Új hozzászólás Aktív témák

  • raus

    aktív tag

    Sziasztok!

    Ugy velem ertelmes dolog erröl egy temat nyitni ahol megvitathatjuk a jelenseg okait, esetleges megoldasait, valamit ötleteket es probalkozasokat...

    Igen a jelenseg letezik es bosszanto.

    Anno a multi GPU-s konfigoknal jelentkezett elöször SLI es Crossfire eseten. Ebben az esetben a ket GPU-ra hato nem egyenlö terheles miatt esett szet a szinkron es rejtelyes laggolasokat produkalt, mig vegül egy okos srac rajött hogy ha az elsö GPU orajelet felhuzza, a masiket default-on hagyja akkor mint egy varazslat eltünik a laggolas.(ez volt az SLI -re a megoldas) Itt abban rejlett az okossag hogy SLI eseten allitolag nem azonos prioritasuak a GPU-k. Van egy "mester" GPU aki az egesz tandemet vezeti, ezt felhuzva a masodik "szolga" GPU-hoz kepest helyrebillent a SkaLazhato Interfesz idözitese.

    De most a single GPU-s PC-kre gondolok mint amilyen az enyem is. Itt is elöjön a dolog es nagyon zavaro. Gyakorlatilag jatszhatatlanna is tehet es tesz is egy-egy jatekot. Kit kevesbe kit nagyon idegesit. Komolyan foglalkoznak vele nagyvilag online forumain. A jelensegre
    "microstuttering" neven raguglizhattok. Sok gamer kinlodik vele, annak tudataban hogy sok-sok penzt öltek a hardverekbe amelyek manapsag erösek es kellene hogy egy adott jatekot siman es problemamentesen futtassanak. De nem es latszolag minden logikus magyarazat nelkül.

    Megprobalom röviden összefoglalni amit tudok rola:

    - platform független tehat mind AMD mind Intel rendszereken jelentkezik, mind 32bites mind 64bites környezetben jelen van

    - GPU gyarto független, tehat a zöld es a piros gyarto megoldasainal is jelen van

    - leginkabb az aktualis hardvergeneraciokat erinti de akar 2-3 evig visszamenöleg, de pl. az elözö G92-es 8800GTS kartyamon amin 512MB vram volt - es amit nagyon szerettem mert jol sikerült kartya volt az:-) - valahogy nem volt jellemzö es sok-sok elmenyteli atjatszott ejszakara emlekszem vele

    - alapvetöen a problema a jatek 3D-s Engine-je, a GPU mint megjelenitö hardver es a monitor mint kijelzöeszköz közötti kapcsolatnal van, valamint a rendszerben talalhato buszok különbözö sebessegevel es idözitesevel allhat kapcsolatban( PCI Express busz, FSB, memoriabusz)

    - a közelmultig a nagy zöld es a nagy piros GPU gyartok nem ismertek el a letezeset, mondvan hogy amely problema nem letezik arra nem kell megoldast talani es beszelni sem kell igy rola

    - ugy tünik hogy a GPU megoldasok gyartoit inkabb a maximalis FPS szam erdekli mint a sima "mint a vaj" 3D-s megjelenites

    - ez ügyben valtozas van mar es nagy zöld nyilatkozta hogy igen tudnak rola es "dolgoznak a megoldasan". A nagy piros is nyilatkozott es probal valamilyen "hotfixet" kesziteni, vagy beepiteni az ellenszert a következö Catalystok egyikebe. De a netes velemenyek borulatoak, mert mivel hardveres is a problema ezert valszeg nem lesz eleg egy hotfix

    A mikroszaggatas jelensege
    Valamint csak egy a szamtalan forum közöl ahol agyalnak a megoldason

    Jomagam is tapasztalom a röcögest. Jobb szot nem talalok ra mert ez az igazsag van FPS böven a FRAPS szerint egy szaggatasmentes jatekelmenyhez es megis ha megyek vagy oldalazok a jatekben akkor röcög, finoman be-be rangat.

    Win7 Ultimate 64bites oprendszerrel, egy esszerüen tuningolt ketmagos CPU-val, erösnek mondhato GPU-val, kellöen magas FSB mellett es szorosan idözitett memoriabusszal, 2db kimondottam RAID üzemre tervezett "Raid Edition 3 " WD merevlemez RAID0 tömbben amin a rendszer van, valamint 8GB DDR3-as rammal rendelkezö konfignal.

    Különbözö jatekoknal tapasztalom mint pl:
    - Mass Effect
    - Crysis es Warhead (32bites modban kevesbe, 64bites modban sokkal drasztikusabb)
    - Stalker Clear Sky es Call of Pripyat (talan itt a prefetch es a sztrimingeles miatt van)
    - COD Black Ops (itt nagyon durvan szaggat de litt ehet hogy mas oka van)
    - TES IV Oblivion

    Ahol nem jelemzö es elvezhetöen siman fut a jatek:
    - BioShock 1-2 (itt ha be is röcög neha-neha az azert van mert az Unreal3-as Engine alapvetöen sztrimeli a texturakat meg mindent, ez lathato is mert fel villantgat a merevlemez LED-je
    - GTA IV
    - NFS Shift
    - Half Life 2 + a kiegeszitöi es a Left4Dead 1-2 (a Valve-nel tudnak programozni, itt mint a vaj es röcc nelkül megvan a 200-250fps.

    Ket fö elmeleti magyarazat van a jelensegre:
    - Az egyik szerint vegyes szoftveres-hardveres a problema, mivel a jatekok 3D-s enginjenek van egy belsö frekvenciaja, sebessege amivel felepiti az elötünk allo jatekteret mindenestül (MI, fizika, geometria, szinek, hangter, RPG-knel az egesz karakter es harcrendszer, stb.). Ez a tik-tak frekvencia valahogy nincs szinkronban azzal ahogy a GPU megjeleniti az elöre elkeszitett kepkockakat avagy frameket es azaltal hogy a sok sok adat közlekedik a különbözö buszokon at mire megjelenik a GPU-n.

    - A masik szerint pedig hardveres a problema. A GPU es a monitor közötti szinkron csuszik szet. Mintha a GPU nem tudna szinkronban maradni a monitor kepfrissitesi frekvenciajaval. Es ez nem függ össze azzal hogy be van-e vagy nincs a V-sync kapcsolva. (Erdekes hogy 60Hz-re van allitva a Windowsban a monitor frissitese es megis a monitorom OSD-infojaban 59.9Hz-et jelez) Mitha a GPU-ban zajlo "framegyartas" idözitese nem lenne egyenletes hanem hol gyorsabb hol lassabb. Nem arrol van szo hogy belsö tereken van 65fps aztan meg ha kimesz a szabadba akkor leesik 40fps-re. Ez teljesen termeszetes dolog ezt ismerjük nap mint nap, ilyenkor több a munkaja a gepnek es kevesebb a frame per second:-)

    Amiket ajanlanak a forumokon es magam is kiprobaltam meg par gondolat hozza:

    - V-sync bekapcsolasa es allitgatni az nvidia driverben a max. elöre elkeszitett kepkockak szamat(0-8), maradt a röcc(tovabbiakban csak - röcc)

    - virtualis memoria teljes kikapcsolasa, ne szöszmötöljön a Win a merevlemezen, vagy jatszani az ertekevel(keves-ajanlott-sok) -röcc

    - nehany jateknal konzolbol vagy .cfg vagy .ltx fajlbol letilthato a prefetch, precache vagy a texturestreaming, ilyenkor elmeletileg mindennek be kell töltödnie a ramba, - röcc

    - huzni a videokartyat leginkabb a vramot, picit enyhebb de -röcc

    - a különbözö buszok orajelenek visszavetele, esetleg no tuning es minden alapbeallitason -röcc

    - a Win7 clean installja csak a tiszta drivereket feltenni, es az automatikus frissitesek kikapcsolasa mert a biztonsagi frisssitesekkel jon be valami bug -röcc

    - directX frissitese a Microsoft oldalrol -röcc

    - probalkozni driver verziokkal -röcc

    - a vga-hoz csomagolt support CD-n levö drivert kiprobalni -röcc

    - virusirto es egyebb hatterben dolgozo programok es szolgaltatasok kilövese es uninstallja -röcc

    - 4GB helyett 8GB ram 64bites oprendszer eseten, itt olvastam utana hogy igazabol az ajanlott minimum ram a Win7 64bit-nek 4GB es igy nem sok szabad memoria marad a programoknak. Valamint a jatekok tulnyomo többsege meg mindig 32bites, de egy 32bites alkalmazast futtatva 64bites környezetben dupla annyi memoriat hasznal mintha 32bites környezetben lenne. -javult a helyzet de maradt a röcc

    - hangsulyozom nem durva szaggatasrol van szo, de van egyfajta lathato darabossag

    - nvidia HDMI audio drivereket leszedni, csak a vga driver es a physics kell valamint kilöni az nvidia driver helper szolgaltatast (ekkor nem lesz elerheto az asztalrol jobbklikk menüben az nvidia vezerlöpult -röcc

    - nvidia driverben adaptivrol(default), teljesitmenyre allitani az energiagazdalkodast -röcc

    - emelni a VGPU feszültseget(nalam Geforce Ferminel a smartdoctorral vagy MSI afterburnerrel) -ezt meg nem probaltam

    - visszaterni az XP-re es ott nem röcög -ez igaz

    Ennyi jutott most eszembe a dologrol.
    Irjatok!!!
    :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák