-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #47391 üzenetére
Még nincs kifizetve. Addig meg nem akarom eladni.
szerk.: 4Road mellett senki nem megy el szótlanul. Kiugrottam rétesért, és néni elengedett a JÁRDÁN! Másik alkalommal félreugrott egy járókelő, amikor nagy ívben kerültem épp ki. Akkor is megadják az elsőbbséget, ha nekik van
És a pláne: Portás megszólal, amikor hozom vissza a rétest: Jó hangja van a mocidnakSkizz: Kérném a számukat. Bár eggyel már beszéltem, jövő hétre ígérték az elszállítást, amikor egy Diot visznek a bontóba.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Lavidaloka #47406 üzenetére
Azt az "és"-t elég nehezen tudom értelmezni. Tépkeded a szarvát 0-100 közt, és nem megy 3L fölé egy 2T?
Ilyenekről már hallottam legendákat. Egyszer szívesen kipróbálnám élesben. Most épp a 180-as Maja ami nálam van (kösz DigitXT) 4 üteműként, kb annyit eszik, mint a 2T 50-es Tactom. ~4L.Nem fikázásnak, de komolyan érdekel egy ilyen technika, hogy hogyan csinálják. Amúgy injektoros?
Ja és persze még egy kérdés. Hol használod? Tactom 2T létére megállt 2,7Lben 100-on, de ott egy huzamban 150km-t nyomtam le 40-50km/h tartott gáznál. Néha 60-ig felgyorsítottam (GPS szerint).
Tartott gáznál el tudom fogadni az értéket, de ha tényleg gyorsulgatva 0-100 GPS szerint 4L alatt eszik... Akkor komolyan érdekel.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz huszi.gyb #47463 üzenetére
Most már végigolvastam a hozzászólás rengeteget...
Azt tagadom, hogy nincs pontos 50-es. DigitXT-vel (Maja speedohalter) illetve Nokia E7 GPS-szel is bemértem, a Tact közel pontos (1-2km/h lehet, hogy van), de amikor tartott 60-at mentem, a GPS logban is látszódott, hogy az bizony 60km/h volt.
Viszont eddig a Tact az első jármű, amin pontosnak mondható, és vezettem. Golf csal. Maja csal. Családban van még pár járgány> csal.
Az jó kérdés, hogy mennyit...
Ha érdekel a téma, szívesen kimegyek gurulni, és GPS-szel is lemérhetjük. Jó buli tud lenni. Nem tagadom, mennek ezek az SR-ek. Főleg 70-es hengerrel. Injektoros még tudhat is jól fogyasztani. De még ilyenen nem ültem, ezért nem akarok dönteni arról, hogy mi igaz, mi nem, látni kéne, kipróbálni...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz wolfnet #47476 üzenetére
Nem azt mondom, hogy lehetetlen 3L alá vinni. Nekem is sikerült a Tactot, pedig 2T. De nem akkor, amikor 0-75km/h gyorsulásokat nyomtam.
Tactról igaz: megy 80-at, 3L alatt fogyaszt, 60-ig jól gyorsul.
Ez mind elmondható róla. DE! A három információ közi helyes logikai kapcsolat (megártott a digitális technika, bár még talán nem annyira mint DigitXT-nek )[(Megy 80-at) or (jól gyorsul 60-ig)] xor (3liter alatt fogyaszt)
szerk. Ja és úgy tudom a lead 4T. attól még kevésbé hihetetlen. De mint mondod, ez ÓVATOS vezetési technikával jött ki, nem gyorsulgatva. Így hihető.
Bogyo: előző Hsz-ből lemaradt a smiley
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Rico45 #47483 üzenetére
Tegnap pöfögött, ma nem? Lehet, hogy megint eltömődött? Tankod nem szemetes? Szűrőd van bent?
(#47484) Norbika88: Mint minden adó, természetesen kötelező. Ha jól emlékszem 30%. Tehát a biztosításod: 2.448ft + 735Ft hadisarc = 3183Ft/év (jövőre olcsóbb lesz, mivel erre is van bónusz kedvezmény.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Norbika88 #47490 üzenetére
Én Repsolt használtam, elégedett voltam vele, Castrolt nem ismerem, de ha nem hamisítvány, akkor jókat írnak róla. 40-45km/h az ideális neki, szerintem én túlóvatoskodtam a dolgokat, elvileg ezeknél a hengereknél fél-1 óra elég, nem kéne 1000km, de inkább utána húztam csak neki. Még 5000km-ig
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Rico45 #47492 üzenetére
Sajnos nem tudom, hogy a te motorodnál konkrétan hogyan működik a szívató...
Két ötletem van: keveset vagy sokat kap.
A szívató hibája is közre játszhat. Ha van berúgókar a gépen próbáld a hagyományos indítást. 3 rúgás gyújtás nélkül, majd egy gyújtással, és indulnia kell(ene).
Gyertya rendesen ad szikrát? Légszűrő tiszta?www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Rico45 #47494 üzenetére
Szívesen.
Még annyit, hogy érdemes lehet "ledugózni" a szívatót, és úgy indítani a rúgásos módszerrel. Esetleg kicsit dúsabbra állítod a keveréket, majd ha melegszik, szegényebbre. Nem a legjobb módszer, de tesztelni most jó lehet, és vegyél egy működő szívatót.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz SirKero #47526 üzenetére
Nem rossz...
Más:
Ma vettem 4 pár füldugót (2féle) az olcsóbból 3 pár, a drágábból 1 párral. Gondoltam kipróbálom. Bizonyos sebesség fölött a 4Road hangja elnémul. Ott már gondolom nem egészséges a szélzaj.Motoros bolti 6-8000Ft-ot sokallottam, úgyhogy a Depiend munkavédelmi boltba becsattogtam.
A 4 párért 170Ft-ot kértek. Annyira meglepődtem, hogy otthagytam 200Ft-otwww.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz SirKero #47533 üzenetére
Pontosítanék. Az átlag jó. Citromsárga (de kb ugyanúgy néz ki) az olcsóbb. 36Ft/pár volt. A drágább komoly gondolkodást igényelt, gyanis 62Ft volt. Az 3M, annak nem sík az oldala, talán kényelmesebb lesz. Ez a sima sem csúszik ki, de mégis olyan érzésem van vele... Minden esetre a zajt szűri, cégnél is ebben ülök (csak egyik fülemben van), és így most totál érzem a különbséget.
Az olcsóbb így néz ki.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Áhh... Annyit sem. De ha megkapom, szívesen csinálok videót, ahogy egy nagy kalapáccsal újratervezem. Majd leadom vashulladéknak.
szerk.: A múltkor "vezettem" egy hasonlót (így nézett ki 150-es volt). A bónusz az volt, hogy összetörték, és még sz.r műszaki állapotban is volt. Menekültem hazáig... Nincs alkatrész, és khm...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Maradjunk annyiban, hogy a 4Road hangtompító nélkül nem túl halk.
De tempóban elnyomja a szélzaj. Múltkor olvastam is erről cikket, talán valamelyik fórumon linkelték, hogy a szélzajtól megsüketülnek a motorosok. Tacton is 70körül már súgott a szél... Maján van plexi, jobb a szélvédelem, de óra szerint 100-120 környékén már...Ha jól emlékszem SirKero kérte a tapasztalatokat: Megéri a drágább. Az bordázott, kevésbé koszolódik (a másik 1 használat után szürkült már). Illetve az jobban kilógott a fülemből, a 3M pedig valahogy "síkban" lóg ki. Szóval megéri a majdnem dupla árat (+20Ft )
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz EatSleepPush #47553 üzenetére
Szia.
A kérdés adott: Miért vették el a jogosítványod? (Ittas vezetés?)
Minden kategóriát elvettek, vagy csak B-t? Ha M megmaradt, akkor azzal mehetsz. Bár a pár évből nem úgy tűnik, mintha "apróság" miatt vették volna el.Engedély nélkül szvsz mindegy mit vezetsz, ígyis-úgyis telibe sz.rsz mindenre, és mindenkire, ha elkapnak, nem fogják nézni, hogy húú ez most 50ccm, vagy 5000.
4T 50ccm megy 55-60km/h-t. Sík úton. 70-80kg alatt.
4T-ből 125ccm megy 100körül (80-90es utazó sima ügy neki) [GPS szerint] . Viszont ha még tetézed azzal, hogy jogosítvány nélkül, egy papírok nélküli motort vezetsz... Hát... Azért az durva szvsz. (Jó, tudom én se vagyok szent). Viszont rajta vagyok a legális úton, csak a Zocsmányiroda lassúbogyo112: Látszik, hogy nem motoroztál még Budapesten. Majd ha napi 2-3x akarnak átgázolni rajtad vs visszaveszik az indexet, ha jössz... Nem mindegy. Konkrétan meg leszarom, ha valakit zavar, lakjon tanyán. Éjjel nem bőgetem az utcán... Csak közlekedésre használom. És igen, a szélzaj ha elnyomja még a 4Road-ot is... Akkor kurvára mindegy, hogy milyen kipuff van rajta ígyis-úgyis süketülnél. Városban amúgy is csak tesztelés céljából használom most a füldugókat, amúgy csak túrán fogom, amikor tempó is van. Első sorban NEM a kipufogó miatt vettem. Az nem zavarna. Ellenben 50-60 éves koromra remélhetőleg már lesz 30év+ motorozás a hátam mögött... De még akkor is szeretnék hallani.
kcsa: (Éreztem, hogy magas labda lesz, ha ezt leírom).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz SirKero #47562 üzenetére
Nem azt mondom, hogy nem hallod a szelet, de sokat számít... A motorhangot is csökkenti. Én bementem a boltba, és ott adták. (Nem találtam meg pont ezt). De talán...
Ha megyek legközelebb, szívesen hozok pár(száz) darabot.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #47566 üzenetére
Néhány apróságban kiegészítenélek (eltérő magasságunk miatt valószínűleg "másképp" éljük meg). A Tact eléggé "naked", csak a fejidom dobhatja a szelet. Engem 50-70km/h-nál már néha zavart (főleg ha viharos szembe szél volt). Mondjuk 80-100km/h-val jön szembe, én meg megyek 50-nel). Maján a plexi tapasztalataim (és méreteim) szerint ezt jól ellensúlyozza, viszont, ha belenyal a 100-ba a mutató (ami mint tudjuk nem valós 100) akkor már halkul a 4Road, és itt jön be az, hogy süketülök a széltől. Plexi nélkül szvsz ez még durvább lenne. De az igaz, hogy a sebesség növekedésével hatványozottan nő a zaj.
Szélzaj szempontjából valahogy így néz ki az egyenlet*:
Tact ~50 = Maja ~70
Tact ~70 = Maja ~90És ugye Maja vége 110 körül van... Szóval... Igen, lehet süketülni. Tacton ez azért nem zavart, mert ritkán mentem hosszú távot 60-70km/h-val (1-2km-t kibírtam). De ha Majával túrázni akarok, akkor ott zavarna. Tavaly feltűnt a Symnél is ugyanez, de 2 hét nem oszt-nem szoroz.
*Saját tapasztalat alapján... Amit beszéltünk is Madison kapcsán, hogy te magasabb vagy, ami nekem néma csend volt (eldobta a szelet a plexi a fejem fölé) azt te direktbe megkaptad.
szerk.: 200nál már olyan szél volt tavaly a CBF-en, hogy a bukót rázta a fejemen. Az pedig naked volt lényegében. És még sportdob se volt rajta, úgy sípolt motorozás után a fülem.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #47571 üzenetére
Ismételném magam:
Látszik, hogy nem motoroztál még Budapesten.Tact elektromos üzemben napi 3-4x akartak átmenni rajtam. (Tényleg nagyon halk.) Viszont Majával eddig 1x akartak csak kivasalni egy hét alatt... És ugyanannyit megyek... Ez a nem mindegy. Lehet, hogy egy tunerhülyef@sznak gondolnak, de nem vasalnak ki. A motorozás eléggé veszélyes sport. A túrázgatás kevésbé, városi még inkább... Budapesten meg főleg... Szerintem erre térjünk vissza akkor, ha lenyomsz a choppereddel 500km-t Budapesten, dugós és kevésbé dugós időszakban. Majd kiherélt dobokkal ugyanaz. Hidd el nekem, nem tudsz elég előrelátó lenni. Lehet szüttyögni, lehet gyorsan menni, a Q7-es Audival akkor is index nélkül fogja kib@szni "a kis sz.r" elé a 2 tonnás vasat. Viszont ha nagy, és erős vagy (vagy annak tűnsz) akkor megfontolja, hogy talán enged elhaladni, és az utánad jövőt akarja kivasalni.
Győrben vezettem nem keveset 50 2T, 50 4T, 125 2T, és 125 4T gépet is. Teljesen más, ott ráérősebbek az emberek. Az ország keletebbi részén még csak egy egri túra volt, abból nem vonnék le következtetést.
Az 50-es darazsakkal még mindig nem értek egyet. Annak borzasztó hangja van. Viszont 4T duruzsolás tetszik.
Ettől még a Smoke&Charm és a kurva nagy dob a Civicen nekem se a kedvencem. (Autón nem értem meg).www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #47574 üzenetére
Tacttal én is voltam "fantom". Amikor előzöd az álló sort, majd zöld, és nyélgázon bevágtam az autós elé. Tudom, hogy utálják az ilyet, de siettem, már mellette voltam. Fékeznie nem kellett, sőt (Amilyen dinamikusan indulnak...) De attól még ijesztő lehet, ahogy egyszer csak elé kerül egy robogó a semmiből. Autósként én is néha csak azt veszem észre, hogy megelőztek. Pedig azok közé tartozom, akik nézik a tükröket is.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz EatSleepPush #47576 üzenetére
A 125-ösök tudják amit te szeretnél kb. De az már rendszámos (hivatalosan). Ha nem ittas vezetés, akkor esetleg másik kategória? pl A1?
kcsa: De baleset okozásnál évekre nem szokták elvenni... Egészségügyi okokból meg... Hát... passzolom. De ha csinálhat másik kategóriát, akkor A1. De nem 50 000Ft-os költség lesz.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz EatSleepPush #47582 üzenetére
1 Évig jártam 50 2T-vel. Honda Tact. (Ha rákeresel elég sokat írtam róla). 60-70 közt ment tartósan (70-et már nem szerette annyira). De 60-nal a világból is kiment. Alattam (75kg).
Jó állapotú, megfelelő olajjal nem vészes. (Repsol Scooter 2T nálam bevált). Nem büdös, nem füstöl (max több napi állás után, amíg bemelegszik, de melegen már nem).
4L-ből elmegy.50 000körül télen meg lehet csípni 1-1 darabot. És ez még "legálisabb" mint a 125 4T.
kcsa: Ja nem tudtam, hogy a bevonás, és az eltiltás közt ilyen különbség van.
Unokatesómnak 3 hónapra vették el, balesetet okozott (csak ő sérült 8 napon túl), fának ment.
Ebből gondoltam, hogy nagy balhét kell csinálni az évekhez. És a kolléga azt írta, hogy nem szokott inni.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Mint írtam télen. És nem mondtam, hogy tökéletes
Tesómnak egy Kymcot csíptem meg 42 500-ért. Nem volt 100%-os, 56 lett belőle (és még mindig nem volt tökéletes). Árultuk pár hónapig, elvitték. A vevő látta a hibát: néha felpörgött látszólag minden ok nélkül (és akkor 1-2 gázfröccsig tartotta a magas fordulatot, utána jó lett). Elvitte, nullába kijöttünk. Most vettünk egy Yamaha Fizz-t. 140-ért, kereskedőtől (Agility is tőle van). Garanciába ment vissza egy elég konkrét hibalistával, pedig csak 10km-t mentem vele.
szerk.: Ja és tavaly vettem 22k-ért Diot. Kb 40 000Ft-ot meg 3 napot ráköltöttünk, és utána elbontottam.
Szóval lehet venni olcsón, meg lehet venni jót. A kettő nem mindig egyezik. Sőt....
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Jogos a pont. Egyik ismerősöm foglalkozott ezzel, amikor munkanélküli volt. Volt, hogy Budapest-Kecskemét szakaszt nyomta le utánfutóval egy jó vételért. Aztán kiderült, hogy a képek nem is arról a motorról készültek, telefonba kamuztak. Szóval persze, lehet jó vételt csinálni, de ügyesnek kell lenni, és sok időt bele kell tenni. Télen olcsóbbak a gépek, könnyebb jó vételt csinálni.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #47604 üzenetére
Szétoffolod a topicot azzal, hogy beszólsz, hogy szétoffoljuk a topicot.
Egyébként szerintem elég kreatív voltam. emelkedőn 90 2Literből. Mind igaz rá.
Egyébként meg az emlegetett gépek ~50k-ig jóformán bontásra jók jelenleg. 70-80k közt lehet már használhatót találni...
De a Tactot nem bontom.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Silverr #47615 üzenetére
Nekem is ez lenne a tippem. Ha minden csavart kiszedtél, akkor néha összeragad. Ilyenkor nálam mindig az a módszer segített, hogy fel-le határozottan, és finoman húzva magam felé a deklit. Ez nálam sokszor bevállt. De türelem kell hozzá. Illetve a rángatás már mehet idegből is.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Na én ezért nem akarom.
Ennek alapösszege egy 50 köbcentis vakarcsra 20 ezer forint, de ez az idő előrehaladtával csökken. Egy ötévesé 8800, a tízévesé 4200, a tizennégy éves kisrobogó regadója pedig 2000 forint.
Ebből megint mi lenne? Fejetlenség. B@sznak az eredeti "tervre". Szedjük be a pénzt, tudjunk bírságolni, és akasszunk a nyakukba még 63adót (más-más címke alatt). Tudjátok, hogy az 50-esem legálisan használtam. De pont azért, mert olcsó. Otthon is van 4db (2 Simson 2 robogó). A Simsonok felújítás alatt... Ha elkészülnek arra is fizessek regadót (még ha 2000Ft akkor is> elvembe ütközne). Ami a családé 20 éve, arra miért is?
Vigyem műszakira, ahol ha nem világít ugyanúgy átmegy, csak még 5000Ft? Nem lenne kevesebb hulladék az országban, csak nőne a korrupció. Ezt kéne megszüntetni. Ha nem pénzbeszedésre menne, hanem a valódi 125/50, biztosítás nélküli... stb idióták kiszűrésére, támogatnám.
De így? Minek? Azért, hogy a trafis kocsi lekapja 55km/h-val. Erről szól az egész, és ezt egy jó "majd jobban körözi a rendőrség" álcával adják be a tulajoknak.www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs