-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
Jó ez a Lupo, de nagyobb vagyok, mint a komplett karosszéria. Kétlem, hogy ebben elférnék.
Most voltam egy szerelőnél, mert kopog a torony a Merivában, pedig minden ki lett cserélve - szerinte rosszul rakták össze, majd kiderül - azt mondja ne vegyek dízelt, hanem valami modernebb benzineset, amivel spórolósan el lehet járni 5l alatt és azzal nem ugorhat be turbó és kettőstömegű szívás. A swift az említett 5l alatti 90-es tempójával nagyon jónak tűnik, bár még a Meriva-t is le kell tesztelnem, hogy ilyen körülmények között mit eszik.
-
diegho
nagyúr
válasz focvis #150841 üzenetére
Én is úgy tudom, hogy az XEP a jobb, de az XE-vel volt cumi a családban, pedig még az olajat sem ette, viszont állandó gyújtósor, katalizátor, lambda szonda, váltó gondok voltak. Mondjuk XEP tulaj ismerősök vannak és semmi bajuk nincs vele.
Egy Stilo tulajt kellene keresnem, aki 1.2-vel tolja, de csak 1.6-os van ismerősök között.
-
diegho
nagyúr
válasz alázógyík #150843 üzenetére
Fogyasztás hogy jött össze az 1.4-el? Gondolom a 90-es tempót 1 személlyel 5l körül tudta a 6. fokozat miatt. Volt vele valami komoly gond? Párom Stilo-t akart, amikor a Meriva-t vettük, még ki is próbáltunk egyet, de nem mertem beleugrani, most viszont már 3 ismerősnek van és imádják.
-
diegho
nagyúr
A francia vonalon pl 307 mennyire ajánlott 1.4-es motorral?
-
diegho
nagyúr
Ezek a Grande Punto-k mekkorák belül? Néztem én is őket, ültem is már egyben, de fogalmam sincs mekkora volt 1M alatt is kapni már elég szépeket belőle.
-
diegho
nagyúr
Kisautó kategóriában az alábbiak közül melyik a legnagyobb belül és melyik ajánlott?
Corsa D, 207, Fusion, Roomster, Swift, Note, Clio, Polo, Grande Punto - árkategória 1.2M környéke. Ha minden jól megy ennyire fel tudnám tornászni a keretemet és akkor már minél fiatalabb, keveset futott lehetőleg első tulajos itthoni és vezetett szervizkönyves, nem lelakott autót néznék, szerintem a Meriva után ezekben is tuti elférnénk, pláne, hogy a kicsi is már 2 éves lesz, a babakocsit pár hónap múlva teljesen el fogjuk hagyni.Ami nekem tetszik az a 207, van is egy volt kollégának, imádja.
-
diegho
nagyúr
-
diegho
nagyúr
3M alatti kategóriában érdemes szerintetek új autót venni? E Corsa-ra gondolok elsősorban.
-
diegho
nagyúr
1.4 TDCi-ben nincs kettőstömegű és a turbó is olcsó hozzá ahogy látom. Egy Fusion-ben a Meriva után elég jó választásnak tűnik, ha alacsony fogyasztást akarok ugye?
-
diegho
nagyúr
válasz elistvan #151143 üzenetére
Ki mond rosszat róluk? Én pont amiatt vettem Meriva-t, mert a szerviz tulajdonos cimborám azt mondta, hogy nyugodtan vehetem, megvettem a hahu legolcsóbb digit klímás 1.6-os példányát 2 éve (a hirhedt Z16XE olajevős motorral). Kicseréltettem mindent az elején, amit illik: olajak, szűrők, szíjak, görgők, vízpumpa. Azóta kapott egy első váltótartó bakot, kétszer termosztátot (az első pár hónap után nyitva maradt) két EGR szelepet (az első 1 év után meghalt - Delphi volt, utánaolvasva hülye voltam, hogy azt vettem). Egy másik barátom szülinapomra meglepett egy láda első futómű alkatrésszel, mert ha már ki akarom cserélni a kormányösszekötőt és szétszedetem, akkor cseréltessek ki mindent, minden alkatrész simán maradhatott volna bent a jobb kormányösszekötő kivételével. Kapott két toronycsapágyat és szilenteket is (a jobb szilent néha koppant), ha már szétszedtük kapott két első gátlót (tökéletesek voltak a gyáriak, de ha adták elfogadtam..) A télen kapott egy lambda szondát, bár elvileg nem ez volt a hiba, hanem az EGR szelep, mint később kiderült. Igazából én nem tudnám azt mondani, hogy problémás. Ha tényleg csak azt cserélem ki, amit kell, akkor nem sok dolog került volna bele, de így, hogy adták a cuccokat nem szórakoztam, amit éppen szétszedtek annak a környékéről mindenből kapott újat. Szerintem nem problémás a konstrukció. Az enyém esztétikailag nincs a topon, vannak karcok, kőfelverődések, 3 elem volt fújva (250 körüli értékre) komoly sérülés nyoma nincs, van benne 156k km, de teljesen masszív szerkezet. Ami egyedül hátrány, hogy baromi nehéz 1300kg, így nem lehet vele fogyasztási rekordokat dönteni, nálam klíma nélkül 6.2 körül van, klímával 6.7 körül eszik. Ősszel valószínűleg cserélni fogom, mert jövő héttől rengeteget megyek és kell a 4l alatti fogyasztás tartósan, így jön helyette egy Fusion 1.4 TDCi majd.
-
diegho
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #151160 üzenetére
Természetesen az. Ha 1M-ig kell kisautó, akkor Yaris.
-
diegho
nagyúr
válasz Raz3raddict #151164 üzenetére
Ennyiért amit én néznék:
F Astra
Polo III
Almera
Megane -
diegho
nagyúr
válasz elistvan #151182 üzenetére
Görgess le a Skoda 1.2-ig nem tudom ugyanaz a motor vagy sem 2007-ben volt váltás. Mondjuk nem is értem a Fabia - Meriva viszonyítást. A Fabia sokkal kisebb autó, értsd annyival kisebb, hogy legalább 1 kategóriával.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz elistvan #151184 üzenetére
Nem tudom ez melyik motor, sose néztem ilyen Fabia-t (valahol 2007 körül volt váltás) egyszer ültem benne az anyós ülésen - mert a vezető ülésbe nem fértem be - és ennyi volt a közös történetünk.
Vegyetek Fiesta-t 1.4 TDCi-vel, az baromi keveset eszik, megbízható, olcsón fenntartható teljesen jó kisautó. PSA konszert 1.4 HDI motorja van benne, minden bokorban van hozzá alkatrész, kb minden szerelő ért hozzá, nincs kettőstömegű, se részecskeszűrő, van rajta egy csiga és kész. Van a családban és bár hihetetlen, de 3.5 literrel járnak vele.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Ez mennyire jellemző a típusra? Mert a szerviz tulaj ismerős nem említette típushibának, pedig ő mindent el szokott mondani és mivel nem nála csináltatom, ezért nem is érdeke, hogy átverjen.
Most nézem 175k a nagynyomású szivattyú, az nem annyira horror, ha valaki sokat megy vele. Én Fusion 1.4 TDCi-ben gondolkodom, de nekem 30k km lesz az éves futásom és ha csak 2 litert spórolok egy benzineshez képest, akkor is 200k felett vagyok évente, ha 4 év alatt bejön egy turbo és egy magasnyomású, akkor is spóroltam a dolgon.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
Nem fogok Lupo-t venni az biztos, ezt már mondtam. A Yaris szintén nem jó, mert nem kell két autó, amit megspórolnék üzemanyagon, azt a biztosításon, casco-n és súlyadón már ki is dobtam és akkor még nem vettem rá gumit és apróságokat. Semmi értelme 2 autót tartanom amiatt, hogy az egyiket havonta egyszer vegyem elő, volt már egy 2.0 D4 Avensisem második autónak tartva, majdnem 2000km-t mentem vele évente, semmi értelme nem volt.
Amiben rációt látok az a Yaris Verso 1.4 D4D, vagy E12 Corolla 1.4 D4D, bár ezek szerintem benzinnel is jók lennének.
-
diegho
nagyúr
Majd meglátjuk mi lesz. Megpróbálok kibulizni egy cégautót majd pár hónap után, hátha, bár az is lehet, hogy megoldom tömegközlekedéssel a bejárást a nem forró nyári napokon, mert nyáron nem vagyok hajlandó buszozni klíma nélkül, viszont ősszel és télen teljesen rendben van szerintem. Meglátjuk majd. Ha össze tudom hozni, hogy 20k km alatt maradjon az éves futásom, akkor egy benzines jól felszerelt kényelmes autóra még válthatok.
-
diegho
nagyúr
Ezt nagyon erősen kerülném. Az autónak az állás épp annyit, vagy még többet árt, mint a használat. 33k km alatt mennyi olajcsere volt? 14 kellett volna, de kétlem, hogy kettőnél többet élt meg. Ha nem volt használva télem, akkor a tegyük fel októberben lelakott autót márciusban csak úgy hopp elindították? Mi van a folyadékokkal? Le lettek cserélve 4-5-6 hónap állás után? Mert le kellene. Ennyiért vezetett szervizkönyves 2008-as modelleket adnak 150k km alatt, sokkal inkább azokat nézném meg.
-
diegho
nagyúr
válasz LuckyL #151326 üzenetére
Én láttam 12 éves autót 8k km-el, csak ~30m-t kellett mennem hozzá ott állt a garázsban a 2. szomszédnál, de 12 év alatt egyetlen olajcsere sem volt benne. Ez egy Lanos volt, amit beszámoltak és jött helyette egy Astra Classic, amit 4 évesen 2500km-el cseréltettek be tavaly egy új Sandero-ra. Az Astra sem volt szervizben soha. Idős házaspár gyerek nélkül. Persze meg lehet nézni a Fusion-t, de nem kell álmodozni. Apám mikor meghalt ott volt a garázsban a 21 éves autó 131k-val, nagy ritkán kapott olajat, azon kívül semmit. Nem kell bemutatni az extrém keveset futott autókat, inkább legyen folyamatosan szervizelt, az pedig elég kérdéses egy 14 éves 30k-t futott autónál. Tényleg meg lehet nézni, de én alapvetően már 50k minimum futási limitet lövök be keresésnél is egy 10 éves autónál.
Most nézem ez a Fusion itt van tőlem pár km-re.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz LuckyL #151330 üzenetére
Ez a télen állt érdekes, mert ez ha télen a hóban, sózásban nem is ment, akkor is napi ~10km-re jön ki az átlaga, ami ilyen tipikus városban (Kaposváron van az autó) elszöszmötöltem munkába, majd délután haza, ami ha nem kapta meg az olajat időben, mára elég komoly dolgokat csinálhatott a motorban.
-
diegho
nagyúr
válasz Sirandrish #151366 üzenetére
Punto2
-
diegho
nagyúr
válasz tboy93 #151377 üzenetére
Nem mindegy mit vesz, amikor a Golf I. úgyis otthagyja, mint eb a szaharát?
-
diegho
nagyúr
válasz Hajas Mao #151502 üzenetére
A kínálat alja nem feltétlenül rossz. Én a legolcsóbb autót vettem a hahu-n a feltételeimmel, ami 1.6 benzin digit klíma volt. Karcok vannak rajta valóban, kívül is belül is és a motorháztető eléggé kavicsfelverődéses (nálam is kapott bőven) sőt az első szélvédő is az, de ez engem nem érdekel. Ezért volt olcsóbb, mint a többi.
Amúgy 1M-ért a Focus1 nem rossz, viszont nem biztos, hogy 1M-ért nem kapsz jó 2-est, a volt kollégám fia vett a télen kereken 1M-ért első tulajtól, végig vezetett szervizkönyves gyönyörű példányt. Amúgy 1M-ért kapsz pl Avensis T22-t is, ha tágasabb autó kell, a 2004 utáni Stilo sem rossz vétel, ennyiért nagyon szépek is vannak. Ez az Avensis pl elég jónak néz ki.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz theuprising #151518 üzenetére
A nagyobb olajfogyasztás főképp az 1.8 jellemzője volt, de a toyotaklub-on többen is ~150k-ból megcsináltatták, ha éppen olyant fogtak ki, amelyiknek nem volt előtte. Én az 1.8-at tartom a legjobbnak, ha már meg van csinálva, de amúgy az 1.6 is elég jó hozzá. A 2.0 nem a legjobb, a direkt befecskendezés a 2000-es évek elején itthon fellelhető benzint nem minden esetben tolerálta, nekem volt, igaz T22-ben, nem volt vele bajom az 1 év alatt, de elég drága hozzá minden, ha netán hozzá kell nyúlni.
-
diegho
nagyúr
válasz krisz4b70 #151693 üzenetére
Zafira A 1.8 benzin - akkoriban a legjobb opel motor volt, az autó elég tartós, nagy a belső, jól variálható és nem is eszik olyan nagyon sokat. Barátom 7.5-ből jár el vele melóba, napi 60km ingázással, amiből kb 10km Nagykanizsa, többi környező települések és országút.
Avensis T22 - nehéz találni szépet belőle, viszont, ha sikerül, akkor nagyon olcsó fenntartani, belül elég nagy hely van, a fogyasztása egy kategóriával kisebb autókkal vetekszik, az 1.6-os is simán jó, 1.8 ha már megvolt a motorcsere, vagy a javítás, akkor szintén probléma mentes, 2.0-át hagyni kell rövid távozásra nem jó
Ford Fusion - a piac baromira bünteti, mert nem túl szép, viszont baromi praktikus. Jó áron tudsz belőle venni nagyon keveset futottat, olcsó fenntartani, nem batár, de belül mégis jól variálható. Szerintem jó vétel.
Opel Meriva - kívülről Corsa méret, belül viszont egy kategóriával nagyobb. 2 éve használok egy 1.6-ost, 6.5-7 közötti átlagom van vidéken klímával, 6-6.5 klíma nélkül. Nagyon jól variálható, szerintem érdemes megnézni, meglepően jól variálható és nagy benne a hely, kívülről pedig tényleg kicsi, így könnyű vele parkolni.
Én ezeket nézném meg, kinézel magadhoz közel egyet, teljesen mindegy mennyibe kerül, mennyi km van benne, elmész, beleülsz megnézed, hogy maga a típus milyen. Ne azt nézd, hogy szakadt, kopott stb, hanem, hogy jól be tudod lőni az ülést, kényelmesen elférsz, van elég hely, jó érzés benne lenni stb. Amelyik a legjobban tetszik, abból pedig lehet nézni a potenciális jelölteket.
-
diegho
nagyúr
válasz ReSeTer #151703 üzenetére
Semmi nem történt 2001-ben. 97-ben jött létre az Euro NCAP, ami elkezdte törni az autókat a nagyközönség részére és a gyártók elkezdtek a biztonságban is egymásra licitálni. Jellemzően a 97 után tervezett normálisabb autók lényegesen jobban törnek, mint a korábbiak. Aki azt mondja, hogy 2001 utánit kell venni 100%-ig mond igazat, 2001 után is voltak gyengébb szereplők. 2001 nem tudom miért ragadt meg bárkiben is, talán azért, mert 2001-ben az új Laguna lett először 5 csillagos? De pl egy 98-as G Astra is már 4 csillagos volt.
-
diegho
nagyúr
válasz xtevo #151748 üzenetére
A Jetta nem túl tágas autó. Ha családalapítás lesz, akkor fontoljatok meg egy olyan autót, amiben nem a padlón ültök. Baromi jó dolog a gyerekeket betenni az autóba és nem pedig letenni az autóba, ugyanez a beülni és a leülni, a kiszállni és felállni az autóból. Ráadásul ha lesz netán 2 babakocsi és még mellé pár cucc, akkor egy 4 ajtóssal elég hamar akadályokba lehet ütközni. Nem véletlenül kedvelik a családosok az egyterű autókat, nézzetek meg párat. Pl Corolla Verso-t, C-Maxot, Golf Plus-t stb.
-
diegho
nagyúr
válasz Luck Dragon #151753 üzenetére
Meriva 2 gyerek gyerekülésben, 3 felnőtt, 2 babakocsi, 4 táska. Kalaptartót ki se kellett vennem. Normális babakocsi kis helyen is elfér, nem kell platós ifa.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 2025-ben jöhet az Intel Panther Lake processzora
- Monitor hiba topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Hobby elektronika
- Politika
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Lejtőre került a streaming
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen