-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Typhoon47 #102983 üzenetére
Ahány ember annyi nézőpont. Az enyém a tiedtől különbözik. Életemben kb 300 ezer kilométert vezettem (ezzel szerintem full átlag lehet tudásom kb ugyanannyira a vasárnapi mazsolától mint a jó hivatásos vezetőtől). Mióta vezetek gyakorlatilag pesten lakom.
Utóbbi 2 hónapban mióta megvan az iq legalább 4-szer parkoltam olyan helyre vele ahova a mondeo csak komoly és permanens összenyomkodás után fér be (és az i30 is...). És az i30 az esetek harmadában szintén szerintem olyan helyen áll ahova mondeo nem iagzán fér el (de ha nagyon profi vagy, ez lehet hogy megoldanád 10-10 cm elől-hátul).
Szóval pesten szerintem számít parkolásnál az autó hossza ha frekventált helyre mész (belváros, metró közeli hely stb.). És yaris és mondeo különbség azért legalább 1 méter lehet.
-
őstag
+1. Autók növekednek parkolók meg méretben állandóak, sőt ahol drága a terület ott még a régi szabványból is a minimális méret a menő... Most hogy már beletanultam ezért is szeretem jobban a járdával párhuzamos parkolást. Ha találsz helyett akkor ki tudsz szállni és nem nyitják rá a kocsidra az ajtót... Bár a legbénábbak ott is megtalálják a módját hogy kárt okozanak (neked jönnek, egyszer egy pali tolatot belém 1 kilométer per órával parkolás cimén...).
-
őstag
-
őstag
válasz parandroid #103790 üzenetére
Nálam pont ez van. Két felnőtt dolgozik, két gyerek meg iskolás egy rakás plusz programmal. Elég gyakran kell a 2 kocsi... Egyszerre...Iq nekem pont jó ha egyedül megyek, de ha felkavarodik a program városban akár 4-en is beleférünk (mondjuk sulitáskákkal már nagyon hering, de jobb mint a bkv). És parkolni egy álom vele Az i30 meg elég nagy bárhova máshova nyaralás 1-2 hete kivételével (és városban is kezelhető méret). i30 utódja 3 év múlva külméretben hasonló lesz több csomagtérrel és magasabb hasmagassággal (hrv, civic, scross, ix25-35 ki tudja még).
Csak hát itthon a középréteg anyagi szempontból sajnos nagyon vékonyka. Nekem sem lennen nyilván 2 autóm ha jelentősen kevesebb lenne a család bevétele...
És erősen gondolkodok rajta hogy az i30 utódja nem új lesz hanem 2-3 éves használt. Meglátjuk milyen lesz a használt piac 3 év múlva (pl. 2017-ben nem fogok 2014-es civicet 80%-os listaárért venni, akkor inkább új, de pl. 60-65%-ért meggondolom).
Mondjuk szerintem családnak 2-ik autónak sokkal jobb az iq mint a smart. Drágább is mondjuk...
-
őstag
válasz parandroid #103856 üzenetére
Mármint az iq hogy nézz ki belül? Mondjuk a csillogó részeket én is kivágnám... Mondjuk az aygo-nál jobb belül... Külsőleg meg tetszik. De ház ízlések különböznek. Érdekes módon az új szélesebb smart is jobban tetszik mint a régi. De nekem fontos volt a 2 szükségülés és kis turbo benzinest sem akartam úgyhogy így használtban nálam a smart volt esélytelen.
-
őstag
válasz parandroid #103863 üzenetére
Hát ha belső igényességet akarsz az tényleg inkább vw és polo méret. Az i10 szerintem nagyon frankó, de nem feltétlenül azért mert a belseje szuper igényes (inkább általában jó minőség és megbízhatóság külső mérethez képest nagy belső).
Bár lehet hogy egy új jobb felszereltségű i20 már megűti a szintet. Elég komolyakat javul minőségérzetben a hyundai generációváltáskor. Mondjuk az i20 is már 4 méter felett van ha jól emlékszem. Az szerintem nem kisautó
A mazda 2 is jó tipp lehet.
Egyébként ha jobban belegondolok tényleg nem nagyon van kis prémium (audi a1, mini), aygo/i10 méretben meg egyáltalán nincs. Pedig milyen jó lenne egy volvo mini pl. Az új 2 literes mocijuk turbó nélküli változatával (ami ugye szintén nincs).
-
őstag
válasz !Overdose! #103868 üzenetére
Haha igaz. De az már nem prémium hanem luxus. Mondjuk kb senki nem vette, azért iq-t 4-5-szörös árért azért még astonnak is túlzás szuper belsővel is...
-
őstag
válasz runner 125 #104591 üzenetére
Ha ennyi pénzem lenne autóra, nekem új xc90 kellene. Sajna annyi sincs hogy megalkudjak egy alap dízellel mondjuk T8 helyett
-
őstag
válasz Declare #104954 üzenetére
Én november vég óta használok egy 1.0-ás iq-t. Full brutál városos 2-3 kilométeres hideg motoros bulik tömegével 7,8 liter télen (ebben az 1,4-es i30 11,5). Ha van benne heti egy kiugrok az auchanba vásárolni (15-15 kilométer oda vissza), meg más hasonló táv is nemcsak kis 2 kilométeresek akkor 6,5-6,7.
Egyszer kipróbáltam budapest nyíregyháza távot oda-vissza hogy milyen ha azzal kell menni, ott 5,7 lett (de mivel jól bírta és az időm sem végtelen 120-130 volt végig, szerintem 100-al sima 5 alatt).
Szóval 5 alatt városban az szerintem ügyes (nem mondom hogy lehetetlen, de jó útvonal, forgalom és láb kell hozzá).
-
őstag
válasz Declare #104958 üzenetére
Hát igen, a Hungárián azért korán reggel forgalom nélkül talán 1-2 lámpával végig lehet menni. Az még jobb mint a közúti fogyi
Az iq-m fogyasztását nem azért írtam mintha elégedetlen lennék. Hideg motor az zabál és kész. Az hogy 8 felé nem tudtam verni az adott körülmények között jó.
-
őstag
válasz maglew #105304 üzenetére
Hyundai i30-ammal az egyetlen bajom hogy alacsony és nem bírja a kátyúkat és fekvőrendőröket... Ha ez aggaszt vidd tesztkörre rossz útra/ fekvőrendőrhöz azt az i20-at.
Nem értek az automata váltókhoz, de az igazán jók szerintem nem ebben az árkategóriában vannak. De a CVT-t sokan utálják (és ezt úgy mondom hogy maga az s-cross szimpi, komolyan gondolkoztam rajta éppen a hasmagassága miatt).
-
őstag
válasz runner 125 #105348 üzenetére
Láttad már élőben? Nem kötekedésként kérdezem, csak képről és élőben gyakran teljesen más egy autó. Nekem papíron szimpatikus (még városban is elmegy, de nem túl kicsi és nagyobb hasmagasság). De ha rusnya élőben az nyilván gáz
-
őstag
Van valakinek olyan autója amiben csak aux csatlakozó van? Az iq-ban csak az van usb nem.
Van valakinek tapsztalata mit érdemes használni hozzá (mobiltelefont nem akarom, több a zeném mint a hely rajta)? Én valami sandisk apró mp3 lejátszóra gondoltam, de érdekelne ha van valakinek valami jó kütyü tapasztalata (ugye aux miatt szerintem áramellátás is kellene usb-ről de azt ugye kis szivargyújtós usb megoldja).Köszönöm a segítséget.
-
őstag
Ne szidjátok szegény 1,2-es b corsát. Még akkor sem ha igazatok van Első új autóm volt... 1,2-es 65 lovas. Bár nekem 8 liternél többet nem nagyon eszegetett (ok, a teljesítményhez az is sok). 9 évesen adtam el, addig semmi baja nem volt.
-
őstag
Légy szíves írd le milyen volt a vitara. Köszönöm. Én egyszer berohantam megnézni (tesztvezetni nem volt időm), és tudom hogy van akinek nagyon nem tetszik, de szerintem egész szép.
Mióta az iq-val simán közlekedek a pesti akadálypályán egyre jobban hiányzik a nagyobb hasmagasság az i30-ból...Szóval a vitara nagyon elgondolkoztatt (mondjuk az újonnan kijövő honda hrv is nagyon tetszik, de az biztos legalább plusz 1 misi és tripla fenntartási költség), és csak mindjárt 8 éves az i30 amúgy is.
-
őstag
Köszönöm!
Kisebb a csomagtere az s-crossnak? Katalógus alapján 430 vs 375 a javára. Belenéztem mindkettő csomagterébe nekem az scross élőben is nagyobbnak tűnt. Én mindkettő esetben gl+-t céloznám a tempomat és automata klíma miatt.
Kár hogy az s-crossnak elejének a kinézetét nehezen emésztem.
-
őstag
válasz runner 125 #107749 üzenetére
Hát ha 2 milla lesz a különbség akkor 6 milla lesz a hrv ami már gyakorlatilag crv ár (azt 6,5-ért el lehet hozni). A hrv-t majd mindenki civic árra várja. Mégiscsak egy jazz-en alapul. Ahogy a mazda cx3 a 2-es mazdán (és az is 3-as mazda árú). De ezt előbb utóbb meglátjuk.
A fenntartáson nemcsak a kötelező szervíz árát hanem a cascoban is meglévő nagyságrendi különbséget értettem. Márpedig újhoz lenne casco. Ez ugye kb azt jelentené hogy suzuki az mondjuk 112 ezer (50 a kötelező szervíz és 12*6 ezer a casco) a honda meg 280 ezer (100 kötelező szervíz és 12*15 ezer a casco) évente kötelezőn biztosításon kívül (az ugye X ha teljesítmény X, honda mondjuk erősebb de ezt ebben nem rójuk fel neki). Számok biztosan nem pontosak, de az arány szerintem igen (kicsit utánajárva pl a suzuki és a honda kötelező szervíz is kihozható kevesebbre mint a példa).
De a Honda hrv jobban tetszik az biztos... De ha tényleg 6 milla lesz akkor tárgytalan.
-
őstag
Az 1.8 tfsi-nek voltak a kisebb 1,2-1,4 tfsi motorokra jellemző gondjai (lánc nyúlás stb.)? Csak ezért kérdezem.
Előttem lévő kolléga megint felkorbácsolta a volvók iránti vágyamat Az octaviát ugyanott hirdetik ahol ezt.
Az asszony kb körbeköpdöste a vitarát, és közölte hogy egyébként minden kocsinak nagyobb a hasmagassága mint az i30-nak, nem kell túlzásba vinni (volvo, lexus persze jöhet). De azért félek a 2.5T-től is gondolom abban is van kettőstömegű. Mondjuk új vitarához képest maradna annyi, hogy amit kell cseréljek.
-
őstag
válasz #27813376 #108982 üzenetére
Köszi a választ. És ez a motor? 1.8 tsi-ből is van pár fajta. Amit én láttam a 150 lovas példaul kb öröké bírta.
Meg aztán 1.8-as turbó jóval régebb óta van mint 1,2-1,4. Nekem ezen kis tsi gondok előtt nagyon szimpatikus volt az octavia. És van belőle emelt hasmagasság extra -
őstag
válasz bajnokpityu #109000 üzenetére
Köszi az infót. Igen azok még sima 1,8t-k voltak (150 lovasak).
-
őstag
Elég lehangoló hogy ha modern és turbós, akár benzines akár dízel szép nagy szívás lehet belőle szegény tulajnak.
Kiváncsi vagyok hogy a mazda féle új skyactive benzines milyen megbízható lesz. Kb az egyetlennek tűnik jelenleg ami lehet egyszerre élvezetes és megbízható (mondjuk nem is turbó felé mentek, de az sem a kő egyszerű motornak tűnik nekem laikusnak). Mondjuk a skyactive dízelekről is hallottam már rosszakat (hibákat), de a benzinesről még semmit. De ez ugye nem jelent semmit.
-
őstag
válasz parandroid #109309 üzenetére
Ja, a hibrid még szimpi is lenne. Csak hát pesten sorozatba lopják. És valahol felvilágosítottak (lehet hogy épp itt...) hogy a pajzzsal szerelteket is elviszik ha hibrid (abban meg tudják kerülni)... Na köszi.
-
őstag
-
őstag
válasz DeFranco #109318 üzenetére
Full extrásat nem veszek. Biztos az én hülyeségem, de nem szeretem a hangos cuccokat (és a full extrás pajzs már követős, csillingelős, menet közben rablásgátlós). Persze biztos vannak jók, de nem én akarok az a népszerű ember lenni a kertvárosban akinek pont arra a 2 napra romlik el a riasztója amikor nincs otthon
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz fi:zi'k #109531 üzenetére
Persze ez ízlés kérdése. Nekem 1,4-es régi i30-am van, annál lassabb az új 1,4-es. Szóval én nem venném meg, de könnyen meglehet hogy valakinek elég. Csak 200 ezer a sima 1,6-os felár, 4 millás autónál az aránylag kicsi tétel.
Mondjuk ez csak elmélet, mert a városi csatatérre én következőre magasabb hasmagasságú autót veszek.
-
őstag
válasz gaborbol #109931 üzenetére
Biztos a nagy számok törvénye. De Toyota megbízhatóság ügyileg. Múlt héten jóapám corollája (7 éves 1.6 szivóbenzines, mindig időben szervízelve) állt le, se kép se hang. Trailer, szervíz. Ilyet még a fiat stilóm sem csinált.
És az iq-m klímája sem akar mükődni (vezérlő elektronika...).
De hát valószínűleg ez a fordítottja a híres itthon gyártott Rubik kocka példának (" Ha a külföldi befeketető csak akkor veszi meg a készletet ha véletlenül kiválasztott 10 kockából 9 kifogástalan, és mi tudjuk hogy a készlet 80%-a selejt akkor mennyi esélyünk van a sikeres üzletre?").
-
őstag
válasz Kornel #112521 üzenetére
Ha lenne valahol sima 1,6-os benzines fl előtti kombi focus valahol 3,5-ért arra nagy valószínűséggel ráharapnék ha próbaút alapján csak picivel is magasabb a hasmagassága mint az i30-nak.
De csak 1.0 ecoboost van amit látok, az az én városi ciklusaimhoz meg nagyon nem kóser hosszú távon.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Tegnap gondoltam megnézem a ford focust asszonykával boltból hazafelé menet. Hát elmondhatom hogy van olyan pest megyei ford kereskedés ahol nincs egyetlen ford bemutató autó sem. Se focus se más... Tudtam hogy szűkős a bemutató autó helyzet, de hogy ennyire... De a jó hír, hogy ennél már nincs lentebb...
Mondjuk másik márkával együttes kereskedés volt és abból voltak autók, de akkor is. -
őstag
válasz runner 125 #113621 üzenetére
Te vagy abban a főbűnős hogy mindig rácsábulok a volvóra
Szép ez a 80-as...Jó a szemed hozzá, és van egy olyan gyanúm hogy te is parkolóban tartod a jókat a hahu-n... V70-es kinálatban melyik tetszik most neked?
Köszi
-
őstag
válasz runner 125 #113658 üzenetére
Köszi azért Sajna v70-ben tényleg még ritkább a jó kombináció (manuális d5/2.5t), én sem nagyon látok...
Mondjuk ez az s80 széria egyszerűen tetszik, hiába praktikusabb a v70.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz runner 125 #115976 üzenetére
Hát igen 8-9 millája ha van az embernek akkor biztos érdemes megnézni a kifutó s80/v70 szériát.
Tényleg passat árban (sőt lentebb) van, egyszer valamelyik szalontól láttam is ilyen reklámot.Csak arra vagyok kiváncsi milyen ez a mindenes 2 literes új volvo motor. Hivatalosan teljesen volvo tehát jónak kell lennie (és ha nem akkor végük mert kb ez az egyetlen motorjuk...), de azért kiváncsi vagyok hosszú távon hogy bírják.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz runner 125 #116015 üzenetére
Hát őt ismerem Akkor nem csak a precision gépekben közös az izlésünk hanem volvoban is
Majd kiváncsi leszek...
Szerintem ez az új 2 lityós csak 4 hengeres sajna...
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Kornel #116184 üzenetére
Nu ez az ami engem nagyon érdekel. Tényleg használható e magyar körülmények között a michelin crossclimate. Nagyon jó lenne már valami tapasztalat is róla. Hócipőm tele a cserélgetéssel.
Iq-ra fel is raknám, de arra még nincs méret. Az i30-ra azért csak akkor ha tényleg jó (asszony jár vele, jobb az óvatosság).
Szerkesztés: A használható mondjuk úgy hogy a téli-nyári amit én veszek (és nem az autóval jön) az mindig valami nagy gyártó teszteken jól szerepelt gumija (dunlop, continental stb.), ami jó árban van.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz corevalue #117045 üzenetére
Nekem ilyen van az i30-amban. 7,5 éves 109 lovas változat. Egyetlen hibája az volt mostanában hogy volt neki egy kis "traffós" hangja (teljesítmény, fogyasztás nem változott).
Asszony pajtás kihajtotta autópályán, azóta ez is elmúlt (160 kmh német autópályán 230 kilométeren). Ez teljesen véletlenül azután jött ki hogy meglett az iq (mert én bevásárlásra is azt használtam). Magyarrul szerencsétlen autónak volt olyan időszaka amikor csak 1-2 kilométereket (suliba, metróhoz) ment napi többször és még a heti egy 20-30 kilométeres folyamatos üzeme sem volt.
Szóval nagyon durván kapta az életet, és jól bírta.
-
őstag
válasz ImpersonatoR #117264 üzenetére
Én is filóztam ilyesmin, aztán arra jutottam hogy jó ez az i30-om még, hiába verem le az alját néha
Egy lancer is belefér ebbe a keretbe, esetleg arra is érdemes ránézni.
Vagy az új jazz is (első kettő felszereltség).
A 15 ezer kilométerből mennyi a város? Minél több (és rövidebb úton) annál kockázatosabb lehet a turbó.
-
őstag
válasz ImpersonatoR #117273 üzenetére
Az a 7,8 kilométer már nem annyira durván rövid táv.
A kint állásnál két tényező lenne nálam. Mennyire lopják, illetve milyen a korrozió védelem. Vw-t lopják, japánok rosszak rozsdavédelemben közhelyen kivül nem tudok ezekről részletesebbet
A lancer nekem a kiforrott technika miatt volt szimpi. Az új Jazz is jónak nézz ki.
4 milla sok pénz, itt azért már nehéz választani ( itt vannak a suzukik is, pl. a full fapad de ha jól látom légkondis suzuki scross 3,3 milla..., kár hogy szerintem az eleje rusnya).
-
őstag
válasz roberto211 #117306 üzenetére
A gl+ szerintem 4,2 milla. Azért az már 900k. De nem nagyon jövök ki a suzuki felszereltség nevekből. Múlt novemberben a gl+ volt az amiben volt tempomat és automata klíma.
Azért 3,3-ban van klíma és rádió. Ha mindenképpen kellene most autó komolyan meggondolnám (mint használati eszközt amely ennyiért végülis megold mindent). 4,2-ért nem, mert ronda és van más választás annyiért.
Szerk: Ahogy nézem 3,8 a tempomat de manuális klíma, 4,2 a tempomat és automata klíma, szóval szigorúan az én szempontomból 4,2 millás az ok felszereltség
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz roberto211 #117317 üzenetére
Igen, mondjuk ez illene a 3,3-as alaphoz. Akkor tényleg a 3,8-asat érdemes venni ha van annyi pénze valakinek.
De ahol 3 milla környéke a keret és kisautó, ott lehet hogy érdemes erre a 3,3 millásra nyújtozni egy kicsit.
Én valahogy így vettem az i30-at 2007-ben (cordobát nézegettem 3 milla körül, de nagyon megtetszett az i30 és kiköhögtem valahogy a 3,4-et a full alap plusz légkondira).
-
őstag
válasz ImpersonatoR #117335 üzenetére
Jetta is elég jó áron van.
Azt vedd ami tetszik, az a biztos
A pénzen ülés sem rossz (Félig meddig én is ezt tettem múlt novemberben amikor kellett még egy autó. Asszony nem akar új nagyot használni? Jó neki az i30? Akkor jó lesz nekem kis használt...)
-
őstag
válasz !Overdose! #117372 üzenetére
Köszi, elmentettem őket. Mindig jó ilyen tartalékba Néha éppen a gyári bőrkormányok gyengusok (szerintem a kecskeméti munka szebb és jobb mint amit 2007-ben volt a gyári bőrkormány az i30-hoz).
-
őstag
válasz DeFranco #117459 üzenetére
Ház ez több mint érdekes. Felborulás széria zuglóban... Tegnap volt egy szintén borulós eset az Erzsébet királyné Miskolci sarkánál a kis tesco kihajtójánál. Csodálkoztunk is hogy ez hogy sikerült (már tömeg volt körülötte, vissza kellett fordulni az Erzsébetre)....
Új hozzászólás Aktív témák
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ, BOLTI ÁR FELÉÉRT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen