-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz Throme #39282 üzenetére
Szerintem arra gondolt, hogy a MILC-ek csak pár éve vannak jelen és csak új tervezésű objektívek vannak hozzá, nincsenek régi darabok a piacon, míg a DSLR fronton számtalan példa van még erre. És az a trend, hogy a friss tervezésű objektívek, főleg a minőségibb, fényerősebb darabok a DSLR-ekhez sem éppen olcsók általában.
Saját példa, a Panasonic 14-42II nálam simán jobb a Nikon 16-85VR-nél (értelemszerűen azonos gyutávokon), pedig ez a Nikon is viszonylag friss tervezésű darab, és nem is egy filléres kitobjektív. Vagy a Pana 20 f1.7 a Nikon 35 f1.8-nél. De amúgy kevés kivételtől eltekintve nincs igazán baj egyik rendszer modern objektívjeivel sem.
Ha valaki tudatosan, a saját igényei alapján dönt a DSLR vagy a MILC mellett az rendben van. De a legtöbben nem így jönnek ide érdeklődni, egyszerűen csak szeretnének minőségibb képeket, és az él bennük, hogy a minőségi kép=DSLR, holott ez már évek óta nem igaz. Nekik tényleg érdemes elgondolkodni, hogy melyik rendszer a jobb választás. És igen, vannak olyan fotózási területek ahol a DSLR a jobb választás, de átlagos felhasználásra egyre nehezebb érvet találni mellettük, főleg belépő és (közép)haladó szinten.
A legtöbb MILC gombjai programozhatók, van ahol gyakorlatilag szabadon, van ahol csak kötöttségekkel, és az EVF is beállítható, már amelyiken van, a belépő MILC-ekről hiányzik.
-
Tin_Shield
őstag
Esetleg a Sony a6000+18-105 f4, bár ez csak használtan férne bele a 300-ba. Már ha egyáltalán beleférne, nem ismerem a Sony használtpiaci árait
És ez csak ~27-160, és nem f2.8, (bár az APS-C szenzor kompenzálja az 1FÉ-t, többet is), és nem is kicsi, viszont már nem nyújtogatja magát tovább. -
Tin_Shield
őstag
válasz zümzümm #39334 üzenetére
"Szóval egy kihajthatós kijelzős, EVF, plusz kb f1.8 fényerejű fix obi, mennyi lenne és melyiket ajánlanátok MILC vonalon?"
Ott a válasz (#39322) 80hun hozzászólásában, E-M10+14-42EZ elég bestbuy MILC most 140 ezerért. Ha veszel hozzá egy szintén ajánlott, olcsó és jó Pana 25 f 1.7-et még mindig 200e alatt vagy.
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #39466 üzenetére
A te képeiden kívül a flickr-en fellelhető többi ~1500 kép messze nem támasztja alá, hogy bármi gond lenne a Pana 45-150-nel, és rajtad kívül más nem panaszkodott még a Pana AF-re sem. Hogy nálad a gép volt a hibás, az objektív, vagy csak te nem akartad az mindegy, megkaptad az önigazolást, a Sony jobb, erről szólt a részedről a Panás kirándulás.
És igen, a Sony 16-50 ekézését is unom már, léteznek jobb minőségű és élesebb rajzú kitobjektívek ezt mind tudjuk, de ettől még teljesen jó képeket lehet vele készíteni.És egy személyes vélemény: ezekkel a láthatóan rossz fotóiddal - mindegy, hogy a gép vagy user error - próbálni igazolni bármit is visszás, inkább rád nézve kínos már, nem a gépre.
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #39474 üzenetére
Nincs olyan objektív, és nincs olyan rendszer amivel nem készültek rossz fotók. És más dolog, hogy mire képes a konstrukciójából adódóan egy objektív, és más dolog, hogy milyen képek készülnek vele. Ebből a képből sem vonnék le messzemenő következtetést, nem ismerem a körülményeket, nem tudom mennyire volt pl. párás a levegő. Ha lenne mellette egy másik, ugyanekkor és hasonló beállításokkal lőtt kép amivel össze lehetne hasonlítani az már jelentene valamit. De most komolyan, keressek a Sony kittelével rosszul sikerült képet és linkeljem be? Játsszunk az én apukám erősebbet? Van ennek értelme, főleg úgy, hogy egyébként az a Sony kittele nem rossz?
Nincs olyan se, hogy az Oly 45-öse távoli témáknál fókuszt téveszt és szétesik a képe, általánosságban nincs. Előfordulhatnak hibás darabok (mint mindenhol), biztos van akinél ez jelentkezik is, nekem négy éve van, az elsők között vettem, és nem tapasztaltam ilyet, pedig tájképezek is vele (többet is mint portrézok). -
Tin_Shield
őstag
válasz Jegesmaci81 #39481 üzenetére
A Sonyt Econ felajánlotta egy próba erejéig
Olympus esetén jelentkezz be a teddprobara.hu oldalon egy E-M10 markII kitért.
Elindult elvileg a Panasonic-nak is egy "Try and Buy" programja, de arról sokat nem tudok.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
"Kisebb méretű szenzorhoz tudtommal nem kell olyan jó minőségű objektív."
Rosszul gondolod, nagyon. Pont, hogy kell.
"A másik viszont, hogy a 20 megapixel azért látványosan több, mint a 16."
Ez igaz, ha az objektíved megfelelő feloldóképességgel rendelkezik akkor a több megapixel részletesebb képet ad. Ellenben egy gyenge rajzú objektívtől csak a kép mérete lesz nagyobb, de az érdemi információ mennyisége nem nő számottevően. Szóval jó dolog a nagy felbontás, de hogy kis is tudd használni, az objektívnek is lépést kell vele tartania.
"Ami nagyon furcsa nekem egyébként, hogy az a6000 könnyebb, mint a gx80. Pedig ügye fordítva kellene, hogy legyen..."
nincs ebben semmi furcsa, az a6000 műanyag, a GX85 fém.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Jegesmaci81 #39555 üzenetére
Amennyire én tudom nagyobb részben kompozit műanyag és kisebb részben magnézium. De a gyakorlatban ennek nincs nagy jelentősége, csak magyarázatot ad a súlykülönbségre.
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #39557 üzenetére
"Nézd meg kérlek az ezüst A6000 fotóit - ami fémnek látszik, az fém is. "
Biztos így van. Az Oly és a Pana használ fémnek ható műanyagot, de úgy látszik a Sony jobb ebben is.
Azt olvastam, hogy a felső rész és a hátlap fém, az előlap és a alsó rész kompozit, hivatalos info nincs tudtommal. Az a6300-ról van, ott ki is emeli a sajtóanyag a magnézium vázat.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz vassmate #39569 üzenetére
A természetfotózás elég tág fogalom, sok minden belefér, mit értesz alatta? Ha például komolyabb teleobjektíves vad és madárfotózást, akkor érdemesebb szerintem egy középkategóriás DSLR-ben gondolkodni, főleg Canon vonalon (mondom ezt úgy, hogy egyébként nem vagyok a márka nagy barátja)
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #39578 üzenetére
Zoom van, méghozzá több jó is
Ha valaki minőségileg akar tovább akar lépni a kitobiról APS-C-n, akkor kb. a 18-105 az egyetlen alternatíva, ami vagy megfelel valakinek (méret, fényerő, átfogás, villanyzúm) vagy nem. A 16-70 sajnos kapufa lett, pedig egy penge rajzú és megfizethető ekv. 24-105-ért akár még rendszert is váltanék.
"Ellenben ott az MC-11 adapter"
Mennyire teljes értékű, stabil és megbízható ez az adapteres mókolás? Olvastam elég sok hideget is, úgy tűnik azért nem fenékig tejfel ez az élet, nem éri el a natív objektívek színvonalát sem gyorsaságban, sem pontosságban az AF.
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #39592 üzenetére
Ez sem így van. Van a 18-55-ös másik kitobi, az általad említett 18-105, a hasonló átfogású obik között szintén jó 18-200 (ebből rögtön két változat is létezik).
A minőségi továbblépésben nem feltétlenül kitobjektív rajzú és fényerejű objektívre gondoltam Amúgy is az mft ebben verhetetlen, van vagy tíz 14-42 A 18-105 fényerőben, rajzban és átfogásban is előrelépést jelent a kitobikhoz képest, a többi nem. Akárhogy is csűrjük csavarjuk, hiányzik a Sony APS-C palettájáról a Fujihoz hasonló 18-55 és a 16-55, vagy mft 12-35/40/60/100-nek megfelelő. Nyilván nem mindenkinek, nekem sem, én is elvagyok a kitobjektív + fixekkel, de a Sony kivételével azért mindenki kihozta a saját natív pro zoomjait.
Az MC-11 adapter alapvetően a modern Canon és Sigma obikhoz van tervezve, azokkal jellemzően nagyon jól megy.
Pont az a6000-MC11-18-35/50-100 kombóról olvastam valahol, hogy a natív obikhoz képest bizonytalan és vadászós az AF. De ez mondjuk simán lehet júzer error is.
-
Tin_Shield
őstag
válasz zümzümm #39614 üzenetére
Általánosságban nem lehet kimondani. És igen márka és rendszerfüggő, és még márkán belül sem egységes. A legfejlettebb stabilizáló rendszerekben képes együttműködni a váz és az objektív képstabilizátora. Ahol nem ott általában választhatsz, hogy melyiket akarod használni.
-
Tin_Shield
őstag
válasz pethob #39622 üzenetére
Hogy tök fölösleges a vázstabi (vagy bármilyen képstabilizátor) rövid gyújtótávolságon az legalább olyan "szektás" vélemény mint a képstabi mindenhatósága. Megvan a létjogosultsága a képstabilizátornak szerintem minden gyújtótávolságon. És a legfontosabb, a stabilizátor kikapcsolható, ha nincs rá szükséged, de ami nincs azt nem tudod bekapcsolni amikor jó lenne.
-
Tin_Shield
őstag
válasz zümzümm #39649 üzenetére
Alacsony ISO-n minden gép jó képeket készít, még a "pöttömszenzoros" mft gépek is, az APS -C szenzorok előnyéből itt még kb. semmit sem fogsz érzékelni.
Szerintem egyértelműen objektív oldalról közelítsd meg a kérdést, gondold végig milyen látószöget/szögeket szeretnél, és nézd meg a kiszemelt gyártó mit kínál belőle és mennyiért. Ilyen igényekkel a kitzoomokat szerintem hamar ki fogod hajítani, talán a Fuji 18-55-t nem.A Fuji (vélhetőleg) azért hagyja ki az IBIS-t a vázból, mert az X bajonett tervezésekor nem láttak benne elég fantáziát. Amúgy jogosan, az Olympus 5 tengelyes megoldása előtti váz stabik nem sokat értek. És ahhoz, hogy az IBIS ne okozzon érzékelhető képminőség romlást az objektívek által vetített jó minőségű képnek kissé nagyobbnak kell lennie szenzornál, mert egyébként könnyen "kimozoghatja" a szenzor. Ha ezt nem tervezték bele a bajonett és az objektívek megalkotásakor, akkor utólag már nem könnyű hozzápiszkálni.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Rapid136 #39683 üzenetére
És ugyanez igaz a magas zajtűrésű modern érzékelőkre is, nélküle is ugyanúgy lehet jó képet készíteni, mint AF és képstabi nélkül. Persze nem mindent lehet lefényképezni isoszáezer nélkül, ugyanúgy ahogy képstabi vagy AF nélkül sem (vagy legalábbis nagyon nehezen). Ezek a dolgok nem egymás ellen valók, ha valakinek szüksége van valamelyikre, akkor e szerint kell választani.
A kérdező eredetileg hosszú záridős, alapérzékenységű, rekeszelt képeket szeretne fényszegény környezetben (éjszakai városfotók). Részben állványról, erre bármelyik ma kapható gép alkalmas, részben állvány nélkül, erre viszont a képstabilizátoros (objektív vagy IBIS) megoldások valók, fölösleges coelhoi mélységű "bölcsességeket" gyártani (ezt általánosságban írom).[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz zümzümm #39693 üzenetére
Ha csillagszűrő nem játszik akkor a rekeszlamellák számát nézd meg, páratlannál duplázódik a csillag ágainak a száma.
Mivel rekeszelned kell a fénycsillagokhoz a diffrakciós határig, ezért egy kitobjektív is elég lehet erre a célra, ezek gyakorlatilag kivétel nélkül stabilizáltak (fújj-fújj). A túl nagy felbontás viszont ellened dolgozik, hamarabb következik be a diffrakció miatti lágyulás.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz KelemenUhr #39712 üzenetére
Szerintem nem néz ki rosszul a Pana GX7, ha bejön a távmérős gépekre emlékeztető formavilág (oké nem Olympus E-P5 az talán a legszebb - ha nem is a legjobb - ebben a műfajban)
-
Tin_Shield
őstag
válasz KelemenUhr #39716 üzenetére
Teljesen, nekem bő két évig volt Pana 14-42 E-M5 és E-M10 vázakon
-
Tin_Shield
őstag
válasz zümzümm #39719 üzenetére
itt van pár tesztnek mondható, igaz ezek mft objetívek: Panaleica 15, Olympus 25, Olympus 45, Olympus 75
-
Tin_Shield
őstag
Az EOS-M rendszer elégé gyerekcipőben jár még a többi MILC-hez képest. Az más kérdés, hogy ha Canon igazán felszívná magát szvsz elég hamar utolérhetné, sőt talán le is hagyhatná a többieket, de egyelőre inkább a DSLR vonalra fókuszálnak.
A Canon helyett inkább a Panasonic gépeket nézed meg, azok felveszik a versenyt a Sony gépekkel tudásban és rendszerszinten is. -
Tin_Shield
őstag
-
Tin_Shield
őstag
válasz Gabooor #39772 üzenetére
"Mindenképp autofókuszos lencséket használnék, videózásra valami 15-20mm a látószög miatt."
15-20mm jó nagy látószöget ad, már ha kisfilmes 15-20mm-ben gondolkodol. Első körben szerezz egy malacperselyt, a gyári objektívek formátumtól függően drágák, ha fényerőt is akarsz akkor meg hatványozottan. Adapterezett (3rd party) objektívekkel olcsóbban ki lehet jönni, de azt tudni kell, hogy ezek sokszor reverse engineering módszerrel vannak illesztve, nem minden helyzetben garantált a problémamentes működés. De ekkora látószögnél az autófókusz talán nem is annyira létkérdés. A legolcsóbb megoldás valamelyik modern APS-C Sony MILC és egy adapterezett Canon 10-18, illetve adapterezés nélkül egy Panasonic gép + Olympus 9-18 kombó. Canon EOS-M rendszerben van kedvező árú nagylátószögű objektív, de ez a rendszer egyelőre sehol sincs a Sonyhoz és a Panához képest
"fix objektívet esetleg néha, de nagyobb zummos lencsét nem szeretnék használni."
Ha az alapobjektívek ~3x átfogása elég, akkor akár egy jobb rajzú kitobjektív is megteszi, de ha fényerőt szeretnél, akkor itt is mélyen a zsebbe kell nyúlni. Amit az fentebb írtam az adapterezett 3rd party objektívekre az ide is igaz.
A fix objektívekkel jóval olcsóbban kapsz nagyobb fényerőt, érdemes átgondolni."Az valóban jó lenne ha adapterezhető lenne más gyártók lencséihez."
A manuális objektívek adapterezésével nincsen gond egyik MILC rendszeren sem, legfeljebb az eltérő szenzorméretek miatti crop faktorral kell számolni. Az idegen gyártók elektronikus objektívjének az illesztése olyan amilyen, a Sony rendszere áll a legjobban ebben.
-
Tin_Shield
őstag
válasz zgospel #39788 üzenetére
Ha tetszik az a5100 akkor válaszd azt, a gép maga egyébként jó, az ár/érték aránya nincs rendben szerintem az a6000-hez és a GX85-höz képest.
(ha nem kell a kereső vagy a 4k, akkor nem használod, egyiket sem kötelező. A selfie képernyőnek sok értelmét én nem látom, az érintőképernyő viszont valóban jó) -
Tin_Shield
őstag
válasz both.bartos #39865 üzenetére
Második generációs 14-42-t, akár Olympus akár Panasonic.
-
Tin_Shield
őstag
válasz apple87 #39874 üzenetére
A kitobit érdemes, mert kicsi és elég szélesről indul, aztán ha minőségi képeket szeretnél majd továbblépsz
Portréra a SEL 50 f1.8-at. Nem optimális a látószöge, kicsit rövid az ekv. 75 mm gyutáv, (ekv 85-90mm-től lenne az igazi), de kicsit szellősebben komponálva és utólag megvágva teljesen jól használható. Az ára kedvezőnek mondható, jól is rajzol és stabilizált.
Ha szorít a keret egy filléres adapterezett ~50mm-es manuállal is elég jókat lehet portrézni, ez nem kapkodós műfaj, jellemzően van idő a fókusszal bíbelődni.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #91905024 #39942 üzenetére
A hozzá adott kitobjektívet, kicsik, olcsók, kezdetnek bőven elég jók. A kitobjektív után szerintem valami fényerősebb darabot fogsz keresni. A kitobi amúgy arra jó, hogy kitapasztald melyik látószög fekszik a legjobban.
Nikon féle olcsó 18-105 sajnos egyik géphez sincs. A Sonyra van 18-105, fix fényerővel, terjedelmes mérettel, de bőven kitobjektív feletti minőséggel és árcédulával. A m43-ra Olympus 12-50 és Panasonic 12-60 van.
Ha ezek kevesek akkor mindkét rendszerhez van ~10x túristazoom (18-200 ill 14-140/150)[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz #91905024 #39958 üzenetére
Számít. Tükör ugyan nincs, de mechanikus zár van. Néhány újabb típusnál van e-zár, de ez nem minden szituációban használható, szóval a jó öreg mechanikus zár ott is megtalálható.
Minden tárcsa, gomb, kezelőszerv és minden funkció hibátlan működésre elsősorban, valamint hogy szemmel láthatóan nagyobb sérülést kapott-e, a használatból eredő apróbb karcok, festékkopások annyira nem számítanak. És persze képeket kell készíteni a géppel és az objektívvel, és lehetőség megnézni rendes monitoron.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Motion_Blur #40239 üzenetére
Kirándulós objektívnek teljesen jó a 18-105. A teleobjektívet szerintem a Nikon topikban érdemes megkérdezni, az Econ által ajánlott Tamron 70-300 jó ár-érték arányú. Nekem Nikon 70-300VR volt, szerettem. Ha fényerős tele kell akkor jó mélyen a zsebbe kell nyúlni, ez egy ilyen műfaj.
-
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #40242 üzenetére
Jó ez a Sigma, csak a vázzal együtt nem fér be 180e alá, még használtan sem. Ha már f2.8 zoom, egy motoros Tamron 17-50 f2.8-nal lenne esélye. Persze használtan.
Továbbra is azt mondom jó az a 18-105, főleg ha nem specifikus igényre kell, hanem kirándulós objektívnek.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz agent_k #40435 üzenetére
Hozz el egy hétre egy E-M10-et és egy 25 f1.8-at a "Tedd próbára" program keretében egy hétre, és döntsd el magad.
(én is Nikonról váltottam mft-re és szerintem a gyakorlatban (helyes expo esetén) nincs jelentős különbség a két érzékelőméret között zajban. Nem vagyok DXO fan, de saját képeim és tapasztalatom kb. egybevág ezzel a grafikonnal. Amiben egyértelműen jobb az APS-C, hogy érezhetően több benne tartalék, ha alulexponált képet kell felhúzni akkor az Oly hamarabb feladja) -
Tin_Shield
őstag
válasz Tin_Shield #40438 üzenetére
a grafikont nem tudom direkt linkelni, szóval így
[kép] -
Tin_Shield
őstag
válasz FalconKnight #40448 üzenetére
Elégé félvállról veszi a Canon a Milc szegmenst egyelőre, a konkurens gyártók kiforrottabb rendszereket és komplexebb megoldásokat kínálnak.
Panasonic GF7, kicsi, könnyű, jó minőségű a kitobjektív, van selfie állásba forgatható LCD.
A fotoplusnál a honlapjuk szerint elég sok minden raktárról kapható, kérdezz rájuk, hogy a kiszemelt gép kipróbálható-e.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Tsebacsi #40464 üzenetére
Az a jó, hogy igazándiból egyik Nikonnal sem lősz mellé, szenzorban mindegyik nagyon ott van.
Nekem nem érne meg ~30 ezret az az alig kimutatható különbség, inkább félretenném a különbözetet egy 35 f1.8-ra.
Persze semmi baj sincs a D3400-zal, ha inkább az tetszik akkor válaszd azt. -
Tin_Shield
őstag
válasz #31733248 #40520 üzenetére
Persze. Mindenki el tudja (előbb-utóbb) dönteni mi a fontos a számára, és megköti a maga kompromisszumát. Nekem egy kicsi, könnyű, megfizethető és minőségi cucc volt a vágyam jó pár év DSLR hurcolás után. Ezt a az mft-ben találtam meg. Persze elismerem a Sony szenzorteljesítményét és autófókuszát, a Fuji elképesztő optikáit és színvilágát, vagy a fullframe gépek képminőségét. De egyikre sem cserélném el a jelenlegi cuccomat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen