-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
Még mindig nem ment el (), nyugodtan elmehetsz autókázni egyet, megnézed, mész vele egy kört, de akár el is hiheted nekem, hogy nem sok olyan állapotú autó van. Aki használta legtöbbször, mániákusan vigyázott rá. Enni nem lehetett az autóban, stb. Kátyúkat úgy kerülgette, hogy gyakorlatilag egyenes úton nem ment az autó... A motorra úgy vigyázott, hogy a fordulatot mindig kb. 2000-4000 között tartotta, gondosan ugyelt rá, hogy nehogy ezen tartományon kívülre essen, stb. stb. Meg amit mondtam, beállás előtt lemosta, ha saras vagy havas útról állt be, 2 hetente vitte külső-belső takarításra, na jó, nem is ragozom tovább...
A -100e km reális kb
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Valaki kerdezze mar meg neduddki-t milyen 08-as olajra gondolt, nekem tul kisimult az irasom, nem valaszol
-
giigz
veterán
válasz szőröscica #89341 üzenetére
Annak nem latom ertelmet, hogy kerdez valamit, aztan nem mondja meg mi a megoldas... Ennek igy mi ertelme van, miert jo ez neki?
-
giigz
veterán
Találtam még egy 08-as olajat
-
giigz
veterán
A 130-as 6,4 még rendben van, viszont 160-nál a 8,8 elég sok, a 2 literes 170 pacis Octavia 180-nál fogyaszt ennyit, és 130-nál is egy picit kevesebbet. Érdekes, hogy pályára sokan favorizálják a nagyobb motort, holott 130-nál legalább így, de inkább jobban fogyaszt egy 1.5-1.6 "kisdízel" Megane, Focus, stb...
Na az ilyenekről fölösleges is beszélni, amikor az 1.0 60 LE Skoda Citigo 180-nál fogyaszt 8 litert... [link] (Ja és 4.-ben 9,5 másodperc a 80-120)
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Van egy 2.2 HDI motor.
1500 kg-os autóban 150 km/h konstans tempó mellett fogyaszt 7 litert.
1000 kg-os autóban 150 km/h konstans tempó mellett szerintetek 7 litert fog fogyasztani?Most ha nekem bemagyarázzátok, hogy konstans tempó mellett ugyanannyit fogyaszt azonos motorral egy autó súlytól függetlenül, széttépem a fizika 5-ös bizonyítványom...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
De ti ezt nem hiszitek el, ugye? Most akkor ne 500 kg súlyt rakjunk a Focus-ba, hanem legyen 2000 kg plusz tömeg. A ~3,3 tonnás Focus 1.6 benzin is 6 litert fog fogyasztani konstans 100-as tempónál?
Én komolyan mondom nem tudom hogy ezt most csak álmodom-e vagy tényleg ilyeneket írkáltok, hogy konstans tempónál mindegy a tömeg...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Akkor azt hiszem mi sokszor meghazudtoljuk a fizikát, ugyanis sík úton, autópályán, nagyon kevés várossal, többet fogyaszt a Focus 4 emberrel csomagokkal, mint üresen...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Meggyőztetek, széttéptem...
Viszont a gyakorlatban konstans sebesség sosem lesz, tehát érvényesülni fog, hogy nagyobb tömeg nagyobb fogyasztás.
Mint pető bá' írja, nem menet közben ugrunk be az autóba, tehát gyorsítás mindig lesz, autópályán is van előzés stb, szóval konstans sosem lesz, és ez esetben már nehezebb autóval nagyobb lesz a fogyi mint könnyebb autóval.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Dare2Live #89441 üzenetére
Gyakorlatban igen, ők viszont egy olyan elméleti konstans tempóról beszéltek, ami a valóságban sosem történhet meg. Nincs ugyanolyan szélviszony, egyik helyen érdesebb az aszfalt, másik helyen simább, attól függ hogy van kikopva, 100% tökéletesen egyenes sem lesz sosem, stb. stb. a valóságban a fentebb említett konstans tempó sosem fog megtörténni, ezzel pedig ugrott is az elmélet, és csak ott tartunk, hogy minél nagyobb tömeg, annál nagyobb fogyasztás, de akkor legyen nem konstans tempónál a kijelentés. Ez a nem konstans tempó akár egy több 100 km-es autópályás haladás is lehet, amire rá lehet fogni, hogy konstans, de az sem konstans... Mert ebben a helyzetben a valóságban konstans nincs.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz ReSeTer #89505 üzenetére
Igen, ez most megint a szokásos minden autó 1400 és 3000 ccm között ugyanannyit fogyaszt effektus.
Valaki beírja, hogy hosszútávon 8 litert fogyaszt a nagyköbcentis autó, aztán jön a megállapítás, hogy hát de egy 1.4-1.6 is ennyit fogyaszt városban, na akkor meg is dőlt minden, minden autó ugyanannyit fogyaszt, semmi értelme kis motort venni.
A lényeg az esetedben is ott van, hogy az a 8.6-9 liter a nyaralása során hosszútávú használatnál jött ki, tehát kevés város, és sok országút, de inkább autópálya lehet ilyen fogyasztásnál. És igaz, ennyit össze lehet hozni egy 1.6-tal, viszont az város, rövidtáv. Az 1.6 hosszútávon országúton 5,5-6 körül fogyaszt, pályán sem megy 7-7,5 fölé.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz ReSeTer #89509 üzenetére
Nekünk az 1.6 akkor evett 8,5-9 litert, amikor pályán, télen, havasesőben, tiszta víz úton, 120-140 km/h-val végig, 4 személlyel, telerakva a csomagtartó, + tetőbox telerakva. Alapból csak csomagokkal, nem végig esőben, box nélkül 7,5 körül szokott alakulni a 120-140 km/h-s fogyasztása az 1.6-nak. Viszont országúton 5,5-6 liter, várossal együtt 6,5-7.
Az enyém vegyesben 6-6,5 körül fogyaszt, 1.4-es. Igaz nem is megy annyira, de mindenféleképpen jóval kevesebbet fogyaszt, mint egy 2,5 V6 pl
-
giigz
veterán
válasz Dany007 #89518 üzenetére
Mondjuk azt pl. rosszul értelmezed, hogy a szóban forgó 1.0 ecoboost és az 1.2 szívó nem dízel, hanem benzin.
Egy 1.2 dízel kis súllyal annyit fogyaszt mint egy robogó (kis túlzással).
De igazad van, nem túl látványos, régen is képesek voltak az autók hasonló fogyasztásra hasonló motorokkal, ugyanakkor a fejlődés megvan, csak éppen nem olyan látványos, hogy 6,5 helyett 4,5-re csökkenjen a fogyasztás pár évnyi fejlesztés után.
Az én autóm 16 éves, fogyaszt 6-6,5-öt vegyesben... A mai új hűdetakarékos autók sem tűnnek sokkal jobbnak fogyasztásban, viszont mégis tudnak jobbak is lenni, és sokkal erősebbek, nehezebbek, stb.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nem értek ehhez a témakörhöz (sem ), de ha elterjednének itt ezek az elektromos autók, amik pl. csak elektromosan üzemelnek, nem hibridek, akkor pl. lehetne autózni ~2 literes gázolaj/benzin fogyasztásnak megfelelő áramért... Viszont ha ez elterjedne, az áramszolgáltatók nem emelnék a díjakat? Gondolom hamar, pár éven belül legalább a duplájára, vagy még nagyobb összegre tudnák emelni az áram árát, és akkor egyrészt már semmi értelme nem lenne ezeknek (a szar ) elektromos autóknak, ugyanannyiba kerülne velük járni, mint az eddigi autókkal, másrészt még az áramszámla is nőne...
Ez így totál hülyeség amit mondok, és ha igen, miért?
-
giigz
veterán
válasz Kornel #89566 üzenetére
Tehát a lényege annyi, és én is erre akartam célozni, ha nem is áramdíj emeléssel, de ilyen-olyan adóval meg fogják oldani, hogy ne kerüljön kevesebbe elektromos autóval autózni. Persze ez még nagyon sok év múlva lehet, nem nagyon érdemes még erről beszélni, de említés szintjén azért meg lehet jegyezni, hogy szépen hangzik ez a majd de jó lesz nekünk az elektromos autó, mert harmadáron fogunk autózni, de a vége úgyis az lesz, hogy "semmi nem lesz belőle", vagy még csak rosszabb lesz...
-
giigz
veterán
válasz Dany007 #89633 üzenetére
42 litert tankoltál rá a hiperszuper nyálból a sima 95-re? Mert akkor az egy jó 80-20 arány, az eléggé elvesz a benzin tudásából... Régebben én is csináltam egy ilyet, kb. 80-20 lehetett az arány, és nem volt olyan jelentős különbség, mint amikor porzó tankra (3-4 liter lehetett benne) tankoltam az EVO-t.
Tehát a kísérletednek, hogy értelme is legyen, célszerű lenne porzó tankra tankolnod, vagy ha nem szereted a porzó tankot, akkor egymás után legalább 2x tankolni ugyanazt a hiperszupert. És ne csak a Shell-t próbáld ki, fentebb linkeltem az irományom, minden kocsi mást szereted, a MOL EVO-t is erősen ajánlom neked kipróbálásra, ha pedig a fogyasztásra mész, akkor az OMV MM 100-at.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Fotók, videók mobillal
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Diablo 3
- Háztartási gépek
- Házimozi belépő szinten
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
- OSRAM Ultra Life P21/5W 12V Extra Lifetime hosszú élettartamú autó izzó / jelzőizzó BAY15d - 10db !
- Újszerű, Minőségi Steelcase Tárgyalószék, Konferenciaszék, Karfás Szék
- Új Tork 55 10 00 Tekercses Kéztörlő Adagoló Harmadáron
- Beltéri Fa Ajtó Kétszárnyú, Egyszárnyú Tokkal, Kilncsel, Kulcsal
- Használt Fiókos Irodai Konténer, Szerszámos Fém szekrény Harmadáron
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen