- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- Valorant
- EAFC 24
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Hogwarts Legacy teszt
- Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
- Nézzük együtt a ma esti Summer Game Fest 2024-et!
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
Ha egy jó PureJet-et kifogsz akkor nem lesz vele gond, persze ha Aprilia Factory-ra célzol a Di-Tech alatt. Nem sokban különbözik, kb. ugyan úgy megy, fogyasztásban tér el, és alapjáraton kicsit morcosabb, nem pattogós a hangja, végsebességük 85km/h, ha minden rendben van velük, de általában 70-75km/h-ig mennek dinamikusan.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Criton #24871 üzenetére
Pontosan melyik típusára gondolsz? Mert három féle kasznival és blokkal szerelték, ebből három féle karburátoros is volt (ha a levegős Minát is Minák közzé vesszük, mint gyártó terméke), és két féle befecskendezős. De olyan 75-80km/h-t mindegyik megfutja.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kolondrum #24902 üzenetére
Nekem is ilyen van rajta, vagyis már csak hátul, az első egy defekt miatt eljött. De vizes úton nagyon tudja csúsztatni, tehát én annyira nem ajánlom, elöl viszont egy Hidenau van, az százszor jobb, ha a hátsó lejön akkor tuti Hidát kap majd oda is.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #24976 üzenetére
Nem poén, csak egy szép kis PJ Runner, simán vállalható.
Amúgy pont ezt néztem, hogy ez miféle jószág, talán az váltotta ki a mosolyt. Uh, ugyan ez 100-asban, ez még durvább, csajnak jó lenne.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #24984 üzenetére
...és mi lehet a gond vele? Akkor is egyben van, de képről nézve nem futhatott többet 20-25k-nál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #25009 üzenetére
Ilyen alapon szidhatnád a legtöbb autót, vagy (nagyobb) motort, sőt a legtöbb 125-ös már injektoros, és nincs velük gond, figyelnek a benzinre és a levegőszűrőre és mennek ahogy kell.
Több tényezős, olvastam csak melegen előforduló durrogásról, random fordulatszámingadozásról, Piaggio-nál is láttam gyertyafogyasztást (javarészt hála a sportprogramnak), döglődő AC pumpa, injektorfej, vagy szimplán kopott a henger. - Első kettővel még nem találkoztam, szerintem igen ritka lehet, a sportprogramot el kell felejteni, én sem tetetném rá, AC pumpa nem lehet egy nagy összeg, a kopott henger meg bármelyik motornál előfordul, itt szintén nem a befecskendezős motorokat kell taknyolni, persze ez attól függ mennyit és hogy hajtották.
Ráadásul ezek a páratartalomra és a koszos benzinre is jóval érzékenyebbek. Elvileg komolyabb benzinszűrő van ezeken, amit elég sűrűn illik pucolni. - Benzin/légszűrő, szerintem ezt minden gépnél érdemes figyelni, ez nálam alap. Ha a 30ccm-es Husqvarna fűkaszámba nem tisztítom ki a levegőszűrőt és nem figyelek a kevert benzin minőségére, akkor azt is szét lehet ölni, persze az 12 ezerig simán lepörög.
Már beszéltünk erről párszor, Egü-n is megnézheted az injektoros topikot, össz. javítási költségekre előfordulnak ilyen 150.000FT körüli ajánlatok is. - Néztem én, de nekem az esett le hogy csak az ír akinek baja van a géppel, akinek nincs az örömmel használja. Többször leírtam már hogy sokan milyen motort vesznek, ugye 25-30k+ km-t futott, olaszból belapátolt konténeres szutykokat, tehát nem is csodálkozom azon hogy döglődik a legtöbb, meg Morini Di-Tech-re alapoznak. Az hogy 150k-t elkér egy szerelő, az elég nagy lehúzás, egy injektorfej nem kerülne annyiba, de a szerelők szeretnek kompletten cserélni mindent, ha már nem tudják a hiba okát kiszűrni, szóval nem csodálkozom ezen sem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #25065 üzenetére
Ezzel teljes mértékben egyetértek, 2008-ban egy bukósisak mentette meg a sz@ros életem, pedig nem mentem gyorsan, épp hogy csak telibe kaptak . Szépen látszott a sityak nyoma az autón és a betonon, ha nincs rajtam akkor már nem osztanám itt az észt .
ui.: IS220 nagyon szép, bár nekem egyik nagy kedvenc a régebbi IS200. Érdekes hogy sok ember sajnál kiadni olyan dolgokra pénzt, amin az élete múlat, itt értem ez alatt a nyári gumit is. De ha majd egy alacsony profilmélységű kopott gumival feltekeri magát egy fára, akkor majd átgondolja még egyszer, hogy 300k-tól többet is lehet bukni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #25065 üzenetére
...kétszer ment, kérem törölni...
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
...Csak két gond van , 1. ez sárga..., ...én pedig pirosat, grafitot, feketét vagy fehéret szeretnék , 2. drága, nagyon az az NRG-mhez képest, műszakilag meg egy kovakő, szintén a PJ-hez mérve, és erre kellene egy 70-es hengerszett körítéssel hogy úgy lépjen mint a mostani gépes . De hát a szerelem az szerelem, tehát ha úgy lesz, akkor is veszek pár éven belül egyet, ha nagy motor mellé, akkor is, ha nem ilyet, akkor ET2-t, de akkor is !
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #25109 üzenetére
De, ezek szerint az NRG-n szarul van megoldva, vagy passz. Mondjuk azt sem tudom, h kábeles, vagy kulcsról elektromosan nyílik, vagy egyáltalán ha kábeles, hol van elvezetve.
Mielőtt taknyos suhancok módjára ítélkezel (nem első eset), hozzá kell tennem hogy úgy szedték ki a motorból hogy nem látszik rajta rongálás. Legvalószínűbb hogy egy másik NRG kulcsával,vagy valami mesterkulccsal szedték szét. Ahogy a kolléga írta, a motor mellett szorosan álltak, szétszedni nem lehetett,m ergo bovdent babrálni sem, mert sem a hely, sem a forgalmas környék nem engedte azt! Amúgy pedig bovdenes megoldás van benne, mint az újabb Runnerben is. A tiédben pedig egyszerűen ki lehet mókolni az egész zárszerkezetet és viszi amit talál, ergo az sem tökéletes megoldás. De jelen esetben, az is lehetetlen lett volna, mert hogy még egyszer megemlítsem, nem volt rá lehetőség. Tehát egyetlen egy lehetőség ami maradt, az az hogy a zárat kinyitották, és úgy vitték el a cumót.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #25113 üzenetére
Nem hasonlítottalak én taknyos suhanchoz, olvasd el még egyszer amit írtam, pusztán ez lepett meg: ..."szarul van megoldva, vagy passz"...
Rendben, akkor kurvára vissza lesz véve a stílusomból, ahogy szeretnéd, pusztán azért mert így szebb-jobb mindenkinek, és rózsaszín vattacukor pálcát benyalni mégis csak látványosabb/szebb/mókásabb mint pofába kapni az igazságot és a puszta, csiszolatlan gondolatokat. Nem estem senkinek neki, pusztán közöltem tényeket, tehát most végül is ki ítélkezik!? Bár nekem mindegy, de azért a lelki világodat felkavartam picit, pedig nem ez volt a cél, viszont nem vitatkozni járok ide, csak érdekes hsz.-edre válaszoltam, ami meglepett mert ha nem tudod hogy hogy működik a zár akkor eleve nem sz@rozol le valamit, de te ezt mégis megtetted. Nem fogok példákat felhozni, de taknyos gyerek módjára veszekszünk itt, és ez nem az én stílsom, higgadtan meg lehet beszélni, nem kell paranoiásnak beállítani.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz AndrewTdi #25160 üzenetére
Hát igen... én is szívesen tolnám neki, csak hát elég drága és a fenntartási költségei sem olcsók, ugye aktrészárak is borsosak, szerviz sem olcsó, üzemagyag is kell neki, és műszakira is vinni kell, ráadásul kopó alkatrészek,... stb...
Szépséges, így nagyon-nagyon, és Multivarral lépeget is.
Illetve a szépség kegyetlen szerető, tehát nem szabad belesni a motorba, mert könnyen ráverheti az ember ilyesmire is az utolsó forintját is.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SirKero #25193 üzenetére
Ezért a szövegért felgyújtanám az egész kereskedést,... a hülye állatok... !
ui.: Amúgy is, egy GTS 300-nál kevesebb tökösebb olyan kategóriájú robogó van, leheletnyi olasz érzéssel és lélekkel megáldva...
Ugye hogy férfias, feketében is nagyon vadas...
Így meg nagyon állat, fehér, fekete felnikkel, polírozott peremmel, meg hát a csaj...
#25198 Criton: Tudom én, a Totalcaron már kiderült egy párszor hogy mik vannak ott. Még csak le se köpném-hugyoznám a nagy részét. Csak azért nem jó ha fikáz egy márkát aminek kúrvarégre nyúllik vissza a története, azok a hülyeállatbaromf@szrágók meg ott vergődnek a kókány, rozsdás, szakadt vasaikkal.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Oh, engem nem zavarna, szívesen átvenném tőle azt az LX-et, és az NRG-t otthagynám neki fájó szívvel. De amúgy elég durva ára van, ha 200-230k körül kínálná, azt mondanám, egye fene, belevágok, akkor az NRG mellé betolom, de így! A múltkor egy kereskedővel beszéltem, azt mondta hogy 70k-t tegyek az NRG-re, és ad egy fehér, 15k-t futott LX 50 2T-t (250k-ra hirdette). Persze megmondtam neki hogy hülyének nem kell nézni, örülne mint majom a farkának az én kicsikémet meg kivakszolná ezerrel és kitenné a kirakatba vevőcsalogatónak.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz barack1997 #25396 üzenetére
Ma legyorsult egy fekete NRG PureJet valami sportkipufogóval... Elég érces, mély hangja volt, nem is húzta neki nagyon az 50-es bácsi, csak úgy elsuhant, mondjuk én autóval voltam .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Criton #25400 üzenetére
Hát... te tudod . Igencsak fogyaszt, mivel pörgetni kell hogy menjen, és míg végig rakod a 6 gangot, hát... szerintem gyerekeknek, motozni tanulóknak egész jó, de városba nem érdemes ilyet venni . Ha meg SM kell, akkor egy henger, 250-300cc 2T vagy 450 4T .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #25404 üzenetére
Egyik haveromnak van pár éve egy Aprilia MX 50 (ugyan az az AM6-os blokk és váltó, ha jól vágom). Jó kis gép, újonnan vették, még 2005 körül. Azóta faterja használja, talán 20 ezer km lehet benne, egyszer cseréltek benne dugót, gyűrűt, két karbi tisztítása volt, és két garnitúra gumit rúgott le róla. Nála mindig 4 liter körül eszik, bár inkább felette, mert pörgetni kell hogy menjen. Pár éve letette a motort, azóta faterja jár vele SM szettel mezőrködöni, sok mindent már nem tudok róla, de anno szép gép volt, jól is ment, mármint 50-es váltóshoz képest.
#25408 DigitXT : Had izzadjon . Megtanul váltani . Mondjuk oda én se venném meg .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Fogyasztásom ha jól számoltunk, akkor 100km-re vetítve, intenzív használattal (gyorsulás-lassulás, leginkább 55-60km/h-s átlag) 2,3-2,4 liter benzin.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #25462 üzenetére
Áh, előre tárcsa... felesleges, olyan lesz ez mint az MZ TS, csak 4T-ben. Én is írtam a sportmotoron hogy minimum 350k lesz itt nálunk, úgy meg már rohadt sok.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Criton #25465 üzenetére
Tegnap 18órától már 135kmt tettem bele
Mitől lehet ez szerintetek?Szerintem csak motoroztál egy jót . Komolyra fordítva a szót, kuplungot, görgőket, szíjat érdemes átnézni, valahol ott lehet a gubanc . Én görgőkre és kuplungrugókra tippelek, de a távgyógyítás nem az én műfajom .
#25469 Criton: Táboriék?
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #25476 üzenetére
Oh, él és virul, pár napja le volt mosva, de azóta már kissé poros lett, az utóbbi megtett pár száz km alatt tele lett tankolva, és olajat is utánatöltöttem, amúgy nincs vele gond (kopp-kopp ). Sajnos még a szíjat és görgőket nem cseréltettem ki (pedig már van hangjuk), de filózok hogy fatert meglepem névnapjára egy Malossi Multivarral (úgy se tudja mi az ), viszont a jobb oldali taposó oldalát rendbe kéne rakni, mert két helyen lejött a festék, és mivel neki lett valami rakva, egy picit látszik is, ha lesz időm tuti szétszedem az oldalát és megcsinálom. Azután az index kapcsolót elb@sztam, erősen nyomtam rá, és féloldalasan, így most nem mindig ugrik "üresbe", de tudok hozzá újat venni, szóval az cserés lesz. Összességében ennyi, de jól elvagyok vele, ha ráülök, még lerakás előtt mindig futok egy-két plusz kört, sohasem rakom csak úgy le, mert hiányzik. Ahogy nézegettem, gyorsulásra pont egy 2.0 diesel/1.6 benzines autóval vetekszik, így gyári állapotban.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #25483 üzenetére
Egy szóval sem írtam hogy turbóval szerelt diesel ellen. PDTDI, meg mint tudjuk, igencsak tud lépni, főleg ha az a motor egy Polo, Ibiza vagy Golf kategóriájú gépben van. Ilyen alapon az 1.6-os benzinesre is írhatod hogy hát hülye, ezek megeszik, de nem versenyzek én velük, csak a gyorsulást néztem egy darabon. Maradjunk csak a szívó dieselnél, középkategóriás kasztnival, tehát pl. Vectra 1.6 nem igazán tud ellépni előlem, kanyargós szakaszon.
Igen, örülök hogy a kapcsolót könnyű beszerezni, bár nem olcsó, mert postával 3-3,5k körül van meg, bár mindenképpen megéri, ugye fő a biztonság.
#25484 horvathkrisz: A tankjánál 5 liter és 1,5 liter arányban oszlik meg, tehát összesen 6,5 liter, bár van ahol 6,7 litert mondtak. Benzin lámpa elég vicces, elvileg "üres a tank", de ha egy fekvőrendőrön átmegyek, vagy szenderről leveszem-visszateszem, elalszik és több km-en át nem gyullad ki, majd 10-20km után megint jelez. Én nem bántanám könnyebb görgőkkel, akkor ár elég nagy fordulat kell neki hogy menjen, és a melegítés se biztos hogy menet közbe fog menni, mert én főleg menet közbe melegítem be, mivel álló helyzetben csak fél-egy percet hagyom ketyegni, azután 2-3 gázfröccs, és mehet a móka, max 7 ezres fordulatig, míg el nem éri a 4 csíkot a vízhőmérséklet, azután természetesen lendületesebbre veszem a figurát (de nem kell nyelezésre gondolni).
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #25487 üzenetére
Igen, nekem is úgy megy . Neked nehezebb görgők kellenek, akkor alacsonyabbról indul, viszont nehezebben gyorsul fel, és több lesz a végsebessége, tehát az se jó, könnyebbel meg pont fordítva lennél, így azt mondom hagyd úgy ahogy van, így is túl erős .
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz barack1997 #25490 üzenetére
Mit írtam korábban ? Átlag 1.6benzin/2.0diesel . 1,6VTi nem az a tipikus népautó, amivel kalapos öregurak járnak templomba .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Smani1 #25526 üzenetére
17800km-al még bőven nem lenne ilyen gondja . Az enyémbe van 16*** és a szervizben rávágták hogy ez motorikusan oly mint az új . Ez olyan vicces dolog mint az én sztorim, egy Morini Di-Tech SR-el, ami 12***km-t tudhatott az órájában . Szervizes ott szidja hogy ennyi km-rel ez nem igaz hogy szét van már b@szva, ez nem dögölhet meg (henger-dugó-főtengely és injektor felújításra várt bár attól döglött be hogy nem raktak bele olajat), stb . Bejön a tulaj, hát igen... kiderül a turpisság, olaszból hozta, saját részre, ő tekerte vissza 32***-ről . Bár ettől még a Morini-t nem ajánlom, befecskendezőből csak Piaggio PureJet .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ez szép, és PJ : [link]
#25538 SzlobiG: Ezért mondom, szerintem nagyon sürgősen el akarja adni.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz barack1997 #25545 üzenetére
Hány km után kellett injektorfejet cserélni? Aprilia SR Di-Tech (Morini)-ről hallok rossz véleményt, bár én a Factory-t se venném, a túlbonyolított elektronika miatt se, tehát részemről leginkább Runner/NRG PureJet az ajánlott, de ugye ezek zsíros villásak. Katanát próbáltam anno, nekem tetszett, bár erről tényleg nem halottam még rosszat, lehet hogy a 30-40 ezer km-t futott, visszatekert órás Di-Tech-ekről kering rossz vélemény, amit ugye az új tulajnak eladnak 8-9 ezer km-rel és az szív vele, mert egy komplett generál kell neki. Olaj és benzin minőségére én is nagyon figyelek, és most újabb fogyasztás mérésbe kezdtem, megnézem hogy 98-as benzinnel, a 95-ös oktánszámúhoz képest, mennyivel nő/csökken a fogyasztás.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #25548 üzenetére
SR Factory műszerfal: [link]
Ebben van köridő mérő, szerviz periódus jelző, stb. Amik nincsenek az NRG-be/Runner-be. Ez a két utóbbi gép tuti hogy Philips elektronikával van szerelve, tehát a "szerintem"-et javítsuk ki pontos, kézzel fogható adatokra, mert így túl sok a talány. Ugye SR-nél állandó gondot okoz a szervizkulcs eltüntetése 4000km-enként, és hasonló dolgok.
Akkor már vágom hogy miért olyan olcsó. Bár a gyári markolathoz nem ragaszkodom, az enyémről én szedtem le a gyárit, mert egy fém biz-basz volt ráhúzva, és csak levágással jött le, bár legalább tudom hogy egyben volt/van a gép.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #25550 üzenetére
Ez eddig szép és jó elgondolás. De az elektronika pontosan milyen benne? Mert akkor szétszedem az enyém hátulját és megnézem a pontos típusát, azután hasonlítunk. Mert nekem motorszerelő srác mondta hogy SR Di-Tech-et és Factory-t felejtsem el, mert túl bonyolult, szerinte a Runner/NRG-vel nem fordulnak elő olyasmi problémák mint a korábban említett Factorykal.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz barack1997 #25560 üzenetére
Az korrekt. Benzint amúgy is szűrön keresztül öntöm, szóval még úgy is figyelek, nehogy szennyeződjön.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
-
Tothgera30
Ármester
Mentem egy kört a motorral, hát 1km-s kellett hogy felmenjen 2-3 csíkig a vízhőfok, tehát jó meleg van .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen