudok hozzaszolni[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #78007 üzenetére
a segedvaz nem tudom mit bir, a futomuvet viszont meregetni kellene. ha 17 es kereket raksz bele, talan kisebb utanfutast kene neki csinalni, szerintem be lehet allitani ugy, hogy jo legyen, de mindenkepp a gyari mereteket megnezni, es kiserletezni egy picit, hogy jobb supermoto felnivel.
viszont nem usd villa, mint a ttr en, ami felul a nyaknal elegge rugalmas. egy nagyobb supermoto fekkel ebbol lehetnek buta viselkedesek, de semmi olyan, amit ne lehetne kezelni. szerencsesebb lenne usd villa.
ennek ellenere szerintem kivitelezhetoNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz D1Rect #78029 üzenetére
Utcai hasznalatnal aligha.
Mas gondjai voltak.
Eloszor is a 151 loerobol 140 et tudott.
A blokk torik a villa bekotesi pontoknal, hajlamos a hengerek kozott repedni az ontveny. Elso fektarcsak nagyon hamar elvetemednek. Fesszab es generator problemak. Hajtastol fuggoen valto is meg tud kotlani.
Mindezek nagy szorassal szeriakra jellemzoek, ezekre kell odafigyelniNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz D1Rect #78034 üzenetére
Az interneten?
Markaspecifikus forumok, azon belul is szigoruan azok a tortenetek, amik egy konkret posztoloval megtortentek, nem azok, amik valki.massal.
Motorradonline 50000 km es tartostesztjei, azon belul is olvasoi levelek.
Es informacioban gazdag cikkek. Gondolok en arra, amikor a Ricsi bonto ls srac irta le, hogy mik kotlanak meg milyen motorokban, azt alapul veve, hogy mennyi alkatreszt keresnek rajta. Ez eleg hasznos tud lenni.
Meg youtub-ot is nezegetem, vannak felhasznalok, akik vegigposztoljak a motorjuk eletet, ez azert nagyon hasznos, mert latod, mennyire tud motorozni, mennyire gyilkolja a gepet, es milyen hibak jonnek elo.
Ez nem egy oras melo...Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #78045 üzenetére
Ja igen, motorrad hoz tartozo ps magazin kaufberatung cikksorozat, sajnos keves marka/tipus van leirva, de azok nagyon hasznosak.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #78083 üzenetére
Altalaban a felerosodo zaj viszkozitas kulonbsegbol adodik, a valto pedig abbol, hogy jaso ma vagy ma2 olajat vettel. Tehat az adalekolason mulik. De az olajnak nem feladata a zajcsillapitas.
Leginkabb a kuplung adalekolasat erzi a legjobban az ember olajok kozottRemelem a 4 kijelento mondatommal nem sertettem meg senkit.
Remelem sikerult mindenkiben azt a benyomast keltenem, hogy erdekel, hogy megsertettem-e valakit.
Nem vagyok jaratos a szocialis erintkezesekben...
Nem tunt ugy, hogy biralom barkinek a barmilyen donteset, illetve nem motivaltam gondolkodasra senkit... Szerintem most mindenki szamara szimpatikus vagyok.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Polemius #78100 üzenetére
Az egyik olaj surubb azon a bizonyos homersekleten. Nem befolyasolja az uzemet. Ezert lesz az egyikkel zajosabb, a masikkal nem. Nem kell foglalkozni vele. Nagyot csattanni ket dolog miatt tud. Suru az olaj, illetve a kuplunghoz az adalekolasa mas. Elobb emlitett jaso ma ea jaso ma2. Ugyancsak nem karos, nem ad kepet az olaj minosegerol.
Hamisolaj.
Volt egy cikk miszerint magyarorszagon 3 bol 2 olaj hamis.
A cikk arra alapult, hogy ennyi afat es termekdijat vallanak be a forgalmazott olaj utan, mert akkoriban onbevallasos rendszer volt. Tehat ez eleg nagy hoax volt, de az, aki nem jaratos az ugyben, vagy nem olvasta vegig a cikket/nem ertelmezte, az menthetetlenul befosott.
Szo volt meg a hamisitas modjarol. Egyesek szerint trafoolajat csomagolnak castrol dobozba, masok szerint a legpuruttyabb alap olajat.
valamelyik totalcarosnak a burgmanja lett hajtorudas, ezt azonnal a hamis olajra fogta, holott egy autohoz erto szemely volt. Trafoolajos castrolt vizionalt. En bizony azonnal bevizsgaltattam volna
De az hogy lehet, hogy a hajtorudcsapagy kapott, de mas nem?
Trafoolaj elmelet: a trafoolaj 40 fokon rendelkezik olyan viszkozitassal, mint egy xw-40 es olaj 100 fokon. Azonnal feltunne. Nincs benne habosodasgato, nincs benne detergens adalek. Kihuzod a nivopalcat, egy mero habnak kell lennie. A siklocsapagyaknal nem lesz akkora problema, oda akar vizet is lehetne hasznalni, itt a szoroolajozassal kent alkatreszek mennenek azonnal tonkre, ebben biztos vagyok. Motul 300 at hasznalok figyelem, ennek a fajta olajnak a habosodasgatlasa atlagon aluli, illetve a valto vedelme is, lehet habbal talalkozni, ennek ellenere nem hamis az olaj.
Rosszabb minosegu olaj elmelet: Europa szabalyozza, milyen specifikacioju olajok kerulhetnek forgalomba azaz milyen letezhet egyaltalan. Nem kapsz szar olajat. Lehet, hogy nem lesz olyan minosegu olaj, mint egy fullszint, de ezt nem fogod eszrevenni utcai hasznalatnal, sem zajrol, sem kopasrol.
Teljesen alaptalan felelem velemenyem szerint.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Polemius #78100 üzenetére
Olajcsere utan elmeletileg surubb az olaj, mint elotte. (Viszkozitasstabilitas) utana kezd el higulni, ahogy hasznalod. En sosem ereztem jobbnak a valtot olajcsere utan, pedig szerintem kiprobaltam az osszes letezo olajat a piacon. Valtozast csak kisebb motoroknal ereztem hasznalat soran, ahol a kuplung sokkal erzekenyebb az olajra, mint a nagyoknal altalaban. Sajnos az osszesnel leegettem a kuplungot, igy nem biztos, hogy az olajat ereztem
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #78105 üzenetére
Ertsd jol, amit irok.
Nem ugyanolyan a legroszabb olaj, mint a legjobb.
De nem lehet forgalomban egy bizonyos teljesitmenyszint alatt olaj.
Bar egy tesco nem fog hamis olajat arulni. A tesconak sincsenek finomitoi, valami nagyobb olajgyarto olajat matricazzak at.
De olyat nem tudsz csinalni, hogy belerakod az autoba/motorba es tonkremegy.
Termeszetesen azzal csak jot teszel, ha egy draga olajat vasarolsz.
Bar az altalam linkelt olajtesztnel sem egyertelmu, hogy a draga jobb minden teruleten, ugyanis a motul 300 nem szerepelt jol a valtovedelemnel, a habosodasgatlasban, es az oxidacios vizsgalatnal sem annal a tesztnel.
De ezt sem fogod megerezni. Csak a sok reklam miatt azt hiszed, ez a legjobb. Az olajok minosege amugy is hullamzik. Nem tudnak ugyanolyat csinalni mindig.
[link]
Nagyonregi cikk, es mar ki tudja mi igaz belole.
De erdemes atnezni.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz demars #78129 üzenetére
Cbf nagyon erzekeny a gyertyara. Ha beleraksz 8as helyett 9 est akkor hideginditasnal le fogja kopni. Ha az elsonel nem kopi le, akkor ha n melegitetted be teljesen a blokkot, es nem tisztult ki a gyertya, akkor a masodiknal fogja.
En inkabb szigoruan a gyarit raknam, foleg, hogy a cbf nagyon kenyes a hideginditasnal. Nyaron is, nem csak hidegben.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
A szintetikus olajfilm stabilabb, ezert jobb, ha szinterikisat raksz meg regi motorba is. A kuplunggal sem lesz baj, inkabb regen gyartottak olyan anyagu szimeringeket, amik nem birtak a szintetikus olajat. De nem lehet tudni, mennyi motor erintett.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Polemius #78134 üzenetére
40 es es 50 es kozott lesz is kulonbseg. Illetve kerdes hogy jaso ma, vagy ma2. Ezeket a kulonbsegeket erzi az ember zajban, es valtoban.
Regebbi motoroknal csak a tomitesek anyaga a kerdeses. A szintetikus a legjobb barmilyen motornak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- TCL LCD és LED TV-k
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- OTP Bank topic
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nők, nőügyek (18+)
- Politika
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen