-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoinR
senior tag
Hi!
Nemrég vettem egy 50-es Scarabeot, nagyon jópofa motor, csak már 50-60 km után full üresnek írja a benzinszintjelző a tankot. Régebben olvastam, hogy lehet valamit szórakozni rajta, hogy legalább felül legyen pontatlan, és alul pontosabb, de nem találom a leírást. Valaki esetleg csinált már ilyet? Köszi előre is! -
JoinR
senior tag
Attól függ milyen öreg gépről van szó, de általánosságban azért szerintem minden szempontból drágább egy SM egy robogónál. Amennyire emlékszem, haverom DT50-ese 5-6 alatt sosem evett, míg egy robogóval 3,5-ből el lehet lenni (50 2T). Nyilván a menettulajdonságok is mások, de városon belül nem kell tudnia a 100-at, gondolom.
-
JoinR
senior tag
válasz sityupityu #67231 üzenetére
10000
-
JoinR
senior tag
válasz sityupityu #67490 üzenetére
50-es Scarabeohoz hol tudnék ilyen csodavariátort venni? rákerestem de nem nagyon találtam, illetve nem tudom eldönteni, hogy az gyári-e.
-
JoinR
senior tag
válasz sityupityu #67509 üzenetére
Köszi Úgy értettem hogy gyári-e, hogy ez javít-e a menettulajdonságokon vagy csak helyettesíti a gyárit.
-
JoinR
senior tag
Szerintem nem olyan szörnyű a helyzet, pedig szoktam menni dugóban bőven (azért vettem robogót elvégre).
Emlékszem régen (10 éve) mondjuk egy vidéki városban (Debrecen) tényleg mindenki meg akart ölni, ahhoz képest itt Bp-en teljesen komfortos
Persze 50-essel én se járnék be Érdről, max ha valami tuning 70-es, ami tud 80-at GPS szerint. Persze akkor már akkora a fogyasztás meg az alkatrész, hogy lehet egy B125 olcsóbb (mondjuk én szeretem, hogy nincs rendszámom).[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz takacsbotond #67618 üzenetére
Hát tized annyi ccm-rel kicsit könnyebb manőverezni, szóval nem csoda gondolom nem gyorsulásban pipálják le őket
-
JoinR
senior tag
Amikor megtankolom a Scarabeot (50 2T), mindig "mérgelődök", hogy na jó szar benzint tankoltam mert alig megy 68-at (óra szerint, valóságban ez 58). Aztán ahogy fogy a benzin, egyre jobb, ma már szinte száraz tankkal 75-be is beleszaladt
Azt hiszem leveszem róla az 5 kilós láncot és csak akkor viszem magammal amikor tényleg kell
Közben már vagy fél éve nézelődöm nagymotor fronton, de 4-500k körül nem találni rendeset (NX650, KLR650, DR650 voltak a kiszemeltek). Aztán már odáig jutottam, hogy mivel úgyis városban használom, lehet elég lenne nekem egy 50-es SM is, csak menjen 80-at, és akkor nincs rendszám műszaki stb...hihetetlen hogy ez újonnan 800k, pár évesen meg a töredékébe kerülnek[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz perge666 #67638 üzenetére
Igen láttam, de beleszámoltam az alkut
Nekem annyira nem fontos a megbízhatóság, hogy az amortizációt beleszámolva olyan km-költségem legyen, de ezek a pár évesek tetszenek - még ha hengercserével is kell kezdeni, pár év alatt azért annyira csak nincs lelakva egy motor, ha nem húz oldalra, nem csörög, annyira nem félnék megvenni. Persze egy újjal nem lehet összehasonlítani (ahogy árban sem). -
JoinR
senior tag
Google 1. találat, minden benne van, fotókkal.
-
JoinR
senior tag
válasz enginev3.0 #67860 üzenetére
Az enyém is rezonál a végsebesség környékén, ezek ilyenek szerintem.
-
JoinR
senior tag
Nálatok is ilyen kevés olaj kell amúgy az 50-es 2t-knek? Nálam a Scarabeoba 1800 km után az arány 1:65-1:70 körül lehet. Gokartomba 1:20-at keverek
-
JoinR
senior tag
Guminyomást is érdemes ellenőrízni, végsebesség nálam akár 7-8 km/h-t is számít, és fogyasztásban nagyjából -0,2 baronként 0,1L a többletfogyasztás.
-
JoinR
senior tag
válasz macilaci78 #68027 üzenetére
Nálad szerintem normális a 4,5L.
forten: Nem lehet, hogy azért kellett kiégetni a kipufft, mert rengeteget kap? Hidegen indul szívató nélkül (ha kézi)? Ha igen, gyanús.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
2T 125 enduro városba nem gondolom, hogy racionális választás. Persze nem használhatatlan, de ha mennél erdőbe, akkor min. enduro gumi kell, ami ugye aszfalton nem hozza majd azt a féktávot, amire néha szükség lehet. Nekem van egy KDX125, szerintem a 7-8 litert megenné városban (cserébe 35LE persze).
Olyan nagy kínálat sincs, én DT125-öt vennék, abból van a legtöbb és nem is túl régiek. Nyilván vannak megbízható motorok 20 évesen, de ott már azért előfordulnak nemcsak motorikus gondok, hanem minden ami gumi, elöregszik, stb. Azt is érdemes megfontolni, hogy mennyit kívánsz dugóban közlekedni, mert pl. nekem sincs hűtőventilátor a vízhűtőn, és egy egy órás dugót a 35 fokban nem biztos, hogy kibírna. Motoros felvonulásokon ezek az endurók hullanak ki először a lassú csorgásban.
Ha nem sietsz nagyon, én inkább 4T-t ajánlanék (XT125, XR125, stb.). -
JoinR
senior tag
válasz nyogo83 #72598 üzenetére
Vagy csak simán a téli állásban elgudult 1-2 fúvóka a karbiban. Sok helyen tisztítással kezdődik a szezon szerintem Anélkül lehet rugdosni reggelig.
És a Scarabeót anno úgy indítottam, hogy gyertyakivétel után egy kis benzint benyomtam egy fecskendővel; ekkor egyből beindul és ha a pár mp járás alatt nem szívja fel a benzint, akkor a tisztítást nem lehet megúszni. A fecskendő a vákuumos csapot is jó megmozgatni, ha esetleg az lenne a baja.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz Chereiose #72977 üzenetére
Keeway-ből van 50-es robogó, de már csak 4T, és az se sokáig.
Az utóbbi években elvileg nagyot fejlődött a márka, én beruháztam egy szaladgálós motorra tőlük, majd az idő eldönti, hogy bevált-e Élőben megtapogatva meg újabb teszteket olvasva én ennyiért nem tudok belekötni - de igazából kidolgozásban a "márkás" kategóriatársak sem jobbak (tájföldi meg indonéz gyártású "japánokra" gondolok)[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz mokus1 #73292 üzenetére
Van 100-as 2T, az 50-es manualjából lehet tudni (sok helyen említve van a 100-as, mert 90%-ban ugyanaz).
A km-óra meg évjáratfüggő szerintem, nekem 100-ig volt skálázva (90 volt az utolsó szám), de neten tényleg találni 80-asat). Nekem óra szerint 78 volt a max amit ment (10-et nyugodtan le lehet vonni), de ha teletankoltam, akkor a 70-et se érte el
Szélárnyékban egyszer sikerült 88..[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz p5quser #78332 üzenetére
Ilyen célra jó alternatíva lehet a közösségi autózás, már ha zónán belül/közelében vagy. A múlt héten vettem át a motorom, 23 percet (~15 km, Óbuda->Őrmező) greengóztam kemény 1300 Ft-ért (jelenleg 30% kedvezmény van)...ennyiért még ismerőst se kértem volna meg, hogy vigyen el.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz macilaci78 #79067 üzenetére
8k-ért nem lesz benne kevlár meg fém, az tuti. Viszont - szerintem, mert annyira nem néztem - az itthon 20k-ért árultban sem. A rendes cuccokkal nem érdemes összehasonlítani, teljesen más liga árban is. Ha komoly testpáncél kell, ott a ForceField (meg ezer más, csak a FF pont csak ezt gyárt) 50k-ért.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz tupper #86311 üzenetére
Attól, hogy húz valamerre, még nem biztos, hogy kuka a váz. Az első futóművet kellene megnézni, beállítani, valahogy így.
Új hozzászólás Aktív témák
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Renault, Dacia topik
- Elden Ring
- LG LCD és LED TV-k
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest