Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa311
veterán
Hát..
Te mész előre mondjuk 70-el. A kamion kereke jön feléd mondjuk 50-el.
120-al telibe kapni egy 50 (?) kilós kereket. Csodálnám, ha nem vinné be a szélvédőt. De ha nem is viszi be szilánkosra töri és a sofőrök 70%-a lerántja a gépet az útról, neki a szembejövőnek vagy az árokba.
Ez akárhogy is nézzük életveszélyes tanács.
Inkább égjen le a gép, minthogy a mögötted jövő (vagy még a szembejövő is) meghaljon.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
philoxenia
MODERÁTOR
Pont itt a lényeg, jót gyárts de olcsón, ehhez kell a zsenialitás... Találd el a jó kompromisszumot az igények és a lehetőségek között. De a cél akkor sem a népboldogítás, hanem a profit. Nézd meg az Apple termékeket.
Az itt panaszkodók jó részének jól jönnek a mai autók plusz szolgáltatásai, de visszasírják a régi kocsik vastag lemezeit. Persze csak itt is ki lett már tárgyalva párszor, hogy miért gyűrődnek a mai autók annyira, és miért lehet bennük megúszni a balesetet viszonylag kevés sérüléssel mégis... A számítógép tíz perc alatt mindent kiszámol/letesztel a kocsin, de a szerelőnek azt meg is kell vennie, tehát a 40k az nem 240k-ós órabér azért....
A mai autók sebesség/gyorsulás/fogyasztásértékei azért sokkal jobbak, mint akár húsz-harminc éve.... Ehhez sok olyan dolgot beépítenek a kocsikba, ami alapból nem lenne szükséges. Mégsem mindenki a Daciát veszi ma sem, pedig az olcsó, nyilván a kispórolt plusz és modernebb fejlesztések miatt. Azonban sokan veszik, mert nekik az a jó kompromisszum az ár és a szolgáltatások között. Nyilván nem az elektromos ablakemelés a lényeg, de a motorok is régebbi fejlesztésűek ott például, látszik a fogyasztásértékeken...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
philoxenia
MODERÁTOR
Olvasgass egy kis történelmet, pont a kapitalizmus kezdeti időszakára vonatkozik amit írsz, a konszolidálódott formára pedig a hosszabb távon gondolkodás..... [link]
runner 125 főzz pörköltet lábszárból és bélszínből , melyiknek lesz sűrűbb a leve....
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
shaft72
tag
Lényegtelen, hogy hány kilós terhelésnél vakít és hánynál nem, ha egyszer illegális. A kérdés még mindig az, hogy miért lehet ilyet árulni, és beszerelni (nem "barkácsolni")
Több cég hirdetése megtévesztő, többféle szabványt beidéznek, hangsúlyozzák a xenon előnyeit, úgyhogy a laikus aztán miből gondolná, hogy közben tilos. Ebben az ügyben azért írok majd a Fogyasztóvédelemnek, kíváncsi lennék az állásfoglalásukra. -
tomcsi23
veterán
Gondoltam, hogy utána megyek, már a rendszám miatt is, de a gyors szemlén nem láttam semmi különösebb nyomát az esetnek, aztán inkább folytattam az utam.
Viszont nem tudom, a biztosítónál hogy lehetne benyomni esetlegesen egy ilyen káreseményt...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
zsid
senior tag
Téli gumival egy átlagos autó 50 km/óráról 35 méter alatt tud megállni, ugyanennek az autónak nyári abroncsokon azonban már 43 méterre van szüksége.
"Ez a 20 százalék óvatosabb vezetéstechnikával egy nemsietős "úrvezetőnek" nem lehet megoldhatatlan probléma."
Vészhelyzetben igencsak jól jöhet az 20 % illetve az a pár méter. Legyen szerencséd, és ne adja a sors, hogy valaha erre a 20 %-ra legyen szükséged.
<tRucKdriFteR>
-
Rick4
félisten
Azon is gondolkodj el, hogy lassít előtted egy kocsi jó minőségű és megfelelő profilmélységű téli gumival, Te meg a nyárival akárhogy fékezel, telibetrafálod. Itt még örülhetsz, ha személyi sérülés nem történik, csak anyagi kár lesz. Aztán pár órával utána lehet gondolkodni hogy a saját károdat zsebből fizeted, és talán jobb lett volna akár 4 db használt téli is 20 rugóért mint egy fél kocsit... Persze ha a garázsban áll a kocsi, akkor maradhat a nyári gumma.
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
bobsys
addikt
Aztan felenk jarsz es nemtudsz feljonn az utcaban. Vagy az utcankat keresztezo uton jossz, ami nagyon enyhen emelkedik meg sem kottyan, de a keresztezodesben a kocsid ekezd balra lecsuszni mert a joval meredekebb utca mar sok. Tenap este 3 ora alatt zsigulitol kezdve bmwn at egeszen a vw passatig igy jart sok autos. Mert ok faszak. A passatos figuranak sikerult is ugy keresztbecsuszni, hogy 2 autot telibe is vert.
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
Polllen
nagyúr
Remélem nem jársz felénk... 20%... éppen elég, hogy valaki vagy valami előtt állj meg és ne rajta/rákendőve, ha úgy hozza a sors... Lehetsz te überhighskilled sofőr is, ha valaki eléd kerül váratlanul...
(én pont az ilyen eszement emberek miatt remélem, hogy kötelező lesz.)
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
proof88
addikt
Néhány gondolat:
- egyrészt ahogy a többiek is mondták, sokszor van olyan szituáció, amikor centiken múlik a dolog, itt meg sok méterről beszélünk;
- másrészt meg ami egyenes irányú, tervezett vészfékezés, ami a cikkben van írva, az a gyakorlatban lehet íves és váratlan fékezés, már akkor sem biztos hogy csak 20% különbség lenne;
- harmadrészt pedig remélem Te is tudod, hogy kétszeres sebességnél négyzetes lesz a fékút, tehát sokkal nagyobb különbség lesz a nyári és a téli gumi között;
- a nyári gumi eléggé meg tud keményedni hidegben, ahogy csökken a hőmérséklet, egyre rosszabb lesz, már 7 °C-tól lefelé előjön ez a probléma, márpedig a gumiban az egy jó tulajdonság, ha tud deformálódni menet közben, úgy lesz jó a tapadás.És ha ráveszed magad, hogy téli gumit veszel, akkor lehetőleg ne LingLongot meg a legolcsóbb vackot, csak azért, hogy legyen. Nem kell a legdrágább Michelin meg Bridgestone, lehet találni kevésbé drága, de biztonságos gumit, a nagyon drága gumik általában hangban, kopásban és egyebekben is kitűnnek, de ezek nem kötelező dolgok. Max kicsit hangosabb lesz a gumi.
-
félisten
A teli es a nyari gumi fekutjara vonatkozo biztosan, ami gondolom havas korulmenyek kozott szuletett, mivel a teli fekutja kevesebb. De nem bannam, ha megirnad, hogy azok az eredmenyek hogy jottek ki, vagy egy linket.
A tobbire megint csak azt tudom mondani, hogy probalj ki havas uton egy autot nyarival, majd telivel es utana azt fogod mondani, hogy aztak@rva, hogy tapad, ez kell nekem is.
Masreszt azon is kellene gondolkodnod, hogy ha egy szettet akarsz hasznalni es keveset mesz, hogy legkozelebb telieket veszel es azzal kozlekedsz egesz evben. Meg mindig sokkal jobb lesz, mint nyarival oroszrulettezni telen.
Leonardo91 Viheted az autot hatosagi muszakira, szerintem nem eri meg, mar csak azert sem, mert este ki sem fogsz latni a kocsibol.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Jó az okfejtésed azért nem veszel téli gumit mert az Alföldön nincsenek meredek utcák. A téli gumi az évszaknak van kitalálva, és nem elsősorban a domborzatra.
Mifelénk a dunántúlon sem jellemző a téli gumi pedig vannak dombok rendesen.
Én is az utóbbi két évben tudtam meg, hogy egy más vezetési élmény téli gumival, mint nyári v. négyévszakossal közlekedni télen. Beruháztam rá, és nem bántam meg.(#24395) Leonardo91: Ha hozzáértő, autóüveg,(épületüveg) fóliázóval csináltatod az tudja hogy mennyit, és milyen árnyalatban lehet lefedni. Még bizonylatot is ad róla. A garanciáról nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ok, ezt a reszt nem olvastam, csak a masodik oldal elejen levo reszt, amit ki is emeltem kulon es akkor eleg is volt az egeszbol, utana csak a videokat neztem meg.
Ez alapjan teljesen jogosan szamoltad ki, hogy csak 20% a ket gumi kozott a kulonbseg , de valojaban sokkal sokkal tobb, sajnos felrevezetoek az adatok.
-
saguaro
tag
Ha egyszer összefutnánk véletlenül, és belém jönnél, úgy, hogy csak a nyári gumi van a kocsidon, télivel pedig megelőzhető lett volna a baleset, nem tennéd az ablakba, amit kapnál.
De feszegesd csak a határokat a nyári gumiddal.
A baromság netovábbja.Az ember annyit ér, amennyit változtat a világon - Marlowe
-
saguaro
tag
De az a 10-20m, bármi miatt, amit te nem veszel észre, rengeteget számít. 10m az két autó hosszúsága. Hirtelen előtted fékeznem kell, nem hiszem, hogy te tudod miért, és bumm, 10m miatt már belém is jöttél. Vagy mint ahogy rengeteg marharépa van az úton, azt hiszi, hogy elindul, kijön elém, aztán csak kapar a kereke, én meg fékre kell lépjek, ha nem akarok beszállni hozzá...
Az ember annyit ér, amennyit változtat a világon - Marlowe
-
brd
nagyúr
Ugyan, manapság így nem lehet élni. Embereknek saját gondolat? Fúúúúúúj.
Az idézett rész nagyon szép gondolat, ám pont arról szól a KRESZ tetemes része, hogy a gypsek (mármint a szellemileg normálisnak nevezett, bizonyos tekintetben mégis gyps) tudjanak ölés, és károkozás nélkül közlekedni (mármint ha betartják), ill. hogy a lehető legkevesebb problémát okozzanak másoknak.[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
degu
senior tag
A*fouton* amin jottem,nem volt sebessegkorlatozas! Tehat 50-el mentem.A mellekutcaban /a torkolatban/,ahova kanyarodtam,ott valoban volt egy 30-as tabla,de azt csak mar kanyarodas kozben lehetett megpillantani.Es azon a 3 m-en nem tudtam ugy lefekezni,hogy ne usson fel a futomu! Egyebkent meg a 30km/o is sok egy ilyen 30cm magas bukkanohoz! .Velemenyem szerint az 5 km/o eseten nem verodik fel a kocsi!
/Persze a magyar geniusz ezt igy oldotta meg.Minden-alapjaban veve hasznos dolgot-ugy tudnak megvalositani,hogy az nem mukodhet! Na! Ez az *impotencia fek*-specialis magyar talalmany! /verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
Khelben
nagyúr
Az osztrákok bevezették egy évre, hogy lakteren belül fel kell kapcsolni, majd el is törölték, mert szerintük nem csökkent a balesetek száma, de többet fogyasztottak az autók...
Én mindenesetre egyetértek azzal, hogy mindig legyen felkapcsolva (ez a második mozdulatom a kocsiban a biztonsági öv után). És azzal is, hogy automata legyen, mert a sok birka rendszeresen elfelejti még este is.
-
félisten
Persze a vasut lenne a legjobb, de jo magyar szokas szerint egy valami fog tortenni. Odavagjak a meregdraga utdijat es megszoksz vagy megszoksz alapon eljen ki hogy tud. Az utak rongalasa nyilvan nagyobb egy ilyen nehez gapjarmunel, de magyarorszagon utakrol ne is beszeljuk, mert nincsenek normalisan megepitett utak. Gany az egesz, meg az autopalyakat is allandoan toldozzak-foltozzak, ki van lopva belole minden .
-
_seth_
veterán
Műszaki vizsgát ezért elvenni? Mennyire balesetveszélyes egy rosszul beállított fényszóró? És mennyire egy gyorshajtó? Na ugye... és mit kap a gyorshajtó? Csekket... még őt sem vonják ki a forgalomból és mindezzel csak 1 célja van a rendőrségnek (nem is az ő céljuk igazán hanem az állambácsié) az pedig nem más mint a haszonszerzés növelése mert hátha belefut 2 trafiba és átcsúszik egy piroson az már minimum 160e bevétel...
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
degu
senior tag
Megnyugtatlak!
A le /kerulo utakon ugyan/ de nem az allamkasszaba csordogal,hanem a *conquistadorok* bankaszamlaira,amit ugyan atvilagit az *uvegzseb^ ...de regota van fustuveg,ami csak belulrol atlathato...
Ehhez egy apro adalek: /a metro ujsag hozta le egy *hazankfia* nyilatkozata alapjan/
Visszaadja a torolmetszett becsuletes ember a luxus szolgalati gepkocsijat,es nem kivanja sem ezt,sem masikat hasznalni! De baromi jol hangzik!
/De alatta ott van,hogy havi 600.000.-Ft-ert bereltek neki /allamkasszabol/ es havi 300.000.-Ft benzinpeznzt kapott/allamkasszabol!/
Ez evi tobb,mint 10 millio Ft. Es vajjon ezt ki kapta eddig? Na ki? ...Hat en nem,meg Te sem,meg az allamkassza sem!
Akkor lesz itt barmilyen valtozas,amikor a Gyozike lesz a miniszterelnok,es a Fekete Pako a koztarsasagi elnok...
Ugy hogy hagyjuk Ibolykat a szigoritott penzbuntetesek nevelo/visszatarto erejerol,meg a torveny szigorarol...verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
_seth_
veterán
Igen és még mennyire veszélyes a rossz fék márpedig ilyen is van sok, vagy a kritikán aluli autógumi is életveszélyes és baleset is volt már belőle valamint milyen veszélyes balesetben ha nem fém hanem gitt tartja össze az autót és még ezt lehetne sorolni mégsem érdekel senkit, ezeket túl nehéz ellenőrizni (műszaki, kpm sem képes kiszűrni ezeket teljesen) és az, hogy ott a trafi, készül egy kép küldik a csekket sokkal kényelmesebb, hatékonyabb, jövedelmezőbb.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
"Próbáld ki, varázsolj beltérre rendes kivilágítást, aztán próbálj bent egy kis magánéletet, hamarosan lesz szép nézőszámod ! "
Ki az a hülye aki amikor autóban akar magánéletet élni még ki is világítja magát szerinted? Vagy te így szoktad és tapasztalat? Mert akkor van egy tanácsom: kapcsold le a lámpát A másik meg bár kis ország vagyunk de nem nehéz üres helyet találni... mondjuk nappal melósabb
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Nem mi terjesztjük, és 2011-es hír Az egy dolog, hogy akkor is akarták ugyanennyiért... mint ahogy a 4-es metró is kamu hír lehetne hiszen második világháború után már meg akarták csinálni aztán még mindig nincs kész de nem kamu (pusztán mo.)
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
degu
senior tag
Ez igy igaz!
De ne mondd,hogy mara ebbol nem maradt semmi!...hat a csillagaszati bankszamlak?
Az oskorban,a hordaban sem a torzsfonok volt a legokosabb,legbecsuletesebb,csak neki volt a legnagyobb pofaja! A varazslo meg az lett,aki a legjobban meg tudta vezetni a hordat...verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
zsid
senior tag
Nem mondtam, hogy mi most nem nem fizetünk útdíjat. Azzal is egyetértek, hogy a használat arányában fizetendő útdíj lenne igazságos. Attól viszont tartok, hogy ez Magyarországon úgy következne be, hogy azzal mindenki jól járna.
A drágább közúthasználatot pedig igenis mindenki érezni fogja. Azt azért tudjuk, hogy mindent azért szállítanak, mert azt a lakosság felhasználja, legyen az közvetett vagy közvetlen felhasználás. A horganyzott anyát majd megfizeti a felhasználója, de ha készterméket készít belőle akkor,ezt majd továbbterheli arra aki azt megveszi. Ha szolgáltat, és a szolgáltatás fenntartásához kell az az anya, akkor a szolgáltatás árába kalkulálja majd bele, amit a szolgáltatást igénybe vevő fizet.
Szerintem nem nagyon van olyan példa, aminek a végén nem egy sima lakos állna.Csak érdekességként, a 86os úton a tranzitforgalom nagyrészt Rédics-M1 (és vissza) irányú. A Rédics országhatár-Mosonmagyaróvár M1 csomópont 184km, a D4 napi matrica 3000Ft, ez elolsztva 16,3Ft/km ( ha Hegyeshalom országhatárig számoljuk akkor 198km 15,15Ft/km). Ez azért jóval felülmúlja, a tervezett 6Ft/km-t. Ha a román tranzitot nézzük : Nagylak-Hegyeshalom 395km és 7,59Ft/km. Egy egységes 6 forintos útdíj nem lesz kib@szás a tranzitolóknak, sőt még jól is járhatnak. A belföldi fuvarozók viszont megszívják, és ezt bizony mi fizetjük meg.
Szerintem ha ezt folytatni akarjuk, akkor menjünk át a kamionok logisztika topicba, ott ez nem off.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TCL LCD és LED TV-k
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Napelem
- Computex 2024: ASRock minden mennyiségben
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen