-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz TommyNagz #80473 üzenetére
Hát... Sajnos mikor a motorom vettem, már csak ilyen ABS nélküliek voltak, így lemaradtam a jóról. Pedig hihetetlen hasznos lett volna, lett volna egy eladható ABS controllerem, és az első telócseréhez elég lett volna lekötni a hátsó ABS jeladót egy mikrokontrollerbe, a gyári első tengelyest helyettesítendő.
Sajnos a simának más a hátsó felnije, nem lehet rá rögzíteni az ABS tárcsát, pedig olyan szép megoldás lett volna.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #80483 üzenetére
Nyilván úgy szoktam. Viszont lánc olajozásnál inkább preferálom az üres+kuplung párost, mivel akkor nem gurul tovább, mint szeretném, miközben mellette görnyedek..
És nehéz nem észrevenni, hogy leállított motorral simán a helyére tudom tenni egyesben kuplungolva, ha viszont egyesben kis állás után akarnám arréb tolni, akkor meg alig bírom megmozdítani ahhoz képest.... -
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #80488 üzenetére
Nem olyan vészes az. Szűk 5 perc alatt megvagyok már vele, és ha jó a spray, akkor 4-500km-re jó is vagyok.
Láncolajozóhoz már megvannak a főbb cuccok (kontroller, pumpa), de nem volt időm még befejezni. Nem sürgős.Most nézem mit írtam, üres+kuplung, dehogy egyes+kuplung, akkor nem gurul tovább, ha elengedem a kuplungot.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #80531 üzenetére
Hova és miért sietsz?
Szvsz csak használd és élvezd a szép új mocid, aztán szépen kialakul az a technika is, ha használod a tanultakat...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #80538 üzenetére
Nézd, én maximálisan tisztelem, ha Te ilyen ember vagy.
Viszont én továbbra is azt mondom, ne az izzadásról, küzdelemről szóljon a motorozás, mert akkor pont a lényegéről fogsz lemaradni. Pont az nem lesz benne, amiről a leginkább szól ez az egész, az élvezet, lazítás, szabadság. Ha alapból nem ilyen vagy, ez egy remek alkalom, hogy szélesítsd a határaidat. Ne hagyd, hogy a maximalizmusod elrontsa ezt, arra számtalan más terület van az életben, ahol sokkal inkább előnyödre lehet.
Pályázni, motorozoni meg lehet tanulni úgy is, ha nem egyből a határaidat feszegeted, ez egy több éves folyamat, amit lehet nagyban segíteni tudatossággal, és szorgalommal, valamint rengeteg alázattal de erővel eröltetni nem. Sok idő kell, mire az ember ráérez a dolgokra, és reflex szintűvé válnak azok az apró dolgok, amitől aztán jó motoros lehetsz.
(#80542) Moleman: "pl a bal mutatóujjam mindig a kuplung/hátsó fék fölött van, nem tudom megmagyarázni miért"
Nagyon rossz megszokás, ennyi az egész. Érdemes lehet róla leszokni, mert ha egyből ott az ujjad, vész esetben azonnal reflexből kikuplungolsz, ami nagyon nem jó.(#80551) zeon.hu: Ez a leírás nálam inkább a betörőre passzol, nem az asszonyra...
(#80552) CyberPunk666: Erősen úgy fest.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80562 üzenetére
"Pályázni, motorozoni meg lehet tanulni úgy is, ha nem egyből a határaidat feszegeted, ez egy több éves folyamat"
Ezt írtam, egy lényeges kötőszót kiemeltem. Első motorján első útjai, szerintem ez még nagyon korai, hogy a határait feszegesse. Ennek az időnek még a barátkozással, ismerkedéssel, óvatos gyakorlással kéne telnie az én véleményem szerint. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80565 üzenetére
Hát jó, elfogadom, hogy máshogy gondolod.
Nekem viszont bevált ez a no-pain módszer, az ember ha motorozik, előbb utóbb úgyis fejlődik, és ahogy egyre magabiztosabb, "jobban érzi a gépet", úgy egyre jobban tudja kergetni is. Nekem nem kellett ezt erőltetni, jött magától. Viszont így is volt pár elkottázásom a 4 év alatt,ami picit necces volt, szerintem ennél sokkal több lett volna, ha még hajtom is a dolgokat, tudatosan feszegetve a határaim... Nyilván, ha tudatosan pályázni szeretne, lehet gyorsítani a folyamaton, de nekem kicsit túlzásnak és erőltetettnek tűnt a fórumtárs hozáállása. Motoron pedig nem biztos, hogy kifizetődő túltolni a dolgokat, mert a türelmetlenség könnyen törött csontokhoz vezethet, ami nem annyira jó móka... Mondom ezt úgy, hogy nem tört még semmim szerencsére, viszont párszor sikeresen ledaráltam a bőröm, mikor bicajjal nagyobbakat zakóztam, az is épp elég volt... -
HSM
félisten
válasz Geresics #80572 üzenetére
Olvasás megy?
"Perpillanat pedig meg akarok tanulni motorozni és pályázni, később esetleg versenyezni."Oké, téged nem érdekel, ha esetleg kitöri a nyakát, neked csak egy jó alkalom volt ismét személyeskedni és belémkötni, én viszont nem sajnáltam leírni neki pár gondolatot, hogy talán túl gyorsan akar túl sokat.
Köszönönjük az "építő" hozzászólást. Legalább eggyel több ingyenreklám hely a vlogodnak.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80577 üzenetére
+1. (És amit nem írtál, de szvsz gondoltál, pályán.)
Ha már mindenképpen ki akarja maxolni.... -
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #80665 üzenetére
Szerintem a körítés minősége sokkal fontosabb. Lencse, szenzor, szoftver, stabilizátor. 60fps-el is lehet maszatot gyártani kimenetnek, és 30FPS-el is tűéles szuper videót.
Én pl. inkább rögzítenék egy minőségi stabilizált 1080p30-at, mint egy akármilyen jó 720p60-at. A DSLR fényképezőm is tudja mindkettőt, és nem igazán voltam elégedett a 720p60 videókkal a 1080p30-akhoz képest. Egyszerűen kevés részlet fér bele abba a felbontásba, hiába adja jobban vissza a mozgást.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #80685 üzenetére
Vagy 1080P-ben csinál olyan csapnivaló rosszat, hogy nem látod, miért lenne jobb...
A legtöbb "akciókamera" bár rá van írva, hogy 1080P, de amit produkál az eléggé, khm, hagy maga mögött "némi" kívánnivalót...
Egy jó 1080P videó ha nem is 100%-al, de nem is 15%-al jobb egy 720P-snél. -
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #80716 üzenetére
A gimbal stabilizál is, nemcsak vízszintez. Szerintem az csinálja a trükköt. Kétségelen, hogy picit még tenne hozzá a 60hz, de nekem az már tényleg max 10% lenne plusz élményben.
A frissítés/képminőség tekintetében én arra próbáltam utalni, hogy sokszor a kamerák technikai hiányosságainak tudható be, hogy kicsi a difi képminőségben a 720P és 1080P között. Egy ronda homályos részletszegény forrásra kár pazarolni a 1080P-t...
Persze, lehet velem van a baj, hogy YT-on is inkább 1440P/4K-ban nézem az anyagokat, ami elérhető úgy, az 1080P monitoromon, hogy kevesebb legyen a tömörítési hiba...
(#80725) Kolondrum: Ne már, ER6-on vagy óra vagy km számláló?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Kolondrum #80728 üzenetére
Arra emlékszem, hogy írtad. Csak azon csodálkoztam, hogy nem tudja a műszerfal kirakni a kettőt együtt.
Nekem ez valahogy nagyon alap, hogy vízhőfok óra és legalább egy km számláló legyen az fordulat/sebesség mérő mellett egyidőben....(#80729) zgospel: Ez is igaz. Viszont nem hiszem, hogy ezt ennyire utólag stabilizálni lehetne csak szoftverből. Akkor össze-vissza úszna a kép nem kicsit durván...
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80769 üzenetére
Igen, csak az nem mindegy, milyen érzés lesz benne lenni, valamint mennyibe fog kerülni a tisztítás pár alkalom után...
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #80796 üzenetére
Teljesen jó nyáron is a maszk, csak vékony nyári kell, nem a vastag meleg téli. És tök szépen megóvja a sisakot is a bebüdösödéstől. Mosni is nem kicsit egyszerűbb, mint a szivacsokat a sisakból.
(#80797) BoB: Elég gáz mosni a bélést, meg szárítgatni. No, meg azt hogy mosom ki hetente, mint a maszkot szoktam? Sehogy...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz dugynok #80800 üzenetére
Nem igazán. Van a sisakom tetején egy szellőző, remekül átszellőzteti nyáron a fejem. Egyedül az arcpárna körül tud kicsit rámmelegedni. Mókás dolog amúgy, mert hiába kis vékony nyúlós anyag, remekül felveszi a nedvességet és a "szagot" is. Sosem volt még mosva a bukóm belseje és totál tiszta, szagtalan. Ellenben a maszkra igencsak ráfér mindig a heti a mosás.
(#80802) V.Stryker: No, meg egy hét után a maszk sem olyan állagra, mint mikor tiszta, nekem nem kicsit rontaná a komfortérzetem, ha nem mindig a jóillatú tiszta anyaghoz préselném az arcom, hanem a hétről hétre retkesebb és büdösebb bukó-béléshez....
(#80804) ath: Nem tudom, most is azt a fajtát árulják-e, amit vettem vagy 6-7 éve ott, de nekem teljesen jól teszi a dolgát egy kép alapján ilyen: [link]. "Polo" márkajelzés volt belevarrva, meg mellette valami motor-forma. Azóta is rendszeresen használom, még a robogómhoz vettem anno.
Ezen semmi extra nincs, a varrás sem extrém vékony, de kényelmes, szeretem, nem nyúlt ki egy év után, mint a másik fajta, amivel váltva használtam. Ez nyári, a nyakat nem igazán védi.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80809 üzenetére
Nekem ettől gurul el a gyógyszerem: "Hiába csupán 60 newtonméter a legnagyobb forgatónyomaték, ez az erőforrás mégis képes arra, hogy ötvenes tempóról utassal és emelkedőnek felfelé hatodikban kigyorsítsa a motort a kanyarokból."
Ha képes is rá, ilyennel gyilkolni szerencsétlen blokkot.... Ez nem rövidáttételes forgós sor4.
Lehet velem van a baj, de én ilyenkor szoktam váltani a hármast. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80810 üzenetére
El tudom képzelni, milyen lehet a pályázás. Fotelfizika ide vagy oda, de el tudom képzelni. Nekem nyáron nem kell torna sem a nyeregben, hogy izzadjak, sajnos arra hajlamos típus vagyok.
Nekem is elég jó sisakom van, egy Shoei RaidII. Nem tudom, milyen bélésű, de csak az arcpárna kivehető. Egyszer volt részem segédkezni öcsém HJC-jének mosásában, hát nem hozta meg a kedvem a maszk mellőzéséhez. Nálam a sisak szerencsére nem fogyóeszköz, akkor sem ért le, mikor a robeszt elfektettem még régebben.
Hát igen, néha vannak fura öltözékek, de nem mindenki születik hozzáértőnek, a tapasztalatokból tanulunk. Én pl. nem bántam meg a drága sisakot, bár elég olcsón vettem ahhoz képest, kifutó modellként. Viszont az olcsó csizmával jól befürödtem.
Azért hidd el, nem mindegy egy "dózisra" mennyit kap a bőr, és mennyit az aláöltöző. Te is jobban izzadnál, ha a bőr rádtapadna, és nem az aláöltöző lenne közte.
-
HSM
félisten
válasz Moleman #80814 üzenetére
Az SV is elgurul ezzel a 2300rpm fordulattal (50kmh, 6.-ban), de barbárság így használni. Nincs nagyon ereje így, épphogy csinál valamit, ha gázt adsz vibrál, érezni, hogy nem szereti. Meg értelme sincs semmi így használni. Ez a blokk határozottan 2500rpm felett érzi jól magát. Le lehet menni amúgy 1800rpm-ig is, de minek. Én hogy forgatom is szűk 6L-el eljárok százon városban. Én sokkal jobban szeretem a 3000-4500 tartományban használni, ugrik, megy, lelkes, full sima, imádom, nem az a gáz csepegtetés, hogy jajj, épp le ne fulladjon meg épp ne tépkedje a láncot...
Én egyesben gáz, kettesben gáz 5000rpm-ig, és pont 50-el megyek, ott berakom harmadikba és jó is vagyok 3500rpm-el, van hova fékezni, de ha gázt is adok egyből megy. Ennyi a város az SV-vel.
Az a vicces, kíváncsiságból próbáltam gyökketővel nagypapásan nem forgósan használni egy tankolásnyit, ugyanennyit kért.(#80815) persuader: Józan paraszti ész, ha rázkódik az egész szerkezet, ahogy erőlködik, az sosem olyan jó, mintha szépen simán működne. Egyszerűen a plusz erőhatások vannak. Valami kap, ami amúgy nem. És itt nem a normális üzemi vibrációról beszélek, hanem amit gyökkető fordulaton gázra csinál...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Chrys_ #80828 üzenetére
Sajnos nem hoza be az oldalt, de más a motor felépítése is... Máshol, másmilyen vízpumpa, sehol az SV olajhűtője, a furatok neki. Tuti koppintottak belőle itt-ott, de jó alaposan át van dolgozva szvsz.
(#80836) persuader: Nincs semmi infónk arról, mennyit megy el így, vagy mennyit ment volna el, ha mondjuk mindig csak +500 fordulattal megy, hogy ne rázkódja szét magát a motor.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80854 üzenetére
"Ez egy hit, hogy nem jo az alacsony fordulat."
Na-na... Nem ezt állítottam. Azt állítottam, hogy az én meggyőződésem szerint nem jó az az alacsony fordulat, amikor már "rángatózik" alattad a motor. Énszerintem a legjobb a gépnek az a minimális fordulat, ahol már könnyedén, erőlködés nélkül működik. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80856 üzenetére
De van erre bármi bizonyíték? Mármint hogy hasonlóan használt két gépből nem megy tönkre hamarabb a rángatva használt? No, meg kérdés, a rángatós fordulaton mennyire ad rá gázt, hogy még jobban rángasson, szval azért akadnak változók.
-
HSM
félisten
válasz Something_ #80907 üzenetére
Nem a csutkakormány itt a lényeg szvsz, hanem hogy megtanították-e a szerencsétlennek a helyes testtartást....
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #80931 üzenetére
Azért ne szokd ezt meg... Annyi durván ökör autós/motoros van, hogy félelmetes... Minden hónapban látok olyat, hogy jobbkéz szabályt nem ismeri (pedig figyelmeztető tábla is van), meg hasonlók. Ja, stop tábla is sokaknak homály, sorolhatnám...
(#80936) V.Stryker: Én pirosat szoktam, nekem szereti a gép, bár semmi csodát nem vettem vele észre, kicsit tán szebben jár vele.
(#80949) V.Stryker: Én azon lepődtem meg, az a benzin volt marha jó, amit még veletek tankoltam, mikor túráztunk. Az olyan volt, mint az itthoni spurival feljavítva, vagy talán még picit jobb is, az tetszett. Durva volt a kontraszt az itthonihoz képest.
(#80951) polimorf: Ó, ha tudnád, mennyi minden van abban a szerencsétlen 95-ben... Az sem az már, mint régen....
-
HSM
félisten
válasz Doki16 #81060 üzenetére
Jó cuccnak tűnik az áráért. Nekem csak az nem tetszik benne, hogy ellentétes oldalon van a két tépőzár. Nekem is ilyen a téli kesztyűm, és sokkal kényelmesebb a nyári, amin mindkettő a belső oldalon van.
Mondjuk ahogy használod, úgy 3500km nokedli. Annyi alatt talán még egy kötött pamutkesztyű sem kopott volna el.
(#81069) Doki16: "Egyszer áztam idáig szarrá vele. Nem látszik rajta egyáltalán."
Az lett volna csak az atom gáz, ha bármi baja lett volna ettől.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Doki16 #81072 üzenetére
Igen, korrektnek tűnt nekem is, írtam is.
Mondjuk inkább hasonlít az olcsóbb téli kesztyűmre, mint a nyári Dainese Carbon Clover-re.... De a téli is jól bírja, bár azért akad már rajta kisebb kopás, szakadás, nálam a városi ingázás azért ad neki eleget, állandó kuplung, fék, gáz, felvétel-levétel... Régebb óta megvan, mint a motorom, azaz már legalább 4 telet nyomtam vele végig, +a tavasz és ősz hűvösebb napjait, szval nem rossz az.(#81073) BoB: Doki16 pont az ellentétem, ami a használati szokásokat illeti. Ő ritkán ül rá, és akkor egybe egy nagyobbat gurul, és nem csúcsforgalom+városban.
Én szinte minden nap ráülök és megyek vele, de városban, általában nem kis forgalomban, viszont km-ben nagyon keveset megyek, és ritkán marad időm egyben nagyobbat túrázni.
A ruha szvsz sokkal jobban kopik emiatt nálam. Ja, és nem csak szép időben megyek, hanem amilyen épp van.
Mikor autópályáztam, km-ben állati sok volt, de kb. semmit nem használtam a kesztyűt, mitől is kopott volna? Csak fogtam vele a kormányt. Egész más, mikor a városban folyamatosan ügyködsz a kezelőszerveken. Vagy ha pályanapozol, bár nálam meg az maradt eddig ki.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Az elvet ne keresd. 1400Ft semmi. Anyámnál egy nagyságrenddel nagyobb lett a difi autón. Dobbantani is fog onnan, ahol most van....
(#81137) V.Stryker: Nekem első két évben ugyanaz volt, aztán durván elfelezték, azóta is annyi. Nem panaszkodom, nincs 20K egy évre.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81210 üzenetére
Magamból tudok kiindulni, én mindig a menekülési útvonalat keresem először, és inkább engedek a féken, hogy tudjam irányítani a gépet. Sokszor húzott már ki a bajból. Ezúton is köszönet a Safety-s srácoknak az oktatásért.
Itt azért hamar látszott, hogy erről a tempóról be fog jönni eléd, tehát a lassítás+balra kerülés maradt csak mint opció.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Itt hol van irányváltoztatás? Másik, hogy alapból bicskanyitogatónak tartom ezt a videót, mert szándékosan a lehető legrosszabbul fékez az ABS nélküli motoron. ABS-esnél az a jó, ha csontig húzod, nem próbálod szabályozni, de ez így nem fair, hogy az ABS nélkülivel is így csinálják, amikor ott épp neked kéne szabályozni, és az a rossz, ha csontig húzod. Persze, akkor nem repülne el ilyen látványosan, hanem ugyanúgy megállna, mint a másik.
Ahogyan érdekes módon én sem repültem égbe világba, pedig fékeztem már jópár erőset esőben ABS nélkül így az elmúlt néhány évben, és szvsz ezzel még sokan így vannak....Szóval én azt mondtam, hogy ha nem eneged a féken, akkor az irányváltoztatás ugyanúgy nehezen fog menni az ABS-es motoron maxon fékezve, mert ugyan nem biztos, hogy kicsúszik alóla (kanyar ABS) de a pilóta egyensúlyát ugyanúgy össze-vissza fogja tekergetni a fellépő kismillió kanyarodás ellen dolgozó erőhatás.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81243 üzenetére
Tök korrekt vélemény, egyetértek.
Viszont, azt is hozzátenném, hogy ugye még mindig nem ABS vs. nem ABS a téma, hanem arról beszéltem, hogy bármelyik féket érdemes kicsit visszaengedni, és inkább kikerülni az akadályt, mint elfektetni a motort vagy tökéletesen fékezve belemenni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen