- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- Valorant
- EAFC 24
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Hogwarts Legacy teszt
- Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
Nem lehet hogy a kipufogó zavar be, mert nincs hozzá belőve a motor? A kuplung, szíj és a görgők már lehet hogy kopottak, de leginkább a kuplung lehet a ludas. Vidd el egy ügyes szakihoz, állítsa be hozzá a karbit és a hajtást, akkor talán jó lesz, ha mégse akkor reset és minden gyáriba vissza!
Az enyém gyári, 500-nél indul, kb. 9500-ig pörög le, ez utóbbiban nem vagyok biztos, sohasem nyelezem. A kipufogó tényleg sokat fojt, bár azért mert katalizátoros, egy hosszabb út után nagyon forró.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Szerintem egyszerűbb rátenni az elve fojtott levegős hengert, sőt levegős blokkot, márt hátul dobfékes, mint külön CDI-t gyártani hozzá! Fojtott hengerrel van az, az egyik fórumos srácnak van egy Power DT, talán neki. Ő komplett hengert vett hozzá, mert a gyárt nem érdemes farigcsálni, bár teljesen más dolog miatt bontotta meg.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Pedig azokban van csak. A vizes henger és blokk megegyezik az SR-be és Runner-be szerelt motorral. A levegős egy külön állatfaj, németeknél ha jól tudom főleg csak azt forgalmazzák (árulják újonnan), mivel gyárilag lefojtva nem igazán megy, fojtás kiszedése után meg igen csak tornázni kell hogy elérje a 70km/h-t. Bár attól még nagyon szívesen elfogadnék egyet, csak hiányozna a vízhőmérsékletes csíkocskák vad menetelése az orrom előtt, a nyári 40C-os hőségben.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #21768 üzenetére
...én abból szoktam kiindulni hogy a levegősnél a kipufogó könyök szépen elszíneződik, még terhelés sem kell neki, eleve a hő miatt. Volt nekem olyan 2T Honda nagy kerekű robogóm (SH 50 szerű) ami nem pörgött többet mint egy 4T, nem ment gyorsabban 60-65km/h-tól, és mégis egy nyár alatt olyan kékes elszíneződése volt az egész kipuffnak mint egy egész évben nyelezett sor4-nek! Bezzeg egy 2T 50-es vizesnél csak akkor jön ez elő ha nagyon hajtják, tehát nem kell annyi hőt elvezetnie a kipufogón keresztül.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ma gurultam pár kört ebben a változékony időben, és ahogy hazaértem, meg is lett a 15999km is. Bár volt olyan szél néhol hogy szinte lesodort az útról, de mikor kisütött a nap, akkor lehetett suhanni, de következő tankolásnál meg akarom nézni hogy mennyit fogyaszt ha odafigyelek, és nem pörgetem 7000rpm fölé, bár szerintem 2 liter alá nem vihető a dolog, ugye ha jobban húzom, akkor maximum 2,5 litert tudok vele megetetni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Ez injektoros, ezzel lehet . Bár tényleg nehéz, főleg lassan menni vele, észre se venni, és már 70kmh fölött mutat a sebességmérő, érzetre pedig 35-40km/h alatt nem is szeret menni .
#21811 Lauda: Jó hogy erre készültek, de én meg nem akarom áthágni a szabályokat. Azért ma is megyek, laza 65-70km/h-val, erre mögöttem feltűnik egy rendőrautó. Gondoltam hogy az most félreállít és legalább igazoltat, de szerencsémre indexelt jobbra és le is kanyarodott, tehát nem igazán tudta bemérni hogy mennyivel mehetek, bár mindketten tudtuk hogy köze nincs a 45km/h-hoz. Hogy igazán jól menjen, ahhoz valami sport variátort kellene, könnyű görgőkkel, akkor biztos menne, de én nem az a típus vagyok, meg hát főleg fater használja, ő meg végkép nem az a típus aki nyélgázon menne vele, neki a maximum az 50km/h.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
...most ugyan azt írod amit Márk is . Tudom, dobna, majd kap új görgőt meg szíjat, csak most nincs rá időm és energiám .
#21813 Smani: Jah, áh semmi, smk., közút, 70km/h+, le van az szarva !
#21815 Smani: Be tudna, csak lefényképezi a km órát a kocsiban, úgy hogy látszódik a motor az autó előtt. De még van több lehetőség, ez már csak ép ész kérdése hogy mivel lehet/akar megfogni ha úgy adódik.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz busman #21865 üzenetére
Nem az határozza meg hogy min ülsz hogy csaj vagy-e? Egy babakék Vespa LX-en se érezném csajnak magam, aki meg férfi létére úgy érzi, ott mentálisan komoly gondok vannak. A Simson (pl. S50/S51, Star, Schwalbe) pedig segéd-motorkerékpárnak minősül, bár vannak kivételek (az SR50 robogónak, az SR2 pedig mopednek)!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz busman #21869 üzenetére
Nem volt lekezelő, csak kissé melankolikus hangulatom van (ezért hallgatom Norbert Kristof számait most is), attól még a vércukorszintem stabil mit állat.
De hogy ne legyen teljesen off: Tankoltam az NRG-be, 5 liter benyát úgy benyelt hogy a szemem kikerekedett (bár szinte üres volt). Ha jól gondolom 6,5+1,5 liter a tank űrtartalma, mert ugye van még tartalék is, amire 1,5 litert olvastam. Valaki lemérhetné, mert máshol 6,7 litert írnak, bár biztos hogy több szalad bele, már csak érzésre is!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Nem néztem még, csak most az utóbbi időben sokat mentem vele, napi kilométer 409km-t mutatott, bár szerintem ezt egy hónap alatt tehettem bele, már nem emlékszem mikor nulláztam, illetve mikor tankoltam utoljára (bár nem szoktam színültig). Fogyasztása maximum 2,5 liternél megáll, bár ebbe erőteljes fékezések és intenzív gyorsítások tartoznak bele, nagy részben 70-80km/h között/fölött gurulva.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kolondrum #21890 üzenetére
Oh, hagyjad, az enyém is már bőven 350k felett jár. Anno gyertya, fékbetét, egy kipufogó pucolás, mert el volt dugulva, beállítás, teljes átnézés, gyújtás cserét kellett megejteni. De komolyabb gondja nem volt, csak ugye ahogy használod, kopik, kopó alkatrészeket meg cserélni kell.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Criton #21927 üzenetére
Beindítod, felveszed a sisakot, esetleg kesztyűt és kabátot, stb., pár gázfröccsöt adsz neki és mehet móka tényleg elég 1-2 perc. De persze ezután se nyelezd neki, csak óvatosan, és ne terheld le nagyon az első pár km-en, bár ha jól látom a tiéd levegős, az gyorsabban be is melegszik üzemi hőmérsékletre.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #21939 üzenetére
...de közben heroin, kokain, anfetamin, marihuana, zacsis technokol, ecstasy és egyéb nyalánkságok meg mentek, mi ?
...persze ez csak vicc...
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kolondrum #21957 üzenetére
A fékbetét néha beleér a tárcsába. Ha motorozol, és erőseket fékezel, akkor a hőtágulás miatt még jobban bele fog érni, ergo nagyobb lesz a kuszoló hang és nehezebben tudod forgatni a kereket. Ez szinte minden tárcsafékes motornál így van, mikor az enyém friss fékbetéteket kapott, alig lehetett forgatni a kereket!
#21961 Criton: Szép kis motor, kicsit talán magas az alapjárat!
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kolondrum #21965 üzenetére
Próbálgasd, bár azt ajánlom hogy egyhuzamban pl.: leejtőn sokáig ne húzd a féket, néha engedd fel, had hűljön addig is, azután megint fogj rá a tárcsákra, persze mindkét fékkel fékezz.
#21975 SymbianOS: Vizes, Mina, ez szerintem felmegy, elég erősek ezek, 70km/h-is lendületesek is !
#21977 Smani: Ugyan erre gondoltam és is, és ha jól látom, ezt is írtam .
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz pinker77 #21999 üzenetére
Abban már nincsenek fojtások ha úgy megy, F12 vége olyan 70-80km/h körül van fojtástalanítva. Fogyasztása rendben van, ez 3-3,5 liter körül szokott lenni, ha a gyári 12mm-es torokátmérőjű karbi van rajta, utazója olyan 60-70km/h. Az enyémben is csak a kipufogóban van, bár ez Pigi blokkos, kicsit más.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Újra van fényezve és húzva az ülése, lassan 10 ezer km-nél érdekes ez a bejáratás, bár lehet fel van újítva, vagy ahogy a nagy mesterek szokták, belelöktek egy új dugót, és felfúrták a hengert a kívánt méretre, a többit meg hagyták b@szni, úgy ahogy volt. Tehát ez se egy életbiztosítás jellegűnek tűnik motorikus szempontból. 250k-ért már aránylag normálisakat lehet venni, akkor hozzátennék még egy keveset!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Tothgera30
Ármester
válasz kkrisi #22149 üzenetére
Általában igaz, mivel egy vizesből nagyobb teljesítmény hozható ki, illetve huzamosabb ideig bírja a terhelést, mint egy ugyan olyan lökettérfogatú levegőhűtéses motor. Mert az automata szívató miatt többet kap. De nem te tanulsz autószerelőnek, vagy valami ilyesmi rémlik?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz dave93 #22152 üzenetére
Szerintem itt látszik minden.
Tehát az első idom más, műszerfal más (itt fordulatszámmérő és sebességmérő van, utóbbi 120km/h-is skálázva, vízhőfok mérő nincs), kipufogó nagyobb/öblösebb, levegős 100-as Mina blokk, dekli más, hátul dobfék van, karburátor nagyobb. Talán az első fényszóróba erősebb égő van, de erre nem tenném fel egyik testrészem sem. Röviden hirtelen ennyi jutott eszembe.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz kkrisi #22192 üzenetére
Én 270-300k alatt nem találtam épkézláb, egy motorból álló, 2005/6 utáni, valós éjvárú, gyári festésű és nem össze-vissza tekert km órás Yamaha Aerox/MBK Nitro típusú motort. De tovább jó keresgélést, mert 200k-ért csak tákoltat és újrafényezettet kapsz, hidd el, nem egy kereskedőről tudok, aki ilyesmivel foglalkozik. De ahogy az egyik illető mondaná: "A hülye gyerek úgy is megveszi, mert friss, Replica fényezés, csillog-villog, km-órát meg oda állítom ahová nem szégyellem és már apuci zsebéből ki is húzta a pénzt". Tehát én azt mondodm hogy lat keress ami lehet kicsit karcos, vagy karistos, sőt ez Aeroxnál szinte alap, de a fényezése megegyezik az évjáratával, bár nehéz lesz kiszűrni, mert annyi bontott ilyen gép van, hogy bármilyen alkarészt beszereznek hozzá. 3,5-4 litert benyeli, persze ha gyári, de ha már belenyúltak akkor ez igencsak tolódik felfelé.
#22194 dave93: Aki komolyan veszi, az meg is érdemli.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Máskor olvass figyelmesebben. A tiéd 99-es, még un., első generációs, de gondolom te is tudod hogy mi minden változott azóta. 3,5-4 litert írtam, ismerősömnek is van egy 06-os, ha hajtva van, benyeli a 4 litert, ez tuti biztos, és itt nem 50-60kg-os taknyos suhancokról beszélünk, mert lehet alattuk alig eszik, de egy felnőtt embernél már más. A többi már csak felhasználáson és a felhasználón múlik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz jaktib #22209 üzenetére
Általában 98-as oktánszámú benzint (leginkább MOL/Shell), és Repsol Moto Sintético 2T olajat adok a motornak.
Ha kíméled akkor kevesebbet forog, ezáltal nem kopik olyan mértékben. Nem mondanám hogy nagyon hamar koptatja ha sokat mész vele maximális sebességgel, viszont biztosan hosszabb életű lesz a motorod ha nem mindig teljes gázzal gyorsítasz és hosszabb távon pedig egy átlagos utazótempóval mész több km-t.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Jó áron van, ha ugyan ilyen állapotban 2T lenne és Liberty, adnám érte az NRG-t . Amúgy nekem nagyon tetszik, csak hát nagy/magas vagyok ehhez a géphez, és pici a kereke. A melóhelyen az egyik csaj jár ilyennel (160cm/45kg), egy piros kis 4T, valami nyitott dobbal, elég durva hangja van, bár mondta hogy neki nem megy 65-70km/h-tól többet, viszont látszik hogy ki van égetve rendesen.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Oh, szinte minden érdeklődő alkudozik. Mikor mondom hogy tavasszal új akksit kapott, meg nem igazán akarok megválni tőle, akkor elkezdi hogy engedek még az árból? Bár eddig a legjobb az volt mikor parkettát, fenyőfát, illetve házimozit kellett volna beszámítanom, persze ilyenkor csak rekeszizmom mozgatták meg egy picit. Neked valami vizes, legalább 13"-os kerekekkel rendelkező gép kell, bár ha újonnan vetted akkor egy Liberty-vel nem nyúltál volna nagyon mellé, árban ugyan ott van, ha kifogysz az erőből, veszel hozzá egy 70-es vashengert és még amit megkíván a gép, akkor egy 50-es vizessel megy egy szinten.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz SzlobiG #22352 üzenetére
Mindig van normális érdeklődő, egyszer én léptem vissza, mert meggondoltam magam, máskor nem tudtuk megoldani a szállítást, a legutóbbinál meg nem voltam itthon mikor neki jó lett volna, és inkább vett egy új kínai robogót, ami hajaz a Vespára . Olyan régóta nincs fent, és nem is frissítem a hirdetést, vagy csak nagyon ritkán, de valószínű hogy le fogom venni, mert a legtöbb telefonáló kereskedő és csak alkudni akar, illetve rögtön úgy kezdi hogy "hát miért van ebbe ennyi km?". Erre én: "...azért b@zdmeg mert ebbe nem tekerték vissza,ott a szervizmatricája, még szervizkönyve is meglehet valahol, stb." Persze sorolhatnám hogy mennyi hülye van, de inkább nem..., szerintem (legalábbis eddig úgy beszélgettünk róla) megtartjuk faternak a motort, hozzánőtt már, 50km/h-val megy majd évi 100-1500km-t, az neki 20 évig elég .
#22353 runner 125: Áh... a Vespa... ...ilyenkor rózsaszín pillangók repkednek az agyam helyén...
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Érdekes ez a Speedfight 3 RS, elbaszarintották azzal a Morini blokkal és az ülés alatti szarsággal. De a motor úgy elég jól néz ki, tetszik, bár nem igazán megy, de elfogadnám.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #22512 üzenetére
Ez igaz, a SF2 a maga idejében nagyobbat ütött. De az új nekem eléggé bejön, főleg a felnik. De persze inkább egy S50 2T Vespát vennék már olyan áron, ami teljesítményét nézve még mindig szívás ár/érték arányban!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Criton #22521 üzenetére
Elég nagy hülyeség, kb. 500km után már összekopik úgy a henger hogy hosszabb ideig is húzhatod neki. Az 1000km-t nem tudom miért csinálték, Apriliában (SR Factory) ismerősnek is 500km után szedték ki a fojtást és az 5 év garancia megvan! De amúgy is érzeni azt hogy jobban húz egy picit, ha már eléggé be van járatódva, bár szerintem nálad már ez nem gond. Saját véleményem az hogy én egy szerelővel kiszedném, és letojnám a garanciát, mert úgy se ér semmit.
#22515 runner 125: Van egy kis visszalépés feelingje, de azért nem rossz ez az új sem.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #22543 üzenetére
Nyamvadt 1000km-ről van szó. Kicsit erősebben használva ezt 1 hónap alatt bele lehet rakni! - Jah, én egy év alatt alig bírok annyit beletenni .
#22545 dave93: 87km/h, de csak a kipufogóban van fojtás, és ott is gondolom már csak egy része (mert több helyen le van fojtva a dob).
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kolondrum #22587 üzenetére
Nem biztos hogy a szakmája tehetett arról hogy az illetővel voltak gondok. Az utolsó mondat picit fájt, mert eléggé megtévesztő is lehet. Én is szívtam már meg, előre utaltam egy nagyobb összeget egy banki tranzakció keretén belül, nem kaptam semmit az összegért cserébe, rendőrségi/bírósági ügy lett belőle, utóbbi még folyamatban, a srác meg ezzel foglalkozik hogy átver/megkárosít embereket, kisebb regény volt róla a kapitányságon.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Hát azért annyiért se vennék, ha új kellene mindenképpen akkor valami 400k-t áldoznék rá maximum. Dehogy ,olyan 350k körül lehet most az NRG, mármint amennyit nekem ér, más meg 200-ért vinné és jót röhögne hogy olcsón vett egy jó gépet.
Eladás nem sürgős, faternak jó lesz járkálni vele. Minden motorra kel költeni, szóval ugyan ott vagy, maximum pár év múlva már nem esik akkorát az értéke. Ahogy nézem, 3-4 évvel idősebb gépek mennek ugyan annyiért mint amennyiért én hirdettem/hírdetem, de nem igazán akarom eladni.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz sajtosbeats #22832 üzenetére
Hát ilyen áron talán egy Malaguti Centro-val lenne a legkevesebb rizikó. Én tuti azt hoznám el, bár nem látok bele, nem tudom motorikusan mit kapott eddig és mennyit megy még el. De ilyen áron nem kell csodát várni, elég ha megy, megáll, gyorsít, lassít és akkor rendben van.
#22834 Smani: Akkor ezzel egyedül vagy.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
válasz sajtosbeats #22836 üzenetére
Scara/Centro/Liberty/ kb. egy kategória. Nekem még a Sky és az SH nagyon bejön, régebben egy egy SH szerű robogóm volt, szerettem, 60-65km/h-ig szépen lépegetett, míg össze nem törték Szerintem 100k körül már olyasmit lehet találni jobb példányokat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Tothgera30
Ármester
Hát látom hogy nem fiatal, de bizony az a piros műszerfalban lévő csavar sántít nekem, ráadásul is a menete is le van már reszelve, szóval tuti volt már szétkapva az eleje. Bár nekem képről is úgy néz ki mint amibe már legalább van 25-30 ezer km. De hát te/ti tudod/tudjátok, bár ha 10 éve megvan akkor pár évesen vettétek, ergo 99'-es motor, 3 évesen vettétek, egy ennyi idős motorba 6-7-8 ezer km-t bele lehet kezelni. Az enyémről pl. szervizpapír és matrica van hogy mikor hány km-rel volt átnézve a Piaggio Service-nél.
#22913 Smani: Láttam, nem is az alsó idommal van bajom, hanem azokból a jelekből, mint a kifestett gumi, azután az én 16 ezret futott hátsó gumim jobban néz ki mint te elsőd, ami elvileg 8 ezret se futott. Szóval van pár dolog, mondjuk ott az áthúzott ülés, a leszedet matrica, nekem nagy a gyanúm hogy valaki tekerte.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- NBA és kosárlabda topic
- Bundle topik
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Tőzsde és gazdaság
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen okostelefont vegyek?
- LEGO klub
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen