Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bortschy

    csendes tag

    Helló!

    Abban kérném a segítséget, hogy mi a teendőm akkor, ha egy csomagküldő futárcég károsított meg?
    Esetemben két futárcég dolgozik együtt. Az egyik - nevezzük A-nak, - felveszi az adatokat, számláz, a másik - nevezzük B-nek - pedig a konkrét szállítást végzi.

    Kettőből kettő csomaggal volt gond.
    Az egyik csomagomat rendben kézbesítették, de az utánvételi összeget hetek óta nem kaptam meg.
    A másik csomag pedig egy az egyben elveszett. "A" cég azt az utasítást adta "B"-nek, hogy a csomagomat saját telephelyükre szállítsák. (Ellentétben az eredeti címmel) "B" addig volt benne a folyamatban, míg utolsó lépésként átadták a csomagomat "A" emberének. Erről kézbesítési jegyzőkönyv is készült.
    "A" esküszik, hogy nála nincs a csomag. (magyarul elnyelte a föld)

    Az egész múlt hetem erről szólt, intézkedtem, nyomoztam, de egyik telefon sem vezetett célra. Végül azzal záródott a folyamat, hogy lepasszoltak azzal, hogy írjak e-mailt a kárigényemről. Megírtam.
    Azóta a cég nem elérhető, a honlapjuk nem működik, a telefon ki sem cseng, az e-mailekre vagy nem válaszolnak, vagy automatikus üzenet jön vissza, hogy nem elérhetők.

    A fogyasztó védelemnél a bíróságot, vagy a rendőrséget ajánlották.

    A kérdésem az, hogy melyik utat válasszam, melyik a célravezető(bb), melyik a gyorsabb?
    Mire figyeljek?
    Illetve a kártérítésnél mit írhatok még bele, a csomag konkrét árán felül (erkölcsi kár, hitelrontás - általam készített ajándéktárgyak voltak a csomagban, melyek rendelésre készültek, és a megrendelőnek mentek volna -, telefonszámla, amit az intézkedéssel töltöttem..) Ezekből mit írhatok bele?

    Csomagjaim konkrét kárértéke 38.200 Ft, + az előbb felsorolt egyéb dolgok.

    Segítséged előre is köszönöm!
    Üdv.:
    Bortschy

  • Bortschy

    csendes tag

    válasz raziel01 #397 üzenetére

    Sajnos későn derült ki számomra, hogy itt nem egy, hanem két cég dolgozik, és gyakorlatilag ha az XPS-t megbízom egy csomag elszállítására, akkor a DPD viszi el a csomagot. Nem hiszek az ilyen kooperációkban, így ha ezt hamarabb tudom, akkor nem éltem volna a lehetőséggel.
    Árban - mint utólag kiderült - szándékosan nyomott árakkal dolgoztak, így nem csoda, hogy szinte mindenkinél jobb ajánlatot tudtak adni. (A GLS ennek a dupláját adta árajánlatként)

    A lényeg, hogy mire rájöttem, hogy gond van, mindkét csomagom náluk volt.

    Plusz infó: tegnap nyomoztam, kiderült, hogy az XPS becsődölt, hétfőtől nem dolgoznak. A kollégák két hónapja nem kaptak fizetést, és a tartozások miatt felszámolták a komplett autóflottát, a számítógépeket stb.
    Nagyon sok cégnek és magánembernek tartoznak, főként az utánvételi összegekkel.

    Ami a jó hír, mivel már nem elérhetők, remélhetőleg nem fognak új embereket megkárosítani...

    Bár még nem adtam fel teljesen, lassan kezdek örülni, hogy nálam "csak" az a 38.000 Ft bukott...

Új hozzászólás Aktív témák