Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Topiccsendőr #17011 üzenetére

    Ok, átjött a lényeg.

    Csak az enyém kapcsán merült fel bennem a kérdés, ugyanis ez is nikaszilos aluhengeres, ellenben 'csak' 21 ló. Szóval a kihegyezéstől távol áll, sőt, mint tudjuk inkább fojtott. (50-es membrán, eltolt gyertyahelyes hengerfej)

    Area51

    Ezért sem szeretek privátban olyan témáról dumálni, ami esetleg mást is érinthet, mivel nem egyszer fordult már elő, h másnap megkérdezték kétszer is ugyanazt. Semmi kettőnkre tartozó nincs benne, a topikban meg elfér, így típusspecifikus részét berakom ide is.

    Karburátort érdemes szétkapnod, és ellenőrizni a főfúvóka méretét. Sok tuningbetyár áldozata volt már a 180-as 2t Runner. Javaslom, h mindenből gyári értéket állíts vissza.

    A vizet enyém is melegíti. Ez az egy hibája, amit még nem orvosoltam. Gyanítom a hűtőventilátor nálad sem kapcsol be. (Jobb oldali lábmelegítőt ha kinyitod látszik). Ennek az oka, h a hűtőben lévő hőgomba megadta magát. Mondhatni típushiba, több helyen is találkoztam már ezzel. Kb 3500ft ez a gomba. Ez pedig a bal oldali lábmelegítőt kinyitva már látszik is. Csak ezt az oldalsó vesét kell lekapni a cseréjéhez, noh meg a hűtővizet leengedni. .. apropó, a hűtővízfolyadék szintjét ellenőrizted? Ha, kevés, attól is melegedhet.

    Sajnos a motorblokk tartó szilentek kopása is típushiba a robogónál. Aminek elsődleges oka, a nagy motorrezonancia.
    Nincs mese, azokat ki kell cserélni. Van egy nagy gumibak is, illetve 2-2 kicsi azt hiszem.

    Összegezve azért még leírom a típushibáit, amiket érdemes átnézni:

    - Mint írtam, hőgomba elhal a hűtőben - nem kapcsolja a ventit, ez által nyári időben melegszik a vize.
    - Blokkszilentek kopása - ferdén áll / lóg a blokk. Oldalirányba nagyon kileng. Sajnos ez sokkal súlyosabb probléma, mint sokan gondolják. Annó Egü forumon egy srác ilyen motorral perecelt kanyarban egy nagyot. Ugyanis olyan szinten szarrá voltak kopva a szilentek, h a kanyarban a hátsó teleszkóphoz hozzáért a gumi, minek következtében blokkolta a kereket.
    - Hűtővíz betöltőnyílásánál a kupak alól szivárog a hűtőfolyadék. Ez ellen kb. semmit nem lehet tenni, egyszerűen fos a gyári menet - kupak csatlakozás.
    - Főtengely elkopik, megforog a csapágyban. Ez 40-50.000 km után fordul elő leginkább. Felújítani necc - új főtengely a megoldás.
    - Vízpumpa szimering. A dekli felőli oldalról, kb. a varió alatt csöpögni fog a hűtővíz. Mivel belső vízpumpás, a cseréje nagyon nagy munka. Szét kell húzni a blokkot.
    - S, utolsó sorban, ami inkább az első típusokat érinti; piszok szar első futómű. A zsírt nagyon hamar kitolja magából, így beáll - megszűnik a csillapítás.
    - Illetve a km óra pontatlansága. Az első fehér és második zöld műszerfalas változat felső sebességtartományban egyaránt ~ 20km/h-t csal. A valós végük kb 120km/h, míg ezek hajlamosak voltak 140 fölött mutatni.

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák