Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
Na most kamerával mérni nem lehet, a zárt láncú is mást jelent, ne keverjünk fogalmakat... A kamera -lézer -- adatrögzítés egy zárt rendszeren belül van, elvileg nem lehet belenyúlni.... Azt biztosítja, hogy a videofelvételen/fényképen szereplő kocsi pillanatnyi sebessége dokumentálva legyen egy adott pillanatban, ehhez hitelesíteni kellett a sebességmérő műszert a méréshatárokon belül pontosságra és a kamera időrögzítési funkcióját. A rendszám felismerése már utólag emberi megítélésre bízott...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32033 üzenetére
A zárt "lánc" konkrétan csak kamerára vonatkozik és a megjelenítőkre, a lánc konkrétan egyforma szemekből áll, erre vonatkozott a kifejezés. A zárt rendszer sokkal pontosabb leírása ennek a többféle elemből álló szerkezetnek... Tudom szőrszálhasogatásnak tűnik, de a jogi kérdésekben sokszor egy betű, vagy akár egy vessz is apró de jelentős módosítás lehet...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32059 üzenetére
Azt hittem 12 éves kortól van a büntetés....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Kedves DEV_NULL légy szíves ne csináld itt azt, amit az emlegetett illető az úton. Ott az illető megúszta a rendőri intézkedést, itt a leírtak megmaradnak és nem kell külön bizonyíték utólag az intézkedéshez... Amit itt csináltál az az Alapelvekkel több ponton ütközik.
Tilos : Jogszabálysértés (vagy arra buzdítás)
téma- és közösségromboló provokáció
...indulatokat gerjesztő...elfogadható érv nélküli, valami ellen hangoló tartalom..Légy szíves ezt a témát fejezd ezentúl be!
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz DEV_NULL #32109 üzenetére
Nem elég szabályosnak lenni, annak is kell látszani.
Igazából a KRESZ-nek sok hibája van, de nagyon sokféle ember közlekedését kell szabályozni, rengetegféle járművel. Aki igazán penge a vezetésben szerintem bizonyítson biciklivel, a dowhill pl. keményen próbára teszi a reflexeket és aránylag kevéssé veszélyeztet másokat.... A gázt lefelé nyomni nem kunszt. Teljesen szabályosan és maximális toleranciával közlekedni sokszor nagyobb feladat, mint száguldozva szlalomozni, hidd el. Időben meg alig van különbség, ha sietek 20 perc, ha direkt lassan megyek, külsőben hetvennel, akkor huszonöt ugyanaz a táv, mert a lámpánál úgyis mindig meg kell állni...
Mondjuk ez például azért nem igazán eurokonform példamutatás:
Igen az ilyen gyalogosoknál én sem szoktam lassítani hanem szépen elsuhanok mellette, hadd érezze a menetszelét a kocsinak, legközelebb 2x is meggondolja hol megy át.[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32115 üzenetére
Ki vizsgálná az alkalmasságot? A pszichológia még Dr Bones szerint sem egzakt tudomány....
Ez a "büntető" magatartás előjöhet később is, de akár tíz év alatt csak egyszer... Mindenkivel történhet olyan, ami "kihozza belőle az állatot" Ezt megakadályozandó talán a kocsikba lehetne építeni biztonsági berendezéseket....Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ez jól hangzik, csak akkor szembesül mindenki a nevelés korlátaival, mikor az első gyermekét aki kiváló jellemű jó gyerek, követi a második, akivel nem bír, aztán az elsőnél hangsúlyozta, hogy minden a nevelés és rá kell jönnie, hogy a gének is sokat számítanak....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32136 üzenetére
Na most az előbb gyakorlati vizsgáról beszéltél, most tesztről? A gyakorlati vizsgára csak igen indokolt esetben köteleznék valakit újra, egy éves teszt beleférne, de nem kellene ennek ilyen sokba kerülnie, egy félórányi számítógépidő fejenként a felügyeleteken például olcsóbban is kijön... Az ismétlővizsgának enyhébbnek kellene lennie és főleg az új és megváltozott dolgokat tartalmaznia... Sőt, a kerékpáros és gyalogos közlekedőket se hagynám ki ebből, valamilyen formában őket is oktatni kellene, akár vizsgáztatni is, mondjuk az iskolai oktatás keretében....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32140 üzenetére
Háromezerből még írásos sem....
Esetleg más valutában gondolkodsz? Azért gondoltam ilyen tesztre, mert írtad a 3000-et, esetleg TB-re? Próbálj koherensebb véleményt alkotni, így nehéz beszélgetni....Vizsga árak:
- KRESZ-vizsga díja: 4700 Ft. Ez az ára az esetleges pótvizsgáknak is!
- Forgalmi vizsga díja: 11000 Ft
- Közúti elsősegély vizsga díja: 6500 Ft
- Orvosi alkalmassági díja (10 évre) 6800 Ft
- Elsősegély-tanfolyam díja (kb.) 10 - 12000 Ft
- Jogosítvány kiadás illetéke 4000 FtAlkalmassági teszt:
Eljárás díjak
I. fokú eljárás díjai
I. kategória 8.310 Ft
II. kategória 8.310 Ft
III. kategória 8.310 Ft
IV. kategória 8.310 FtII. fokú eljárás díjai :I-IV. kategória, kategóriánként 12.620 Ft
Ha az I. vagy II. fokú eljárásoknál PAV jármű igénybevétele szükséges, a gépjárműhasználat díja 2.600FtTehát háromezerér' nem is köszönnek, vagy csk az esetleg...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32146 üzenetére
Oktatásnál ugyi az oktatóé a kocsi és bizonyos feltételeknek meg kell felelnie... Ráadásul sok embernek nincs kocsija, csak jogosítványa... Mondjuk te épp kocsi nélkül vagy, de egy futárcégnek vezetsz, napi ezrest? A cég nem adja a kocsiját, Neked pedig vizsgáznod kell. Elmész vizsgázni, kölcsönkocsival,egyrészt ingyen nem adja senki, másrészt vizsgázol egy olyan kocsival, amit még esetleg soha nem vezettél, noch dazu meg is bukhatsz egy szigorú vizsgáztatónál....
Lásd be, hogy ez nem kivitelezhető ötlet...
Az utcán, ha előtted tötymörög valaki nem biztos, hogy hülye, trotli, stb. millió oka lehet, hogy óvatosabban vezet. A direktben agresszíven, hülyén vezetők túlnyomó része nem vezet rosszul, a baj a hozzáállásukkal van, az pedig vizsgán nem jönne elő míg az egyébként normálisan közlekedő, bár gyengébb sofőrök megbukhatnának és a végén az úton pont azok lennének többségben, akiktől a fórumtárs által linkelt videón látottak alapján az isten óvjon.
Néha idegesítő, ha mi többel tudnánk az adott szituban menni, az megengedett is lenne, de az előttünk haladó föltart, de a veszélyes szituációkat ellenben azok okozzák, akik rádelőznek, miközben előzéshez készülve "kinézel" egy kamion mögül, éppen beférnek eléd, a szembejövővel történő ütközés előtt egy másodpercre, ezek jól vezetnek, vizsgán biztosan átmennének, mert akkor betartanának minden szabályt, a vizsgáztató jelenléte miatt kerülnének minden veszélyt.... Az ilyenfajta vizsgának annyi következménye lenne, hogy nyugdíjas nénik teszkóparkolóban kevesebb kocsival koccannának...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32156 üzenetére
Biztos vagyok benne, hogy igen.Ismertem olyan konkrétan elmebeteg /skizofrén/ embert, aki a vasútnál több pszichológiai vizsgálaton s átment és később derült ki, hogy a furcsa dolgai a betegségéből fakadnak...
Ha a vizsgán a jogosítványa múlik, sok "vezet mint egy állat", hogy a topik címénél maradjunk képes viselkedni...
Egy pszichológus végzettségű oktató természetesen kiszűrhetné, de ő nem 3000-ért csinálná a vizsgát...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Jóval korábban indult, de igazából a kolléga magából indult ki, hogy neki mi lenne jó...
Az életben és a vezetésben is sokféle igazság és igazságtalanság van, aki keveset vezet, miért ne vezethessen. Lehetőleg persze anélkül, hogy letolnák az útról... Inkább a fejekben kéne sokszor rendet tenni, menjen nyugodtan nyolcvannal, aki annyival akar, de azért lehetőleg ne a belső sávban, ott kilencvennel is csak akkor menjen tartósan, ha a külső foglalt...
A másik emberre figyelve, helyébe képzelve magunkat és az életben elszenvedett frusztrációinkat nem kiélve az úton... Azért írok többes elsőben, mert velem is előfordult már sajnos, de megpróbálok küzdeni ellene...
A lámpánál mögöttem villogó anyjának emlegetése után például rájöttem, hogy az illető a trafit akarta jelezni a szembejövőknek...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32165 üzenetére
Azért nem olyan nagy cucc az a tank, Irakban lehet hogy mindenütt tudott járni, de egy két magyar út föladná neki a leckét.... Itt az M1 is beragad, K Európába a Kalasnyikov és a T72 való....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
A pálya mellett kitűzött jelzések tudtommal sehol nincsenek még beépítve a jelfeladásba, az viszont a hírből nem derült ki, hogy itt milyen okból volt lassújel. Az újsághírekben szakszerűtlen módon írják le a balesetet, bár egy ilyen balesetnél hónapok múlva derül ki a teljes igazság, addigra meg egy-két sor lesz csak már a hírekben.... A szajoli balesetről sem tud a legtöbb ember mindent, ráadásul az események sorából mindig elég lenne egy-két dolognak kimaradnia, hogy a baleset ne következzen be.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Hát az igazi különbség, az, hogy kamionnal kerülhetsz, mozdonnyal nem... Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai is, én egyiket se csinálnám szívesen, nekem monoton lenne hosszú távon... A mozdonyt mi kormányozzuk a váltókon keresztül, ha rosszul, legföljebb megállni próbálhat, az pedig többszáz méter legtöbbször...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Khelben #32260 üzenetére
Alapvetően kérheted az eredeti állapot visszaállítását, ergo egy 800k-s kocsit másikat. A bank pedig elvileg ugyanúgy el kell fogadja fedezetként, ahogy addig, hiszen a baleset előtt ők sem reklamáltak, hogy nem ér annyit a kocsid, mint a hiteltartozás. Nem volt még ilyen per tudtommal, de eséllyel nyerhető lenne...
A bank, mikor a hitelt nyújtotta mondjuk 0% önrésszel, a piaci viszonyok alapján tisztában kellett legyen vele, hogy a fennálló hitelszerződés egyetlen pillanatáig sem volt teljes fedezet a hitelre, mert ha a szalonból el sem hozott kocsit el akarná adni a hitelszerződő, már nem kapná érte azt az összeget meg, amit hitelként fölvett...
A Casco sem térítene teljes összeget a szalonban benn totálkárosra tört kocsi után...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32354 üzenetére
Végül is itt is lehetne Alapelvekből vizsgázni évente.....
Igazából Te oktató vagy? Esetleg a rokonságban? Egy olyan vizsgán, ami szubjektív megítélésen alapul ennek semmi értelme nem lenne... Egy standardizált vizsga, ami mindenkinek ugyanaz talán, de igazi forgalmi szituációval ez nehezen menne... A fiam nemrég volt GKI vizsgán, ott van olyan szimulátor, ami helyzetek megoldását vizsgálja, esetleg olyasmi lehetne személykocsira is...
Akárhány éve vezetsz, tudnék Neked olyan feladatot adni, amit nem tudnál szabályosan megoldani, ha én lennék az ítész is.... Többek között a kivilágítatlanul közlekedő lovaskocsi például k*va szokatlan egy városi vezetőnek, míg a vidékieknek a két irányból érkező villamos adja föl a leckét... Alapvetően egyébként nagyon kevés az annyira rosszul vezető sofőr, akitől a jogosítványt kéne elvenni, sokkal több az, aki túlbecsüli a képességeit. Inkább tachográffal és GPS-sel kombinált kamerát kellene minden kocsiba tenni, akkor mindenki vigyázna, hogy a szabályok szerint vezessen...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Ezt hívják felelőtlenségnek...
Vezetni csak vezetésre képes állapotban szabad. Ha rosszul vagyok, vagy kialvatlan, ugyanúgy tilos vezetnem, mintha ittas lennék. Erre is jó lenne valami műszeres mérés.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Van valami összehasonlító adatsor ennek alátámasztására? /útdíjak nálunk és a szomszédainknál/
A vasúti teherforgalmat jelenleg pont a tranzit tartja el, a belföldi szállítás esett töredékére, most az útdíj bevezetése már napok alatt hozott értékelhető előremozdulást a közútról legalább a sóder egy része visszatért a vasútra.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32444 üzenetére
Annak ahhoz van csak köze, hogy megszűnt a támogatás rá....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32447 üzenetére
Az útdíjjal ez is alakul, persze sok kamion/teherautó meg a mellékutakat használja inkább....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Utólagosak ám ezek a mentségek, Rezesová kocsiját visszamenőleg már az ügyvéd vezeti... Még jó, hogy nem sósav volt a kocsiban, fejreállás után abba is beleiszik az ember, milyen borzasztóan életszerű is ez....[link][link]
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz #51736960 #32471 üzenetére
Gyalogosként csak azt kérdezném, miért biciklizel a zebrán, autósként azt, honnan tudjam, hogy le fogsz fordulni, biciklisként azt, ha nekem majd ötvenévesen nem gond a zebra előtt megállni és áttolni a biciklit*, Neked miért az?
*Ha az úton megyek és a kereszteződésben ahol zebra is van le akarok fordulni, mert keresztben a gyalogosoknak szabad, nekem meg a kanyarodást tiltja a lámpa például...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32482 üzenetére
Természetesen azt is tudják, mikor kezdhettél volna fékezni és mikor kezdtél helyette? Amíg nem lesznek a kocsikban erre való ellenőrző szerkezetek, addig csak találgatni lehet...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32484 üzenetére
A bíróság az bíróság, az igazság, meg az igazság, utólag sok minden eldönthető, mikor és mit kellett volna csinálni, de az ott és akkor nem feltétlenül volt lehetséges... Ezért van a KRESZ. Ezért szoktuk azt mondani "Tartsd be a szabályokat!" Ha akkor Rezesova 130-al megy minden másképp van, ha semmilyen tudatmódosítót nem használ, akkor is, a kettő együtt meg....
[link][ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Na most, ha azért integet a csávó, mert egy húszmázsás/százmázsás szikla került az útra? Azt még felelősségre se tudják vonni....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz bitpork #32584 üzenetére
A közlekedés biztonsága nem a vezető vezetési képességein /reakcióidő stb. /múlik elsősorban, hanem, hogy komplexen mennyire tudja ezt kezelni. Ha az "öreg" 0.5s -mal később fékez, de 30km/h-val kevesebbel megy mint a fiatal, ki áll meg hamarabb? Az a lényeg, hogy mindig a képességeidnek és az állapotodnak megfelelően közlekedj. A fiatal könnyebben becsüli túl a képességeit, tapasztalat. Ritka a száguldozó tata. Persze előfordul nyilván. Egyébként a "kis" sebességtúllépés mindig relatív, százalékban nem több a 160 a 130-hoz képest, mint a 62 az 50-hez, de a fékutak különbsége nyilván nem ugyanaz...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Khelben #32587 üzenetére
Ellenben az egészen fiatalok aránya az egészen régi és ezért nyilván rosszabb műszaki lehetőségeket felvonultató /a biztonság szempontjából/ gépkocsikban elég magas....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 9 5950x csúcs processzor 2 év garanciaval
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen