-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz
sityupityu #63105 üzenetére
Ez a vidék dolog nekem meg ott probléma hogy minden kinézett motorért mehetek Bp.-re, és még onnan 100-200km-t valamerre. Nem tudom mennyiből lehetne motorszállítást intézni, mivel autóval és futóval lenyomni akkora távot nem egyszerű dolog.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
dave93 #63121 üzenetére
Ez egy MC3-as, de amúgy a blokk stimmel. Viszont ilyen áron felejtsd el hogy normálisat kapsz. Talán 2014-től már láttam Runnerban olajos villát, azelőtt zsíros volt mindegyikben. Nekem is az volt az MC4-ben, pár hibátlanul tette a dolgát.
#63122 sityupityu: Az állításod ilyen formában hülyeség. A Piaggio is ugyan olyan jó.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Teljesen mindegy hogy befecskendezős vagy porlasztós. A Morini nem bevált konstrukció (nem leszólni akarom), szervizes ismerős 12-15k km-t futott motorokban főtengelycsapágyat cserélt, és elég sok ilyen kis javítani való volt a blokkban. Még mindig azt mondom, gyűjtsön hozzá, és újabb Piaggio blokkos Purejet vagy karburátoros motort vegyen, a többi már állapot függvénye. Az MC3-as, MC4-es NRG-k szerintem mostanság nagyon jó áron vannak. Az enyémmel is nagyon jól járt az új tulaj.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
urbi73 #63130 üzenetére
Valahogy ha hozzá akar nyúlni az átlagos user, akkor a vizes Piaggio a legegyszerűbb döntés (és gyárilag az a legerősebb), mivel 17,5-ös karbi, vagy 18-as torokkal befecskendező, nyitott kipufogó, könnyebb görgős sportvariátor, és már igencsak meglép egy ilyen kis 50ccm-es a gyáriak között. De persze ki hogy érzi.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Szétnézegettem a váltós 50ccm-es endurok között is. Gyümölcsösbe, erdőbe járni ez lenne a legideálisabb. De én vagyok hülye, vagy ezek szinte mind Am6-os Minarelli blokkal vannak? Hogy mennek ezek? Derbi Senda DRD nagyon tettszik, 2011-12 utáni évjárat érdekelne!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
dzso22 #63159 üzenetére
Hol vannak benne fojtások? Nekem nem állatkodni kell, csak erdőbe, gyümölcsösbe kijárni, meg hétvégén néha motorozni. Ilyen célra felesleges nagyobb köbcentiméteres motort fenntartani, már csak a műszaki vizsgáztatás járulékos költségei miatt is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
HoaryFox #63203 üzenetére
Jó pár évevolt egy Simson SR50-es a családban. Gyárilag S51-es blokkal, 4 sebességgel. Sajnos megszakítós gyújtással, ami szeretett elállítódni. Az utángyártott alkatrészek pedig nem a minőségükről voltak híresek, az áruk pedig nem volt kedvező. A fő ok a leváltásra pedig az volt, hogy elméleti szinten mindenki értett a szerelésükhöz, a gyakorlatban sajnos több kárt okoztak mint hasznot.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Megnéztem ma egy MRX 50-est, elvileg 2009-es, 7000km-rel. A gyári verziótól annyiban tért el hogy egy Tecnigas E-nox kipufogó volt rajta. Amit felfedezni véltem hogy a kipufogó illesztéseinél kifújt, a blokk tetején és alján olajos volt (nem friss), és pár idom (első sárvédő, hátsó idom) előzőleg törve lehetett, hátsó indexek pedig cserélve voltak. Ami pozitívum volt, hogy hidegen is szépen vette a fordulatot, egészséges hangja volt, nem csörgött. Így szerintem nem érdemes megvennem, ugye? Gondolom ezek nem aprópénzből helyrehozható hibákra utalnak.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
mumtaz #63272 üzenetére
Mondjuk nekem ennyi türelmem nem lenne hozzá. Már régen felgyújtottam volna. Ahhoz képest a Purejet nekem hibátlan volt. Persze hozzáértő szakszervíz ott is kókányolt, de msjdnem teljesen gyári állapotában maradt. Talán csak a levegőszűrőt kellett gyakrabban nézegetni, de azon kívűl nem tudok rosszat mondani az injektoros 2T Piaggio-ról.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
Levmen #63400 üzenetére
Az i.e.-n nincs berúgókar, gyújtás ráadása után ég a tompított fényszóró, és az AC pumpa hangját hallod.
#63396 rolcsi099: Elvileg csereszabatos alkatrészek. Szerény sejtésem, hogy rosszul lett belőve, ha nehezen akar megindulni olyas tömeg alatt, fater 95kg körül van, és gyári setup-os vizes robogóm csak úgy repült alatta.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
norbert1998 #63498 üzenetére
Ha a hengeren rajta van a 49ccm-es jelzés akkor nincs gond, és árulnak is így 70ccm-es szetteket (talán Stage6 Street Race, de majd az okosak megmondják). Viszont 70ccm-es, feltűnő feliratú hengerek, főleg vizes gépeken igen könnyen kiszúrhatóak, és persze ha beleset elszenvedője vagy, ez kiderül (mert miért ne), akkor rád húzzák a vizes lepedőt.
#63497 sityupityu: Egy komolyabb variátor sokkal többet számít, meredekebb görgőpálya miatt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
norbert1998 #63500 üzenetére
Elég bonyolultan állsz a dologhoz. Tehát ha nincs kívül a hengeren mondjuk egy 70ccm-es bevésés, akkor nem igazán büntetendő. Attól függetlenül hány ccm-es, mondjuk KPM-nél már padra teszik, átlépi a 45km/h-t onnan az egészet te viszed el, szóval már a fojtás eltávolítása sem szabályos, ha hivatalos akarok maradni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
norbert1998 #63504 üzenetére
Nade azért kérem, nincs is olyan normális 50-es gép, ami ne menne minimum 50-et, akkor miről beszélünk? - Pedig van, a legtöbb gyári állapotban 45km/h-nál megáll mint a vasszög.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
sityupityu #63508 üzenetére
Gyári motorra értettem a teóriámat. Mert mondjuk egy befecsisnél map módosítás nélkül nem sokat érsz.
#63523 tevike: Semmit. Alkatrész nem nagyon van hozzá. Bár ha műszakis, jó állapotú példányt találsz, akkor talán rendben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Egyik fb. csoportba volt feltöltve egy sajnálatos baleset...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
sityupityu #63748 üzenetére
#63748 sityupityu, #63749 Bilux, #63752 mumtaz: Sajnos nem. A tulaj kisebb sérülésekkel megúszta.
#63751 Redneck: Persze, kötelező alapján megy a fizetés. De ezt értsd úgy hogy egy ilyen robogóért örülhet ha 100k-t csenget.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz
rolcsi099 #63990 üzenetére
Gyárilag is nagyobb karbival szerelik (Dell´Orto PHBN 16), így minimum 17,5mm a legkisebb amit tennék rá, inkább nagyobb, de a Mikuni 24mm-est is elbírja (Pro verzión láttam olyat). Ehhez hangoljátok a gépet, mert valószínű hogy nincs rendesen belőve. Az hogy mennyit ér, a piac dönti el, de azzal jobb ha tisztában vagy, hogy mindenképp bukta a bele ölt pénz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Fiatal hölgy számára keresünk robogót. F12 és Aerox van kinézve. Aránylag olcsók, és alkatrész is van hozzájuk. 100-as levegős, vagy 50-es vizes a jobb döntés? Tuningolva nem lesz, viszont mindig indulnia kell.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Érdeklődésképpen, milyen 100ccm 2t AC Minarelli blokkos robogók vannak? Mert úgy rémlik hogy sok 100-ast szereltek Morinivel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ez egy Piaggio NTT, lényegében egy NRG MC1, csak 10"-es kerekekkel, és ballonosabb gumikkal, és első műanyag kinyúló sárvédővel. Azt hiszem (1994-1996) között gyártották.
Sejtésem szerint görgő, variátor, ékszíj lesz ludas. Lehet egyszerűbb ha komplett szettet rendelsz bele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
sityupityu #67563 üzenetére
Évekig azt használtam, sohasem volt vele problémám. Nagyobb köbcentis láncfűrészben, fűkaszában is azzal keverem, azok se pörögnek túl sokat (max. 8400rpm), és fél-háromnegyed gázkarálláson eldolgozik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Aprilia SR 50 WWW... Megkímélt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Kukucs.
Adott egy Malaguti F12 Phantom 50 AC (2005) Minarelli levegőhűtéses, hosszú fekvő blokk.
Tehát a kismotor külföldi import (mint a legtöbb hazánkban használt smkp.), jelenleg 13016km van benne, teljesen gyári (vagyis annak tűnik). Viszont nem gyorsul 45-50km/h fölé. Variátort átnéztem, nincs benne távtartó gyűrű, gyári görgőket kapott, szíj is gyári még. Kicsit magasabb végsebességet szeretnék elérni, hogy utazósebességben tudja a jelenlegi maximumot, hol érdemes elkezdeni a kutakodást?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
sityupityu #68050 üzenetére
#68050 sityupityu, #68051 suste: Ha jól mértem, talán 1cm az a rész ahol nem csúszik fel a variátoron a szíj. Görgők 6,5grammosak, most vettem bele újakat, mert nagyon el volt szúrva. Az ékszíj szélessége 16mm, ha jól mértem. Bár érzésre olyan mint ha nem pörögne fel rendesen, bár nem tudom ebbe CDI fojtást szeretek-e.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Egy kis különlegesség Paris Bercy-ben, 1998-ból. MBK Nitro Pace F1 Assistance.
Top Perf 70ccm, Bidalot S2R, és egyéb ínyencségek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
mumtaz #69419 üzenetére
Összességében minden téren fejlesztettek rajta. Bár a Morini szerintem eléggé gyenge konstrukció, függetlenül attól milyen befecskendezése (karburátor vagy injektor) van szerelve. A 2. gen SR DiTech tudta kivillogni a hibát, a későbbi Piaggio széria, NRG és Runner (azt hiszem csak ezekbe szereltek Purejet rendszert) már nem.
#69420 Yosolo28: Az kizárt. Injektoros akkoriban már csak Piaggio volt. Viszont volt hogy a bennmaradt készleteket 2007-2008-ig kiszórták Morini-vel, de ez talán csak a tengerentúlon esett meg, legalábbis eu.-ban nem láttam még ilyet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Nézegetem itt a mopedrally-ról készült vidiket, de számomra valami hihetetlen teljesítmény néhány szedett-vetett motorral teljesített táv.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
Yosolo28 #69698 üzenetére
Paioli gázrugós teleszkópot kapott minden Replika modell. Apró különbségek vannak, mint műszerfal (fordulatszámmérős), és társai. De mint írtam, a lényeges dolog az eltérő fényezés és matricázás. A többi csak figyelemfelkeltő apróság.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Mivel adott esetben jó pár éves használati tárgyról beszélünk, így egy használt robogónál nem hinném hogy ezek az "extrák" lennének lényegesek, persze taknyos kölyökként biztos lehet vele villantani. A fontosság szerintem a gyáriasságnál kezdődik,
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
BlackPriest #69958 üzenetére
Nem tudom milyen motorra gondolsz, de az összes motoron, ami közúton használható, van világítás. Ami pedig 49ccm-es Cross kategóriában beugrik, mind gyerekmotor, és közúton nem használható. Smkp ha jól rémlik 2005-től csak úgy gyártható/forgalmazható, ha tompított fényszóró működik használat közben. Korábbi kis NRG Power PJ robogómnál már gyújtás ráadása után ment a helyzetjelző és a tompított, ehhez még a motort sem kellett beindítani.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Korábban láttam egy Moto Martin TIR nevű futár vagy cargo robogót. Az egyszerűség kedvéért 50ccm-es levegős Minarelli blokkal, és konszernem belül Malaguti/MBK alkatrészekből összerakva. Tehát hasonló igáslóra gondoltam. Milyen úton-módon van lehetőség ilyet vagy ilyesmit szerezni?
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
sityupityu #71949 üzenetére
Ezzel az információval sajnos nem jutottam előre. Mint ha azt írtad volna, percenként 16 alkalommal vegyél levegőt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz
sityupityu #71951 üzenetére
Mivel elég ritka holló, esélyes hogy külföldről kellene beszerezni. Remélem valakinek nagyobb ismeretségi köre van robogók terén, és ajánl ilyet vagy hasonlót, amit akár belföldről is meg tudok vásárolni. Tavaly műszakilag volt hirdetve egy a képesmotor.hu-n, de más néven (talán Malaguti), sajnos a google nem lett segítségemre.
#71952 gabe_: Köszönöm, nekem is az igénytelen külleme, és egyszerűsége vonzó.
#71953 siti: Először is, minden pont után NAGY betűvel kezdjük az új mondatot. Továbbiakban szerencsejátékot nem játszom, és nem állok semmilyen kábítószer hatása alatt. De a Jézuskának írtam, a biztonság kedvéért.
Ui.: Érdekes ez a világítástechnika, helyzetjelzőt szinte minden motoromban Led-re cseréltem (pusztán akkumulátor kímélése miatt), mivel illegális, nem követendő példa.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Nálam míg az NRG Power Purejet megvolt, ott gyújtás ráadása után már világított a két első helyzetjelző, tompított, és hátsó helyzet, illetve rendszámtábla világítás. Tehát megkönnyebbült a kis akksi hogy a három darab T10-es izzót kicseréltem ledekre.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkoholista nevelde
- Synology NAS
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Anime filmek és sorozatok
- ASUS routerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Energiaital topic
- Home server / házi szerver építése
- További aktív témák...
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS