Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz AMD Power #23368 üzenetére
Ezért szoktam inkább duplát tartani, inkább előzzön meg a mögöttem jövő, minthogy belém jöjjön, ha fékeznem kell....
Mondjuk a nyerges is furcsán reagálta le, ha fékeznek előttem, automatikusan a fékre lépek, nem rángatom a kormányt, ha mégis, akkor az árok felé....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Követési távolsághoz még:
Gondoljon bele mindenki, aki szeret rátapadni az előtte lévő kocsira, hogy teherautónál egyrészt semmit nem látsz tőle, másrészt a légfék esetleg könnyen okozhat meglepetéseket /ha az van/, harmadrészt pedig gyakran duplakerék van hátul, amibe komolyabb kövek is beleragadhatnak és nem az előtted haladó kocsi sebességével repülnek hátra, hanem a kerék pördületi sebességétől és a tömegüktől függően...
Az előző vita is érdekes volt nekem, hiszen az egész kerék nyilván nem tud leszakadni, ellenben ültem olyan buszon, aminek kiesett a külső kereke és az előre gurult, mint alapvető fizikai törvényekből nyilvánvalóan következik... ellenben ha gumidarab szakad le az égő kerékről, az nyilván röpülhet hátra is és nem a jármű sebességétől függően...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz sasa311 #23394 üzenetére
Létezik ilyen, hogy négy-öt darabra szakad egy abroncs? A benne lévő acélháló azért ezt nemigen engedi gondolom, de szakértők majd megmondják....
itt például egyben maradt a futófelület...[link]Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz jozefgucci1 #23396 üzenetére
Darabokra szakadt futófelületre gondolsz? Nyilván az oldalfalról relatíve nagy darabok is leeshetnek, kerékcsere után pedig sajnos van aki az út szélén hagyja a veszélyes hulladékot...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz sasa311 #23398 üzenetére
Utolsót nem értem /én még oroszul tanultam.../ A többinél gumidarabok röpültek, de ilyenformán bármi repülhet egy teherkocsiról akár betondarab is... Az egész kerék ritkán röpül el, persze minden előfordulhat... /bármi../ Igazából a felfüggesztés is szétmehet például stb... Azt én soha nem mondtam, hogy szlalomozzon, hogy eloltsa, ez nekem ott is nonszensznek tűnt... A Forma 1-ben oltókészülékeket használnak....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz dovitt #23402 üzenetére
Nem vezettem még olyan autót, aminek kisebb a saját tömege 500kg-nál...
Sokszor ültem autóbuszban, ennek jellemzően 5 ezer kg-nál is nagyobb a saját tömege...
Ellenben itt pl. nem szlalomozva oltották a tüzet a lánglovagok gondolom....[link]
Nem igazán értem egyébként, hogy milyen okból tud jobban tüzet oltani, aki kamiont vezet? Ennyi erővel a mozdonyvezetők még inkább előnyben lennének, hajóskapitányok non plusz ultra, tartályhajókapitányok aztán nagyon-nagyon, mégis a tartályhajót a legnehezebb eloltani ha ég, pedig a vízben van, igaz annak gyakorlatilag soha nem gyullad ki a kereke....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz #92415744 #23496 üzenetére
Akinek penge verdája van, annak nem lesz ideje elolvasni a feliratot a századmásodpercek alatt, miközben elsuhan melletted.....
lujó55: a kapitalizmusban sohasem volt cél a nép igényeinek kielégítése...
Az utolsó ilyen céllal épített kocsikból fut még néhány Dacia és aránylag nem túl sok Lada. Trabant Wartburg és Moszkvics már igen ritkán látható....[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Calogero #23501 üzenetére
Eltévesztette és szemben vette meg.... [link]
mezis:Ismételten szövegértési problémák....
A "nép javát és igényeit" a szocializmusban vették figyelembe, ott azonban olyanok voltak az igényeid, amilyenek a lehetőségek, mert csak így lehettél boldog...
A kapitalizmusban mindenütt a piac diktál. A piac azonban nem egyszintű, így a Bogárral egy időben is voltak komoly luxuskocsik, de azokból keveset lehetett eladni... a Ford -T modellben is az volt a lényeg, hogy sok embernek lehessen eladni, mert a kapitalizmusban a luxusmárkák előbb utóbb a "népautók" zsákmányai lesznek, a Porsche sem tudta végül megvenni a VW-t, hanem fordítva lett.... A régi luxusmárkák ma vagy beolvadtak a nagy konszernekbe, vagy megmaradva minimális hasznot termelnek csak globálisan mérve...
Szerinted miből lenne több pénzed? Ha van egy 1$ -os terméked, amit kettőért tudsz eladni, vagy ha van egy 100 000$-os, amit 200 000-ért?[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Pont itt a lényeg, jót gyárts de olcsón, ehhez kell a zsenialitás... Találd el a jó kompromisszumot az igények és a lehetőségek között. De a cél akkor sem a népboldogítás, hanem a profit. Nézd meg az Apple termékeket.
Az itt panaszkodók jó részének jól jönnek a mai autók plusz szolgáltatásai, de visszasírják a régi kocsik vastag lemezeit. Persze csak itt is ki lett már tárgyalva párszor, hogy miért gyűrődnek a mai autók annyira, és miért lehet bennük megúszni a balesetet viszonylag kevés sérüléssel mégis... A számítógép tíz perc alatt mindent kiszámol/letesztel a kocsin, de a szerelőnek azt meg is kell vennie, tehát a 40k az nem 240k-ós órabér azért....
A mai autók sebesség/gyorsulás/fogyasztásértékei azért sokkal jobbak, mint akár húsz-harminc éve.... Ehhez sok olyan dolgot beépítenek a kocsikba, ami alapból nem lenne szükséges. Mégsem mindenki a Daciát veszi ma sem, pedig az olcsó, nyilván a kispórolt plusz és modernebb fejlesztések miatt. Azonban sokan veszik, mert nekik az a jó kompromisszum az ár és a szolgáltatások között. Nyilván nem az elektromos ablakemelés a lényeg, de a motorok is régebbi fejlesztésűek ott például, látszik a fogyasztásértékeken...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Olvasgass egy kis történelmet, pont a kapitalizmus kezdeti időszakára vonatkozik amit írsz, a konszolidálódott formára pedig a hosszabb távon gondolkodás..... [link]
runner 125 főzz pörköltet lábszárból és bélszínből , melyiknek lesz sűrűbb a leve....
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz lujó55 #23550 üzenetére
Az előző posztodnál nem a módszert sérelmeztem, hanem az ártatlan embert sújtani akaró büntetést......
Bár a hirtelen ítélet soha nem jó, lásd Olaszliszka....
A törvényeket kell szigorítani, vagy a bíróságok ítélkezési gyakorlatát, a lincselés ritkán igazságos.....[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz lujó55 #23553 üzenetére
Nem tudom hány gyermeked van, de megnézném az arcod, mikor valamelyik bűntette miatt büntetnének. Érdekes lenne például ha saját szülőjét megverő gyerek miatt, még egyszer megvernék a szülőt a rendőrök...
A szemet szemért elvet azok szeretik általában, akik a más szemében a szálkát is......
Soha nem követtél még el semmilyen szabálysértést gondolom, sőt a tízparancsolatot is állandóan betartod, na meg az úttörők tizenkét pontját, stb......Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Autósok is művelnek érdekes dolgokat a zebrán.... Nem tudom mit csinált volna, ha épp akkor ér oda egy gyalogos, akit a többiek elengedtek?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Lakott területen belül másik személykocsit előzni a legtöbbször indokolatlan. Vagy lekanyarodik előtted a másik és el tudsz menni a helyén, vagy olyan indok miatt megy lassabban, amivel csak az előzése után találkozol. Például egy rendőrautót követ......
Szabályosan ötvennel közlekedőt meg nem előzhetsz meg szabályosan nyilván....
személy szerint úúútálom, hogy egy gyalogátkelőhely védelmére pl. Szolnok egy bizonyos, nagyjából külterületi, de táblán belüli részén 30-as táblát tettek ki, de az szintén felháborító, hogy mikor ott, akármekkora sebességgel mentem még, volt, hogy megelőztek a zebrán... Nem feltétlen 30-ra gondolok.....Mondjuk a videón a "csigatempó" nemigen marad el az ötventől szvsz.... Persze még soha nem vezettem kamerával a szememen...
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
philoxenia
MODERÁTOR
Előzésről:[link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Nem lehet 50%-os, hiszen a kanyarodás megkezdésekor a lekanyarodó jármű előzését még nem kezdte meg a hátulról beleromboló jármű.... Ha én elöl haladok és balra akarok fordulni, nekem van elsőbbségem tudtommal a mögöttem lévővel szemben, ezért is álltak meg a többiek mögötte.....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz dovitt #23625 üzenetére
Nálam a 31-es paragrafus és a 34 -es 4. pontja, mivel a leírás alapján nekem nem az jött le, hogy párhuzamos közlekedésű útról lenne szó.....
Az, hogy a mögötte megálló járműveket mellőzni akarja, nem is látható a kanyarodás megkezdésekor valószínűleg, mivel a tükörben már csak akkor látja ha már a sávból kitért... Ilyen alapon soha nem kanyarodhatna az ember balra , ha már megálltak mögötte,mert mindig jöhet valami barom a sort előzve......[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Hogyan győződsz meg róla, ha mögötted állnak?
Az, hogy a bal hátuljának ütközött, arra enged következtetni, hogy a kanyarodás megkezdése előtt, tehát mikor még a tükörben látta a mögöttes területet, a Ford még a sávon belül lehetett... Ott pedig nyilván nemigen láthatta a tükörben...
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Úgy őszintén, Ti hogy fordultok le balra, ha áll mögöttetek, vagy lassít pár kocsi? Egyre inkább kötekedésszagúnak tűnik amit mondtok, vagy a sort előző Fittipaldi védelmének. Ha főúton, ha már ez olyan fontosnak tűnik, lassít a sor, akkor nehogy már az legyen a helyes, ha kivágódsz balra és mint az állat belerohansz a kanyarodóba... Nem ötven-ötven százalék a valószínű, hanem a 99-1 % -os hibázási arány. Nekem nagyon nagy látóterű három tükröm van, de nem látok keresztül a mögöttem álló, lassuló kocsikon, elfordulás után pedig a tükörben már mást látok ugyebár, aztán azért arra is figyelnem kell, hogy hová fogok kanyarodni. Hátrapillantok lefordulás előtt, de folyamatosan nem nézek hátrafelé, mert előre is kell.... Ráadásul azt sem tudjuk, hogy irányjelzést láthatott-e egyáltalán, jelzett-e a Ford... Mennyi idővel hamarabb váltott sávot, stb......
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz dovitt #23634 üzenetére
Nem, a kocsisort előző tudja elhárítani, mert ő folyamatosan figyelhet.....
Nonszensz, hogy számon kérnétek a kanyarodótól, hogy nem figyelt, holott a kocsisort előző mindenképpen többet lát. Ha szerintetek indexeléskor látnia kellene a kanyarodónak, hogy előzik-e akkor az előzőnek szintúgy látnia kellene, hogy valaki kanyarodik. A lassuló kocsi mögött lassuló többi kocsi nyilván azért nem kezdett előzésbe, mert a kanyarodó indexe már ment egy ideje.... Nézzétek meg a térképen a kereszteződést, nyilván jó ideje indexelt már lefordulás előtt. Legalábbis én úgy szoktam.... Amint elhagyom az egyik kereszteződést rögtön,ha a másikban le karok fordulni.
Ti arra gondoltok, hogy a sort előző úgy gondolta, hogy úgysem fordul le a kanyarodó?
Ha pedig, ami valószínűbb, nem vette észre, miért lassul a sor, akkor a lekanyarodó hogyan láthatta volna őt? Egyik irányban egyenes irányú a fény, a másikban pedig kanyarodik?
Ha egy járművet előzök, mindig számítanom kell arra, hogy legkésőbb mögé vissza tudjak húzódni, ha elé már nem tudok.... Minden előzésnél lehet olyan körülmény, amit a másik jármű mögül nem látok. Ha tehát sávot váltok duplán figyelek, hogy be tudok-e menni az előzendő jármű elé, ha sort előzök, akkor pedig mindig sanszos, hogy vissza kell sorolnom valahová a sorban... Ez alól egyedül az út szélén parkoló kocsik a kivételek.... Majdnem álló kocsisort nem ötvennel előzök nyilván, mert nem tudom miért állnak. Ha ilyenkor olyan járműnek ütköznék, ami jóval nagyobb, akkor saját épségemet kockáztatnám. Persze vannak az országban valóban nagytudású sofőrök, akik az ilyen sor előzését vasúti átjáró előtt is megjátsszák.... Olyankor szinte soha nem lökik le a vonatot a sínről.....Szerk. Sőt, az út szélén parkoló kocsik előzésekor is fokozott óvatossággal kell eljárni, mert előfordulhat, hogy valaki éppen indulni akar.....
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Sajnos ezt a tapasztalat egyszerűen nem igazolja. Sokan vezetnek napi szinten szabálytalanul, sokszor a szabályokra történő rossz emlékezés miatt.... Csinálj gyorsan egy próbavizsgát, meg fogsz lepődni, hogy nem lesz hibátlan....
Persze olcsón kellene megoldani, hogy ne pénzlehúzás legyen, akár önkéntes alapon is, de egy "Öt perc KRESZ" témájú műsor bőven elférne sok tévén, az interneten pedig még könnyebben megvalósítható lenne...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz shaft72 #23771 üzenetére
Ez nem autópályán még érdekesebb, sima úton kamion mögött mindig tartok jó kis távolságot, mert nem látni mögüle ki. Gyorspistike/Gr'abnicstef'an megérkezik mögém, ügyesen megelőz, aztán öt-hat kilométeren keresztül leskelődik a kamion s'ggéből kihúzodva, vissza, percenként....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Igazából ez teljesen jogos abból a szempontból, hogy a használó fizet...
A vasúton minden jármű akár egy km-es közlekedése is pályahasználati díjat generál.....[link]
Gyakorlatilag mi adófizetők és autósok fizetjük a külföldi és magyar kamionok úttönkretételének árát...
[link][link]
Nemcsak beszélni kellene a környezetvédelemről.....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Persze, csak nem mindegy mennyit...
Most nagyjából a warez/filmletöltő oldalakra küldött SMS-ek nagyságrendjét fizeti, azok is szokták mondani, akik oda regelnek, hogy ők fizetnek a termékért.....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Természetesen nem.
Ha csak a külföldi fizetne, akkor magyar felségjellel járnának ugyanazok a kamionok és kész....
Aki rongálja az utat, az fizessen... A 6Ft személyautó valóban sok lenne minden útra, de ha jól értem ez nem vonatkozna minden útra, csak a fizetősekre, ami így olcsóbb lenne, mint a matrica ma...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Kickass #24986 üzenetére
Nem jó a túl nagy kocsi, nem fértek el hárman egymás mellett az úton előzéskor....
Velem megtörtént, ha fél méterrel keskenyebb az út, vagy szélesebb a kocsi, nem fértünk volna el hárman az úton egymás mellett....
Természetesen a szemből érkező, előzött, rossz rágondolni, mi van, ha a fiam vezet az akkor friss jogosítványával...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
A vasúti árufuvarozás aránya a román teherforgalomban töredékére csökkent, pont az árak torz képzése miatt....
Ne az útdíjjal adjon kedvezményt az állam a magyar kamionnak, hanem az egyéb terhek csökkentésével, amit a külföldi nálunk nem fizet....
Azért fura, hogy kis túlzással a síneken gyaloglásért is fizetned kell, míg az útjainkat, amiket baromi drágán baromi sz*r minőségben újítgatunk fel, építtetünk külföldi fővállalkozókkal, minden külföldi kamionos ingyen használja....
Tudod fura érzés, mikor a pár éve felújított 4-esen amit a román kamionok /jórészt/ tönkrevágtak és a méteres kátyúk miatt 70-es táblák vannak, megyek a külsőben 70-el, mert engem megbüntet a rendőr, a román kamion meg repeszt mellettem a belsőben százzal....
Kérdezem magamban ilyenkor... Melyik országban is élek én tulajdonképpen, miért is fizetem az adót 28 éve....?
Csak egyenlő feltételek kellenének szvsz....24996
Idézve a cikkből:"Egy használatarányos rendszerben viszont ennél jóval többet lehetne elkérni a fuvarozóktól. Hogy pontosan mennyit, arra Völner úgy felelt, hogy egy, az országot a keleti határtól a nyugatiig átszelő fuvarért olyan 70-80 euró lenne a díj. Ez kilométer-arányosan nagyjából megfelel szerinte az osztrák áraknak. Völner nem akart ennél konkrétabb számot mondani, de ha a Záhony-Hegyeshalom közti 474 kilométeres távval, és 75 euróval számolunk (egy eurót pedig 275 forintnak veszünk), akkor így 43,5 forintra jön ki a kilométerdíj."
Nem 6Ft/km -ről van szó....
Ha minden díj beépül az árakba, nem lesz olcsóbb valami azért pl. Romániában/Bulgáriában/Törökországban és vissza irányt nézve Németországban/Franciaországban /Angliában mert nálunk kvázi ingyen használják az utakat.....[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz dízelracer #25049 üzenetére
Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy minél rövidebb ideig vezet valaki nem százszázalékos állapotban, annál könnyebben bír éber és figyelmes maradni...
Aki rutinból vezet, szvsz könnyebben bóbiskol el, pláne, ha több órán át vezet.....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz dragonfx #25095 üzenetére
Neked nem mindegy, hogy amikor gumit cserélsz, rajta kívül még hányan teszik ezt?
vagy cseréltetésre gondoltál? De miért veteted most le a nyárit, nekem majd a télit kell cserélni rajta.....
Figyu, nem lehet, hogy a Te kilométerórád csal és nem mindenki másé....?[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Személyeskedő hozzászólások törölve, erre semmi szükség....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Khelben #25412 üzenetére
Igazából felénk nem a kamionok a legrosszabbak, azok a kétsávos utakon sietnek nagyon, de itt a 4-esen ha a belsőben csak kilencvennel mész egy kilométert, már jön egy rossz román mikrobusz /természetesen utánfutóval/, vagy használt BMW, Audi stb. olasz, német rendszámmal /eleinte azt hittem turisták, de november decemberben már sanszos volt, hogy nincs felénk ennyi német és olasz, meg néha spanyol is.../ és levillog.. Nem tudom ott a KRESZ része ez a jelzés?
Rick4: az volt benne a személyeskedő, hogy "más meg tudom, hogy nem tudja"
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
- Garmin Forerunner 965
- iPAD 8 (2020) 98% aksi
- LENOVO IDEAPAD GAMING 3 -15.6"FHD 120Hz - Ryzen 5 5600H - 16GB - 512GB - RTX 3050 - Win11 -1 év gari
- Bomba ár! Dell Latitude 7300Touch - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD Touch I I Cam I W11 I Gari!
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i5-4GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest