-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #62871 üzenetére
mar beszeltuk, hogy a karbi tisztitas csak akkor jo, ha sokaig allt a motor, es belekovult a benzin. (esetleg rozsdas tanknal) ekkor valamelyik rendszer nem fog mukodni. alapjarati, esetleg teljesitmenyrendszer. egyertelmu jelei vannak, pl nincs alapjarat, stb. nalad azt is beszeltuk, hogy valszeg a hengered nem megy, mert ossze vissza megy az alapjaratod. (hol bejon az egyik henger, hol nem) mielott barmilyen karbiba belebonyolodnal, merj kompressziot. es illene szelephezagot is nezni.
ha mindezek jok, lehet siman ki van kopva valami. egy tisztitas semmit nem fog ezekkel a jelensegekkel csinalni. a nagygazra fulladas valamilyen tolozarproblemara utal, de lehet hromhengerezes is. az utolso lenne a karbitisztitas, amit csinalnek.
eloszor a problemat kellene megkeresni, nem ossze-vissza csinalni barmit, amihez kedve van az embernek. megvan a menete a hibaszuresnek. tehat eloszor allapitsd meg a hibat, es az okat.ez igy sztm idopocsekolas.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
az, hogy a japan 2T motorok kb 6.5:1 hez kompresszioviszonnyal rendelkeznek. a honda rs 125-250 is nagyon alacsony, viszonyitaskepp egy rotax 2T 12:1 szokott lenni.
milyen japan 2T motorban lattal meg dekompresszort, hogy neked ilyen megszokott?[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz baboss #62882 üzenetére
altalaban ezt a bizonyos csuklast a tolozar membranjanak repedese szokta okozni, ahol falsot sziv a Motor, illetve fojtoszeleptengely az alapjaratingadozast, ahol ugyanugy tobbletlevegot sziv, vagy uszoszint hiba. de nyitott kipufogo is. egy karbiszinkron semmit nem javit a helyzeten, az csak az also 1/4 gazallason csinal barmit is, tehat teljesitmenybe nem szol bele.
szeleptomitetlenseg miatti keverekbaj talan okozhatja, de epp ezert kell kompressziot merni, hogy Eleve ki legyen szurve a nagy hiba.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #62889 üzenetére
Hat en is furan nezek amikor egy kezzel hajtott dugattyuval szemlelteti, h miert tesz rosszat az alacsony fordulat egy motornak. Azert az felelmetes, amikor erre alapoz valaki egy elmeletet. Illetve akkor mar arra is kivancsi lennek, h a dugattyu also es felso holtponton a leglassabb, es a loketkozepen a leggyorsabb. Ha atultetjuk az o elmeletet a valosagba, a hengerkopas a ket holtponton kovetkezne be. (bar mertem mar olyat is) ehelyett a hordos kopassal most mit kezdjunk? Mert az egy letezo dolog. Amugy nem ismerem, de alap, h nem sztereotipizalunk semmit ebben a szakmaban, mert ahany konstrukcio, annyi fele valosag.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #79335424 #62893 üzenetére
Ez alapjan frecska eleg rossz poziciobol indul, ugyanis o muhelytanar is
De aktivan szerel motort is. Bar engem nem tanitott, csak helyettesitette aszalost, de ra semmikepp nem mondanam, h nem ert hozza, es nagyon szimpatikus szamomra a hozzaallasa a szereleshez.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #62895 üzenetére
Termeszetesen van.
Es attol, hogy jopar nem tudja mi az a hidegoldali viszkozitas, vagy nincs tisztaban a venturi elvvel, essatobbi, egy olajcseret, karbiszinkront, egyeb bonyolultabb feladatokat meg tud oldani.
A hozzaallassal szokott nekem a bajom lenni. Ez a szakma olyan, h addig, amig nem mersz, nem tudsz semmit. Es van aki meresek nelkul akar megoldani problemakat, es talal ki torvenyszerusegeket.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #62903 üzenetére
dehogynem tud.
a gyanum, miszerint haromhengerezik, ezzel, hogy az egyikben 6 van, en mar lassan biztosra veszem.
mar 7.5 os kompresszioval Sem tudok gyakran mit kezdeni, ha a tobbi viszonylag jo allapotban van es 10-9 bar suritesi vegnyomassal rendelkezik. a Service Manual egyreszt megadja, hogy mekkora a hengerek kozotti suritesi vegnyomas kulonbseg, ami meg elmegy, illetve megadja, hogy mekkora a legalso erteke. ez a Motor nagyon kopott. 10 felett kellene lennie mindnek.
a kompresszivioszony, csak egy viszonyszam, azt mutatja, hogy mennyire nyomod ossze a beszivott kevereket. ez statikus kornyezetben, tehat a valosagtol ahogy egyre jobb a hatasfoka a motornak, annal inkabb elter.
most, hogy kompressziot mertel, meg kene nezni, hogy mi okozza a nagyonrossz kompresszioertekeket.
kezdenem egy szelephezag meressel, ugyanis a nagyfordulatu Japan sornegyek kivetel nelkul elfogyasztjak a hezagot, soha nem no a hezag. (kiveve, ha nagy baj van a vezermutengely csapagyazasban, es elkezd felfele maszni a vezermutengely, igy novelve a hezagot)
illetve henger-dugattyu illesztes, gyuruhezag meres kovetkezik.
ez a blokk jelenlegi allapotaban Kuka.a tolozarak a fojtoszelepek elott vannak, ezeket szivja fel a karburator torokban a gazoszlop vakuuma.
minel kisebb a nyomasa a karbi torkaban levo gazoszlopnak annal inkabb nyit a tolozar. igy nem fordulhat elo az, hogy hirtelen nagy fojtoszelepallasnal a gazoszlop sebessege annyira lecsokkenjen, (ezzel egyutt a nyomasa is megnojon) hogy ne tudjon eleg benzint felvenni az uszohazbol.
tehat a legkori nyomas, ami az uszohazra nehezedik nyomja ki a fuvokakon keresztul a benzint a mozgo gazoszlop kisebb nyomasa hatasara. a legkori nyomasnak mindig nagyobbnak kell lennie, mint a gazoszlop nyomasanak, ezert is allando nyomaskulonbsegu karburator a neve.
ha ez a tolozar nem lenne, mindig ugy viselkedne a Motor, mint ahogy most a tied, csuklana hirtelen gazra.
ezert a siktolattyus versenykarburatorokban egy gyorsitofuvokat hasznalnak, ami ilyenkor benzint spriccel a szivotorokba. mert ott nincs tolozar.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #62902 üzenetére
a karbi altalaban mindig tiszta. ha nem tiszta, nem mukodik a Motor. ezert Sem szokott semmit megoldani karbitisztitas, mert ha ott barmi mocsok van, az azonnal nem mukodik.
a legritkabb esetekben szokott piszkos karburator lenni a problema. hosszan, evekre lerakott motoroknal, vagy rozsdas tankkar rendelkezo motoroknal tud elofordulni. csak ugy nem piszkolodik, legalabbis en soha nem tapasztaltam olyat, hogy csak ugy tisztitani kellene egy karburatort.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz sajtee #62911 üzenetére
Volt szerencsem xt125 hoz egy dirt track kepzesen. A 95 ot ket szemellyel csak kiforgatva fogja elerni, az kb a vegsebessege annak a motornak. Oruljunk, ha egy szemellyel eleri.
Nincs sok ereje, a labtartoi sztm rossz helyen vannak, nem tul magas, es a kormanya sem jo, igy nagyon faraszto volt terepen nekem. Ellenben keveset fogyaszt, es igenytelen.
A jo hir viszont az, h ha motorozas a fo szempont, azt barmivel meg tudod valositani, igy szinte mindegy, mivan alattad.
Legszivesebben azt a magyar piacon nemletezo 350 es kategoriat ajanlanam, amiben a tt350 es a dr350 szerepel.
Meg szoba johetne a 2T is, az 2 szemellyel sem jon zavarba, illetve a szazas utazohoz sem kell kinozni, de ahhoz nagyon kene erteni, mert rengeteg hulladek van a piacon.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Kolondrum #62976 üzenetére
Nagyszeru. Irogatsz a forumra, de hogy minek, nah, azt a logikat en nem ertem.
Tobbszor megosztottad az ilyen jellegu tapasztalataidat, amire ugy tudok reagalni, h sajat magaddal baszol ki. Egyszer az a bajod, h nyajasak, egyszer az, h nem koszon. En teged a forum megnyilvanulasaid alapjan a nem vasarlo kategoriaba sorolnalak ugyancsak. Es eniselkuldenelek a pcsaba, h ne rabold az idomet.
Mindig a hiszti. Mar tanacskent megjegyeztem, h ne azt nezd, h mennyi oehet valakinek a haszna, ne azt nezd, h milyen arca van, vagy hogy eppen milyen hangosan kohog, vagy a kezet a szaja ele rakja-e, meg leeszi-e a teritot, es balkezben hasznalja-e a villat.
Neked az a lenyeges, h milyen a motor ar ertek aranya, es hol helyezkedik el a piacon.
Te nem ezeket vizsgalod, csak puffogsz mint egy nyugdijas, es gyujto hangulatu hsz eket gyartasz, h segitsunk haragudni. De minek? Minek? Haragudni egyedul is tudsz. Mast se tudsz.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #62988 üzenetére
az olcsot nem ajanlom, mert annyira nem is olcso, mert az a/5 os meret kerul annyiba, mint mas majd egy negyzetmetere, illetve benne van a pakliban, hogy belteri hasznalatra van, es a ragasztoja Sem birja sokaig. uv megeszi. mindenkepp jarmudekoraciohoz hasznalt foliakat keressetek, oracal, avery.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #62989 üzenetére
hat ott csak az elindulasnal kell kuplung, onnantol kezdve ugyanaz, mint robogonal, gazzal egyutt nyomod a hatso feket. nem jatszol a kuplunggal. nem mindegy robogonal Sem, melyiket huzod. teljesen mas geometriaja lesz egy elsofeknel, mint hatsonal.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #62995 üzenetére
Persze, konyebb, nem is arra reagaltam, hanem a kuplungra, meg a fekre.
Neked olyan lassan kellett menni, hogy majdnem lefulladt a vfr, es bele kellett nyulni a kuplungba?
Azt tanitjak, h gaz+hatsofekkel ledontod, es fek felengedessel felegyenesited.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #63027 üzenetére
Jo, de egy tapasztaltabb motoros azert tudja megcsinalni, mert nem nyul bele a kuplungba. Az egesz arra alapul, h csak egyetlen kart kell kezelned a gepeszkedes helyett, amivel nem megy ossze vissza a geometria, es nem lesz olyan erzesed, h elesel. Ezek szerint a tempo nem volt elegseges... Igy ertheto a dolog, csak bolyakerulgetesre nem jo modszer.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
mondjuk formatervrol nincs ertelme vitatkozni.
egyreszt a gyartok kikutatjak, mi kell a legtobb fizetokepes embernek, jobban tudjak mi a jo, mint mi.
masreszt az hogy neked nem tetszik... na igen. egy velemeny a sok kozula suzuki formatervre visszaterve, Somatom altal emlegetett katanat 79-80 ban a target design nemet ceg tervezte, baromi nagyot utott. senki nem ertette 82 ben, es a kutya nem vette a katanat. epp ezert lett kult motor es jott vissza retrokent a japan belpiacra 250-400 askent
tobbek kozott ok terveztek a sachs beast et is, 145 kg, 100 loero. hihetetlenul eltalalt koncepcio. nulla felesleg van a motoron. egy tokeletes motor, amit senki nem ert meg, igy nem is kerult soha gyartasba, pedig kb 16 evvel ezelott letezett.
ok csinaltak az osszes madass koncepciot is.engem nagyon erdekel a motorok formaterve, iletve ez a vilag, de semmikepp nem allitanek fel semmilyen szelsoseges velemenyt, mert sok ertelme nincs, foleg ha az ember egy kicsit elmelyul benne.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63112 üzenetére
A gpz nem sportmotor. Inkabb sporttura. (ha mar itt is elfaradsz hamar, akkor sportmotoron plane)
Az vilagos, h tajekozatlan vagy, nem baj. Csak hasznald egy picit a jozan paraszti eszed. Miert kenyelmetlen a sportmotor? Mire van tervezve? Ket szemelyre? Esetleg arra, h kenyelmesen eljuss vele a bol b be? Valoszinuleg nem. Tehat. Szukseged van valoban sportmotorra? Sztm ha ilyen kerdesek fogalmazodnak meg, akkor pont nem arra akarod hasznalni, amire gyartva lettek, igy egy ontokonszuras lesz az egeszbol.
Infot a szalonokban talalsz, ra kell ulni.
Menetstabilizatorok 600 asnal nincsenek, (gondolom kiporgesgatlorol beszelunk) elvetve vannak mindenfele megoldasok a csuszokuplung kivaltasara, de valodi menetstabilizator az ezreseken van, h uralni tudd a 200 lovat abs el karoltve. Abs viszont mar 600 asokon is van.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63120 üzenetére
Sztm legyen az, h az elobb kertel tanacsot a topicban, en adtam, te meg nem fogadod meg, es ket het mulva megint megkerdezed, egeszen addig, amig neked nem tetszo valaszt nem kapsz.
Amit szeretnel az nincs.
Sztm keves lesz a keret.
A tobbit sajat magad is ki tudod deriteni egy kis guglizassal.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz StoneBridge #63132 üzenetére
Sok mindentol fugg.
Nem mindegyiket lehet javitani.Teasüti jo anyagismeretbol, most feccolhetne egy kis energiat a topicba
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63146 üzenetére
Engem mindig azzal riogattak, h egy dolog az anyag, de hegesztesnel mashogy kristalyosodik a hoterhelest kapo resz, igy mas jellemzoi lesznek, es elmeletileg feszultsegoldo hokezelesnek kene alavetni ha vki belejavit egy aluvazba, vagy barmilyen aluontvenybe. Ezt nemigen csinalja senki.
En eddig ami javitasokat lattam ezeken az aluontvenyeken, azok mind toressel jartak a kesobbiekben. Raadasul nehany motor labtarto aluontvenye tele van buborekkal, amit javitani nem tudom hogy lehetne.A tobbi kerdesedre te is tudod a valaszt.
Egy menetstabilizatort csak a premium modellek kapnak, igy en azt tippelem, h a zaszloshajok kapjak, pl premium sportmotorok, premium turamotorok. De guglizz ra, mibe epitik a bosch t.
Epp ezert keveslem a keretet.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #63179 üzenetére
En pl megorulnek, ha nem tudnek felszabadultan motorozni, mert felteni kell mindentol a technikat.
Ez kb a teve taviranyito lecelofanozasa
Amennyiben valaki celofanozza, attol elnezest kerek. De akkor is, nagyon ciki!Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
nem.
korabban az volt, hogy hsm reflexei jobbak, mint egy abs, es nem fog satuzni elsovel egy veszhelyzet kellos kozepen, hanem szep finoman elinditja a fekezest egy lehelletnyi fekkel, hogy beuljon az eleje majd ..blablabla.most eljutottunk odaig, hogy megerti, hogy ezt rajta kivul nem mindenki tudja megcsinalni, es hogy ezeknek a szegeny, nyomiknak kifejlesztettek egy abs nevu rendszert
nem szemelyeskedem, dehat ez van
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63218 üzenetére
S1000rr en, ami msc t hasznal, van mode kapcsolo. Eleg paraszt, ha igy kell megoldani, de rengeteg mas tenyezo is nagyon fontos. Es kb holdkompnyi szezorokkal kene felszerelni, hogy mindent tekintetbe vegyen. A kezdeti dtc ket pl egy mas meretu gumival elmeletileg agyonvagtad. Legalabbis olvastam egy cikkben, h problemat okozott.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Kerekparos multat szerintem nem nagyon tudod atultetni olyan szinten, ahogy irod. De tenyleg kivancsi vagyok mar egy fektavodra
De ki tudja, ha tokos gyerek vagy, es az elso fekedet hasznaltad valoban, ki tudja, a feknyomasponthoz es annak erzesehez van koze, tehat legyen ugy, h megis at tudod ultetni, nem ez a hihetetlen.Az abs el, mint mondtam azert jarsz jol, mert egy utolso hulladek cbf600 ason ha megtanulod hasznalni, (es meg kell, hogy mik a hataraid ugy, abs el) ledontve satufeknel csak arra kell koncentralnod, hogy az alulkormanyzott motorodat - ami tolja az elso kereket, de nem fikalsz el nagyon-nagyon hosszu ideig - mikor allitsd fel. Es nem ugy, mint abs nelkul, a foldrol
Az a baj, h ezt ki kene probalbod, es igazabol mindig ott verzik el az egesz hozzaallasod, h tapasztalas nelkul, fejben te kigondolsz dolgokat, es ragaszkodsz ahhoz a fajta valosaghoz, ugy, h nem volt abs es motorral semmilyen elmenyed, ami ennyi agalo hsz utan is az achilles sarkad barmilyen abs vitaban
A masodik fejben eldontott dolog pedig, h hogyan kell fekezni, es hogy te hogy fogsz reagalni egy veszhelyzetben. Ez fejben nalad le van jatszva, es te egy kibaszott terminator vagy, aki egy tartalykocsi tengelye kozeledtenel sem fogsz satuzni, mert te ra vagy keszulve es szepen elinditod a fekezest esatobbi. Nem erdekel, h a combcsontodon fustol a teherautogumi, te nem fogsz satuzni, hiszen uriemberek vagyunk, egyenes hattal, finom fekezessel allunk meg.De mar megint elkezdodott
Szoval en most hoznam a jegyzeteimet az olajokrol[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz V.Stryker #63260 üzenetére
Kerekparnal nem ez a problema. Ha tenyleg fasza feke van, akkor ez igy van, ahogy mondja, nem ez a baj. Es mint mar mondtam, a fekkezelest is meg lehet tanulni, amit at is lehet ultetni motorra, de akkor ha egy adrenalinfuggo vagy, es imadod ezeket a helyzeteket, direkt ezeket keresed, es tenyleg megcsusztatod a kerekpar elso kereket murvan. Ehhez mar testhelyezes is kell, tehat aktivan hasznalnod kene a sulypontodat. A csuszaspontot ha ennyire erzi valaki, az motoron is fogja. Ezt igy elfogadom. Maga az elsokerek megcsusztatas tehat menni fog.
Ami nem stimmel, hogy az arcunk tul nagy ehhez
En nem fogalmaznek ugy, hogy egy kerekpar-murva utan egy motort aszfalton fekezni lofasz dolog. Meg egy sor masik dolgot sem, es az sem stimmel, h nem latom azt a megnyilvanulasokbol, h tisztaban lennenk jopar dologgal, ami ehhez a tudashoz kell.
De mondom, hszek alapjan nekem beszur az euroring celegyenes utani balos utan, es kirohogNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz mindkilla #63259 üzenetére
Az elmult evekben rengeteg hszt gyartottunk ebben a temaban. Hogyan is irjam le...megkimellek a felesleges civodastol, es az unalmas, megbizhatatlan adatoktol. A lenyeg, amolyan ha nincs akvariumod buzi vagy stilisban:
Az egesz egy hitvita. Ontsd bele a gyari ajanlast gyakran.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Nah pont errol beszelek.
Olvasom a reakcod. Mindig faszan fekezel.
Akkor elmondom az en tapasztalataimat.
Ha nem gyakoroltam a fekezest vagy kihagytam egy honapot, az a koridokben masodperceket jelentett. A fekezes gyakorlasa sokszor abbol allt, h az elsokereket sikitasig fekezni, illetve szarabb utakon ilyenkor keresztbe is fordult nehanyszor. Palxan pedig beereszteni iven, a leheto legtobbet. Meg a puha futomuves mz is sikitott, mikor elestem, es dobbenet mit lehetett leboritva fekezni vele
Ha nem intenziven gyakoroltam, pofaraeses hatarig, egyszeruen kellett tobb edzes, mire sikerult ugyanazt a szintet hoznom.
Eppen ezert nem tudsz tokeleteset fekezni (bocsanat, en nem tudok), ha kihagysz idot. Mar a legkisebb idokihagyas nalam csunyan ronditott az idoben.
Erre te leirod, hogy ez megy ha sokat csinaltad elotte. Pasztmeg. Megint nem stimmel nalam valami
Egett hatsobetet? Az miert rajzol nyolcast? Az nem fog ha megeg.
Euroringen csak a palyaismeret miatt nem eloznel meg mi? Ha ismerned azert beszurnal nem?Szoval a kis agyad altal felfogott informacioz kozlod a hsz ekben, ami nem biztos hogy az objektiv valosaghoz kozel van. De te biztosan igy eled meg.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #63268 üzenetére
Most me? Porog a topic. Mindig ha csopogne valakinek a nyala, csak harom betut kell leirni, es mindenki szet akarja bszni a masikat
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz motoflug #63235 üzenetére
ismerosi koromben tobben is akartak/nak ilyen, konnyu, kiskobos, ridegtartast biro, egyszeru endurot.
sajnos nalunk az lett, hogy hozza tettunk ehhez a kerethez, es egy dragabb, vizhuteses, fiatalabb enduro lett belole, mert a dr, xt 350 esek nagyon hulladekok voltak a piacon, es kicsi a kinalat.
viszont a kerdes az lenne, hogy mire akarnad hasznalni? terepezes lenne vele?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz motoflug #63286 üzenetére
Ertem. Amit varsz, az egy utmutato kulon a tipusokhoz, gyerekbetegsegekkel esetleg. Ritka mivolta miatt en kulfoldi forumokat nezegetnek, sajnos melos dolog, es ahany motor, annyi fele tapasztalat. Ilyen tekintetben nem tudok semmit mondani sajnos.
Itthon egyszeruen nincs annyi, h eleg tapasztalat legyen roluk. Ha van is, az egy valahonnan behozott motorrol egy kep, ami teljesen torz.
Mivel igenytelen motorok, ezert senki nem is foglalkozott sosem veluk.
Az xl majd harminc eves motor. Ha amugy nincs vele gond, nincsenek tipushibai, akkor sem vennek magyarorszagon ilyen motort, mert egyszeruen lehetetlen oreg motorbol jot venni. Ezeknek mind log a beluk.
Ahogy nezegettem, nemetorszagban 1300 eurtol vannak gyari matricas nagyon szepnek tuno 350 es xt, dr, xl gepek. A blokkja lutri. Addig, mig nincs kimerve, mindennek lutri, de en leginkabb onnan vennek, 1500-1700 euroert eleg jonak tuno, szervizelt peldanyok vannak. Vannak olyan tulajok, akik egy szerviz alkalmaval siman rakoltik a motor ertekenek a felet a szervizre, termeszetesen ott is van szar, de magyarorszagon eselytelen a jo vetel ebben a szegmensben. Ez hatalmas penznek tunik egy ilyen motoroert, foleg ha megnezed, h lassan drz 400 at kapsz ilyen aron. Szoval leginkabb az az okolszabaly, h minel fiatalabb, annal kevesebb idejuk volt elrontani. Az ilyen idos motorokra mindig kellkolteni. Van aki megteszi, van aki nem. Egy viszonylag magas vetelarert lehet uzemeltetesi koltseget sporolni, tehat innen nezve nem is olyan egyszeru a helyzet, ugyanis a dragabb motorok alsobb szegmense megintsag igy vagy ugy lefingott darabok.
Bar most van egy xl350 nemet papiros a hahun 320 ert, azt erdemes lenne megnezni.
Nem fuzok hozza sok remenyt, h a km allas helyes, mert ilyen nincs. Ettol fuggetlenul lehet, h nem kell tul sokat kolteni ra.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
a dugattyu nem lenne baj, perselyeztetni is lehet, ez leghuteses blokk, acelpersellyel, viszonylag kis befektetessel ujja lehet varazsolni, itt meg nincs nikaszil, stb mint a komolyabb gepeknel. a baj csak az, hogy amit en eddig lattam, meg a "felujitott" is tele volt repapasztazva mindenhol.
csinaltam par 90 es evek beli motort, mindegyik agyon van ganyolva. en a sajatomra - ami 88 as- kb csak a vadonat uj tomitesekre 40 e forintot koltottem, mert mindenhol szilozva, repapasztazva volt. es osszeteszem a ket kezemet, hogy nem nyult semmilyen tomitofelulethez csavarhuzoval a paraszt, aki belenyult, es nem kurta szet a szimeringhazakat.
es ez egy 2T, a 4T nel bele sem merek gondolni, mi van a szelepekkel, a hengerfejjel. ha a vezermucsapagyazas kuka uj hengerfej kell, ami a motor aranak - saccolom - a fele.
es ha egyszer szetszeded, latod, hogy mindenki elsporolta az uj tomitesek arat, es minden ragasztva van, minden porlad, nincs ket egyforma csavar sehol, a salgopolctol kezde, van abban minden. ez itt a baj.(ugyanez volt nalunk, csak 125 os dt vel, volt fent nehany napig egy teljesen gyari, elvittek, es ra egy napra kirakta joval dragabban)
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #79335424 #63341 üzenetére
Kiegeszitenem meg azzal, h nagyon konstrukciofuggo is a dolog. Vannak motorok, amiknek nagy nyomatekuk, de kis vegfordulatuk van, pont a nagy loket miatti dugattyu kozepsebesseg miatt. Epp ezert nem biztos, h futasteljesitmenyben megveri, ha ugyanazt kapja a dugattyu, mint egy sportmotorban kb, csak alacsonyabb fordulaton. Persze a kompresszioviszony nem ugyanaz, igy nem pontos a hasonlat a ketfajta motor kozott.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63340 üzenetére
Sztm vegyel egy cbf 600 ast abs el, es tanuld meg kanyarban hasznalni. Nem kell tul sok gyakorlas, mert te is dh pocok vagy, legalabbis emlitettel valamit
Tenyleg hamar megtanulod. Nehany trening, es olcsobban meguszod, mint a bosch t.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63347 üzenetére
Oooo... , mert ilyen kifejezeseket alkalmaztal korabban hogy "nekem azert kene" bocs, hogy felreertettem, biztos bennem van a hiba.
Most akkor ha jol ertem, beirtal hogy egyutt hepciaskodjunk azon, h nincs menetstabilizator minden motoron. Mert nem azert irtal, hogy vegyel olyat. Hat jo, capisce.A motorok tulajdonsagat elmeletileg a fordulatszamhoz tartozo nyomatekertekek alapjan tudnad megallapitani.
De. Ehhez tartozik sajnos egy valtoattetel ami nagyon beleszol a dolgokba.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Zarojelesen teszem hozza, h az uthibakon inkabb a gsxr fog elpattogni, mig ezek a puha gs 500 es szarfutomuvu tarsai nem. Mivel pont dolgozik annyit. A gsxr meg kemeny a szar utra.
Amikor fekezel, amugy is ranyomod a gumit ezekre az uthibakra, amit ilyenkor erezhetsz, az a villa rugalmassaga talan.Tobbszor jeleztem mar, h nem az uszonyergen van a hangsuly, hanem a beteten es a fektarcsa atmerojen. Ezek szabjak meg, mekkora fekerod lesz, nem az, hogy uszonyerged van, vagy sem.
Idokozben osszeallt a kep, h miert fordulnak ki eled, es miert nem kell abs. Nagy valoszinuseg szerint te gyokkettovel mesz altalaban. (ez nem baj)
Nezik a keresztezodest - egy motoros. Akkor nem fordulok ki. Jah de ez ilyen tetulassu. Pasztmeg megoregszem mire ez ideer.
Es ilyenkor fordul ki. Te meg szivrohamot kapsz, es megoldod az osszes ilyen szitut. Majd sajatmagad hatbaveregetese, posztolas a forumra, pipa.
Mostantol hivjatok sherlocknak.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #63378 üzenetére
mindenbol van. bimota tesi modellek, bmw gs modellek, virtualis forgaspont? az bicikli tema.
bolintasgatlo pedig nem mukodott jol sosem. amkor osszeul az elso telo, segiti a kisebb utanfutas a bekormanyzast. nincs ra szukseg. egy ideig hasznaltak versenysportban is, de belattak hogy semmi ertelme.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #63380 üzenetére
mar korabban is vitaztunk ezen, hogy rugo baja van, de o a gyokketto tempojaval, es az allandoan feket nyomo hatso labaval elpattogtatja negyvennel a motort a csillapitas miatt. egyertelmu a jelenseg.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
akkor rovid indoklas, ha mar kered
elotte szeretnem megkerdezni, hogy a kedvemert megvaltoztatnad-e a hsm nickedet hokinyulra?
ah, gondoltam, hogy nem.
sokat mentem sv vel, gs 500 al is, es tragya futomuvu motorokkal. en nem erzekeltem olyat, hogy elpattogott volna, sportmotoron viszont olyasfelet igen. ezt nem tudom, hogy pattogas volt- e, igy inkabb ezzel a resszel nem foglalkozom, mivel mas tempo Volt sportmotorral utcan, mint a sima utcai motorral, igy nagyon furcsallom a tapasztalataidat. a te utcai szabalyos tempodhoz a big Piston Villa es a gyors es lassu csillapitas allitasi lehetoseg szerintem felesleges. szoval egy 2015 os gsxr Ezer futomuve biztosan jobb, mint a te sv-d tiszta sor. erdemes osszehasonlitani oket, hiszen egy arban mozognak, nemde?nem szeretnem megint leirni, hogy puha a rugod. affenebe, leirtam.
fekhez.
tehat foglaljuk ossze mi ugyanaz a ket Motor fek rendszereben.
fofekhenger? nem, fekcso? igen. munkahenger? nem. betet anyaga? nem. tarcsaatmero? nem
neked mi a 100% os biztos meglatasod? hogy a monoblokk miatt jobb. hat erdemes neked barmit mondani?
valoban elmegy rengeteg energia a csapokon. sot, a gumi karmantyukon is el tud menni. de uszonyereg is tud jol mukodni, pl 08 as kawa z 750 en nekem nagyon tetszett. csak mar megint fotelbol vagy okos.szoval ulj fel szepen az sv re, telitalppal abs nelkul rotyogj a naplementebe gyokkettovel, mert igy szep az elet. nincs ezzel semmi baj.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #63394 üzenetére
igen. enis 1150 es 1200 es gst.
mivel csak utcan mentem vele fogalmam sincs milyen palyan melyen beeresztve kanyarba fekezve.
de nem Volt rossz.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs