-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolt19900
őstag
-
runner 125
nagyúr
válasz vaksi8 #19566 üzenetére
Görgőket csak akkor kell/érdemes cserélni, ha kopottak a mostaniak.
Célszerű lemérni őket, és gyárit venni. Vagy, kideríteni mekkorák a gyáriak.
A könnyebb görgőtől jobban forog a motor. Jobb gyorsulása lesz, viszont csökken a végsebesség, és eleve nagyobb fordulaton fog dolgozni a motor.
Nehezebb görgőkkel lassabban gyorsul, talán pár km/h-s végsebesség növekedés is elérhető. Akkor célszerűbb nehezebbet tenni bele, ha az ember hosszabb távokon használja, így még kisebb fordulaton el lehet vele járni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zsolt19900
őstag
válasz vaksi8 #19618 üzenetére
okés, nem emlékeztem rá, hogy így van leírva
ma próbáltam egy 125cc 4t malaguti phantom maxot, hááááááát a 180 4t runner mellett elbújhat, nem tudom, hogy ekkora különbség lenne a két motor között, vagy a malagutinak volt valami fázis kése
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
runner 125
nagyúr
válasz vaksi8 #19658 üzenetére
Ok, sry, akkor ki kell kérni ezek szerint ezt is.
Havonta többször járok Ausztriába, annó a Nexus-szal is, és a Runner-ral is voltam. Nexus-szal igazoltattak is (sőt, a dob miatt 20 ajróra megvágtak), de nem kértek semmi ilyet.
SzlobiG
Ki lehet menni.
Legyen felragasztva egy H matrcia, mivel ugye pl. az osztrákoknál is, rendszám van az 50-eseken is."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
őstag
válasz vaksi8 #19684 üzenetére
Igen, teljesen igazad van, most megnéztem én milyen adás-vételit kaptam az én motoromhoz és valóban üresen van hagyva a vevő rész, köszi a kijavítást a közjó érdekében
Ettől függetlenül javasolt az eladóval is írni egy sima adás-vételit, így tudod bizonyítani hogy legálisan vedted a "magyar neppertől"
-
runner 125
nagyúr
válasz vaksi8 #19684 üzenetére
Igen, így van.
Pont ezért írtam már oly sokszor, h az import, vizsgáztatható robogót, csak úgy szabad megvásárolni, ha a nepper elintézni, h rendszám legyen rajta.
Kevés az, h az adás-vételibe leírják, ..szarra sem fog menni vele, utána meg pereskedhet évekig, ha esetleg 1 bizonyos okból nem fog rendszámot kapni a robogó.
Meg kell vele beszélni, h intézze el. Aki ilyennel foglalkozik évek óta, nem kis rutinja van benne, pláne ha kirakja az ember neki a kp.-t, úgyis megoldja. Ha, meg nem, akkor könnyen lehet h vaj van a füle mögött, s egy faxa átbszás részesei leszünk.
beszter1991
Google???
Beírod h 'adás-vételi szerződés', szerintem minimum 5-6 használható találat lesz.
SzlobiG
Ezt a storyt csak úgy tudod eljátszani, h írtok egy hivatalos adás-vételit, amiben szerepel a robogó pontos motor térfogata, jelen esetben a 125.
Illetve, írtok egy fiktív, fake szerződést, amiben Aprilia SR / Leonardo 50-ként - bánom is én - szerpel. S, addig azt tartod magadnál.
De, ugye ez így még nem elég. Kell kötnöd egy biztosítást is rá, ami 4-5k baleseti adóval együtt, majd 1 hónap múlva meg mondhatod le.Szerintem hagyd addig a robogót, míg nem kap rendszámot. Pláne, ahogy fentebb is írtam; célszerű a nepperrel megcsináltatni a rendszámot és úgy elhozni a robogót. Ez a tiszta és a legkorektebb út.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz vaksi8 #19694 üzenetére
Noh igen, de nem mindenkinek van több szabadideje, szabit kell kivenni, stb. Van akinek jobban megér többet kifizetni, mint megoldani a munkáját.
Persze, végig lehet csinálni egyedül is, csak azért írtam, mivel az ilyen nepperek gyakorlatilag már soron kívül kapnak időpontot okmányirodáknál, mindenben megvan a rutinjuk, s feltételezem sokkal gyorsabban megoldják a rendszámot.
Amikor tavaly előtt Ausztriából hoztam be egy Vitara-t, azt is lepapírozta nekem egy helyi srác (ezzel foglalkozik), 4 munkanap alatt és már rendszámos is lett.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SzlobiG
félisten
válasz vaksi8 #19697 üzenetére
Beszéltem vele, azt mondta nem kell a magyar/olasz adásvételi a lényeg a kinti forgalmi, hogy ki van vonva forgalomból. Meg kereskedésből vette azt mondta meg lehet velük csináltatni is gond nélkül. Szal elvileg nem lesz para, de majd holnap személyesen megbeszélem vele és mindenesetre írunk egy olasz/magyart is.
-
Killing
addikt
válasz vaksi8 #19719 üzenetére
Nem árt néha (motornak, kocsinak egyaránt) jól meghúzatni 1-2x, de nem állandóan. 1-2 km-ert húzatod aztán nyugisan tovább. Amúgy ha sokáig nem használod akkor érezhetően 'tunyább' a motor. Simsonon és a kis suzuki swiften is lehet érezni ha sokáig állnak.
Amúgy meg ne legyen bűntudatod, látnád miket műveltem péntek esténként egy kis peugeot sv 50-el annó, de bírta.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
runner 125
nagyúr
válasz vaksi8 #20822 üzenetére
Nem akarlak megsérteni, de tipikusan az a user vagy, aki bedől az ilyen neppereknek.
Eleve nem is értelek. A Burgman-ért Te is 300k körül fizettél - ha, szerinted egy ilyen Majesty "jó", akkor miért nem vettél ilyet majd fele annyiért?
Újra van fényezve, igen - pont ez az egészben a trükk. Egy ilyet kint 2-300 euroért odaadnak lelakva, a jó magyar kimegy, otthon 24 literes kompresszorról (vagy fényező haver cégtől lopott, vagy épp megmaradt festékkel) lefújja, az órát visszhajtják 13.000 környékére, - ennél ahhoz már nem volt pofa, hisz láthatóan min. 50.000 van benne, és megy a piacra olcsó pénzért a verebeknek.
De, ahogy írtam már; a műanyagok mindent elárulnak! Ilyen kiszívott, kopott, lerúgott műanyagokon még a szilikon sem fog, s ez még csak a képi hatás. Biztos vagyok benne, h műszakilag is konvergál a nullához.Egyébként meg nem tudom miért írsz akkora forg. helyezési költséget, ez egy 2000-es robogó, ott van az apróban is;
"180.000 Ft magyarországi forgalomba helyezés esetén."Hidd el nekem, voltam már párszor ismerősöknek segíteni robogót venni, nem egy ennél mérföldekkel szebb állapotút hagytunk ott, mert véres volt a torkuk.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz vaksi8 #20825 üzenetére
Nem, valóban nem látok bele, de a meghibásodás kockázata sokkal sokkal nagyobb, mint egy rendezett külsejű, bizonyíthatóan kevesebbet futott példánynál. S, itt most nem egy szíjcserére gondolok, hanem jóval nagyobb léptékű problémákra.
Nem feltételezések, egy részből; nincs ilyen gyári fényezásű Majesty. Másik; tegyük fel az általad említett 70.000FT-ért fújták újra. Akkor a robogó ára 75.000FT és ezen még van az eladónak haszna.
"Tudom Te csak runnert vennél ezért kicsit elfogult vagy."
Ez meg egy totális helytelen tézis.
Akkor saját magamból csinálnék hülyét, ha mindenkinek ezt ajánlgatnám. Nyugodtan nézd vissza a hsz.-aimat. Első kérdések, h mire akarja használni, mekkora méretűben gondolkodik, milyen fogyasztást vár el. Minden tekintetben igyekszem objektíven hozzáállni a kérdésekhez, hisz segíteni próbálok, nem rábeszélni.
A saját igényeimnek ez felelt meg, alapvető spórolásra korlátozottan alkalmas, hisz nem 3-at eszik 100-on, ide meg a user-ek 80%-a az említett ok miatt jön.
Elfogultság, előítélet egyetlen témában van bennem; azok a kínai szutykok.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-
SzlobiG
félisten
válasz vaksi8 #21422 üzenetére
"külföldről belföldi üzemeltetés céljából behozott használt jármű forgalomba helyezésének kezdeményezése előtt"
Az a baj, hogy értelmezési problémám van, nem tudom eldönteni, hogy kell-e vagy nem, megfelel-e a forgalmija vagy nem. Jó lenne ha kilehetne hagyni mer maximum 30nap az ügyintézési idő ami elég sok.
-
SzlobiG
félisten
válasz vaksi8 #21427 üzenetére
Most megnézettem hivatali személlyel és ott van: "a négykerekű segédmotoros kerékpárok esetén" ezzel már el is dőlt, hogy kell mivel ez ugye két kerekű és nem segédmotor azt mondta ez érthetően oda van írva tehát meg kell csinálnom nem véletlen mondták.
Nálad valami még megvolt ami miatt nem kellett ezt megcsinálni volt már forgalomba helyezve itthon, vagy te voltál az első?
Mindenesetre mákod volt.
Meg most nézem regadót se fizettél?
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
válasz vaksi8 #21435 üzenetére
Két helyen kérdeztem meg az itteni kirendeltségnél meg az üzletbe is ahonnét a motor van. Mind2-en azt mondták hogy kell. Meg a neten is leírásokba írják hogy ez kell, na de itt van rá egyből a példa hogy mégse.
Mind1 most már megcsinálom az a biztos ne az legyen hogy ez miatt ne tudjam műszakira vinni.
(#21437) vaksi8 Itt van a menete ha megnézed ezzel kell kezdeni.
[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
válasz vaksi8 #23043 üzenetére
Igazad van,mint ahogy a tobbieknek is,veget is vetek neki es holnap mar megy is ki a fojtas,es ez a tema itt most tenyleg pont
Mas mar nem a fojtas: piros lampanal ha allok,erdemes akkor egy kis gazt adni a hutes miatt vagy felesleges?
Mire figyeljek majd meg?
Ennyi volt most,majd fojtas nelkul jovok ujra.
-
doc
nagyúr
válasz vaksi8 #24299 üzenetére
koszi
400-ast nem akarok, kis fogyasztasu moci kell bevasarlashoz (kb. 2x14-5 km) illetve kornyekbeli szaladgalashoz, a turazashoz/szaguldashoz van egy VFR
esetleg meg annyit meg tudnatok mondani, hogy a fogyasztasa hogy alakul ezeknek 125 es 250 kozott?(bocs hogy ennyit kerdezek, sajna a totalcaros nepiteletben nincs 250-es burgonya :-/)
-
SirKero
őstag
válasz vaksi8 #24302 üzenetére
Mond mire vagy kíváncsi?
Fogyasztás 3,25l/100 de nem igazán figyeltem oda ezért szerintem 3l vagy kicsivel alá lehet vinni, max seb. 115km/h óra szerint.Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
DigitXT
félisten
válasz vaksi8 #25262 üzenetére
Most arra akarod rábeszélni, hogy jogsi nélkül vezessen nagyobb motort?
Szerintem is ő tudja. Fogd fel úgy, hogy ideiglenesen veszi. Lehet, hogy a
bukta kisebb lesz rajta, mintha az adott időszakra bérelne egy robogót.
Ha meg már korlátlan jogsija van, akkor olyanra ül, amilyenre akar, és az,
ahogy olvasom, és amúgy helyeslem is, nem csak* egy 125-ös lesz.*: most nem azért, mert nekem 180-as van - hanem azért, mert a 125 se
lép akkorát, mint amekkorát néha jó lenne, ha a 180-as sem mindig elég.
180-200-250: ezeket már lehet hajtani rendesen a városban és azon kívül.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz vaksi8 #25267 üzenetére
el is lehet felejteni a városban való "szlalomozást" kocsik közötti gyors járatot
Nem burgonyát kell venni, erre a célra, és le van a gond. A Maja sem éppen
kicsi, de simán elhúzok a kocsik közt, ahogy kell, egy Runner meg sportos is.
Számtalan alternatíva van, amik jól használható a városban s még nem fotelek. -
DigitXT
félisten
válasz vaksi8 #25271 üzenetére
Tudom mekkora a 400-as Maja: Burgman kategória.
Vagy pl. a 600-as SilverWing: b*szottnagy gépek.Szerintem ezek pont NEM a városban szaladgálós
robogók, hiszen írtam is, ezek már "fotel-robogók".
Ettől függetlenül van, aki ilyenekkel jár a céghez.Megint attól függ, hogy mire kell a motor? Nekem is
korlátlan* jogsim van, mégis 150-es ill. most 180-as
robival jártam/járok dolgozni. Erre ez kiváló. Persze
nagy tisztelője vagyok a nagyobb gépeknek, s nem
zárom ki, hogy egyszer lesz másik motorom is.De mondjuk épp olyan értelmetlen felülni pl. 1000-es
szupersportra, és "robogónak" használni a városban.
Mindennek meg van a maga felhasználási területe.*: azaz jó nagymotorra, de az nekem nem praktikus.
(Én kifejezetten szeretek "robogózni" a városban, de
nincs különösebb bajom a váltós motorokkal sem.
Van aki a supermotóra esküszik, de annak pl. nincs
csomagtartója, ami nekem elég fontos szempont.) -
runner 125
nagyúr
válasz vaksi8 #25271 üzenetére
Ez megint cél kérdése.
Ha, valaki dinamikusan akar a városban közlekedni, miért vegyen nagyobb motort? Egy 180-200-as kompakt méretű robogó tökéletes ilyen célra. Sőt, még agglomerációból autó tempóban bejárni is első osztályú.
A jogsi meg egy életre szól. Ki tudja az embernek később milyen nagy mocis tervei lesznek, így meg legalább nem kell számolgatni a kW-okat, h "belefér-e" a kiszemelt robogó.
A 125-200ccm között teljesítményt tekintve elég nagy ugrás van ám. Neked 125-ösöd van, egy 180-200-as sportrobogó nagyobb mosolyt csal az ember arcára. Olyanhoz meg már nem elegendő a B125/A1, hanem min. A korl. kell, ami Pesten kb. 20k-val olcsóbb, mint a korlátlan, így logikusabb döntés nagy A-t csinálni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen