Új hozzászólás Aktív témák
-
-
DeadMeat
veterán
válasz dabadab #12727 üzenetére
Nincs itt semmi félreértés,te azt montad az egyenrangu utak táblát,én a macisajot tetetném ki.Erre mondád,hogy jo a jobbkezes,mert forgalmatlassit.Ok lassitson,de most mivel nincs jelzés 90% szarik rá.A lényeg a tábla,a figyelmeztetés.
Vagy igy jo ahogy van?Mert szerintem,és ahogy olvasom (bár lehet roszul) szerinted sem.Akkor mit is nem értek?Ubi temeg mit tapsikolsz?
[ Szerkesztve ]
Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!
-
AMD Power
titán
válasz dabadab #12720 üzenetére
A nagyon be nem látható vagy ilyen notórius "balesetes" helyeket én be lámpáznám. Sok helyen tényleg nem lehet látni semmi egyik vagy másik oldalra.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
Snoop-y
veterán
válasz dabadab #12840 üzenetére
Hát igen tuti nem 90-el csapódott ha megtekeredett az alváz a toyotán meg kiszakadt a fél futómű ( 2,5 tonnás a Dyna )
mod: üresen 2,5 terhelve lehet 3,5 is!
[ Szerkesztve ]
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
AMD Power
titán
válasz dabadab #12848 üzenetére
Feltéve ha az "terepjáró" nem egy Volvo XC90.
A lényeg a lényeg bizonyos sebesség után már mind1 ,hogy miben ülsz főleg ha egy ilyen 2-3 tonnás jön veled szemben.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
jerry311
nagyúr
válasz dabadab #12904 üzenetére
A figyelmetlenség sokadik a sorban. Legtöbbször azt látja, olvassa az ember, hogy itt-ott emberek leesnek az útról vagy átcsúsznak a szembejövő sávba. Aztán jön a ráfutásos baleset, lehet a városi dugóban elég a 2 m-es követési távolság, a Váci úton 70-nél már nem. Valahol jó sokár ajön a figyelmetlenség a fáradtsággal párban. Ha egy autó, teherautó aránylag egyenes úton balesetezik, akkor jó eséllyel elaludt valamelyik sofőr.
A sebességkorlátozó táblák nem véletlen vannak kirakva. Általában olyan sebességet írnak rá, ami illeszkedik a belátható útszakasz hosszához. Tehát, aki betartja az valószínűleg biztonságosan meg tud állni egy váratlanul felbukkanó akadály esetén. Aki meg nem...
-
válasz dabadab #12904 üzenetére
Miél nagyobb a sebesség, annál súlyosabbak az esetleges baleset következményei.
Nem mellesleg a sebességhatárok betartásával jó eséllyel korrigálható a figyelmetlenség, azokat túllépve erre az esély exponenciálisan csökken:
a) 50-nél még észreveheted az eléd lépő gyalaogost, és meg is tudsz állni, 70-nél már nem biztos;
b) 90-nél még meg tudod fogni az autót a kanyarban, ha megcsúszik, 120-nál erre jóval kevesebb esélyed van.Persze mindez sofőrfüggő is, de a szabályokat úgy kell megállapítani, hogy a gyengébb képességű (nem rossz, csak kevésbé rutinos, vagy esetleg fáradt, vagy egyszerűen csak rossz napja van) sofőrök legyenek az alapjai. Azért az a ritkább, amikor valaki évnte többszázezer km-t vezet, és valóban érzi az autót, bár tapasztalataim szerint ők azok, akik alapból úgyis betartják a szabályokat. Ráadásul nekik is lehet rossz napjuk, nagy sebességnél igazán nem kell nagyot hibázni, hogy pillanatokon belül ellentétes irányú mozgást végző súlyos tonnák feszüljenek egymásnak.
Másrészt pedig, a videókra visszatérve éppen az lenne a cél, hogy a közlekedésben réstz vevők magabiztosságát letörjük egy kicsit. Rohamosan nőnek az utakon a relatíve nagy teljesítményű autókat (már a 20 évvel ezelőtti Trabihoz és Wareszhez képest) vezető hétköznapi sofőrök, akik csak azért, mert 'új' és 'erős' autójuk van, mindjárt elszállnak, hogy márpedig ők az atyaúristenek. Hagyjuk még a friss jogsis pszichopata hullajelölteket is, azt kellene belátni, hogy 100e levezetett km sem tesz senkit autóversenyzővé. Ezt tapasztalatnak hívhatjuk, de életbiztosításnak nem, márpedig az emberek jó része hajlamos kialakítani magában egy olyan tévképzetet, hogy mivel már tíz-húsz éve vezet évi 10-20e km-t, akkor ő most már jó sofőr. Nem az. Legfeljebb átlagos, és még rengeteg olyan helyzet van, ami meglepetést tud okozni neki, de késő lesz akkor visszavenni a túlzott magabízásból, amikor már megtörténik a baj.
Igen, mostanában én is évi ~20e km-t vezetek, 13 éve van jogosítványom, mostanra olyan összesen 100e km körül járok. És nem gondolom azt, hogy jól vezetek, azt viszont tudom, hogy ha hibázok, akkor milyen kárt okozok (akár másban, akár magamban) a 1,5 tonnás autómmal. Várnak itthon, úgyhogy inkább betartom a sebességkorlátozásokat, és elveszem a lábam a gázról, ha nem vagyok 100% biztos a körülményekben, emellett inkább defenzíven vezetek, és próbálom kivédeni mások hülyeségeit is az utakon. Ezért cserébe néha tötymörgős, betoji papperként levillognak lakott területen belül, amikor lassítok a zebra előtt. Túlélem, elbírja az önérzetem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
amol
addikt
válasz dabadab #12904 üzenetére
erzesem szerint a legtobb balesetert (a sulyosakert is) a figyelmetlenseg a felelos, minden mas csak sokkal ezutan kovetkezhet
Lehetsz bármilyen figyelmes ha valaki féktávon belül lép le eléd, ami nagyobb sebességnél hosszabb. A figyelmességhez a sebesség megfelelő megválasztása is hozzátartozik, amit a legtöbb ember nem érez pontosan, ezért vannak táblák mankónakmod: látom már megelőztek
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz dabadab #12982 üzenetére
Éjszakai állásba szoktam nyomni a középső tükröt, akkor premier plánban kapom a teljes hátsó üléssort. Vezetni meg bőven lehet a két szélsőből. Egyébként értem a gondolatmenetet, de továbbra is úgy gondolom, hogy a hátsó ülésen nagyobb biztonságban vannak a lurkók.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
dokar
addikt
válasz dabadab #13017 üzenetére
soha nem szokott ott baleset lenni, pénzszerzésre megy az egész. annál a kereszteződésnél meg volt a forgalom ritmusa, de néha egy-két autó belecsúszott a pirosba. most már sárgánál padlófékeznek az emberek. sokkal nagyobb lett ezért a követési távolság a lámpákhoz közelítő sávokban, ezáltal a forgalom elvezetése is sokkal rosszabb lett. kíváncsi vagyok, ha pesten az összes lámpás kereszteződés ilyen lenne mekkora dugók lennének. egyébként vmilyen szinten a büntetés jogos, de túl magas.
extra - SEXRay
-
biker
nagyúr
válasz dabadab #13017 üzenetére
1: a piroson akkor sem lehet áthajtani, ha nem okoz balesetveszélyt.
nem ismerem a konkrét helyet, de elképzelésem szerint ugyanaz, mint itt harasztiban, a némedi út 51-es út keresztje.
Itt balra ki ugy van szerkesztve, hogy csak minden 2. lehetőségre ad zöldet, ekkor is 4 autó vagy egy kamion fér ki, olyan rövid.
Ennek köszönhetően a pirosba még 2-3 autó furakodik be, reggel kb 10-12 perc kihajtani itt.ettől ez még nem szabályos, és ha ide tennének fotógépet, ugyanez lenne a vége :8
most lesz körforgalom a tesco miatt, végre.itt is a hatóságok és a forgalomszervezők hibája, de ettől még piros.
a lámpa így működött:
51-es út 1,5 perc szabad, némedi út egyenesen 30mp szabad, 51-es út 1,5 perc szabad, némedi út kanyarodó 30mp szabad
fa..a mi?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
válasz dabadab #13259 üzenetére
Nézd. Mint mondtam, én egy sofőrtől hallottam.
De ha belegondolsz, akkor simán lehet igazság alapja. Nagy csuklós dög eleje még zöldbe megy, ha esetleg 30al tud csak átporoszkálni, akkor a vége nem tud kikerülni 3 másodperc alatt a kamera látószögéből.
Azt nem tudom, hogy a busztársaság mit reagált erre, valszeg átveszik a bűntetés egészét, vagy részét, de azóta a buszosok így "közlekednek" ott.
De visszagondoltam, és asszem ez a budapesti úti első lámpás kereszteződésben van.
Nem tudom, majd ha találkozok vele megint, akkor leinformálom jobban(#13258) brd
Aztán meg valami birka tégla lefényképezne, és feljelentene. paintball pisztollyal kellene megsorozni éjszaka. Télen. Fekete cuccban.
Nyitok egy vállalkozást, ha elterjednek a kamerák[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
zsid
senior tag
válasz dabadab #13324 üzenetére
Ha a fehér fény nem látszik rendesen, azzal semmi gond. Akkor meg kell állni, szétnézni és ha nem jön vonat akkor át lehet menni. Ha a piros nem látszik az már cinkesebb egy kicsit. Az a jó ha minden közúti jelzés megfelelő távolságból látszik, és EGYÉRTELMŰ. ( Nálunk a kamionoknak elég idióta módon van kitáblázva az áthaladási irány, és ráadásul elég sz@r helyen is.)
<tRucKdriFteR>
-
brd
nagyúr
válasz dabadab #13324 üzenetére
Bár részben igazad van, de pl. lámpák nélkül is tudni kell közlekedni, a KRESZ-ben benne van minden ezzel kapcsolatos tudnivaló. Ha nem működik, vagy rosszul a vasúti jelzőberendezés, akkor is át kell tudni kelni biztonságosan. Az meg, aki nem veszi észre az úton keresztben futó sínpárt, az ne is vezessen.
The only real valuable thing is intuition.
-
uborka3
tag
válasz dabadab #13674 üzenetére
Mi az hogy, gyakorlatilag nincs rá szükség.
Kötelező, és durva szabálysértés ha a háromszöget nem használják.Nem akarok veled kötekedni, de az elsőbbadás nem azt jelenti, hogy nem szabad zavarni.
A gyalogosokkal kapcsolatban az igaz, hogy ha az úttesten van elsőbbsége van és nem szabad zavarni sem.[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Bestbuy játékok
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Eleglide C1 - a középérték
- Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
- Házimozi belépő szinten
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Facebook és Messenger
- Linux felhasználók OFF topikja
- Formula-1
- További aktív témák...
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 32/512 Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben
- Apple iPhone 14 Pro 128GB kártyafüggetlen fekete HIBÁTLAN állapotban
- Összeszerelt asztali számítógép eladó egyben vagy alkatrészenként
- Corsair Obsidian 500D Mid-Tower Üvegajtós gépház
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest