-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
Nagyon jó topic. Itt a ph-n ráadásul. Soha nem gondoltam volna.
Bejárni kellene nekem valami olcsó, megbízható autóka a mindennapokra, mert a 2 liter turbo a 12 literjével hörböl még úgy is, hogy tojás van a gázpedál alatt.
A megbízhatóság fontos. Szóval távol keletre szegezem szemeimet, gondosan kerülve az oroszokat.
Honda Jazz ?POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
tboy93 #155621 üzenetére
@ molnarpeter: vhol fél és 1 között félúton. Nincs semmi kicentizve, csak nem biztos, hogy 1-ig fel kéne másznom. Aztán ki tudja. Cimbora megkínált egy Jazz hirdetéssel 700 körül, kollégája árulja.
Csak benzin, a dízelből örülök, hogy kiszálltam.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
-
Dißnäëß
veterán
A gyári turbo felni borzasztó. Bár klubos körökben aranyat ér és szeretik is hordani, az én ízlésemtől nagyon messze áll. Mindenesetre ... ízlés dolga. Egy biztos, olasz felni soha. Az előző Mille Miglia szett brrr... pedig mutatott, de papír volt ezekhez képest. Gyári.
A mostani felniket "apróért" csíptem meg h.autón, eredetileg télire vettem (nem mintha sokat mozogna télen..), de mikor kibontottam őket a csomagolásból, uh.. gyönyörűek voltak. 5x110, ahogy kell, ET szám stimm a gyári Calibra ET-vel, minden stimmelt. Gyakorlatilag csak felszereltettem őket a 4 új nyárigumival és suhanás. Beváltak.
w333:
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Aha, ez volt a turbo-k gyárija, végig. Valami fergeteges ízlésficam nem tudom, kinek a fejében, sztem Erhardt Schnell miután megrajzolta az autót és utána kijött az első turbo a 90-es évek elején, konkrétan pisztolyt kérhetett, hogy adjátok ide, töltve legyen.. hogy főbelője az elkövetőt, vagy magát
Még a sima 8v és 16v-k és v6-ok gyári felnijei is szebbek ezeknél
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Sziasztok,
van 7-800 körül értelmes kombi, ami esetleg még automatát is tud ?
Anyámnak kell a Polo helyett valami jobb. Nagyon jól vezet, autó mérete nem téma, beteszi instant akárhova. Nézett egy 2003-as A4-e,t 2.5 tádét, de a belseje rettentően le volt lakva (kívül meg csilivili). Szóval no-go. De valami kiindulási alap már van.
Szerintetek ? (Túl azon, hogy ennyiért szerintem bármilyen A4 betegágy...)
..
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
molnarpeter #161442 üzenetére
Oh, micsoda tipp. Köszi, körbejárom. Mindenre gondoltam volna, csak erre nem
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
molnarpeter #161452 üzenetére
Hmm. Egy érdekes kérdésem lesz, mert ez nálam is opció (főleg a micu i-miev) : egy ilyen kis villanyos mennyit eszik 100-on, Forintban ? Átlagos láb, nem tojással alatta, de nem is buta padló.
Szóval ha minden nap megyek vele durván 60-70km-t, hétvégén is, ergo minden este töltöm vissza garázsban, próbálok valami havi áramköltséget kikalkulálni Forintosítva.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Köszi Urak.. ha eljön lassan az ideje, egy MiEV-re vagy mire a Micutól benevezek. De csak a 2din rádió miatt.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
bitpork #161502 üzenetére
Hát én sem a szépségéért venném, de bokorugrani city-be jó a vérgép mellé. Az meg pályára. Ennyi. 13 lityi húzós városba, na meg hülyére kopik stb. A kis villany meg ha nem kátyúzom szét az agyát, talán igénytelenebb és rengeteget elmegy még.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
molnarpeter #161504 üzenetére
Rá. Pro tipp.
Km-ben elmegy kb. ugyanennyit ? Pár óra alatt megvan a 100% ? (Értsd: Tesco után leteszem, reggel előveszem, éjjel tőőőőt).
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
molnarpeter #161506 üzenetére
Nem tartom reális választásnak a design oltárán a sz*pást egy USA-akármilyentört-behozatalos papírozós helyreállítós dologgal, inkább még valamennyi gyárigaros elektro. Még ha csúnya is.
Amúgy a Prius-ok rohadtul bejönnek, csak szerencsétlenek vérszegények nagyon. Lesz vajon full elektromos verzió 200LE ekvivalens teljesítmény körül ? (És ha nem kenem a száját, elmegy 250km-et pálya 130-on).
Ahh, megint az a kurva bili ..
Na, még mindig Micu. Egy Androidos 2DIN fejegységgel, mert a Google Maps-ről nem tudok lejönni (navi)..
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
molnarpeter #161512 üzenetére
Fura ez az egész. Ha bejárni kell "valami", jók az I-MIEV jellegű kisautós villanyosok, még a bimmer i3-at is ide veszem (bár már aranyár). De pályára gáz mind, szülők 220km-re laknak tőlem, oda majd bérelhetek autót, vagy mehetek vonattal (és akkor ott helyben kötve vagyok tömeghez, vagy anyám autójához). Ideális lenne a Leaf, mert az már "ember léptékű" autó, de amíg nem megy el 220 km-et, mit kezdjen vele az ember (mert így marad az ingázós, annak meg "nagy", ha már vannak I-MIEV-ek).
Azt megint luxusnak tartom, hogy egy I-MIEV platform mellett tartsak egy VW CC v6-ot bohóckodni, meg pályán megrúgni néha (vagy bármilyen más ekvivalens otto motorosat). A hibriddel meg az a bajom, hogy a fosszilis dominál: nem egy Leaf-be tesznek bele egy 1.2-es kis benzinest, akár haladni, akár tölteni (így a hosszabb távot is megugraná), hanem egy nagyobb belső égésű motoros autóba pakolgatják a kicsi villanymotort, ennek sok értelmét nem látom.
Haverom most vett egy új 3-as bimit, 2 liter turbo + villany, zöld rendszám, de hát tisztaelektromosan a hatótáv vicc itt is, az ára meg úúúúristen, mikor meghallottam (ő is lízingeli, nem tette le egyben).. szóval szerintem baj van. Tesla meg nem gondolt bele, vagy soha nem is akarta azt meglépni, hogy nem egy S-es limóval kéne betörni a piacra, hanem baszki, rakjanak már össze egy elérhető árú Toyota Auris, VW Golf szerű puritánabb autót, ami elmegy vagy 3-400km-et és nem 2.8 alatt van százon, a teteje meg lehetne napelem, az egész, nem úgy, mint a Leaf-nél.
Szóval szart érzek. És amikor jönnek az emberek, hogy úúú fejlesztési költség, térülnie kell, ezért adagolják lassabban az immár laikus számára is látványosan gyenge tech-et, azt mondom, meeenj a sunyiba, arra nincs magyarázat, hogy Leaf kijön 24kW-al, nem hozza a max hatótávot, kijön egy 30-as, most meg a 40-esek, közben az autó nem nő, az akksi technológia meg pont most ugrott ekkorát ? Bullshit.
Szkeptikusként így aztán azon kattogok, ha most veszek egy szerelemautót, valami 350Z-t bohóckodni, vajon meddig tartana, mennyit vernék bele 1 év alatt fagyizós autóként, illetve mikor jönne az el, hogy már nem engedik be ide, oda, amoda, vagy már a kutyának se kell, akkorát értékveszt..
Így sajnálom akár hibridbe, akár fullelektromosba, akár benzinesbe tolni a pént.
Elsőt a vérszegénység (Prius) vagy az időtállóság hiánya fenyegeti (említett BMW-t kenhetem a hajamra nemsokára, pláne ha nyugatban is gondolkodok), másodiknak nincs normális méretben rendes hatótávja, harmadik meg eleve halott ügy, kivéve párszázért valami úgy-ahogy egyben lévő B-C Corsa, facelift-es B omega gázzal, mittomén.
Tanácstalanság a köbön, ha méretet is, hatótávot is és időtállóságot is szeretnék. Most semmi nem időtálló.
Arra meg nem adunk milliókat ..
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
Viperator #161514 üzenetére
Az akkumulátorok gyártása: egyetlen akkumulátor legyártása 17 tonna széndioxid kibocsájtással jár.
Pontosan erről szólt egy beszélgetés az (anno) Gazdasági rádióban egy szakértővel, hogy gyakorlatilag csak máshol "puffogjuk ki" - ami önmagában is előny, de hogy kisebb lenne a lábnyoma az elektromos autónak, vagy tisztább lenne, nem jelenthető ki egyértelműen. Még egy előnye van, hogy az ipari kibocsájtást jobban lehet szűrni, hiába ugyanakkora a CO, az erőmű és gyárkémény nonstop megy, míg anyu Euro6-os katalizátorai még semmit nem csinálnak, amikor a gyereknek már becsengetnek, mert ugye a gépjármű emissziós mérés forró kat. mellett történik, mivel csak akkor szűr hatékonyan. Persze ha a gyár EU területen van, mert USA beintett Párizsnak, amúgy meg minden Kína, na ott meg csak a lelkiismeretükön múlik, mit szűrnek és mennyire (tudjuk..
) .. De ha mindezek ellenére Bp szmogja eltűnik, az nem kis dolog. Londonnak ennél sokkal drasztikusabb tervei vannak (és milyen jól teszik).
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Az nagyon jó amúgy, de elég limiten van már. Szóval ha öregedik az akku pakk, esetleg tél van, annyi. Egy M3 Bp-Debrecent kéne tudnia full töltéstől full töltésig. Ezek szerint ilyen időben megeszi. 110-el, gondolom.
Külföldön van amúgy látványos megkülönböztetés full elektromosokra ? Amivel beengednek külföldiként a belvárosok szívébe is és vagy ingyen, vagy nem, de parkolhatok és egyáltalán behajthatok. Gondolok itt a német Umweltplakette-kre és hasonló osztályozásokra, behajtási korlátozásokra.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
footy #161521 üzenetére
Igen, ezt írtam én is lényegében.
@ többiek, köszi az infókat. Helyreállíttatom akkor az Opel kicsit megtört elejét, használom még 1-2 évig inkább. Normál méretű autónál úgy látom, ilyen 50-60 körül kezd majd "hosszabb" távra is vállalhatóbbá válni a villany. Amúgy Ausztria és Németország milyen e téren ? Lehet egy Leaf-el egy kis osztrák-olasz dél tiroli mókát csapni egy nagy németországi körút végén ? Persze sűrűn kávézgatva.
(Úgy tudom, itt inkább Olaszország a kérdés töltőállomások kérdésben, nem a germánok).
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
Sziasztok, S-Max 2.5T benga ? (Fóka mk2 ST moci a Volvo-tól). Csak úgy kiv. vagyok..
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
Dißnäëß
veterán
válasz
Mauzes #185244 üzenetére
Mit bír ez a moci ? Tényleg annyira kinyírhatatlan, ahogy mondják ? (Az S-MAx mint konstrukció, nagyon tetszik amúgy). Azt tudom, hogy nincsenek hidrotőkék, így ha gyári beállításban nincs is előírva szelephézag-ellenőrzés, de gázüzemmel nyűgös lehet használni úgy, hogy szelephézag ellenőrzése is csak úgy lehetséges, ha vezérlést lebontja az ember, nem lehet csak úgy behajolva hipp-hopp megmérni, szelephézagot meg gázüzemnél hidrotőkék hiányában úgy 20-ezrenként illik. Illetve akik húzni szokták (főleg ugye a Focus ST, RS-esek), block mod-ot csináltatnak, mert nagyobb terhelésnél kritikus lehet a hengerek közti fal vastagság és ott erősítenek egyet (hogy milyen hatékonysággal, kérdőjel számomra). De semmi ilyen szándék, ez csak az, amit hallottam róla. Főleg a benzin üzemű megbízhatósága érdekel, rendeltetésszerű használat (nem rúgva), és normális szervizintervallumok mellett. Gondolom vidáman elszaladnak vagy 250-300-ezret különösebb zokszó nélkül.
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
Új hozzászólás Aktív témák
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- RAM topik
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Motorolaj és szűrő topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...