-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
válasz #22907392 #35710 üzenetére
(#35710) Bála bácsi
A Nikon D3200 jó képminőséget, nagy felbontást és széles dinamikatartományt ad. Ha használtan veszed, még egy fényerős fix objektív is beleférhet a 100 ezres keretbe, például a 35mm f1.8, ami sokkal szebb képet ad, mint a kitobjektív. A váz azonban nagyon fapados, igaz, kezdésre jó...
(#35718) zotja28
"Hali. 200,250(eby,amazon arak)Ezer korul ki milyen milcet venne?
fuji xt10 nezegettem es sony a6000et."Többünknek az utóbbi van. Nagyon jó a videója (a Fujié gyenge), gyilkos tudású a váza és olcsón fejleszthető jó minőségű fixekkel, ezért ezt ajánlom.
(#35721) ryz
Az A6000-et én is dupla kitben javaslom megvenni. Használtan kb. annyiért veszel egy kitobis vázat és mellé egy telét, amennyibe az új gép kerül a 16-50mm-es alap objektívvel.
(#35723) NoOne1976
A D3200-hoz Byk01 kollégához hasonlóan én is az 55-200-at javaslom. Ha belefér a keretbe (akár használtan), akkor a Tamron SP AF 70-300mm f/4-5.6 Di VC USD a következő, ez alá 300-as véggel szerintem nem érdemes menni.
-
#31733248
törölt tag
válasz silmatauki #35751 üzenetére
Valahogy éreztem, hogy ilyesmi lesz a reakció. Jól megragadtad Te is a lényeget...
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz silmatauki #35758 üzenetére
Kihoznak egy új fényképezőgépet az iparág több újításával, de igazad van, az a az egyetlen említésre méltó esemény, hogy 5 EV-nyi húzás után egy pici színes folt az egyik árnyékban. Valaki a teljesség kedvéért még hozzátehetné, hogy mennyire rossz, amikor a kitobija mossa a képszéleket 16mm-en, oszt minden fontosat el is mondtunk.
-
#31733248
törölt tag
válasz silmatauki #35760 üzenetére
Szerintem lapozzunk, lényeglátóan értékelted a gépet.
-
#31733248
törölt tag
(#35793) grigo
Ajánlom figyelmedbe a Sony A6000 dupla kitet 246 ezres akciós áron. Érdekes lehet még a jó minőségű 18-105mm f4, ez újan 150-160 ezer között, használtan 120-ért hozható el. Esetleg a 18-200, ami használtan 100-tól érhető el, de kitobisan sötét. Fixekből a Sony 50mm f1.8 erősen ajánlott, újan 78 ezer, használtan 60 körül megy, portrézni nagyszerű (opcióként ott a kitűnő Sigma 60mm f2.8, újan 51 ezerért). Általános célra Sigma 30mm f2.8 51 ezerért, vagy Sigma 30mm f1.4 110-ért.
Az A6000-hez egy villámgyors autofókuszt nyújtó Sony adapterrel (LA-EA2) a héten a Sony 16-50mm f2.8-as alapzoomját (SAL-1650) próbálom ki (használtan irányáron 110 ezer), ez f4-en a teljes gyújtótávolság tartományban a fixekhez hasonló képminőséget nyújt. Alkalmanként érdekes lehet.
-
#31733248
törölt tag
válasz Tin_Shield #35929 üzenetére
Igazad van, a Sony 18-55 optikailag valóban jobb, mint a 16-50. Kérdés, hogy mennyire fontos a kollégának az objektív szélesebb vége? Használtan a 18-55 általában olcsóbb, mint a 16-50 (25-30 ezres irányáron megy), szóval ha az szimpatikusabb, könnyen megoldható a kérdés.Szintén előny lehet a 18-55 mellett, hogy a középső zoom tartományban fényerősebb, mint a 16-50.
-
#31733248
törölt tag
Tavaly ősszel teszt jelleggel csináltam egy városligeti sorozatot a Sony 16-50 kitobival, belinkeltem a 24 megapixeles képeket is, ha gondolod, nézd meg a galériában őket.
-
#31733248
törölt tag
Tény, hogy a 16-20 mm-es tartományban a képszélek nem a legjobbak, de 20-50 mm-nél az egész képmezőn jó élességet és minimális CA-t nyújt ez az obi. Egy ilyen apróságtól ez bizony szép teljesítmény. Mellette LA-EA2 adapterrel egy 20 ezer forintos SAL-55-200-at használtam, amivel nagyon elégedett voltam. Bár a hosszú végén némileg elgyengült, alatta egészen szép, éles képeket lőttem vele. Előnye, hogy a natív kitobinál élesebb és a középső tartományban jóval fényerősebb is (stabi viszont nincs). Árban adapterrel együtt került kb. annyiba, mint a natív tele. Nekem megérte, de nyilván felhasználói szokás kérdése ez is.
-
#31733248
törölt tag
válasz föccer #35999 üzenetére
Nekem Sony A5000-em volt, ezért elsődlegesen azt tudom ajánlani. Kapsz hozzá egy nagy látószögű optikát, egy jó APS-C szenzort, felugró vakut és egy olyan kis méretet, hogy az egész belefér egy ilyen picike övtáskába,
-
#31733248
törölt tag
válasz föccer #36057 üzenetére
(#36057) föccer
Az LX100 is jó gép lehet. Mondjuk én raw-ban fotózom, ott meg a nagyobb szenzoroknak azért eléggé nyilvánvalóak az előnyei: kamerából kieső jpg vs. expokorrekción átesett
(#36060) Alabástrom
Muszáj, hogy FF legyen? Egy A6000 + 50mm f1.8, vagy egy Oly E-M10 + 45mm f1.8 nem lenne elég? Mindkét váz és mindkét obi nagyon jó, sokkal kevesebb pénzből kihozod, mintha FF gépen gondolkodnál.
-
#31733248
törölt tag
válasz Alabástrom #36067 üzenetére
Szerintem nem érdemes ennyire mereven ragaszkodni a FF megoldáshoz. Már a kisebb szenzorokhoz is nagyszerű portréobjektívek érhetőek el, például ott a Sony 50mm f1.8, az Oly 45mm f1.8, vagy a Pana 42.5mm f1.7. Ezeknél a fókusz mindig pontos, az EVF informatív. Az A6000-nél például ott a szem fókusz funkció, ezzel a fókusz pontosan a szemre kerül.
-
#31733248
törölt tag
válasz Alabástrom #36077 üzenetére
Mondjuk az egy fapados belépő modell, azért ne abból indulj. ki. Fussunk össze és megnézed a két fényképezőgépemet (Sony A6000, Pana GX7), azok többet mutatnak, mint a belépő modellek.
-
#31733248
törölt tag
válasz itouchfan #36082 üzenetére
(#36082) itouchfan
DSLR-ből használt Nikon D3200, D3300, D5100, D5200, Sony A58 az általam ajánlott, bár a költségkeretbe egy D3300, vagy egy D5200 esetén egy dupla objektíves szett elég nehezen fér bele.. Ha nem kell az objektív hosszú vége, akkor a Nikonokhoz a 18-105mm, vagy 18-140mm objektíveket ajánlom.
MILC-ből a Sony A5000, az Olympus E-PL5, E-PL6 fér bele két-két objektívvel. Ha keresős modellt keresel, akkor a Panasonic G3, G5 vonalat ajánlom.
(#36092) bigsee
"Válaszom: ha a fotóst ismered - és megbízol benne - lehet akármi nála, még egy CatB25 is, az kép lesz... Nem, nem úgy gondolják..."
De, úgy gondolják és a legtöbben nem közeli ismerősei a fotósnak.
(#36093) qbeer666
Hasonló célra Sony A5000-et vettem. Manapság ekv. 24 mm-ről induló kitobjektívvel 60-65 ezer forintért megveheted, jó minőségű 19 és 30 mm-es Sigma fixek 30-35 ezerbe kerülnek hozzá.
(#36098) evko
A Sony A5000-et, NEX-5N-t és a Panákat javaslom, az Olympus videója harmatgyenge. De igazuk van a kollégáknak a Pana G5 ajándék ennyiért.
(#36102) pethob
Tartok tőle, hogy ha ebből akar portréfotósként megélni, az utómunka kötelező lesz. De ha megnézed pl. a dpreview.com tesztjeit, ott is fényévekkel jobbak lettek a raw feldolgozása utáni képek, mint a vázból kiesők. És ez az összes márkára igaz.
-
#31733248
törölt tag
Neked kell tudnod, melyik tetszik jobban. Nézd meg alaposan, próbáld elképzelni, melyiket van kedved hurcolni (fontos szempont!) aztán dönts. Én is most hasonlítgatok éppen egy Panát (GX7) egy Sonyhoz (A6000), elég tanulságos. Komoly érv például a Sony mellett, hogy sokkal jobb a raw file-ok szoftveres támogatása, a Panának egyetlen Lightroom profilja nincs, a Sonynak meg fent van mind a 13 és ahhoz ingyen jár a remek színekkel dolgozó Capture One Express (szintén van benne színprofil) is. Ez például olyan szempont, amire kevesen gondolnak. Ugyanakkor a Panában van például vízszintező, amit én a Sonyból gyakran hiányolok. És még folytathatnám...
-
#31733248
törölt tag
válasz FeRRaR1 #36360 üzenetére
Most volt GX7-em, rövid használat után eladtam. Nem rossz gép de az én igényeimet a Sony A6000-em jobban kiszolgálja. Sok kellemes tulajdonsága mellett volt néhány, ami nem tetszett, ezek miatt adtam el:
- Shutter shock
- Harmatgyenge szoftveres támogatás (egyetlen Lightroom színprofilja sincs, a vázra letölthető app ismeretlen fogalom)
- Elég gyakran pontatlan a fókusz, ez mindkét kitobjektívjére jellemző.
- Néha fájóan unintelligens a működése, főleg a fókusz beállításakor. Nem egyszer működik az arcfelismerés, helyén van a kocka, aztán az elkészült képen a 300 méterrel odébb levő háttér lesz éles.
- A napsütést leszámítva össze-vissza méri a fehéregyensúlyt.
- Rossz a fogása (kicsi markolat, pont útban levő szíj)..
- Rossz a szemkagyló mérete és formája, emiatt erős napsütésben problémás.
- Elég gyorsan merül.
- A kitobija ekv. 28mm-ről indul.
- A teleobija (45-150mm) kellemes darab, de elég korán sötétedik, így a számomra fontos ekv. 150 mm körüli tartományban a mélységélessége sajnos igencsak gyenge.
- Gyenge a beépített vaku.
- Gyengébb a raw file-ok tartaléka
- Kis felbontás, 4:3 képarány mellett
- A portréobija elég drága de nagyon jó, az ezt kiváltó Olympus 45-ösének távolabbra fókuszálásnál többször problémái vannak
- Fájóan buta az automata módja, emiatt még elajándékozni sem érdemes olyannak, aki nem ért a fényképezőgép kezeléséhez.
- Ha nem raw-ban dolgozol, túlcsordul a vörös színcsatorna.Ami viszont sok jó tulajdonsága mellett kiemelést érdemel:
- Egyenletesen jó teljesítményt nyújtó, könnyű kitobjektívek vannak hozzá.
- Könnyűek és jók a kapható obik.
- Az egyik legjobb menü ebben van.
- Érintőképernyő.
- Vízszintező.Ha nem próbálsz ki mást, ez jobban fog tetszeni, mert nem tudatosulnak annyira a hiányosságai.
-
#31733248
törölt tag
válasz jjeahh #36368 üzenetére
Én mondjuk az A6000-hez mérem, hiszen egyszerre volt a kettő.
Arcfelismerés fókusz: a modell a kép közepén(!), az arcfelismerés beállítva, a kocka megjelenik, erre a képek felénél(!) a háttér lesz éles.
Ugyanígy egymás után lövök két portrét. Az egyik éles (felbontásban persze a 24 megapixeles szenzorhoz képest sehol nincs, de ez nem meglepő), a másik teljesen életlen.
A Pana AWB nem tudom milyen, ennél sajnos nem jó.
A távolabbi fókusz nekem fontos portréobinál, ezért nem számít bocsánatos bűnnek, ha csak közelre pontos és megbízható. Például a koncertfelvételeknél jön jól, ebből linkeltem is már két galériát, ezeket a másik géppel f2-es rekesszel, tűpontos fókusszal toltam végig.
Fogásra és váz kialakításra a GH-sorozat és a G-s Panák tényleg nagyon jók, a GX7-é sajnos nem az. A GX8-at viszont nagyon jó váznak tartom ilyen szempontból.
A szemkagylót nézd meg alaposabban, napsütésben nem valami kellemes sajnos. A Sonyra inkább nem reagálok.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
(#36371) Studi
"Teljesen fölösleges, önigazolásnak vette a GX7-et. "
Ugyan már, mire jók ezek a személyeskedő szövegek? Ilyen elcseszett fókuszú képekből csináltam egy rakással, miért ne írnám le? Olyan bénázásokat produkál a GX7, hogy alig hittem el. Ez van, hidd el, én is sajnálom.
(#36372) hibavissza
Úgy látom, nehéz elfogadniuk a kollégáknak a valóságot. Szimpatikus volt a GX7, úgy voltam vele, hogy ha mégsem jönne be, meglepem vele Apámat. Aztán sajnos kiderült, hogy az automata módja kirívóan buta, így sajnos a Jófogáson végezte...
-
#31733248
törölt tag
Nézd, hibavissza kollégának és nekem is egyszerre volt A6000 és GX7. Ha a kolléga is megerősíti, hogy az általam részletezett hiányosságok jellemzik a GX7-et, akkor nem egyedi hibákról és hiányosságokról van szó. Különösen feltűnő ez akkor, ha az ember megtapasztalta már, milyen, amikor igazán jól, teljesen megbízhatóan működik egy másik gép.
Egészében véve a GX7 nálam ezek után csak a feltételesen ajánlott kategóriába fér bele, magyarul jó vétel lehet, ha alaposan le van árazva.
-
#31733248
törölt tag
válasz Lassú Víz #36388 üzenetére
Ugyan már... Az egyik kép éles, a másik életlen, a képen ugyanott van a modell. Portrénál jelzi az arcfelismerést, aztán mégis a háttér lesz éles és ilyenből egy rakás készült. Vagy éppen hasonlóan verőfényes napsütésben jelzi a fókuszálást, aztán ehhez képest egyetlen éles pont nincs a képen. Szóval ezek aligha tekinthetők másnak, mint a GX7 hibájának. De az is eleve mekkora baklövés, amikor beállítod a kép kellős közepére a modellt (3 méterre tőled), aztán automatán úgy lövi be a fókuszt, hogy a háttér legyen éles? Alig hittem el, hogy ez tényleg ilyen... Sokkal intelligensebben kellene működnie.
Még egyszer: ezek sorozatos hibák, nem egyediek és nem csak nálam produkált ilyeneket a gép, hanem hibavissza kolléga is visszaigazolta ezeket a hiányosságokat.
-
#31733248
törölt tag
válasz rumos14 #36393 üzenetére
(#36393) rumos14
"Econ kollégának alapvetően igaza van, és sztem ha a GX7 jobban beválik, simán rendszert váltott volna"
Tényleg. Bár nagyon elégedett vagyok az A6000-rel, a változatosság kedvéért jó kipróbálni mást is. Nagyon pozitívan álltam a GX7-hez, de az említett hiányosságai fel is nagyítódnak az A6000 után. A Pana egyébként még mindig benne van a pakliban, egy GM1-et például szívesen elfogadnék 12-32-vel. Persze ha az ember rákap ezekre, akkor utána nagyon puritának tűnik egy olyan váz, amin nem elérhetőek a hasonló extrák...
(#36396) Alabástrom
Kicsit szektaszerű a társaság működése, de tényleg.
Itt van a tegnap délutánom utolsó képe, ezt az A6000 + 50mm f1.8 párossal lőttem. Én nagyon elégedett vagyok vele.
-
#31733248
törölt tag
válasz Grga_Pitic #36423 üzenetére
Már hogyne lenne észrevehető az APS-C és az MFT közti különbség bokeh terén. Főleg, ha ez ember rendszeresen portrézik és hozzászokott már a nagyobb szenzorhoz. A FF meg egy teljesen más világ, még az APS-C-hez képest is.
-
#31733248
törölt tag
válasz Alabástrom #36430 üzenetére
Így lesz érthetőbb a különbség:
APS-C szenzor, 50mm f3.5
APS-C szenzor, 135mm f3.5Amint látható, a hosszabb obival sokkal látványosabb a háttérmosás. Ezért is szeretnek sokan teleobjektívekkel portrézni. Számomra például a GX7-nél az is érzékeny veszteség volt, hogy 45-150-es teleobjektívje háttérmosásban sehol nem volt a Sonyn használt teléhez képest (a tükrös Sony 55200-asát használtam adapterrel):
A sötétebb obi kisebb szenzorral súlyosbítva egyszerűen kevés ehhez...
-
#31733248
törölt tag
válasz dehecked #36448 üzenetére
Ha a Sony külseje nem tetszik, akkor nincs mit tenni, egyébként remek videós gépnek is, nem véletlenül dicsérik fülig. Az autofókusza - különösen követő módban - alaposan lepipál bármit ebben az árkategóriában, a szenzora is sokkal jobb a Panáénál és letölthető rá ilyesmi is, ami extrém sportoknál igencsak hasznos lehet.
A kitobija motoros, ami szintén jól jöhet videózásnál és kapható hozzá remek videós objektív is nagy átfogással, végig f4 fényerővel (18-105mm).
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz dehecked #36453 üzenetére
(#36453) dehecked
Megnéztem a betett videót, a kollégáknak igazuk van: a belinkelthez hasonló videókhoz kell egy ultra-nagylátószögű objektív, stabi, motoros zoom egyaránt. De kezdésnek szerintem nagyon jól érdeznéd magad egy Sony A6000-rel is, melynek ekv. 24mm-ről indul a kitobija, ami ráadásul motoros (igaz, a zoom hangja behallatszik). Az obiba épített stabilizátor pedig nagyszerűen működik.
(#36473) Grga_Pitic
"Érdekes, azt gondoltam, hogy ha a fő téma mélységélessége megegyezik azonos képkivágáson, akkor a háttérmosás is egyforma lesz, de ezek szerint nem."
Nem bizony, azért is linkeltem, mert a legtöbben nem tudják és így sokkal érthetőbbé válik, amiről beszélek.
-
#31733248
törölt tag
Azon nyilván nem érdemes csodálkoznunk, hogy a gyártó csak a technikai paramétereket teszi a kirakatba és ettől még egy profi fotós gyengébb géppel is jobb lesz, mint egy kezdő akármivel. De azt sem érdemes vitatni, hogy sokunknak az MFT egyszerűen nem elégíti ki az igényeit, például a tárgyalt mélységélesség terén. Nem csak azokra a szélsőségekre kell gondolni, hogy a modell szemgolyója éles, a szempillájának a vége meg már homályos, hanem arra is, hogy csinálok valakiről egy fél vagy egész alakos képet és egy MFT 45mm f1.8 egyszerűen soványka ahhoz, hogy a modellt a háttérről az általam kívánt (és megszokott) mértékben leválasszam. Sokszor én is csak sóhajtozom, amikor azt látom, hogy a FF gépeket birtokló kollégák 55mm f1.8-on, vagy 85mm f1.8-on mennyivel jobbak ebben, pedig én még DOF-mániás sem vagyok és a legtöbbször megelégszem azzal, amit az APS-C nyújt.
(#36593) Tin
Nagyon piszkál a gondolat, hogy vegyek én is egy ilyen obit, de a mérete eddig elriasztott... Nagyon profi, de attól tartok, nem szívesen cipelném...
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
(#36595) Tin
A Sony 18-105 videós célra ver mindent az MFT és az APS-C gépek mezőnyében, főleg ha az árát nézzük. Éppen ma volt az A6000-en egy hasonló súlyú és nagyságú manuális obi, alkalmilag még elvagyok vele, de a nyakamba nem szívesen akasztanám...
Az A5000 belépő modell, nyilván ennek megfelelő elvárásokat érdemes vele szemben támasztani, de szerintem nagyon jól teljesít ehhez képest.
(#36596) Tin_Shield
Elhiszem, hogy neked nem hiányzik egy APS-C váz, de számomra a gyakorlatilag 1 fényértéknyi különbség a mélységélességben érzékeny veszteséget jelent a két rendszer között...
(#36608) deja vu
Sony A7-ből is kevés a használt, a legtöbben nem akarják eladni. A külföldi kínálatot érdemes inkább böngészni... Ha APS-C MILC jöhet csak szóba és a Sony kiesik, akkor csak a Fuji marad az egyetlen ajánlható alternatíva.
-
#31733248
törölt tag
(#36613) Tin
Lehet, hogy nekem is át kellene szoknom egy picit nagyobb fotós táskára... Egyelőre egy bőr válltáskám van arra, hogy beletegyek mindent, aztán ha sétálni megyek, akkor a gép vagy a nyakamban lóg, vagy egy akkora kamera övtáskával viszem, amibe éppen hogy befér a 30mm-es Sigmával.
(#36618) deja vu
Sokan használják szinte csak manuális lencsékkel az A7-et, régi, karakteres üvegekkel nagyszerű élményt ad. Persze a gyors autofókusz nagyon jól tud jönni...
-
#31733248
törölt tag
válasz germinator66 #36648 üzenetére
Javaslom a Sony A6000-et, jó a videója, hatékony videó közben is a képstabilizátora, komoly a szoftveres támogatása (vázra letölthető profi programoktól a raw feldolgozás támogatásáig), tudását tekintve nagyszerű ajánlat jó áron.
-
#31733248
törölt tag
válasz Balyomran #36664 üzenetére
(#36664) Balyomran
A D3300-at szerintem a 18-105mm, vagy a 18-140mm objektívvel érdemes venni, ez a Tamron nem sokat ér...
(#36667) Kerio
"A Edigital egyre lejjebb viszi az E-M10 MarkII kit árát. Már "csak" 225ezernél tart."
Annyiért szerintem sok, jobb vétel az első generációs, akár használtan is.
(#36669) peter9228
Nem tudom, milyen a Panasonic G7, nekem GX7-em volt, ami nem igazán jött be, így hamar túl is adtam rajta... De még mindig szívesebben venném, mint egy tükröst, akkor is, ha a videó nem fontos.
(#36674) lionhearted
"Egyelőre a Sony a5000-el szemezek, duplakittel... nem tűnt úgy, hogy a rendes, stabis obik mft-n sokkal olcsóbbak lennének."
Mert nem is azok... Az A5000 kitobival belefér akár egy ilyen kis övtáskába is, a fogása pedig nem rossz. Ezzel együtt a Pana GM5 kitobival, 135 ezerért jó vétel, persze komoly előnyökkel és hátrányokkal együtt.
A kollégának meg a Sony 16-50mm objektívje a vörös posztó, de abban igaza van, hogy nagylátószögnél valóban gyengébb, mint a Pana.
-
#31733248
törölt tag
(#36686) Kerio
Én használtan venném az első generációs modellt, féláron az új második generációshoz képest.
(#36689) lionhearted
A Capture One nagyszerű képfeldolgozó a Sonyhoz, az biztos. Feltöltöttem egy tesztgalériát, ha érdekel nézd meg, több 16mm-es gyújtótávolsággal készült kép is van benne, hogy meg lehessen ítélni, milyen a leggyengébb pontján. A képek többsége vázból kieső jpg.
-
#31733248
törölt tag
válasz Lassú Víz #36739 üzenetére
Én is szeretem ezt a topicot, a személyeskedésért pedig tényleg kár. DOF ügyében egy régi manuális 135mm f3.5 örvendeztet meg mostanában, sokat portréztam vele, komolyabb mosodát nyújt, mint az egyébként kitűnő Sony 50mm f1.8. Ráadásul nyitva is olyan éles, hogy a gyengébb nem zavart tiltakozását váltja ki, ha nem rontom el a fókuszt.
-
#31733248
törölt tag
válasz rumos14 #36743 üzenetére
"érdekes, hogy mennyire másképp értelmeznek emberek dolgokat, én Econ részéről még egyetlen alaptalan, fikázó hozzászólást nem olvastam. sztem ez amúgy személyiség kérdése, van, akinek a fórumos bozótharc az élete, van, akinek van családja, munkája, ami fontosabb számára."
Egyébként is érdemes lenne nem a szekértáborok szemszögéből nézni a kérdést. Technikai szempontból jó képeket készíteni ma már gyakorlatilag bármelyik cserélhető objektíves rendszerrel lehet, egy átlagember felkészültségi és igényszintjén bármelyik rendszer megfelelő. Az itt folytatott rendszerviták alapvetően a fotózás iránt mélyebben érdeklődő minoritásunk eszközvitái, amit néhányan teljes átéléssel és erőbedobással, győzelemre törekedve űznek. Aztán vagyuink itt néhányan, akik nem győzni akarunk, csak fotózni és beszélgetni. De attól tartok, kicsit úgy járunk, mint én nemrég: egy tuningautós arc a dupla kipugogóból és az átlagosnál lendületesebb indulásomból arra következtetett, hogy a lámpánál verseny lesz. Csikorgó kerekekkel lőtt ki, aztán rátapadt a visszapillantóra és elégedetten nyugtázta, hogy legyorsult. Pedig nem versenyezni akartam én, csak eljutni A-ból B-be.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Excel topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Windows 11
- Vírusirtó topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Külpolitika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- DIGI kábel TV
- Opera böngésző
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs