-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Norbika88 #74717 üzenetére
Megnéztem a videóidat. Pár jótanács:
Egy: hangolásnál nem kutyulunk jobbra-balra mindenfélével össze-vissza. Kis, rugó, kontraszt, görgő, súbert, stb...Mindig csak egy valamivel foglalkozunk először. Jelen esetben (mivel maradt a régi henger és karburátor) a hajtással foglalkozunk először. Azt a hajtást simán be lehet hangolni a régi fölállásban, akkora változás nem történt motorügyileg, hogy ezt ne tehessük meg. Majd ha kész vagy ezzel akkor lehet kicsit csiszolni a karburátoron ha szükséges.
A hajtásnál is szép sorba megyünk nem pedig össze-vissza mindennek nekiesve. A kis kuplungrugók pl a legvégső fázis a hangolásnál, ugyanis azoknak egyedül az elindulásnál van szerepük.
A első videóban (azaz a másodikban, mert az első nem működik) valóban lehet darálást hallani az elején ami tök olyan, mintha többletüzemanyagot kapna. Viszont ezt mégis ki lehet zárni, hiszen rezonátor került fel a gépre, aminél a legtöbb esetben a végső fázisban még növelni is kell minimálisan a főfúvóka méretet. Tehát ez ki van zárva. Ráadásul később meg is szűnt a darálás, a második videóban meg nem is lehet hallani. Nem lehet, hogy egyszerűen csak tök hideg volt a motor a videó elején? Mert ilyenkor simán produkálhat egy jól beállított karburáció mellet lévő motor is hasonlókat. Az első videó első feléléz leszámítva szerintem teljesen korrektül gyorsul azzal az 50-es hengerrel a robogód. Ráadásul semmi luk sincs benne a gyorsulás alatt, szép egyenletes a fordulatszám végig. Mi a baj vele? Maga az elindulásod közvetlen a legelső fázisban valóban nem "kecskebak szerű", de ezen könnyen lehet segíteni. Egyszerűen még erősebb kisrugók kellenek a kuplungodba, hogy nagyobb fordulaton nyíljanak csak szét a pofák ezáltal elérve a dinamikus elindulást közvetlen álló helyzetből.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Norbika88 #74730 üzenetére
Persze, az összerakást követő legelső tankot leszámítva bőven elegendő a gyári olajozás. Ha belegondolsz és megfognád egy 70-es és egy 50-es hengernek a belső falát és elméletben kiterítenéd mint egy négyszöget, akkor szinte alig lenne méretben különbség a kettő között felületben.
Nem tudom, hogy a szervizek milyen árakkal dolgoznak, majd a többiek segítenek ebben. Azt tudom, hogy kevesen szeretnek hangolással pepecselni (pláne ha az valami tuningal párosul). Vagy nem is értenek igazán hozzá (csak annyi a tudás, hogy egy alkatrészt kicseréljenek egy másikra), vagy aki ért is hozzá azoknak is nagyrészt csak az számít, hogy minél hamarább végezzenek egy adott motorral, hogy jöhessen a következő. Pláne a mai, szerelőhiányos időszakban mondható ez el.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz Norbika88 #75057 üzenetére
Én új korában fektettem el a gép jobb oldalára. Okos autós távolsági fényszóróval jött, nem láttam semmit, viszont a benzinkútról jövő felzárkóztató sáv véget ért. Rá a vizes fűre, zötykölődtem, fékezni nem mertem, inkább eldőltem jobbra, az aszfalttól távolabb. A motoron csak a matrica lett picit karcos, illetve a kipufogó hővédő paneljának konzolja gyűrődött meg kicsit, másnak nem lett baja. Se a fékkar, se a tükör, semmi. Ja, az idom alól egy év múlva is virágföld jött ki, szétszedtem, kislagoltam. Én a jobb oldalamon csúsztam, csak koszos lettem.
Az idom többet kapott akkor, amikor a kiskapu terméskő oszlopának súrlódott...vadászcsiga: így-így, eb csont beforr, de a műanyag úgy marad.
Mondanám hogy kva drága de egy temetés többe kerülne - csak azt nem te fizeted.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Norbika88
senior tag
válasz Norbika88 #61197 üzenetére
Ezt jól elbéláztam Ide szerettem volna válaszolni
Alapjárat nem volt beállítva akkor rendesen. Meg asszem a malossi red filterrel nem igazán sikerült normális alapjáratot állítanom, lehet a malossi red-nek kevés a 70-es fúvóka?
Most a legjobb gyertya kép és alapjárat a gyári 14-es légszűrőház, gyári 16-os karbi 68-as főfúvókával.
Bár azóta szereztem egy stage 6 rep kiput és stage 6 variót, most már lehet lassan el kellene egy 17.5 karbi, nem igazán találtam olyat ami full kompatibilis lenne mikuni 16-os karbimmal.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Norbika88 #83128 üzenetére
Nem remlik, hogy eddig emlitve lett volna hogy immos a robogo. Be is van szerelve az immobiliser?
Az a baj, hogy egy multimeterrel pillanatok alatt ki lehet merni, hol van a gubanc, anelkul csak alkatresz cserebere es talalgatas van.
Ha van benne immo, az siman blokkokja a gyujtast, itt a testkabelen keresztul talan.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen