Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    válasz zoo8800 #119013 üzenetére

    Nem vagyok tisztában a ford jelenlegi motorválasztékával és az igazat megvallva nem is különösebben érdekel. A spúrmonitort is kellő távolságtartással kezelem. Az a fogyasztás buzik mekkája és mindenki azt hazudik be ott amit akar. De legyen, tételezzük fel van köztük 1liter difi fogyasztásban a ecoboost javára (szerintem nincs annyi de ez most mindegy). A te számaiddal és a jelenlegi benzinárral számolva legalább 100ezer kilométert kell autózni vele a legkisebb hiba nélkül, hogy nagyjából megspórolj egy turbó cserényi mannát az öreg 1.6 szívóbenzineshez képest. Az a 100k km egy átlag autósnak minimum 6év mire összejön (vagy több). Az pont az a kor amikor szerencsésebb sorsú pógártársak átteszik a seggüket egy másik új autóba. Elég kicsi a valószínűsége, hogy 6-8éves koráig bármi baj legyen az autóval így újonnan megvenni nem rizikós. Kis szerencsével még a második tulaj is elkaristolhat vele még egyszer ennyit mielőtt zsebbenyúlós lenne a játék. És elérünk a ~12 évhez és 200 000+ kilométerhez. Ekkor jön képbe a szerencsétlen csóró aki csak közlekedni szeretne és vesztére már meg is tudja fizetni az autót. Pont olyan ez mint a dízel autó, csak az első gazdinak buli. Aki pedig a sokadik tulajtól használtan 15évesen 300 000 kilométerrel megveszi az többet fog szopni mint Cicciolina egész pályafutása alatt. És a legnagyobb baj az, hogy nincs alternatíva. Az elektromos autózás még akkor is elérhetetlenül drága lesz az átlag ember számára. A hibridek sem tudnak már hová fejlődni az akkuk fejletlensége végett. A jelenlegi trendeket elnézve 15év múlva 2030-ra a személyautókból teljesen eltűnnek majd a dízel és a szívóbenzin motorok és csak ilyen hoki jobb esetben legalább 3hengeres 800-1000ccm körüli akár több turbóval felszerelt közvetlen befecskendezésű benzinesek lesznek és persze ugyanezek hibrid verziói, semmi más. Amikor majd a bonyolult befecskendező rendszert kell csilliárdokért javíttatni illetve a lendkereket vagy épp a két turbó valamelyikét vagy párban mindkettőt kell cseréltetni/javíttatni a penge dávnszájzing motoros kocsin akkor az emberek hamarjában vissza fogják sírni még az emlékükben halványan élő anno lesajnált szívócső befecskendezéses elavult lusta 1.6 benzineseket amikkel meg semmi baj nem volt.

    (#119014) rbalint88: Akkor ezt rosszul tudtam.

    (#119016) [rvilike]: Nem vitatom de melyik is a tartósabb? Valami olyasmi rémlik, hogy pont az 1.0 ecoboost esetében gyári előírás a 250k km-nél valami motor felülvizsgálat/felújítás. De lehet, hogy keverem valamivel nem mostanában olvastam.

    (#119018) roberto211: Az olcsó gázolajról annyit, hogy az Auchan kúton kapható nyál az egyik legjobb holott a legolcsóbbak közt van.

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz zoo8800 #119013 üzenetére

    raadasul a 1.6 szivo nem megy ugy, mintaz 1.0T, azaz ha ugyanazt a dinamikat is akarod, akkor az 1.6-snal nagyobb ccm-s szivo kell, ami meg csak megtobbet iszik, es meg nagyobb a diffi is

    több drón kell ;P

Új hozzászólás Aktív témák