-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz tyuli76 #49725 üzenetére
Én így nem használnám. A DigitXT által említett eset az én ex motorommal (most már: Mancika) történt meg. Indítás után bele-bele ért. Azonnal szétszedtük. Összerakjuk. Megint... Aztán rájöttünk tényleg a hézagoló volt rossz irányba feltéve.
Azért én mindenképpen megnézném, hogy rendesen ráhúztad-e a csavart, illetve, hogy minden tökéletesen fent van-e a főtengelyen, nincs-e holtjátéka valaminek.
Esetleg csapágytól is lehet fémes hangja, de akkor ott folyamatosan. Ilyen tapasztalatom is van, amikor Majában szétment a szabadonfutó csapágya. Teljesen más a két hang, csapágy szinte folyamatosan (de minimum terhelés függően) szól.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #49733 üzenetére
nincs jogosultság a művelethez.
Gergőnél remélem nem találkozunk. Most egyelőre működik a technika. Majd jövőre egy új szívató még jön szerintem, de egyelőre gyűjtök a motorgenerálra.
Valahogyan csak lehet szerezni hozzá indexet. A karcokat meg ki lehet javítani. Esetleg a kis fekete akármire karbon fóliát húzni. Hosszú lesz a tél...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #49826 üzenetére
Nálam időpont nem számít. Tavaly Tacttal (aka Mancika) majdnem egész évben jártam, 1 hónapra vettem BKV bérletet, de akkor is volt, hogy motorral mentem. Nálam 0°C alatt van az a hőmérséklet, amikor már nem szívesen mászkálok (csúszik az út)... Mivel általában 7-8 (gyakran 10) óra után keződik a napom, így sokáig elhúzódik egy szezon.
Skizz: Örülök neki. Akkor most már tényleg rendben lesz a motor.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Hát... A bendixszel volt szívás... És most szétszedtétek a variot. Nekem álló helyben is csörömpölt ha az a henger alakú távtartó ami a vario alá megy be fordítva volt berakva.
Másik: Régebben mondtad, hogy csörög a kipufogó. Nem azt hallod? Vagy megjavítattad? Vagy az esés jót tett neki?
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Marketing level k.vasok...
Most lőttem fb-ról.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz KovyZoly #49949 üzenetére
Én a múltkor benzinkúton tettem fel a kérdést, hogy mi a különbség a Castrol 10W40 (autóba) és 10W40 motorba való olaj közt. Röviden: fingjuk se volt, valószínűleg hasonló a két olaj, csak a motorban van pár speciális adalék. Én inkább maradnék a motorhoz valónál biztos ami fix.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Vangelis #49976 üzenetére
Igen, ez a szívás, ha olyan robogót veszel, amire az elmúlt X évben egy fillért sem kellett költeni..
Mivel ez az X év nálad történt meg, most jön elő.Egyébként nálunk anyám Agility-je szintén ilyen. 10060km-rel az órájában vettük, eddig csak olajcsere volt. Igaz, hogy most kb 13000 van benne.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Vangelis #50031 üzenetére
Nálam is mindennapos volt a Tacttal (naponta többször is), részben ez döntött az eladása mellett... Nagyon észnél kellett lenni, látni az autósok mozgásán, és inkább hamarabb fékezni, mint később koppanni.
Majánál hangtompító nélkül már nem annyira gyakori az ilyen (bár így is pár láma kijön elém, index meg tükör nélkül parkolóhelyről...)
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #50068 üzenetére
De, van ilyen kategóira. Ugyanis az A1 úgy néz ki, hogy max125ccm ÉS max 15Le.
SMKP kategória pedig max. 50ccm. Tehát 51ccm már A1.Különben GSXR600 sem A kategóriás, vegyük le róla a rendszámot, mert nincs korlátlan kategória. Csak a Hayabusha turbo tartozik oda? Vagy az sem?
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #50070 üzenetére
elvileg nem csak, hogy lehetőség lenne, hanem kötelező lenne rendszámosként használnod.
Az más kérdés, hogy "nem éri meg". De ettől még ugyanúgy csalás, mintha 125/250es motort használsz 50-esként. Csak kevésbé nagy az esélye, hogy lebuksz.
Pár hónapig én is használtam egy 70/50 4T Rieju Toreot (amíg rendbe tettem és eladtam), nem volt nagy különbség a kettő közt, de ha alaposan megnézik megüthettem volna a bokám...Egyébként elég rendesen túllihegik ezt a SMKP témát. Nekem megvolt A1, A2 is, és lesz majd A-m is valamikor... Drága, de így nyugodtabb vagyok. Ha balhét csinálok évi 1-2000Ft-om bánja, nem 300 000 egy összegben... Viszont fenntartási költségben (alkatrészt nem számolva, mivel az akkor is annyi, ha 50-es "papírral" hajtod) minimális a különbség. Én a 180-asra fizetek kb annyi biztosítást (300Ft van köztük azt hiszem), mint az 50-esre. Jó, súlyadó talán 2-3000/év, meg még jön mellé a műszaki. És ennyi.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Igen, ahogy az első fék bovden sem jó hozzá. Ott is ilyen különbség van kb, Tacton más a kialakítás. Viszont AF16-24-31-es Tactnál megegyzik, az jó hozzá. (esetleg bontottan is bírja egy darabig, nálam az volt benne, mert lusta voltam, és kéznél volt. )
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz GGenius #50082 üzenetére
Szia.
Sokat nem tudok ezekről a motorokról, de valami válaszfélét próbálok azért, ha már kitartó vagy, és másodszor is megkérdezed. Bár tudtommal senki nem mászkál innen hasonló gépekkel...
Simsonom volt, van, lesz, csak most jobb anyagi körülményekre vár.
Ez a végsebesség a lényeg tipikus 1X éves (X<6) hozzáállás... Egy gyakorló motornál ne az legyen a cél, hogy minél többet menjen. Vegyél egy normális állapotút, ami nincs lerúgva (a széria legerősebbjei gyakran halottak pl: 125ből NRS, RS...). Tudd karban tartani, vegyél hozzá megfelelő védőfelszerelést (bukó, kabát, térdprotektor/nadrág). Földúton 50-60km/h bőven elég, azt ezek közül bármelyik tudja.
Hogy a kérdésre is válaszoljak (pontos típusismeret nélkül) én a Suzukira szavaznék, mert japán. Szerelni jobb, főleg, ha nincs jövedelmed, és otthon te csinálnád meg a karbantartást.
Más tipp: DT50, ha belefér a keretbe egy normális.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Akkor sok balesetmentes km-t. Bizonyos szempontból azért sajnálom, bár Maja tényleg más dimenzió... Csak most egy kicsit neccesen jönnek ki a dolgok. De nem baj, hamarosan fellendülés várható, csak legyek túl a motor felújításon...
És ha már felújítás: Vasárnap mentem vele (öcsémé, most fog elkészülni, olyan 130k volt a felújítás fényezés nélkül):
Beszéltünk arról, hogy robogó vagy motor... Maja után felülve rá olyan bicikli hatású volt. Nem mentem vele sokat, és főleg nem gyorsan... 1-2-3-at azért oda-vissza elváltottam (kb 500m alatt). Teljesen más volt a feeling, és nem csak a váltás miatt... Az egész totál más érzés, mint egy bármilyen robogó. Örülök, hogy lesz egy ilyen a családban (és főleg, hogy nem az én költségem )
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz 30z.Samu #50200 üzenetére
Hát... Vallás kérdése. Van aki tél elején, van aki tavasszal csinálja az olajcserét, mindegyiknek van elvi alátámasztása... Én most hétvégén fogok cserélni, majd télen a generálnál biztos megint kell. Tavasszal már nem, nyáron úgyis kell majd újra. Bááár.... Most kevesebbet megyek. Kérdés mennyi pénzem lesz túrázgatni (van egy ötletem... )
Szíj kb 6-12000km-t fog elmenni, motor típus függő. Szerintem nálad inkább 10-hez közel. Viszont van öregedése is!! Szóval ha keveset mész akkor is 2-3 évente azért célszerű lenne cserélni... Nem olyan nagy összeg ~5k 50-eshez.
www.dongosofor.hu
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #50239 üzenetére
Tegyünk egy kicsit rendet... Mindenhol olvasom ezeket... TÉVHIT!
Tehát jelenleg SMKP- kategóriába tartozik minden olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, melyet max. 50 cm3-es belső égésű motor vagy max. 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt és tervezési végsebessége max. 45 km/h és saját tömege legfeljebb 350 kg.
Tehát: A Tact tud menni ~70km/h-val fogjuk rá, hogy sík úton... Ekkor már jelentősen túlpörög, nem megfelelő hozzá a fék és futómű rendszer. Hívhatjuk SMKP-nak? Igen, mert 45km/h-hoz ideális az egész motor. Mérete, féke, futóműve, abroncsai... stb. Más kérdés, hogy megítélésem szerint az 55-60km/h-s tartományban is biztonságosan használható volt, az én tudásommal, súlyommal, és normál útviszonyok közt.
Igazad van, egyértelműen az '50-es papírokkal' kategóriára utaznak, nagyon helyesen.
szerk: NAB@Z'MEG
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #50241 üzenetére
Hát... Én nem vagyok türelmes. De 4Road eléggé felkelti az érdeklődést. És nem ilyen sebességgel megyek el az autók közt... Közel sem... Inkább megvárom amíg odébb húzódik, akkor is, ha elférnék, mert akkor biztos észre vett. Ha elég nagy a hely, akkor meg gáááz.
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- TCL LCD és LED TV-k
- Ukrajnai háború
- Milyen switch-et vegyek?
- Jack Hunter: Egérragasztó
- Nők, nőügyek (18+)
- Okos Otthon / Smart Home
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- potyautas: Miért olyan drága?
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs