Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz runner 125 #17009 üzenetére

    Sokkal jobb az alunak a hővezető képessége, mint a vasnak. Ebből a szempontból egy vashengerest ha nyelezel hidegben, az alu dugónak jobban kéne dagadnia, mint a hengernek, tehát a hidegen nyelezésnek károsabbnak kéne lennie, de ezek már nagyon kiforrott dolgok, a dugattyú ötvözete olyan, hogy a hőtágulása teljesen uralható.
    Alapvetően nem hinném, hogy baja lenne az alunak, de nikasilt akkor használnak, ha hegyesebb egy blokk, és sokkal nagyobb hőcserélés kell neki. Csak azért nem raknak nikasilt egy blokkba, hogy 1,5Le őt teljesítsen, ott nagyobb a hőterhelés is általában, és minden más is. Nem is a nikasil bevonat miatt érzékenyebb, hanem az egész motor tervezése miatt érzésem szerint. Az alunál ha gyorsan melegíted, kérdés, hogy a többi alkatrész is tud vele jönni, de 50 köbcentinél nincsen akkora anyagvastagság sehol, illetve olyan távolságok, hogy hullámos legyen a henger a feszültségektől, és hengerfejes legyen, tehát annyira nem vészes a dolog.
    Alapvetően a 125 ös ben is egy vashengeres az örök élet+ két nap, a nikasil meg sokkal sérülékenyebb, de nem a bevonat miatt itt sem, hanem azért, mert egy Yamaha vashengeres DT12-22 LE addig egy aprilia RX nikasil 33 LE. Tehát itt keresendő a dolog nyitja.
    A nikasilnál én inkább a min 50e forintos felújítási költség miatt (ami nem egyenlenő a paraszt meghüvelyezéssel, hanem az új réteg elktrolízissel felhordása) melegíteném óvatosabban, illetve mert ott koppon van minden alkatrész tervezése valószínűleg, nem pedig mert bármi baja lenne :D
    A vashengert meg furatni, szerezni, felújítani is könyebb, olcsóbb, aprópénz a nikasilhoz képest. :D

    [ Szerkesztve ]

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák