Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MrChris

    nagyúr

    válasz Tamas1982.1 #55028 üzenetére

    Akkor M50 a te géped. Annyit hoznék fel, hogy 4k-ban elég megkötött a képessége, +1.67 crop ami már erősebb kivágás mint a m4/3 és jobban is zajosodik, nincs hibrid fókusz. 1080p-ben azért a Sony kb fasorban sincs.

    (#55021) PuMbA: Valóban a lemeztokok hátuljáról összeszedett infók számítanak és ezek alapján meg tudják mondani mi, hogyan készült? Valami óriási tévedésben vagy! Vagyis 2001-ben a Silicon Graphics (béke poraira) gépeken már mai csúcstechnológiával dolgoztunk! Jeee!
    Még itthon a kis gépemen is 10 bites 4k-t vágok gradelek, akkor minek van a filmvágásra való programban 8k-s opció ha azt szerinted a blockbusterekhez se használják? A pro filmeseknek pedig dísznek van a programban utómunkához a 8K DCI, 12‑bit RGB 4:4:4. Ez viccc.

    2k-t max proxinak szoktak használni a gyorsabb, gördülékenyebb munkafolyamatok miatt, pl helyszínről gyorsan elküldik a studióba az anyagot elő szelektálására, véleményezésre, próba gradelés, colorist, VFX... A nagyfelbontású 6 vagy 8k-s (ha olyan a kamera akkor pixelpontos!) kamerából kijövő fájlokon (muster) végzik el a végleges módosításokat, a digitális utómunka folyamat elsődleges célja a tömörítetlen adatok integritásának megőrzése a teljes munkafolyamaton keresztül, ez tök alap, amiből végül 5.5, vagy 6k (újabban 8k és pár év múlva 12k, követve a kamerákat) a termék. Abból megy a kisebb disztribúció, ebből lehet igazítani a különféle képarányokhoz, kívánt felbontáshoz. Például a blurayre aminek a hátuljáról lenézik az ilyen okosok az infókat mint amit linkeltél, vagy HBO, Netflixre méretezik és küldik.
    A régi valódi filmre forgatott mozik scannelését nem kéne ide keverni.
    A resolve-ban meg dísznek van 8K DCI, 12‑bit RGB 4:4:4.

Új hozzászólás Aktív témák