-
GAMEPOD.hu
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
válasz akoska07 #21492 üzenetére
Egy 150"-es 16:9 arányú gain 1-es vászonra 1100 ANSI lumen fényárammal vetítve, annak felületi fényessége (fénysűrűsége) 16,5 foot-lambert (56,4 cd/m2) lesz, ami a vonatkozó szabványok szerint elegendő a 2D kép előállításához, ha a helyiségben sötét van. A 3D képhez viszont ennél kb. 50%-al többre kb. 24 foot-lambert fénysűrűségre lenne szükség, amihez viszont a vetítőnek 1600 ANSI lumen fényáramot kellene előállítania..
Ha a vászon fénynyeresége gain 1.4 (ennél nagyobb nem ajánlott), akkor 1150 ANSI lumen is elég a 150"-es 3D kép előállításához.
A BenQ W1070 Cinema (Mozi) módban 1200 lument tud, legalábbis amíg új a lámpája, vagyis "határeset".
A hasonló árkategóriájú Epson EH-TW5200 fénykibocsátása viszont már elég lehet, mert újkorában Cinema (Mozi) módban 1440 lumen, Living Room (Nappali) módban 1670 lumen fényáramot produkál, ami már elegendő lehet.
A fenti fényerő értékek normál lámpateljesítmény mellett igazak, aminél azért az említett vetítők nem éppen csöndesek.
Csendesebb és nagyobb fényerejű vetítőre többet kell szánnod 240 eFt-nál.
-
AVhelper
senior tag
válasz Janaboy #21500 üzenetére
Jobb:
+ 3LCD vetítőként nincs színfelbomlás (szivárvány)
+ Némileg nagyobb fényerő
+ Könnyű és viszonylag olcsó (a Samungtól) rádiófrekvenciával (RF) szinkronizált (ezért a helyiségben mindenhol jól működő) aktív 3D szemüveg a sztereoszkóp képhez
+ A lámpára nagyvonalú, 36 hónapos vagy 3.000 órás jótállásRosszabb:
- Rosszabb fekete szint
- Nincs még minimális függőleges lencseeltolás se
- Nagyobb képmegjelenési késés a bemeneti jelhez képest, bár van egy Game (Játék képmód) ami ezen javít a képfeldolgozás minőségének rovásáraBiztos vannak persze mások is...
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #21518 üzenetére
Felteszem, hogy Yoda azt az 1750 lument dinamikus képmódban és talán maximumra állított fényesség és kontraszt mellett mérhette a W1070-nél. De ezzel a beállítással nem vetítünk filmeket és nemcsak a színek pontatlansága, de a képdinamika hiánya miatt sem. A W1070 a már valamire használható standard képmódjában sem tud kb. 1270 lumennél többet.
Ha valaki 150" méretű képet akar, ráadásul azon 3D képet kíván nézni, akkor ahhoz bizony kell némi fényerő.
-
AVhelper
senior tag
válasz akoska07 #21502 üzenetére
Nagy-Britanniában élsz, hogy ott akarsz vetítőt venni?
A függőleges lencseeltolás hiánya miatt vagy a vetítő vagy a vetítővászon magasságát kell pontosan beállítani, mert nincs mód a lencseeltolással az utólagos korrigálásra.
Mániákus "gamer"-ek szerint tolerálhatatlan, ha a kép 33 ms-nál többet késik (ez két képkockának felel meg 60Hz-es képváltási gyakoriságnál).
-
AVhelper
senior tag
válasz akoska07 #21525 üzenetére
Azt hiszem elég érthetően fogalmaztam a #21492 bejegyzésemben, hogy az Epson EH-TW5200 elég fényt nyújt a 150"-es képhez, és azt 4,1 és 4,9 méter közötti távolságból képes előállítani.
Az Optoma HD26 még a W1070-nél is kevesebb fényáramot tud: Cinema és Reference képmódokban kb. 1000 lumen körül.
-
AVhelper
senior tag
válasz szepi0808 #21527 üzenetére
Az a helyzet, hogy abban a bizonyos 3D képmódban illuzórikus fényáramot mérni, mert abba a műszer beleméri a képek közötti DLP-Link szinkron impulzus fehér felvillanását is. Én ettől függetlenül nem kétlem, hogy ebben a 3D képmódban a vetítő magának a képnek a megjelenítésére is nagyobb fényerőt produkál, de mint tudjuk ennek ára a pontatlanabb színek és rosszabb képdinamika, amit persze még az is befolyásol, hogy a képet egy 3D szemüvegen át nézzük.
-
AVhelper
senior tag
válasz xtremetuning #21547 üzenetére
A stb.? Az olyan, amilyen. De próbáld érdemben kifejteni.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Ha a vetítő fényerejére gondolsz, akkor azok fényáramának ANSI (IT7.215 dokumentum) szerinti mérése a következőképpen zajlik:
- a vetítővel egy adott méretű teljes felületre csúcs fehéret vetítünk.
- egy megvilágításmérővel (lux mérővel) a felület 9 pontján (a teljes felületet 3 x 3 mezőre osztva, a mezők közepén) mérve, a mért értékek számtani átlagát számoljuk.
- ezt a lux átlagértéket megszorozzuk az adott méretű felület négyzetméterben mért értékével, és így megkapjuk a vetítő fényáramát ANSI lumenbenHa például egy 100"-es vászonra vetítjük a képet (1,25 x 2,21 = 2,7625 m2), és az ezen a felületen a fentiek szerint mért megvilágítási átlagérték 400 lux, akkor 400 x 2,7625 = 1105 ANSI lumen a fényáram.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz akoska07 #21537 üzenetére
Bocs majdnem elkerülte a figyelmemet a kérdésed...
120"-hez már a BenQ W1070 fényereje is bőven elég.
A vászon egy hosszútávú beruházás, mert a vetítőt néhány évenként kicserélheted, de a vásznat nem feltétlenül. Ha lehet, szerelj fel fix keretes vásznat, ha zavar a nagy fehér felület, takard el függönnyel, amikor nem vetítesz rá. Ha nem lehet fix a vászon, akkor ilyen nagy képméretben csak motoros mozgatású vászon jöhet szóba, lehetőleg oldalfeszítéssel, hogy az idők során ne hullámosodjon a felülete (főleg a széle).
-
AVhelper
senior tag
A csúcs fehér vagy 100%-os fehér (a szakma 100 IRE-nek is nevezi) sok más tesztábra mellett innen MPED-2 TS formátumban letölthető. Lásd: 100 IRE Field 1920x1080
Természetesen sötétben kell mérni, hogy a megvilágításmérő csak a vetítő fényét mérje.
-
AVhelper
senior tag
Maga az 1175 ANSI lumen lehet reális, mert a W770ST újkorában olyan kb. 1800 lument tudhatott Mozi módban, a Smart Eco pedig teljes fehér vetítésénél nem csökkenti a lámpa teljesítményét. Ha feltolod a fényerőt és a kontrasztot maximumra, akkor feltehetően még nagyobb is lehet az érték.
A színek beállításnak valóban meglehetősen sajátos módját választottad... (ennek így tényleg semmi értelme, de ahogy a mondás tartja "vak tyúk is talál szemet').
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz cinemazealot #21600 üzenetére
Az egychipes DLP vetítők színkereke nem forog gyorsabban 3D kép vetítésekor, mint 2D esetében. A színkerék forgási sebessége nem fokozható korlátlanul, vagyis van egy felső határa. A drágább egychipes DLP vetítők színfelbomlását is ugyanúgy látják az arra érzékenyek.
Vannak olcsóbb 3D vetítők szivárványhatás nélkül 3LCD technológiával.
-
AVhelper
senior tag
A BenQ az MW526H-val együtt még nagyon sok hasonló vetítőt kínál (TW523P, MW523, MW526E, MW526, TW526), melyek egyike sem igazán házi célra szolgál. Azt felejtsd el, hogy ezek a vetítők maximum 3200 lumen fényáram előállítására alkalmasak. Ezt csak filmvetítésre alkalmatlan, pontatlan színeket és elégtelen képdinamikát produkáló képmódban adják le.
Ha az ár a fontos, akkor ajánlom az Acer X1373WH-t, amihez ajándékba egy 196 x 110 centis rolós vetítővásznat adnak.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz z123456789 #21681 üzenetére
A Blu-ray 3D lemezeken lévő 1080/24p "Frame Packing" 3D formátuma csak az HDMI 1.4a specifikációjú HDMI interfésszel rendelkező készülékeken megy át a Pioneer SC-LX72-nek pedig még nem volt ilyen (a 2010-ben megjelent SC-LX73-nak már igen).
-
AVhelper
senior tag
válasz zekanyd #21711 üzenetére
Ajánlom az Epson EH-TW490 -et. A fényereje mozi képmódban (normál lámpa teljesítményen) is kb. 2.500 lumen, ami elég az 5 m képátló vetítéséhez is, ára pedig úgy 150 eFt körül van.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz z123456789 #21757 üzenetére
Nincs időm minden nap idejárni, és csak úgy átabotában olvastam a problémádról. Amúgy az SC-LX72 egy nagyon jó erősítő azokkal az ICEpower analóg kapcsolóüzemű (D osztályú) végfokaival.
-
AVhelper
senior tag
válasz lajthabalazs #21763 üzenetére
Nem! A D osztályú végerősítők tulajdonképpen a tápegység áramából kapcsolóüzemben, impulzus-szélesség modulációval állítják elő a meghajtó teljesítményt. Ez igen magas hatásfokú működést tesz lehetővé, de jó minőségű audiót biztosító D osztályú végfokot előállítani nem egyszerű. A Pioneer-nak ez sikerült.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Gomisan #21872 üzenetére
Szia!
Attól függ milyen távolságból mekkora képet akarsz nézni, mert az emberi szemnek korlátozott a felbontóképessége.
Ha átlagos a látásélességed, és X centiméter távolságból X/4 inch átlójú képnél kisebbet néznél, akkor már nem látnál különbséget annak HD és a Full HD felbontása között.
-
AVhelper
senior tag
A felsoroltak mindegyike 3LCD vetítő, és közülük az Epson EH-TW570 a gyártó a házimozi projektorai közé tartozik, és tud vízszintes trapézkorrekciót. Közel 200 eFt-ba kerül az Espon EH-TW5200, ami már Full HD felbontású, és szintén képes vízszintes trapézkorrekcióra.
-
AVhelper
senior tag
válasz rutinka29 #22023 üzenetére
Mikor ezt a vetítőt utoljára kapni lehetett (2013-ban), akkor több mint 400 eFt volt az ára, ahogy a most kapható utóda, az Epson EB-1771W is 400 eFt körül kapható. Úgyhogy a 200 eFt-os csereérték megérte.
Amúgy tényleg nem házimozi céljára való, mert ez egy könnyű, hordozható, de nagy fényerejű vetítő.
-
AVhelper
senior tag
-
AVhelper
senior tag
válasz flash- #22118 üzenetére
Fényerő és fényerő között is van különbség. Sok DLP vetítő csak fehér fénnyel képes a specifikációjában megadott fényáramot produkálni, színes fénnyel már nem (ez a szekvenciális színelőállítás trükkje miatt lehetséges, mert a színtárcsán lehet fehér vagy sárga szegmens is). A 3LCD vetítőknek viszont azonos a fehér és az un. színes fénykibocsátásuk.
Tehát lehet, hogy egy papíron azonos fényerejű DLP és 3LCD vetítő közül az utóbbival olvashatóbb a sötét alapon vörös vagy kék szöveg.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz devil-k #22219 üzenetére
Abban teljesen igazad van, hogy egy házimozi hangjának megszólalásában rendkívül fontos szerepe van az akusztikának.
Az általad ajánlott cikket elolvasva viszont világos, hogy azt olyasvalaki írta, akire ragadt ugyan ez meg az, de nem ért a témához, még az alapvető akusztikai fogalmakkal sincs tisztában, és a cikk számos ostobaságot tartalmaz (mindet nincs időm és kedvem itt most leírni).
Amúgy egy stúdió felvételi és lehallgató helyiségének akusztikai problémái és megvalósítása egészen más megközelítést igényelnek. Egy házimozi akusztikai átgondolása és kivitelezése a sokcsatornás lehallgató stúdiókét követi.
A szerző "zajcsillapításról" ír, de kiderül, hogy amit csillapítandónak tart, az az úgynevezett "utózengés", vagyis az a diffúz hangenergia (nem tévesztendő össze a visszhanggal), ami egy adott zárt térben a visszaverődések miatt egy ideig még hallható a hang eredeti forrásának megszűnése után (lásd még utózengési idő). Ez valóban negatív hatással van az elektroakusztikailag hangosított terekben megszólaló hang minőségére (elsősorban a beszédérthetőségre), de a tipikusan házimozi szobákban nincs akkora utózengés, hogy foglalkozni kéne vele.
A szerző szerint: "Egy kisebb szoba sokkal zajosabb, mint egy tágas nyitottabb szoba, mert hamarabb visszapattannak a hangok és felveszik a szoba frekvenciáját". Ez úgy marhaság, ahogy van. A kisebb szobának ugyanis kisebb az utózengése (nem a zaja), a nagyobb zárt tereknek pedig nagyobb (lásd templomok). Amit még ide kever a szerző az a párhuzamos falakkal határolt zárt terekben kialakuló álló hanghullámok (az állóhullámok). Azok valóban a kisebb szobákban már a hallható frekvenciatartományokban létrejönnek, mert a szoba geometriai méretei összemérhetőekké válnak a kisfrekvenciás hangok hullámhosszával, és pont ezért kell ezeket csillapítani.
A basszuscsapdák kifejezetten a kisfrekvenciás hanghullámokra hangolt csillapítóeszközök, és nem "szélessávú panelek"
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz BPéter1984 #22271 üzenetére
Szia!
Ha öcséd még tapasztalatlan a vetítők terén, akkor nézzen meg párat egy bemutatóteremben, mert lehet, hogy esetleg zavarná az egychipes DLP vetítők színfelbomlása (a szivárvány), és eldönthetné.hogy melyik tetszik neki.
Én az alábbiakat ajánlom:
Epson EH-TW5200, ami 2,5 m távolságból 77" és 92" közötti képátlójú (magasság: 0,96 - 1,14 m, szélesség: 1,7 - 2,04 m), 3 méterről 92" és 110" közötti képátlójú (magasság: 1,15 - 1,37 m, szélesség: 1,04 - 2,44 m) 16:9 arányú képet tud vetíteni.
Acer H6520BD. Ez itt a kalkulátor.hozzá.
A minimális ajánlott képátló hüvelykben, a centiméterben mért nézési távolság negyede, vagyis például 3 méterről nézve minimum 75".
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz BPéter1984 #22279 üzenetére
Lásd privátban.
-
AVhelper
senior tag
Akit érdekel!
Kapható az LG PF1500G LED-es Full HD vetítő 330.000 Ft körüli áron.
-
AVhelper
senior tag
Privátban megírom, hogy például hol...
Az LG hazai weboldalán még nincs fenn, de itt mindent megtalálsz róla németül.
-
AVhelper
senior tag
válasz pomo-sapiens #22316 üzenetére
Nem úgy kell értelmezni. Ha egy vetítő zoom lencséjének a nagyításátfogása például 1,3-szoros, vagyis mondjuk a képtávolság/képszélesség aránya (ez a Throw Ratio) 1,15:1 és 1,5:1 között változik, akkor például a 2 méter széles képhez a vetítőt attól 2 x 1,15 = 2,3 m és 2 x 1,5 = 3 m közötti távolságban kell elhelyezni. Ez azért nem olyan bonyolult?! (Ezek az adatok éppen a BenQ W 1070-re vonatkoznak.)
Válassz úgynevezett rövid vetítési távolságú vetítőt, aminek az említett vetítési aránya 0,5:1, s azzal a 2 méter széles kép attól 1 méterre elhelyezett projektorral megvetíthető.
-
AVhelper
senior tag
Komolyan mondom, nem értem. Január óta ismert a vetítő, és február vége óta minden részlet tudható róla (akár innen is). Szó sem volt róla, hogy ennek az arasznyi méretű, 1,5 kilós projektornak lencse shiftje lesz. Már az 1,1-szeres zoom is egyedülálló, hogy egyáltalán van. Aki ennek a vetítőnek a tesztjében az elhelyezést nehezményezi, az teljes aránytévesztésben van és még fantáziája sincs! Ezt a kis vackot (22 x 13 x 8 cm) bárhová el lehet dugni. Én mondjuk betenném egy dohányzóasztal aljába (csinálnék neki egy kis segédpolcot), hogy a padlótól 55-60 cm magasságban és a mondjuk 100"-es vászontól 3,1 - 3,3 méterre legyen. Így könnyen hozzáférhetőek maradnak a csatlakozói is, főleg az USB-je, amibe bármikor bedugható a filmet tartalmazó meghajtó. (Én a plafonra szerelést azért sem ajánlanám, mert a tápegységét is valahol a közelében kell elhelyezni.)
Ha a PF1500-ról releváns tesztet akarsz, akkor ezt olvasd el.
Akinek meg használható lencse shift kell, az meg vegyen a W1070 árának kétszereséért Epson EH-TW6600-at.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Mármint mi nem igaz? Szerintem is hasznos az a négysarkos trapézkorrekció, főleg, ha valahová csak elviszi valaki a vetítőt, hogy játsszon vele, vagy házi videót mutogassa társaságban és nem lehet pont tengelybe felállítani azt a képhez képest.
Az a kár, hogy ez az európai piacra szánt PF1500G nem tudja azokat a dolgokat, amit az észak-amerikai piacra gyártott változat. Abba jobb Triple XD Engine képfeldolgozást raknak, ami tud TruMotion képinterpolációt, super resolution képélesítést, Picture Wizard képbeállító funkciót, van vezetékes LAN csatlakozója, tud Netflix, Vudu, Hulu+ Smart alkalmazásokat, van Audio Return Channel (ARC) az egyik HDMI bemenetén, de nem tud 3D-t vetíteni, amit viszont az európai igen (bár a 3D amúgy is haldoklik).
Ha az LG kínálna egy olyan PF1500-hoz hasonló vetítőt, amibe DVB-T/C/S2 tunert építene, lenne rajta hely CI+ CAM modulnak is és minden egyebet tudna, mint amit a Smart TV-ik, szerintem nagy durranás lenne, pláne egy rövid vetítési távolságú optikával. Gyanítom dolgoznak már rajta.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Idehaza egyelőre se Netfilx, se Vusu, se Hulu. és nem hiszem, hogy a most az LG Smart TV-k által elérhető streaming szolgáltatások alkalmazásai az amerikai piacra szánt vetítőkben fellelhetőek lennének. Azt elhiszem, hogy az európai piacra gyártott smart TV-k firmware-ét úgy írják meg, hogy az országváltással ez megoldódik, de arra komoly összegben mernék fogadni, hogy az amerikai piacra szánt TV-ben nem szerepel Magyarország, mint felhasználási hely.
Néhány focirajongó barátom a Digisport 1/2 miatt rákényszerült a MInDig TV Extrára, mert meglévő UPC vagy T-Home szolgáltatásukban ezek, s így a BL meg a Premier League meccsei nem elérhetőek.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz #95590400 #22394 üzenetére
Már kapható!
Kipróbáltam, egy 110" átlójú képet vetítettem vele "Cinema" képmódban, amihez kellett a teljes fényerő (három fokozatban állítható), de így sem volt olyan zajos, mint bármely más belépő kategóriás lámpás vetítő. Ha a legkisebb csúcsfényességet adó Energy Saving "Maximum" beállítást választod, akkor szinte elnémul.
Inkább 330 eFt az ajánlott ára.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz flexxx2 #22408 üzenetére
Arra nem volt időm, hogy megmérjem a fényáramát, de mérvadó tesztek (lásd itt és itt) szerint 700-750 lument még kalibráltan is tud, ez pedig egy 120"-es gain 1-es vásznon már 16,4-17,6 foot-Lamberts felületi fénysűrűséget hoz létre, ami már az SMPTE és THX szabványokba belefér.
A szubjektív fényerőérzet pedig még jobb is, mert a vetítőnek pontosak és tiszták az alapszínei.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz flexxx2 #22413 üzenetére
Dinamikus fényerőszabályzás nélkül a fekete szintje ott van, ahol az olcsó belépő DLP vetítőknek (BenQ W1070, Optoma HD26, Acer H6517DB), de valamit javít ezen a "Dynamic Contrast" bekapcsolása.
Túl sok időm nem volt játszani vele, ezért nem tudtam mindent kipróbálni, de a menüt átnézve valószínűleg nagyon jól beállítható a kép.
-
AVhelper
senior tag
válasz _Smooth #22442 üzenetére
A legmegfizethetőbb passzív 3D projektor rendszer, ami két vetítőből áll, az Epson EB-W16SK. Ennek 600 eFt felett van az ára, és abban még nincs benne vetítők által különféleképp polarizált fényt megtartó un. "ezüstvászon" ára (közönséges vetítővászon ugyanis nem használható).
-
AVhelper
senior tag
Nem hiányzik, az működik benne. Lásd az Owner's Manual 32. oldalán.
-
AVhelper
senior tag
Nem igazán akarnék itt vitát nyitni a hangsugárzók elhelyezéséről, mert ez a topic nem erről szól, és valóban tényleg "több sebből vérzik" Bobolit front elrendezése is (én csak a hangrendszer teljesen aszimmetrikus szobai elhelyezését említeném, ami nyilván teljesen hazavágja a front hangképet) DE...
Ne írj ilyeneket, mint a #22617-ben, hogy "Alapszabály hogy a hangdobozok 40-60, de inkább 80 centis körzetében semmiféle berendezési tárgy, fal ne legyen! ", Ez ugyanis így nem igaz: ha például a hátfaltól ilyen távolságra helyeznéd el azokat, akkor a hátfali reflexió miatt rendre 214Hz-en, 143Hz-en és 107Hz-en keletkeznének kioltások a frekvencia-átvitelben.
Ha a rendszerben van subwoofer,és az állítje elő a 85Hz alatti hangokat, akkor azt az oldal, vagy hátfaltól max. 60 cm távolságon belül tanácsos elhelyezni, a többi hangsugárzót pedig vagy szorosan a hátfalnál (kivéve, ha reflexnyílásuk hátul van, mert annak 5 centit kell hagyni), vagy a hátfaltól minimum 1,1 méterre tanácsos elhelyezni. Ez persze az oldalfalakra is igaz.
-
AVhelper
senior tag
A számadatokat ki lehet számolni, mert fizikai törvényszerűségből erednek, így a gyakorlatban is működnek.
A hátfalról, padlóról, oldalfalakról és bármely más nagyobb hangvisszaverő felületről visszavert hang összeadódik a hangsugárzóból közvetlenül a hallgatási helyéhez irányuló direkt hanggal. Ha a visszavert hang által bejárt teljes távolság megegyezik a hang hullámhosszának felével, akkor a reflektált hang és a direkt hang pont ellen-fázisba kerülnek (a köztük lévő fáziseltérés pont 180 fok lesz) a hallgatás helyén, és gyengítik (ha nem is teljesen, de "kioltják") egymást. Ennek a kioltásnak a frekvenciája így számolható: F = C/2(R-D), ahol „C” a hang sebessége, „R” a visszavert hang által bejárt út hossza, „D” a hangsugárzó és a hallgatási pont közötti távolság, amit a direkt hang bejár.
Én úgy hiszem, hogy a müncheni HIGH END kiállítói is ismerik a fizikát, így nyilván arra törekszenek, hogy a hallgatás helyén minél több direkt hangot halljunk a hangsugárzóikból, és minél kevesebbet a más felületekről visszaverődő hangokból.Úgyhogy az nem mond ellent a fenteknek, hogy tisztes távolságban voltak a falak.a hangsugárzóktól.
Én csak tisztázni akartam, hogy a 40, 60, 80 cm nem elég "tisztes távolság".
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
válasz Dorian #22685 üzenetére
Bocs, de Én mérnök vagyok, és kvantitatíve nem tudom értelmezni azt, hogy "a falhoz tolt hangfalak durván redukálják a színpadképet, mélységet" (ha jól értem egyáltalán, amit írtál). Ha a sztereó vagy sokcsatornás surround hangrendszerek által előállított hangtér (hangkép) illetve az egyes hangobjektumok térbeli helyzetérzetének (lokalizálhatóságának) pontosságára gondolsz, akkor azt sok minden elronthatja, de az nem, ha a hangsugárzókat a hátfalhoz a lehető legközelebb helyezik.
Arról hallottál már, hogy a lehallgató stúdiókban (ilyenek tervezésével is foglalkozom) a hangsugárzókat egyenesen beépítik a falba? Na az a hátfalhoz tolt hangfalak extrém esete.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
Engedelmeddel, akkor adok tanácsot, amikor kedvem van hozzá, és ne aggódj, a professzionális hangszakmában eltöltött 25 évvel a hátam mögött nem szenvedek hiányt tapasztalatokban. Nem gondolom ugyanakkor, hogy bárki attól válik komolyan vehetővé és hitelessé, hogy "színpadmélységről" zagyvál.
Nekem egy házimozi hangrendszer megtervezésekor is az az elsődleges célom, hogy annak hallgatói a lehető legpontosabban azt hallják vissza, mint amit a stúdióban ülő hangmérnök hallott, amikor megkeverte a film vagy más műsor hangját. Úgyhogy egy házimozi hangrendszert és akusztikai környezetet is a stúdiókban használatos hangrendszereknél és lehallgatási környezetre előírt szabványoknak és gyakorlatnak megfelelően igyekszem kialakítani. Sokszor persze kompromisszumokat kell kötni.
[ Szerkesztve ]
-
AVhelper
senior tag
A "home video" - például a DVD, Blu-ray lemezekre kerülő - műsorok hangját valóban a szokványos lakótereknek megfelelő méretű, általában 90 köbméter körüli lehallgató helyiségekben keverik, és a hangrendszert is nagyjából olyan méretű és teljesítményű hangsugárzók alkotják, mint amit otthon is használnak. Ezek olyan max. 105-110 dB hangnyomást tudnak előállítani 1 m távolságban, és az stúdióban olyan 1,5 - 2 m távolságban helyezzük el ezeket a hallgatás helye körül. Ezt nevezzük közel-téri (nearfield) lehallgatási környezetnek.
Kívánom, hogy legyen lottó ötösöd, de a JBL Synthesis Atlas rendszerhez ne moziszobát, hanem mozitermet építs!
Na jócccakát!
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Stellar Blade
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xbox One
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- OTP Bank topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs