Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • And

    veterán

    válasz Kolondrum #16015 üzenetére

    Ha 21W-os izzóval terheled, akkor korántsem természetellenes, hogy 12,1V-ig leesett a feszültsége (elvégre az az akku névleges feszültsége). A kapacitása pedig egy relatív kis érték lehet, ha (kis)motorba való. Talán 7..8 Ah körüli? Mod: a típus alapján 11 Ah-s. Azt figyeld meg, hogy állandó terhelésnél a feszültségesés megáll-e, illetve fél-egy perc eltelte után el kezd-e emelkedni egy nagyon picit a kapocsfeszültség, pár századvoltot, esetleg egy tizedet. Ha ez az enyhe feszültségemelkedés megfigyelhető, akkor az akku állapota nem reménytelen. Akár a közelítő kapacitását is ki tudod mérni azzal az izzóval, de egyrészt sokáig - órákig - tart, másrészt mivel az közel 2A-es terhelést jelent, a névleges kapacitást még tökéletes állapotú akku esetén sem kapod vissza, mivel az ólomakkuknál a C/20 nagyságú állandó terhelőáramra vonatkozik.
    Egyébként meg szerezz egy olcsó csepptöltőt (az akku árának fele-harmada), amit állandóan az akkun lehet hagyni, mert tapasztalat, hogy ezek a motorba való savas ólomakkuk nem igazán szeretik a hosszú állást, meleget, akármit (ismerős robogójában három év alatt a második megy tönkre, miután pár hónapot töltés nélkül állt).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák