Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • raus

    aktív tag

    Sziasztok!

    Ugy velem ertelmes dolog erröl egy temat nyitni ahol megvitathatjuk a jelenseg okait, esetleges megoldasait, valamit ötleteket es probalkozasokat...

    Igen a jelenseg letezik es bosszanto.

    Anno a multi GPU-s konfigoknal jelentkezett elöször SLI es Crossfire eseten. Ebben az esetben a ket GPU-ra hato nem egyenlö terheles miatt esett szet a szinkron es rejtelyes laggolasokat produkalt, mig vegül egy okos srac rajött hogy ha az elsö GPU orajelet felhuzza, a masiket default-on hagyja akkor mint egy varazslat eltünik a laggolas.(ez volt az SLI -re a megoldas) Itt abban rejlett az okossag hogy SLI eseten allitolag nem azonos prioritasuak a GPU-k. Van egy "mester" GPU aki az egesz tandemet vezeti, ezt felhuzva a masodik "szolga" GPU-hoz kepest helyrebillent a SkaLazhato Interfesz idözitese.

    De most a single GPU-s PC-kre gondolok mint amilyen az enyem is. Itt is elöjön a dolog es nagyon zavaro. Gyakorlatilag jatszhatatlanna is tehet es tesz is egy-egy jatekot. Kit kevesbe kit nagyon idegesit. Komolyan foglalkoznak vele nagyvilag online forumain. A jelensegre
    "microstuttering" neven raguglizhattok. Sok gamer kinlodik vele, annak tudataban hogy sok-sok penzt öltek a hardverekbe amelyek manapsag erösek es kellene hogy egy adott jatekot siman es problemamentesen futtassanak. De nem es latszolag minden logikus magyarazat nelkül.

    Megprobalom röviden összefoglalni amit tudok rola:

    - platform független tehat mind AMD mind Intel rendszereken jelentkezik, mind 32bites mind 64bites környezetben jelen van

    - GPU gyarto független, tehat a zöld es a piros gyarto megoldasainal is jelen van

    - leginkabb az aktualis hardvergeneraciokat erinti de akar 2-3 evig visszamenöleg, de pl. az elözö G92-es 8800GTS kartyamon amin 512MB vram volt - es amit nagyon szerettem mert jol sikerült kartya volt az:-) - valahogy nem volt jellemzö es sok-sok elmenyteli atjatszott ejszakara emlekszem vele

    - alapvetöen a problema a jatek 3D-s Engine-je, a GPU mint megjelenitö hardver es a monitor mint kijelzöeszköz közötti kapcsolatnal van, valamint a rendszerben talalhato buszok különbözö sebessegevel es idözitesevel allhat kapcsolatban( PCI Express busz, FSB, memoriabusz)

    - a közelmultig a nagy zöld es a nagy piros GPU gyartok nem ismertek el a letezeset, mondvan hogy amely problema nem letezik arra nem kell megoldast talani es beszelni sem kell igy rola

    - ugy tünik hogy a GPU megoldasok gyartoit inkabb a maximalis FPS szam erdekli mint a sima "mint a vaj" 3D-s megjelenites

    - ez ügyben valtozas van mar es nagy zöld nyilatkozta hogy igen tudnak rola es "dolgoznak a megoldasan". A nagy piros is nyilatkozott es probal valamilyen "hotfixet" kesziteni, vagy beepiteni az ellenszert a következö Catalystok egyikebe. De a netes velemenyek borulatoak, mert mivel hardveres is a problema ezert valszeg nem lesz eleg egy hotfix

    A mikroszaggatas jelensege
    Valamint csak egy a szamtalan forum közöl ahol agyalnak a megoldason

    Jomagam is tapasztalom a röcögest. Jobb szot nem talalok ra mert ez az igazsag van FPS böven a FRAPS szerint egy szaggatasmentes jatekelmenyhez es megis ha megyek vagy oldalazok a jatekben akkor röcög, finoman be-be rangat.

    Win7 Ultimate 64bites oprendszerrel, egy esszerüen tuningolt ketmagos CPU-val, erösnek mondhato GPU-val, kellöen magas FSB mellett es szorosan idözitett memoriabusszal, 2db kimondottam RAID üzemre tervezett "Raid Edition 3 " WD merevlemez RAID0 tömbben amin a rendszer van, valamint 8GB DDR3-as rammal rendelkezö konfignal.

    Különbözö jatekoknal tapasztalom mint pl:
    - Mass Effect
    - Crysis es Warhead (32bites modban kevesbe, 64bites modban sokkal drasztikusabb)
    - Stalker Clear Sky es Call of Pripyat (talan itt a prefetch es a sztrimingeles miatt van)
    - COD Black Ops (itt nagyon durvan szaggat de litt ehet hogy mas oka van)
    - TES IV Oblivion

    Ahol nem jelemzö es elvezhetöen siman fut a jatek:
    - BioShock 1-2 (itt ha be is röcög neha-neha az azert van mert az Unreal3-as Engine alapvetöen sztrimeli a texturakat meg mindent, ez lathato is mert fel villantgat a merevlemez LED-je
    - GTA IV
    - NFS Shift
    - Half Life 2 + a kiegeszitöi es a Left4Dead 1-2 (a Valve-nel tudnak programozni, itt mint a vaj es röcc nelkül megvan a 200-250fps.

    Ket fö elmeleti magyarazat van a jelensegre:
    - Az egyik szerint vegyes szoftveres-hardveres a problema, mivel a jatekok 3D-s enginjenek van egy belsö frekvenciaja, sebessege amivel felepiti az elötünk allo jatekteret mindenestül (MI, fizika, geometria, szinek, hangter, RPG-knel az egesz karakter es harcrendszer, stb.). Ez a tik-tak frekvencia valahogy nincs szinkronban azzal ahogy a GPU megjeleniti az elöre elkeszitett kepkockakat avagy frameket es azaltal hogy a sok sok adat közlekedik a különbözö buszokon at mire megjelenik a GPU-n.

    - A masik szerint pedig hardveres a problema. A GPU es a monitor közötti szinkron csuszik szet. Mintha a GPU nem tudna szinkronban maradni a monitor kepfrissitesi frekvenciajaval. Es ez nem függ össze azzal hogy be van-e vagy nincs a V-sync kapcsolva. (Erdekes hogy 60Hz-re van allitva a Windowsban a monitor frissitese es megis a monitorom OSD-infojaban 59.9Hz-et jelez) Mitha a GPU-ban zajlo "framegyartas" idözitese nem lenne egyenletes hanem hol gyorsabb hol lassabb. Nem arrol van szo hogy belsö tereken van 65fps aztan meg ha kimesz a szabadba akkor leesik 40fps-re. Ez teljesen termeszetes dolog ezt ismerjük nap mint nap, ilyenkor több a munkaja a gepnek es kevesebb a frame per second:-)

    Amiket ajanlanak a forumokon es magam is kiprobaltam meg par gondolat hozza:

    - V-sync bekapcsolasa es allitgatni az nvidia driverben a max. elöre elkeszitett kepkockak szamat(0-8), maradt a röcc(tovabbiakban csak - röcc)

    - virtualis memoria teljes kikapcsolasa, ne szöszmötöljön a Win a merevlemezen, vagy jatszani az ertekevel(keves-ajanlott-sok) -röcc

    - nehany jateknal konzolbol vagy .cfg vagy .ltx fajlbol letilthato a prefetch, precache vagy a texturestreaming, ilyenkor elmeletileg mindennek be kell töltödnie a ramba, - röcc

    - huzni a videokartyat leginkabb a vramot, picit enyhebb de -röcc

    - a különbözö buszok orajelenek visszavetele, esetleg no tuning es minden alapbeallitason -röcc

    - a Win7 clean installja csak a tiszta drivereket feltenni, es az automatikus frissitesek kikapcsolasa mert a biztonsagi frisssitesekkel jon be valami bug -röcc

    - directX frissitese a Microsoft oldalrol -röcc

    - probalkozni driver verziokkal -röcc

    - a vga-hoz csomagolt support CD-n levö drivert kiprobalni -röcc

    - virusirto es egyebb hatterben dolgozo programok es szolgaltatasok kilövese es uninstallja -röcc

    - 4GB helyett 8GB ram 64bites oprendszer eseten, itt olvastam utana hogy igazabol az ajanlott minimum ram a Win7 64bit-nek 4GB es igy nem sok szabad memoria marad a programoknak. Valamint a jatekok tulnyomo többsege meg mindig 32bites, de egy 32bites alkalmazast futtatva 64bites környezetben dupla annyi memoriat hasznal mintha 32bites környezetben lenne. -javult a helyzet de maradt a röcc

    - hangsulyozom nem durva szaggatasrol van szo, de van egyfajta lathato darabossag

    - nvidia HDMI audio drivereket leszedni, csak a vga driver es a physics kell valamint kilöni az nvidia driver helper szolgaltatast (ekkor nem lesz elerheto az asztalrol jobbklikk menüben az nvidia vezerlöpult -röcc

    - nvidia driverben adaptivrol(default), teljesitmenyre allitani az energiagazdalkodast -röcc

    - emelni a VGPU feszültseget(nalam Geforce Ferminel a smartdoctorral vagy MSI afterburnerrel) -ezt meg nem probaltam

    - visszaterni az XP-re es ott nem röcög -ez igaz

    Ennyi jutott most eszembe a dologrol.
    Irjatok!!!
    :R

    [ Szerkesztve ]

  • raus

    aktív tag

    Sracok elszomorito hogy szeleskörüen jelentkezik ez a problema...
    Igen nalam XP-vel nem volt es nincs gondom.
    Ami eszembe jutott meg, hogy nem lehet-e hogy a nem jogtiszta Win7-em a ludas? Persze csak kiprobalasra töltöttem le es szeretnem megvenni majd ha tetszik :)
    Lehet hogy valami bejön a neten keresztül a Microszofttol es büntetnek vele hogy szarul megy az oprendszer? Mert neha azert legalabb a directX vagy a virusirto frissitese miatt fell kell engedni a netre. Van akinek hivatalos Win7 64bit-je van es szinten röcög a game?

    [ Szerkesztve ]

  • raus

    aktív tag

    válasz Mozso26 #8 üzenetére

    Igen Mozso!
    32bites XP SP3-mam volt meg 2eve egy P5E Deluxe X48-as mobom, egy E8500 3.16GHz-en benne 2x1GB DDR1066-tal es 8800GTS g92 karival es ment mint a szel semmi röcc nelkül! Es nem volt annyi fps-em krajziszban mint most a GTX470-nnel de megis simabb volt es elvezhetöbb...
    most meg gyakorlatilag nem is tudok jatszani a krajzisszal annyira szarul rangat es akad 50-95fps mellett high-ban 1920x1080-ban

    [ Szerkesztve ]

  • raus

    aktív tag

    Az Aliens vs Predator 2010 nem laggol, sima mint a vaj es megvan a stabil 65-75 fps. Csak a dx11-es modban nem megy hanem kilep mert razoros.

  • raus

    aktív tag

    A 3DMark Vantage alatt az elsö tesztnel tudjatok a "Jane Nash" teszt...na ott mintha megszaladna a kep egy-egy pillanatra es olyan mintha dobna a frameket. Nagyon furcsa.
    De most jelenleg massal küzködöm. Ujrakentem AS5-tel a Fermit es lecsereltem a gyari hövezetö tapaszokat Phobya tappancsokra, amik a Vram-okon es a Mosfet-eken vannak. Azota mintha tulmelegednenek a ramok a kartyan terheles alatt es kilep nehany jatek az asztalra. Arra gondolok, nem lehet-e hogy tul forroak a mai GPU-k es kartyak? Attol hogy az nvidia engedi referenciahütövel 93fokon futni a Fermit, meg 60-70 fokon a nyaklapot, nem biztos hogy a müködes szempontjabol elegendö megoldas. Hamarosan teszek egy Zalmi VF3000-et a Fermire ami olyan 50-60 fok körül tartja a GPU-t es kb 45-50 fokon a nyaklapot a ramokkal együtt mert direkt kontaktos a blokk rajta.
    Talan segit a röcögesen is.

  • raus

    aktív tag

    válasz proci985 #58 üzenetére

    Meggyöztetek...

    De a Zalmi helyett inkabb TR Shaman-t teszek a Fermire, a Vramokra meg VRM-ekre meg Enzotech es Swiftech rezbordakat. Azt mondjak a Shaman a csucs, föleg ha plussz feszt adunk a GPU-nak, nalam 1000mV a GPU VID es kb. 1150mV kell a 800/1600/2000 ochez. Lehet hogy jobb hütes mellett majd kevesebb is eleg.

  • raus

    aktív tag

    A Metro 2033 sem röcög, szepen beall stabil 35-40 fps-re es kivaloan jatszhato. Jo ez a Fermi :)

  • raus

    aktív tag

    A témakezdés óta egy-két fejlesztés történt nálam.
    Az E8500-at egy Q9650 váltotta le, 450x9 azaz 4050MHz-en. Valamint a GTX470-et egy ASUS GTX580 DirectCU II ami nem referenciakártya és a tápellátása úgy van megoldva hogy csak 1db memória tápfázis vesz fel áramot a PCI-E sínből(37.5Watt). A többi graftot a 2x8pines csatiból nyeri, így tehermentesítve az alaplapi VRM-eket. Csak azért írom le ezt mert talán ez is probléma lehet némely lapoknál hogy túl sokat fogyasztanak a VGA-k a lap felől és így esetleg valamilyen energiagazdálkodási funkció miatt röcög.
    Valamint felkerült a Win7-re SP1-es javítócsomag is ami már elérhető és letölthető, vagy a windóz ápdét frissíti.

    A lényeg hogy a helyzet javult valamelyest, de maradt a röcögés pl a Crysis-ban ami játszhatatlan maradt.

    Azonban más hozta meg a megoldást!
    Tehát hivatalosan kijelenthetem hogy megoldódott nálam a mikroszaggatás problémája.
    A barátom minap járt nálam kicsit tesztelgettünk meg elhozta a Dragon Age II játékot és feltette nekem, kipróbáltuk aztán később átmentünk hozzá tesztelgetni. Majd amikor hazajöttem és jatszogatni kezdtem észrevettem hogy nincs röcc! Megdöbbentem. Utánanéztem és a vezérlőpultban a telepített programok listájában az aznapi dátummal szerepel egy "Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.4148" dolog amit a dragon age 2 tett fel. Lehet hogy valami directX frissitést is csinált de nem figyeltem. Ismerem ezt a C++-t de eddig ez a jelölésű és verziószámú nem volt a gépen.
    Valamint a barátom mesélte hogy nagyon sokat szívott a a Gothic 4 Arkania-val, ami röcög, szaggat, meg-meg áll, streamel, laggol meg minden. Neki egyébként modern AMD+Ati rendszere van. Az egyik Gothic fórumon ajánlott valamit egy csóka. Van egy külső gyártótól származó progi amit futtatni kell és bepakol néhány dll-t a system mappába, amitól javul a windóz személyes mappák kezelése. A neve "Libraryfiles" és Ascentive Library files install program a neve amikor települ. Keressetek rá a neten. Nem jegyez be semmit a telepített progik közé tehát nincs nyoma. Lényeg hogy nem függ össze közvetlenül semmilyen teljesítmény problémával de adjak egy próbát neki. Mert tényleg segít. Így ezt is futtattam. Azóta minden simán megy. A Crysis is végre folyamatos :)) :C Valamint visszatettem a GTX470-et és gyönyörűen folyamatos minden tehát nem volt VGA függő a dolog nálam hanem szoftveres.

    [ Szerkesztve ]

  • raus

    aktív tag

    válasz D@k3 #259 üzenetére

    A Clear Sky nekem is produkalt latvanyos FPS bezuhanasokat DX10-ben GTX 580-nal es 4GHz-es Quaddal. Szarul van megirva a motor es kesz. A COP sokkal jobban hasit tenyleg.

  • raus

    aktív tag

    válasz Crossfit007 #254 üzenetére

    Akkor ezt becsüld meg, mert ritka hogy olyan konfigot sikerül összeallitani ahol jol együttmüködnek a hardverek es nem produkalnak mikroröcögest. Ugy latszik az AMD kari jol erzi magat AMD proci mellett. :R

Új hozzászólás Aktív témák